metten86

Træt af min Tillidsrepræsentant..

8 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger, så er jeg ved at være godt og grundigt træt af min Tillidsrepræsentant på jobbet. :gal

Den virksomhed jeg arbejder ved har gennem de sidste 3 år været igennem 7-8 fyringrunder, den seneste i dag. Første rigtig dårlige episode jeg havde med min TR var ved sidste fyringrunde (ikke den i dag). Den ene medarbejder efter den anden bliver hentet ind i lukket kontor og kommer ud igen med en fyreseddel. Her kommer min TR hen til mig og siger; "Hehe Mette, bare rolig, vi har aftalt at vi venter med dig til sidst" :blink Og det skal lige siges, at vi har ikke et tæt og personligt forhold min TR og jeg og vi plejer ikke på den måde at tage pis på hinanden.. Jeg var dybt rystet over at han var så uproffesionel og respektløs, at han stod og jokede og grinede af fyrinsrunden, mens den stadig stod på.. :klap Jeg gik til min leder og fortalte om hændelsen og har siden fået en personlig undskyldning af min TR.

I dag, under den seneste fyringsrunde, kommer min TR hen til mig, igen mens fyringerne stadig står på. Jeg spørger ham om de er ved at være færdige med at fyre for i dag. Han svarer; "både og" og kommer ellers med en længere fortælling. Han fortæller bl.a. at 2 af mine kolleger kan vælge at blive flyttet til en anden fabrik og ellers får de en fyreseddel. Herefter siger han, at jeg skal ikke lige snakke højt om det den næste times tid, da de (mine 2 kolleger) ikke ved det endnu.. :blink "Ahhh HVAD" tænker jeg bare; "Du står sgu da ikke og fortæller mig at mine kolleger skal flyttes/fyres, før de selv ved det".. Men jo det gjorde han!! :gal

Han fik også fortalt mig, at der i alt skulle flyttes/fyres 7 medarbejdere på "min" adresse og da der senere på dagen kun var offentliggjort 6 navne, kunne jeg jo regne ud at der stadig manglede at blive fyret en.. Jeg gik igen til min leder og fortalte hvad jeg havde fået at vide. Fik besked på at "glemme" tallet 7, for resten af fabrikken ville få besked om at fyringerne var overstået, men i virkeligheden manglede der rigtig nok en fyring, men personen var ikke tilstede i dag. Ydermere vil min leder selvfølgelig tage en snak med TR.

Der har været flere episoder, hvor TR har talt over sig med ting han ikke burde fortælle om. Han har bl.a. sat skræk i livet af os alle, da han pludselig begyndte umotiveret at snakke om arbejdsfordeling. Han har også gladeligt siddet og fortalt hvor mange point "Dorthe" og "Troels" har = deres løn (vi har et pointsystem, som er med til at bestemme vores løn).

Jeg synes bare det er ved at være for meget og det er de fleste af mine kolleger enige i. Han ER bare IKKE egnet som TR, når han ikke kan holde mund. Men hvad kan man gøre?? Klage til Fagforening? - og hvad sker der så?? Jeg ved man kan stille op til valg imod ham, men jeg har ærligt talt ikke lyst til at være TR. Kan det virkelig være rigtig at man skal nøjes med/finde sig i en TR, som er elendig til jobbet??

Det skal også lige nævnes at han heller ikke bidrager meget jobmæssigt. Han har "overlevet" fyringsrunderne udelukkende pga. han er TR, på bekostning af nogle dygtige medarbejdere... :prik :prik

Håber det var til at finde rundt i, ellers må I lige sige til... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihh, det er bare ikke godt, når en TR er så dårlig, som din lyder. De skal jo være folk, man kan stole på og kan henvende sig til i alle sammenhænge...

Hvad er det for noget, at han ikke kan tie stille med sådan nogle informationer, alene på det grundlag burde han fyres eller i hvert fald få taget sin TR rolle fra sig.. Det er også total bittert at dygtige medarbejdere skal fyres før sådan en klaphat!

Jeg tror, at jeg ville gå til min leder og høre hvad mulighederne er, for I er da ligeså godt stillet uden en TR end med sådan en som ham!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at det der er at gøre, er at enten du vælger at stille op mod ham eller en anden gør. Så længe der ikke er andre, som vil have jobbet, så forbliver tjansen på ham. For der er jo en som skal være det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, det er bare ikke godt, når en TR er så dårlig, som din lyder. De skal jo være folk, man kan stole på og kan henvende sig til i alle sammenhænge...

Hvad er det for noget, at han ikke kan tie stille med sådan nogle informationer, alene på det grundlag burde han fyres eller i hvert fald få taget sin TR rolle fra sig.. Det er også total bittert at dygtige medarbejdere skal fyres før sådan en klaphat!

Jeg tror, at jeg ville gå til min leder og høre hvad mulighederne er, for I er da ligeså godt stillet uden en TR end med sådan en som ham!!

Det er netop sådan jeg har det. Vi har ikke en dyt at bruge ham til, der er alligevel ingen der vil betro sig til ham.. :klap

jeg tænker lidt, at det der er at gøre, er at enten du vælger at stille op mod ham eller en anden gør. Så længe der ikke er andre, som vil have jobbet, så forbliver tjansen på ham. For der er jo en som skal være det...

Men vi er - eller rettere VAR - jo en stor virksomhed, med flere tillidsrepræsentanter.. Virksomheden har hovedsæde her i Horsens, hvor der er 3 afdelinger (fabrikker). På min fabrik er der 2 TR´er - den ene fra 3F (min) og den anden fra DM. Men der er jo også TR´er på de andre fabrikker og er næsten 100% sikker på at der som minimum er én mere TR fra 3F på de andre fabrikker og det burde vel egentlig være nok - eller skal der være en på hver adresse?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt, at det der er at gøre, er at enten du vælger at stille op mod ham eller en anden gør. Så længe der ikke er andre, som vil have jobbet, så forbliver tjansen på ham. For der er jo en som skal være det...

Det ville også være mit bedtse forslag.

Ellers kunne i jo tage en snak med vedkommende!

Øv hvor er det bare træls - de skulle jo være der for os`

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din leder kan egentlig ikke gøre så meget. Du skal gå til din fagforening og spørge dem til råds.

Ellers må I jo vælte ham. Få en anden til at stille op imod ham.

Jeg kan egentlig ikke forstå det du skriver med at han har overlevet fyringsrunderne pga sit hverv?

Som TR er man IKKE fredet i fyringsrunder.

Måske ved cheferne ikke det, eller også nyder de måske godt af hans "snaksaglige" person.

Jeg mener, hvis han kan stå og fortælle dig om de der skal fyres, så kan han vel også fortælle cheferne en masse om jer ansatte.

Han lyder godt nok som en træls TR. Har på fornemmelsen at han "kun" er TR pga vederlaget der følger erhvervet.

Vi havde selv en TR, som kun (ifølge os andre) var det for pengenes skyld. Hun var 100% "firmaets mand"

Man skulle ikke fortælle hende noget som lederne ikke måtte få afvide!

Her blev hun væltet :)

Knus Grethe (nuværende TR)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan kontakte fagforeningen og fortælle om de her episoder og så kan I komme ind under en anden TR, evt. den som er højrere oppe i hierakiet. Dernæst kan I vælge jeres TR fra, også uden at du eller en anden skal stille op. Man kan ikke tvinges til at vælge en TR.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar.. :kram2

Jeg er ikke lige kommet så meget længere med denne her "sag", da der er kommet nogle andre ting i vejen. Men vil hent sikker undersøge de ting I foreslår.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER