MissingLink

At blive bidt

22 indlæg i dette emne

Isabella er i dag blevet bidt i vuggestuen- for 3. gang på en måned :(

Der er store mærker på hendes arm, hvor man tydeligt kan se tænder, og området er blåt. De er opmærksomme på det i vuggestuen, og de har vist nogle ind over fra PPR. Det er et par enkelte børn, der har problemer med at styre bideriet.

Det er selvfølgelig godt, at de er opmærksomme på problemet, men det forhindrer åbenbart ikke drengene i alligevel at bide, og jeg synes ærlig talt 3 gange på en måned er ret så meget i overkanten <_<

Deres "taktik" er, at vise "bideren" hvem det er der er ked af det, og så fortælle at det barn der er blevet bidt bliver ked af det, når han bider. Synes bare slet ikke det hjælper, selvom det åbenbart skulle være den mest pædagosike måde.

Ved ikke rigtig hvad jeg vil med dette indlæg, andet end jeg synes det er top-frustrerende. Jeg vil altså ikke have mit barn kommer hjem med store bidemærker så ofte. Pædagoerne siger, at Isabella ikke gør noget særligt for at blive bidt, og at bidene øjensynligt er umotiverede. Isabella er så heller ikke den eneste der er blevet bidt.

Hvad pokker gør man lige? Hvad ville I gøre? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil som mor finde barnet der har bidt og så bide det barn og spørge om de selv synes det sjovt... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej!? :o Jeg er helt målløs, det synes jeg faktisk lyder lidt vildt...

Jeg kan godt følge pædagogernes måde at reagere EFTER bidet, og hvis de har kontaktet PPR, så tror jeg ikke at der er hulens meget mere at gøre, men jeg tænker lidt, at de da må være mere obs på de børn, så de kan få dem væk INDEN de bider. :huh

Ved desværre ikke lige hvad du kan gøre, men var lige nødt til at skrive, fordi jeg blev så forarget over det bideri <_<

Håber de får styr på det! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, jeg tror sgu jeg havde været rasende, hvis pædagogerne (i mit til fælde dagplejeren) havde "ladet" mit barn blive bidt 3 gange indenfor en måned.. :klap :angry Eller, rasende er måske så meget sagt, men jeg ville helt sikker blive sur og skuffet over at det kan ske. Jeg ved selvfølgelig godt, at pædagogerne ikke har et øje på hver finger, men hvis problemet opstår gentagne gange, så bør de jo vide hvilke børn de skal være særligt opmærksomme på og forsøge at forhindre bideriet..

Jeg er ikke en pyller-mor, men jeg hader når Hannah "rigtig" slår sig og det gør sgu da skidehamrendepisse-ondt at blive bidt.. Stakkels lille Isabella.. :kram Har desværre ikke rigtig nogle brugbare råd, kun kram og håb om at Vuggestuen snart får bugt med problemet.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil som mor finde barnet der har bidt og så bide det barn og spørge om de selv synes det sjovt... :whistling

Det er også dét min mand umiddelbart har lyst til at gøre :rolleyes

Men går jo nok ikke ind under kategorien "pædagoisk" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej!? :o Jeg er helt målløs, det synes jeg faktisk lyder lidt vildt...

Jeg kan godt følge pædagogernes måde at reagere EFTER bidet, og hvis de har kontaktet PPR, så tror jeg ikke at der er hulens meget mere at gøre, men jeg tænker lidt, at de da må være mere obs på de børn, så de kan få dem væk INDEN de bider. :huh

Ved desværre ikke lige hvad du kan gøre, men var lige nødt til at skrive, fordi jeg blev så forarget over det bideri <_<

Håber de får styr på det! :kram

Jeg ved ikke rigtig hvad de kan gøre for at slå til INDEN de bidder. Det går jo realtivt hurtigt. Nogle gange fordi de gerne vil lege med det samme legetøj, andre gange "bare fordi". Og jeg kan jo også godt se, at de heller ikke kan kigge på det enkelte barn hele dagen. Pædagoerne ved vist ikke rigtig hvad de skal gøre, og derfor får de hjælp udefra. Jeg tænker bare, at det jo ikke umiddelbart virker at appellere til børnenes empati (der vist nok også først udvikles noget senere) og jeg synes egentlig ikke det er ok, at man så bare håber det "går væk"- alt i mens bideriet fortsætter :huh

Ej, jeg tror sgu jeg havde været rasende, hvis pædagogerne (i mit til fælde dagplejeren) havde "ladet" mit barn blive bidt 3 gange indenfor en måned.. :klap :angry Eller, rasende er måske så meget sagt, men jeg ville helt sikker blive sur og skuffet over at det kan ske. Jeg ved selvfølgelig godt, at pædagogerne ikke har et øje på hver finger, men hvis problemet opstår gentagne gange, så bør de jo vide hvilke børn de skal være særligt opmærksomme på og forsøge at forhindre bideriet..

Jeg er ikke en pyller-mor, men jeg hader når Hannah "rigtig" slår sig og det gør sgu da skidehamrendepisse-ondt at blive bidt.. Stakkels lille Isabella.. :kram Har desværre ikke rigtig nogle brugbare råd, kun kram og håb om at Vuggestuen snart får bugt med problemet.. :kram2

Jeg er også ked af det- og skuffet. Men jeg ved heller ikke rigtig hvad vi skal gøre ved det. Jeg ved ikke hvad vi KAN gøre ved det, og det er jo dét der er mest frustrerende. Ved bare ikke lige hvordan jeg skal gribe det an :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh det er bare så hårdt og få at vide at ens barn er blevet bidt, og det må da være frygteligt at opleve det så mange gange indenfor så kort tid.

Vi kan hurtig blive enige om at de muligheder de kære pædagoger har for at stoppe sådan et problem er ret små.

Jeg ved ikke hvor meget jeg tror det hjælper og vise at "offeret" er ked af det.

Det første sted min den store gik i DP var der også et barn der bed hende et par gange.

Første gang fik barnet at vide at det bare ikke var iorden, anden gang blev barnet flyttet væk fra Lili.

Efterfølgende var barnet under skarp overvågning, og hver gang der var optræk til noget blev barnet fjernet og sat på en tænkepude.

Der gik ca 14 dage så var der aldrig problemer med det barn, og de endte med at blive rigtig gode venner der gav hinanden kys og kram flere gange dagligt.

Det lyder godt at de har PPR ind over problemet, håber at det snart stopper igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også dét min mand umiddelbart har lyst til at gøre :rolleyes

Men går jo nok ikke ind under kategorien "pædagoisk" ;)

Jeg heller ikke særlig pædogisk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels pige :( Gode råd har jeg ingen af, håber det snart stopper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil som mor finde barnet der har bidt og så bide det barn og spørge om de selv synes det sjovt... :whistling

Ej det mener du ikke seriøst det der, vel?

Jeg siger ikke det er okay at bide, slet ikke, men det er vuggestue børn vi snakker om. Ville du bide et barn på f.eks 1 år og så spørge om barnet synes det var sjov. Pædogisk eller ej, så synes jeg det er en meget forkert holdning at have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det mener du ikke seriøst det der, vel?

Jeg siger ikke det er okay at bide, slet ikke, men det er vuggestue børn vi snakker om. Ville du bide et barn på f.eks 1 år og så spørge om barnet synes det var sjov. Pædogisk eller ej, så synes jeg det er en meget forkert holdning at have.

Haha godt ML kender mig lidt bedre.. Jeg ikke en syg person

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det mener du ikke seriøst det der, vel?

Jeg siger ikke det er okay at bide, slet ikke, men det er vuggestue børn vi snakker om. Ville du bide et barn på f.eks 1 år og så spørge om barnet synes det var sjov. Pædogisk eller ej, så synes jeg det er en meget forkert holdning at have.

Jeg tror ikke det skal tages så seriøst ;) Det er jo stor forskel fra at sige, at man kunne have lyst til det, og så til at gøre det. Der er jo også nogle der siger, at de har "lyst til at smide deres baby ud af vinduet" fordi de skriger, men det betyder jo ikke at man gør det. Jeg ved godt det er vuggestuebørn, men det er altså også bare topfrustrerende at hun bliver bidt så ofte. Jeg synes virkelig ikke det er i orden, og jeg synes ikke den benyttede metode om apellering til empati virker det fjerneste. Så må man jo finde på en anden metode (som ikke er at bide igen). Det kan vel bare ikke være min opgave, at finde på hvad det skal være ;)

Haha godt ML kender mig lidt bedre.. Jeg ikke en syg person

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i en børnehave og har tidligere været i en vuggestue og tænker at det er super synd for din datter men samtidig må personalet være vildt frustrerede over ikke at være mandskab nok til at kunne opdække det bidende barn 100%.

Med den nomering der er så er det umuligt at kunne mandsopdække et barn så man er sikker på at det ikke bider, og især hvis biddene er uden grund er det svært at nå at stoppe inden det sker.

Jeg er sikker på at personalet i din vuggestue gør alt hvad der er muligt for at forhindre det og at de har PPR inde over tyder på at de har reageret hurtigt for at få bugt med problemet.

Tror desværre ikke der er noget du som mor kan gøre (andet end at flytte institution - men måske er der også bidebarn eller slåbarn det nye sted) :(

Prøv at tænke positivt - om lidt er det flyverdragtsæson og så kan der ikke bides helt ind til huden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror desværre heller ikke at der er noget du som mor kan gøre. Det er jo pædagogernes ansvar og de har det sikkert også dårligt med at hun bliver bidt. Men jeg forstår godt at du er frustreret - netop fordi du jo ikke rigtig kan gøre noget :(

Jeg har arbejdet i en vuggestue, hvor der var én der bed rigtig meget og ofte. Han fik simpelthen lov til at gå rundt med sut hele dagen og så bed han ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor synd for hende :(

Jeg ville godt nok blive ked af det hvis min datter kom hjem med bidemærker så mange gange.

Jeg ved heller ikke lige hvad du kan gøre - om der overhovedet er noget du kan gøre.

De skal ihvertfald bare se af at få styr på det i vuggestuen, det er helt sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville sikre mig at pædagogerne havde forældrene inde over.. Så forældrene er klar over der er noget at arbejde med. Også ville jeg nok ærligt bede pædagogerne sørge for mit barn IKKE legede med "bidebarnet" medmindre der var 100% opsyn. Det er synd for "Bidebarnet", men det skulle altså bare ikke gå ud over MIT barn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for den - nøj jeg ville også blive tosset, hvis det gik ud over min Leo.

Men som Stikan skriver, så er de øjensynligt obs på problemet selvom de ikke har ressourcer til at mandsopdække det barn der bider, og det forstår man jo godt de ikke har.

Jeg håber, at forældrene til det bidende barn er med i processen og at det snart løser sig.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg kan forstå, er forældrene med i samarbejdet med pædagoer og PPR.

Har bestemt mig for, at sker det igen, så vil Jeg bede dem holde endnu bedre øje. Isabella er nemlig begyndt at snakke en del om, hvor ondt det gør at blive bidt :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh stakkels Isabella :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det synd for hende

Er så moderen på den anden side. Emil har bidt rigtig meget og det er skide irriterende. Han bed en lille dreng over i vuggestuen virkelig virkelig hårdt. Begyndte faktisk at tude da jeg så ham, for det var lige i ansigtet og det så rigtig grimt ud!!!

Heldigvis har pædagogerne været rigtig rigtig gode til at tackle det, og Emil blev mandsopdækket og de stoppede ham når han lagde an til at bide igen. Det hjalp rigtig rigtig meget og han var udemærket klar over at de holdt øje med ham. Så heldigvis stoppede det.

Måske det samme kan gøres i jeres institution?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personalet har i denne uge sat en seddel op på opslagstavlen, hvor de skriver om det store problem som det faktisk er, og at de i de næste 2 uger har ekstra fokus på det, og får hjælp udefra. Håber virkelig det hjælper :unsure

Og jeg kan sagtens forstå det også er hårdt for de forældre (og jer Sara) til de børn der bider. Ser da overhovedet heller ikke skævt til dem. For som du siger, må det være vildt frustrerende at få at vide (næsten dagligt i vores vuggestue) at for barn igen har bidt en anden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella er blevet bidt igen i dag :( Og med sidste uge, er vi nu oppe på 5 gange på en måned :(

Vi skal have et møde med pædagoen og medhjælperen der er tilknyttet Isabella i morgen. Det kan godt være de gør en stor indsats for at få bideriet til livs, men jeg må jo konstatere, at det IKKE virker <_< Far er efterhånden godt tosset- også fordi hun nu er begyndt at snakke ret meget om det herhjemme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER