Heidi0601

Andre med børn der ikke bruger sut??

5 indlæg i dette emne

Lærke har jo ikke villet bruge sut, siden hun kom over på flasken, da hun var knap 3 måneder gammel, og nu er vi så kommet dertil, hvor vi gerne vil have hende vendt af med flasken om natten. (Den eneste flaske hun får endnu)

Men jeg er i syv sind over, om det er for tidligt at hun helt skal undvære flasken, for så har hun jo ikke andet der giver hende den tryghed, som flasken har givet hende...?

Hun har nussebleer og en reel nusseklud, men det er ikke nogle, som hun har "trygheden" ved som hun har med flasken...

Hvad ville i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville vænne hende fra flasken, men gøre det stille og roligt. Du kan jo erstatte ME med vand, så er det måske ikke lige så hyggeligt at få flasken.

Brug hendes nusseklude og læg dem ved siden af hovedet.

Held og lykke.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida har nægtet sutten, selvom jeg prøvede og prøvede og prøvede.

Hun var ikke mange uger før hun lærte at få tommelfingeren i munden, til min store ærgelse. Har jo kun hørt skrækhistorer om 'fingerbørn' med skævt bid, svære at vænne dem fra fingeren osv. osv.

Da hun var lidt over et halvt år gammel fik hun influenza og man kan ikke sutte på finger når næsen er stoppet. Efter 4 dage i snothelvede var næsen klar til at hun kunne sutte på tommelfinger igen - men det havde hun åbenbart glemt!!

Så siden har hun hverken brugt sut eller tommelfinger, og hun har aldrig brugt nusseklud, bamser eller andet til tryghed - et kram hos mor, så er hun glad igen :)

Når hun skal sove får hun lov til at vælge et stykke legetøj og tage med i seng. Oftest storebrors biler. Dukker og bamser gider hun absolut ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skift MME ud med vand eller evt camillethe eller noget mild frugt te.

Du kan også over lidt tid skifte flasken ud med noget andet.

(ved jo ikke hvordan putte ritualet er)

Evt en godnathistorie, en lille sang.

Give hende et lille våge lys

Der er også muligheden for en kold tyrker.

Naia får stadig en flaske vand mens vi læser hendes godnat historie.

Vælling stoppede vi med fra den ene dag til den anden da hun fyldte 1 år.

Men da hun er meget snottet får hun noget vand og gå i seng på, så vi (læs : jeg) er sikker på hun ikke tørre alt for meget ud i slimhinderne i nattens løb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var vist omkring samme alder som Lærke er nu, da vi "afinstallerede" godnatflasken.

Vi var gået fra at han græd, hvis han ikke fik flasken når han blev lagt i seng, til at han kun peb lidt - og der prøvede jeg så at tilbyde ham en flaske med vand i stedet for, som han ikke gad - men så var det lissom som om han havde glemt flasken og det var lissom det :)

(der havde jeg så allerede nedtrappet mængden, så han kun fik ca 100 ml)

Han bruger heller ikke sut, men har fået et meget nært forhold til sin "kurl" (stofble-sutteklud), som på lige fod med en sut kan trøste og berolige ham, hvis han klynker om natten eller bliver ked om dagen. Og det har vi så besluttet er i orden i noget tid endnu (og heldigvis kan de klamme forsuttede klude jo kogevaskes ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER