Mini

2. (3.) jordemoderbesøg

1 indlæg i dette emne

I dag var jeg til min 2. jordemoderkonsultation, som egentlig svarer til min 3., da jeg har sprunget den første over, fordi den ramlede sammen med sommerferie og at jeg ikke kunne få en tid uden at ryge ud af "kendt jordemoder"-ordningen.

Det gik ikke så godt.

Lillebror havde det fint, men det gik ikke så godt med mig.

Jeg blev svimmel under konsultationen og vi fandt ud af at det var pga. for lavt blodtryk, det var på 87/46, så jeg måtte hen og ligge på briksen mens vi snakkede og lå i rummet ved siden af bagefter for at få det lidt bedre. Det går lidt bedre nu, men jeg har det stadig ikke godt. Jeg håber og regner med at det bliver bedre i løbet af dagen.

Hun sagde, at der ikke var noget som sådan jeg kunne gøre for blodtrykket, men at jeg kunne øge blodsukkeret ved løbende at spise små måltider, og det kunne nok hjælpe. Jeg oplever on and off at jeg bliver svimmel, men ikke lige så udpræget som i dag, det var kun tidligere i graviditeten jeg havde det sådan (og værre), så jeg håber det går over og ikke er det gamle som er på retur.

Lillebror vokser som han skal. Symfysemål på 27 og vægtskøn på 1.300-1.400, hvilket hun sagde var lidt over gennemsnittet, så det var også fint.

Vi snakkede lidt om vægt ifht. at Freya var en stor baby, og hun sagde at dem som bliver født store først vokser meget i de sidste uger af graviditeten. Og da jeg kiggede i min vandrejournal for Freya kunne jeg se at det stemmer overens, for i uge 36 ryger hun fuldstændig udenfor kurven. Så det bliver spændende at se hvordan lillebror vokser.

Men ellers håber jeg også jeg kan få et vægt- og størrelsesskøn når vi skal til scanning for moderkagens placering i slutningen af måneden, det mente hun i hvert fald at der var fine chancer for at de også gerne ville tjekke til scanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER