Sommerfugl83

Håbet om en mini Laursen

208 indlæg i dette emne

Krydser fingre for dig, for at du ikke får brug for at komme i fertilitetsbehandling. Det ville være lækkert at slippe for.

Men på den anden side, så ser jeg mest på det som at der er nogen der hjælper os med at få vores ønskebebs, og det er jo egentlig ikke så skidt.

Det må være skønt at have sagt det til chefen. Det tror jeg også snart jeg bliver nødt til, selvom jeg klarede de 3 IUI'er uden at sige noget.

Hov, og så glemte jeg at skrive det jeg egentlig ville skrive. Jeg kender så godt det med når andre bliver gravide. Når der er nogen jeg kender IRL bliver jeg bare SÅÅ glad på deres vegne, så jeg ville være ked af hvis de forsøgte at tage hensyn til mig. Men til gengæld bliver jeg vildt misundelig når nogen herinde bliver gravide. Mærkeligt egentlig, men alligevel også lidt lærerigt, da jeg normalt aldrig bliver misundelig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det er en sej kamp at skulle igennem! Men det er det hele værd, hvis det er det, der skal til for at få ønskebarnet :)

Og som du siger, så er det snart jul og derfor snart det nye år :glad

Jeg synes, du har tacklet situationen med din gravide veninde så flot! Ville ønske jeg selv kunne være så "stor". Synes det er rigtig svært. Men når det er sagt, så har det været fantastisk at følge min venindes graviditet og især lære hendes søn at kende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh - denne måned er heller ikke vores måned. :unsure Tænkte ellers positivt og var sikker på det var nu det var nu. Okay - havde ikke rigtig nogen symptomer, men kun lidt murren og jag/krampe i underlivet. Det vidste sig dog bare at være min mens, der synes den skulle kommer før tid. :klap Den var forventet i går men begyndt faktisk allerede i fredags. Følte mig godt nok en smule snydt. Min mens kom 11 dage efter positiv ÆL-test og min cyklus endte altså på 24 dage i denne måned. Den er ellers på 26 dage og har været det længe. '

Set fra den positive side vil jeg så have ÆL igen omkring 2. juledag, hvilket giver os to chancer denne måned. :yiepie Hvem ved? Måske det bliver en magisk jul? Om ikke andet så skal vi kun lige på den anden side af nytår før vi starter behandling. :loveshower Er ved at have foreniget mig med tanken om at vi ikke kan selv, men må have en hjælpende hånd. Men vejen til den erkendelse har været laaaang.

God dag til alle der gider læse med :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for en magisk jul. Med en fantastisk gave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÆV <_< Det var da træls med den mens - jeg synes bestemt OGSÅ, at det burde være din/jeres måned :)

Men det er da dejligt, at I snart starter på behandling. Selvfølgelig er det utroligt nederen og uretfærdigt, at I ikke kan få det til at lykkes 100% au natural, men det som du siger, må det være en rar følelse, at der nu SKER noget.

Jeg krydser alt, hvad jeg kan, for at 2012 i sandhed bliver JERES år med 2 streger og en lille lækker bebs :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser også fingre for en magisk jul :loveshower

Hvor kunne det være fantastisk at "snyde symstemet" lige inden behandling :9

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser fingre for en magisk jul. Med en fantastisk gave.

TAK!!! :loveshower :loveshower :loveshower Håber det hjælper

ÆV <_< Det var da træls med den mens - jeg synes bestemt OGSÅ, at det burde være din/jeres måned :)Men det er da dejligt, at I snart starter på behandling. Selvfølgelig er det utroligt nederen og uretfærdigt, at I ikke kan få det til at lykkes 100% au natural, men det som du siger, må det være en rar følelse, at der nu SKER noget.Jeg krydser alt, hvad jeg kan, for at 2012 i sandhed bliver JERES år med 2 streger og en lille lækker bebs :bd

Håber SÅ meget at du har ret. Jeg har en veninde som studere folkesundhed (tror jeg det er) og arbejder på NOVO. Hun sagde osse lige at det er meget sjældent at de par som ingen forklaring har på deres barnløshed og ellers er sund og raske, ikke lykkedes i de første par forsøg med behandling. SÅ håber meget at hun har ret!!!

Jeg krydser også fingre for en magisk jul :loveshower Hvor kunne det være fantastisk at "snyde symstemet" lige inden behandling :9

Ja - det er total ønskesenarie :loveshower

Kan ikke koncentrere mig på jobbet. Er vidst mentalt gået på juleferie. Kun 2 arbejdsdage tilbage for uden resten af denne dag.... WUUUUHUUUU :jul12:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske rigtig glædelig jul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så op rendte dagen, hvor vi skulle til gynækolog for første gang efter at have været igang med PB i 2 år og 3 måneder og ca. 30 cykluser (eller deromkring).

Hmm... dagen startede med at jeg skulle ringe til egen læge for at få svar på min blodprøve ang. resistens over for Røde Hunde. Denne blodprøve var åbenbart blevet væk på Serum Instituttet <_< og det var derfor jeg ikke havde fået svar noget før. Irriterende. (har ringet til lægen og skældt dem ud :box )

Vi kommer så op på klinikken. Lægen virkede sød, rolig og tillidsvækkende. (Hvilket jo er meget vigtig, når man skal ligge der med stængerne i vejret!). Vores henvisning var åbenbart ikke inde i systemet :huh så han havde ingen journal på mig. 2 ud af 3 gange jeg har skulle bruge en henvisning, er denne ikke kommet frem som den skulle :gal Mega irriterende og PINLIGT! men han tog os alligevel ind - bare henvisningen var på vej.

Fortalte vores historie og hvilke prøver vi havde fået taget. Igen fik vi at vide at J's sædprøver var rigtige fine - måske en smule sløve.

Nårh - op på briksen med mig. Blev scannet indvendigt. Han synes ikke han så det antal æg han havde forventet hos en ung kvinde på min alder :blink . Han synes min tykkelse på slimhinden var lige på kanten til ikke at være tyk nok. Men han målte den og den klarede liiiige nøjagtig frisag :yiepie

Ved den alm. GU tog han div. prøver, men fandt osse størknet blod efter en hudafskrabning (efter røntgen af æggeledere) som næsten havde lukket åbningen til min livmoderhals af. Den skrabede han væk. Så hvis den havde skabt problemer ifht chancen for en graviditet, gjorde den det ikke mere nu. Bløder nu lidt efterfølgende.

Fik taget blodprøver, J fik taget blodprøver og fik recept på Pergotime og Pregnyl, som jeg skal starte op på ved næste cyklus. Skal allerede til scanning på dag 8-9, da jeg har en kort cyklus. (lidt for kort, mente han, ifht min alder :unsure )

Nu er vi altså igang, hvilket osse giver en eller anden form for ro, men osse en hulens masse tanker.

Vi skal osse tage stilling til hvad vi vil gøre hvis jeg ikke er resistens over for Røde Hunde. Bliver jeg vaccineret og er gravid, ved man at der er 17% risiko for misdannelser og det er jo et ret højt tal. Havde vi ikke skulle til Thailand havde jeg ikke været i tvivl om bare at gå videre uden vaccine eller at gøre yderligere ved det. Men i det jeg ikke kender udbredelsen i Thailand og ikke mindst smitterisikoen, så bliver beslutningen pludselig noget svære. Nårh - det må vi snakke noget mere om herhjemme.

Efter Gyn skulle J (desværre) på job, mens jeg har fået tjenestefri hele dagen. Ærgeligt - for vi kunne godt have haft behov for bare at være sammen og fornøje oplevelsen og alle oplysningerne.... but thats life.

Puha en smøre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, at der ikke var styr på henvisningen og svaret på blodprøven :prik Det sidste har jeg også oplevet, det er bare så møg irriterende!!!

Jeg synes din gynækolog lyder rigtig kompetent og behagelig, hvilket er meget vigtigt. Den første gynækolog jeg havde i København var jeg ikke helt tilfreds med, hun gik alt for hurtigt til værks, og virkede til at køre meget standard behandling, og fandt fx ikke ud af at jeg ikke havde naturlig ægløsning :prik

Men dejligt I allerede kan starte op for næste cyklus :loveshower Pergotime virker på rigtig mange (bare ikke lige mig <_< ) og det er meget nemt at tage. Ligeledes pregnylen (du kan få en speciel hætte til at knække glassene med, så man undgår at skære sig - går det meget nemmere at blande). Hvor mange dage er din cyklus da på? Og fik du tykkelsen på din slimhinde? Hvis du får problemer med den ikke vil blive tyk nok, kan jeg anbefalde akupunktur - det har hjulpet mig rigtig meget, især med slimhinden :)

Og så krydser jeg fingre for at du er resistent over for røde hunde :goodluck Jeg selv fik ikke vaccinen som lille, så det var det første jeg gjorde, da Jesper sagde "go". Trælse 3 måneders ventetid...

Træls I ikke begge kunne holde fri sammen, men så må I tage en god snak om det i aften i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er aaaalt for lang tid siden, at jeg har kommenteret herinde :smæk Jeg har ikke glemt dig :kram2 Har bare været noget ramt- og bange for at gøre dig ked af det med min ticker. Hvor er jeg glad for at høre, at I nu kan komme i gang- omend det er irriterende med den manglende blodprøve, henvisning mm. Så bliver det spændende hvordan det kommer til at gå- måske kan den lille hudafskrabning have hindret mere end man lige regner med :unsure Du er fortsat med akupunkturen eller hvordan? Eller var det nu zoneterapien- kommer helt i tvivl :rolleyes Dumme mig ;)

Glæder mig til at se, hvad der sker- forhåbentlig bliver det her kickstarter til et fantastisk 2012 for jer- også en lille bebser :loveshower Jeg håber snart det sker :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at lægen var rolig og tog sig godt af dig. Men træls med henvisningerne - det er da for dårligt!

Hvad er det nu pregnyl er? Og er det første inseminering du skal i gang med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, at der ikke var styr på henvisningen og svaret på blodprøven :prik Det sidste har jeg også oplevet, det er bare så møg irriterende!!!

MEGA irriterende. Men lægesekretæren har lige ringet og fortalt der nu ligger henvisning på måde mig og min mand. Endelig!

Jeg synes din gynækolog lyder rigtig kompetent og behagelig, hvilket er meget vigtigt. Den første gynækolog jeg havde i København var jeg ikke helt tilfreds med, hun gik alt for hurtigt til værks, og virkede til at køre meget standard behandling, og fandt fx ikke ud af at jeg ikke havde naturlig ægløsning :prik

Håber meget at han er lige så god og kompetent som han virker. Vi bor jo på Nørrebro og han har klinik her. Har godt nok fået anbefalet Trianglen af mange (og det ligger i virkeligheden tættere på end ham her), men har umiddelbart en god fornemmelse :loveshower

Men dejligt I allerede kan starte op for næste cyklus :loveshower Pergotime virker på rigtig mange (bare ikke lige mig <_< ) og det er meget nemt at tage. Ligeledes pregnylen (du kan få en speciel hætte til at knække glassene med, så man undgår at skære sig - går det meget nemmere at blande). Hvor mange dage er din cyklus da på? Og fik du tykkelsen på din slimhinde? Hvis du får problemer med den ikke vil blive tyk nok, kan jeg anbefalde akupunktur - det har hjulpet mig rigtig meget, især med slimhinden :)

Min cyklus ligger på omkring 25-26 dage og har gjort det al den tid jeg ikke har været på prævention. Nogen gange har den været helt nede på 21 dage. Min slimhinde var lige præcis 7mm og grænsen gik ved 7 mm. Har gået til akupunktur i ca. 6 måneder, men har ikke været afsted de sidste 6 uger. Ingen tvivl om at hun har rettet min cyklus ind ifht konsitens og farve og ikke mindst uf.

Og så krydser jeg fingre for at du er resistent over for røde hunde :goodluck Jeg selv fik ikke vaccinen som lille, så det var det første jeg gjorde, da Jesper sagde "go". Trælse 3 måneders ventetid...

Jeg har jo betop fået vaccinen, så havde overhovedet skænket det en tanke at det skulle være et problem :unsure

Træls I ikke begge kunne holde fri sammen, men så må I tage en god snak om det i aften i stedet :)

Der er ikke andet for. J har spurgt om vi skal tage ud og shoppe, når han kommer hjem. Hvordan kan man sige nej til det :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er aaaalt for lang tid siden, at jeg har kommenteret herinde :smæk Jeg har ikke glemt dig :kram2 Har bare været noget ramt- og bange for at gøre dig ked af det med min ticker. Hvor er jeg glad for at høre, at I nu kan komme i gang- omend det er irriterende med den manglende blodprøve, henvisning mm. Så bliver det spændende hvordan det kommer til at gå- måske kan den lille hudafskrabning have hindret mere end man lige regner med :unsure Du er fortsat med akupunkturen eller hvordan? Eller var det nu zoneterapien- kommer helt i tvivl :rolleyes Dumme mig ;)

Glæder mig til at se, hvad der sker- forhåbentlig bliver det her kickstarter til et fantastisk 2012 for jer- også en lille bebser :loveshower Jeg håber snart det sker :kram2

Det er helt i orden. Har fulgt med i din G-tråd på sidelinien, så ved jo hvor skidt du har haft det! Håber virkelig du snart får det bedre!

Mht til den lille hudafskrabning, så mente han absolut at den kunne have haft en betydning, da der jo næsten var lukket helt af. Og man kunne jo godt forestille sig at de små fyre :cell opgav for hurtigt, hvis de i forvejen er lidt sløve i betrækket :rolleyes

Gik til akupunktur i lidt over 6 måneder og det har absolut hjulpet mig. Men af forskellige grunde har jeg ikke været afsted de sidste 6 uger. Har dog i julegave fået en behandling hos en zoneterapeut af manden. :loveshower Det skal absolut afprøves. Glæder mig helt vildt til det. (overvejer selv at læse videre til zoneterapeut. kan få merit fra min nuværende uddannelse)

Tror helt sikkert at 2012 er vores år :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at lægen var rolig og tog sig godt af dig. Men træls med henvisningerne - det er da for dårligt!

Hvad er det nu pregnyl er? Og er det første inseminering du skal i gang med?

Pregnyl er den sprøjte, der giver æggelæsning. Den får jeg umiddelbart efter scanningen på 8-9. dagen.

Og ja - det er først nu vi er rigtig inde i behandlingsverdenen, så det er vores første forsøg. På den anden side var det jo fint nok, der først var en tid til os her efter nytår, da behandlingen jo er blevet vederlagsfri igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pregnyl er den sprøjte, der giver æggelæsning. Den får jeg umiddelbart efter scanningen på 8-9. dagen.

Og ja - det er først nu vi er rigtig inde i behandlingsverdenen, så det er vores første forsøg. På den anden side var det jo fint nok, der først var en tid til os her efter nytår, da behandlingen jo er blevet vederlagsfri igen :yay

OK - kunne lige pludselig ikke huske om det var det, for jeg har altid fået Ovitrelle. Men så giver det hele jo mening - pergotime + æl sprøjte :)

Det er rigtigt spændende med første insemination! Håber virkelig det er det der skal til for jer, og synes jeg hører mange hvor det lykkes første eller anden gang. Og så kan jeg fortælle at bortset fra at man skal til nogle scanninger osv, så er det altså rimelig smertefrit at insemineres, så ingenting at være bange for!

Ja, det er fantastisk at behandlingen er blevet gratis! Inseminering er nu ikke det dyreste - vi har givet 1000 kr pr gang, men er virkelig glad for at vi slipper for selv at betale IVF nu her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er styr på henvisningerne, så du ikke skal tænke mere over det. Jeg har også kun hørt godt om Trianglen ift IVF-behandling. Men tror der er mange dygtige gynækologer derude, der klarer alt "forbehandling" lige så godt.

Jeg er også en af dem, der har/havde meget korte cyklus. Efter akupunktur er den på 27 dage. Det der kan være problemet, når ens cyklus er meget kort, er, at man måske ikke har ægløsning. Og det er jo lidt et problem :rolleyes Ja, den må helst ikke være under 7. Men jeg kender en, der blev gravid på en på 6 mm :glad Og når du får pergotime, kan det også være med til at stimulere din slimhinde. Okay, fedt du har haft hjælp af akupunktur også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at der sker noget - jeg hepper paa at det hjaelper jer til en lille bebs :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da alt i alt til at have været et fornuftigt og godt besøg hos gynækologen. Jeg kan godt forstå, at det sætter gang i mange tanker og følelser. Men synes da helt sikkert, at det lyder til, at der er masser af håb og lysning forude for jer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt der er styr på henvisningerne, så du ikke skal tænke mere over det. Jeg har også kun hørt godt om Trianglen ift IVF-behandling. Men tror der er mange dygtige gynækologer derude, der klarer alt "forbehandling" lige så godt. Jeg er også en af dem, der har/havde meget korte cyklus. Efter akupunktur er den på 27 dage. Det der kan være problemet, når ens cyklus er meget kort, er, at man måske ikke har ægløsning. Og det er jo lidt et problem :rolleyes Ja, den må helst ikke være under 7. Men jeg kender en, der blev gravid på en på 6 mm :glad Og når du får pergotime, kan det også være med til at stimulere din slimhinde. Okay, fedt du har haft hjælp af akupunktur også.

Du har ret Louise (se markering), men jeg har jo æl, hvilket er påvist både med blodprøve og æl-test. Så det burde ikke være det. Har jo osse gået jævnligt til akupunktur. Har snakket med min mor og hun siger at hun altid har haft en kort cyklus på et par og tyve dage. Hun er blevet gravid i første hug med både min søster og jeg (omend hun var noget yngre da min far og hende sat PB igang i sin tid). Måske cykluslængde er arveligt????

Dejligt at der sker noget - jeg hepper paa at det hjaelper jer til en lille bebs :loveshower

Tusind tak Camille. Er sikker på de kan hjælpe os. Og hvis jeg nu snakker lidt med englene, lykkedes det måske i første hug?

Det lyder da alt i alt til at have været et fornuftigt og godt besøg hos gynækologen. Jeg kan godt forstå, at det sætter gang i mange tanker og følelser. Men synes da helt sikkert, at det lyder til, at der er masser af håb og lysning forude for jer :loveshower

Synes osse efterhånden at jeg kan se lyset. Når man først beslutter sig for PB, så forstiller man sig ikke i sin vildeste fantasi at der vil gå SÅ lang tid. Og næsten 2½ år føles altså som laaaaang ventetid og det er jo endnu ikke lykkeder. Men det gør det meget snart :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sagtens cykluslængde kan være arveligt. Når alt andet kan, så hvorfor ikke også det? Og når du kan påvise at du har ægløsning, kan jeg ikke se noget problem med en kortere cyklus.

Håber kroppen bare skal have et lille boost :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Satser på at du har ret Louise :) Det ville være skønt hvis det er tilfældet. Håbe håbe håbe ønske ønske ønske!!!!! Har forsøgt at tage ved lære af Camilla og snakke med englene. Det kan i hvert fald ikke skade :rolleyes

Bort set fra det, blev jeg i dag ringet op fra vores Gyn. Den særlige blodprøve jeg har fået taget ifht at måle min æggebeholdning (om jeg går i tidlig overgangsalder :blink ), var der sket et eller andet, så skal op og have taget den igen. Nåh - men det må jeg jo så gøre, så skulle ind og have tjeneste fri de første to timer på mandag, da prøven skal tages inden 12 og de åbner først 9.30. Men set fra den positive side kan jeg sove en time længere på mandag. Måske lidt mere.

Men det er nu anden gang på en uge en blodprøve er blevet væk eller sket noget andet med. ALTSÅ :klap ved de slet ikke at jeg ikke bryder mig og de sk...e nåle??? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er jeg også selv i dagligt kontakt med dem deroppe :loveshower

Ihhh hvor træls at du skal have taget den prøve igen. Er selv elendige til nåle. Er før besvimet ved en blodprøvetagning, så jeg ligger altid ned for en sikkerhedsskyld. Og til trods for det har jeg nok stykket mig selv 100 gange i maven ifm behandlingen :gp

Har du egentlig en §56-aftale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du egentlig en §56-aftale?

Nope - har ingen §56-aftale. Indtil videre ser det ikke ud som jeg har behov for det. Er heller ikke så godt inde i, hvordan og hvorledes med sådan en aftale, men det kunne jeg jo komme. Har pt. bare en aftale med mine nærmeste ledes om at jeg får tjenestefri ved behov ifht behandlingen. Der virker ikke til at blive nogen problemer der.

Og så kan jeg i øvrigt fortælle at jeg endelig har fået svar på den blodprøve fra lægen, som var blevet væk. Den viser at jeg ER immun over for Røde Hunde. Sikke en lettelse! Nu kan vi gå videre med behandlingen uden at bekymre os mere om det. Fik helt tårer i øjnene af glæde og lettelse, da jeg læste mailen i formiddags. Min kollega må da have troet at jeg var tosset, selvom han sagde at han godt forstod det.

Nu venter jeg eller bare på mens, som gerne skulle komme på torsdag og så er det ellers igang :loveshower Er så spændt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan, en super besked at få :glad

Så er der ingen hindring for bare at klø på :)

Jeg havde heller ikke en §56 før jeg begyndte i reagensglasbehandling. Det er, som du siger, heller ikke så ofte man skal afsted ved IUI (eller skulle I have "hjemmerul"?). Dejligt din leder er så forstående :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER