SusanKimi

Hvad skal barnet hedde?

27 indlæg i dette emne

Har I tænkt på navne??

Vi syns godt nok det har været svært denne gang..

Vi har en William Sofus og vi tror at prinsessen bliver en Leonora Lucia :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tænker så det knager, men er ikke kommet det nærmere. Vi har fundet rigtig mange navne det ikke skal være, men det finder man jo ikke det rigtige navn af :blink

Min mand vil meget gerne have at hun kommer til at hedde Isabella og alternativt Natasha. Jeg har ikke rigtig den juhu følelse over de navne. Jeg er dog heller ikke afvisende, men vil rigtig gerne have en bedre følelse med navnet. Jeg selv kan rigtig godt lide navne som Sofie, Julie eller Emma, men det er min mand slet ikke til. Vores søn synes hun skal heddde Mathilde for det hedder hans bedste ven i børnehaven.

Så vi skal i tænkebokst. Det er lidt mærkeligt, for med Sebastian havde vi navnet på plads før vi blev gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt lide både Isabella og Emma.. :)

Ja den er god når man spørger storebror.. William ville gerne have at hun skulle hedde Oskar (bedste ven) eller mormor (hans ynglings) :D

Med William vidste vi det også næsten inden vi blev gravide.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg blander mig lige i jeres terminsgruppe - hvor er Leonora Lucia dog et smukt navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt du blander dig Sesa! ;) og er glad for at høre din mening.. Vi er også ret vilde med det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver det en pige skal hun hedde Dikte, silje, asta eller agnes. Det er der vi er kommet til, Mere enige er vi dog ikke blevet

Bliver det en dreng skal han hedde Gustav eller asbjørn.

Vi ved vi ikke bliver helt enige før den lille er kommet til verden, det oplevede vi sidst hvor vi begge var meget glade for emil, men det blev altså til Joakim på sygehuset.

Jeg har altid sagt at hvis jeg fik en pige skulle hun hedde Marie, men det kan vi ligesom ikke nu hvor vi har døbt vores dreng Joakim,.....hvilket jeg glemte at tænke over da vi navngav ham på det tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns det er rigtig fine navne I indtil videre har fundet.. :) Hvis du er så glad for Marie kan I bruge det til mellemnavn.. Vil være super fint både sammen med Dikte og Silje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syns det er rigtig fine navne I indtil videre har fundet.. :) Hvis du er så glad for Marie kan I bruge det til mellemnavn.. Vil være super fint både sammen med Dikte og Silje :)

Ja det kunme man godt hvis vi ikke i forvejen havde 2 efternavne, som tilmed er lane, så hvis vi bruger marie til mellem navn så går det igen hen og bliver meget kongeligt, hvilket min mand bestemt ikke bryder sig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter vi har fundet ud af at det er en pige tror jeg nok det bliver

Mathilde Isabella Maria Efternavn

Mathilde (betyder kamp/styrke) faar hun nok brug for da vi har planer om at hun skal vaere den foerste af mange boern og det er ikke altid lige let at vaere storesoester. :whistling Desuden kan udtales baade paa fransk og dansk

Isabella er efter min lillesoester som skulle vaere gudmor men da hun ikke er katolik maa hun noejes med at laegge navn til. Isabella betyder smuk hvilket hun sikkert er/bliver :D

Maria er efter mig og mest for religionen og traditionens skyld. Vi har snakket om at blev det en dreng skulle det vaere Marie (efter faderen) og maria efter mor hvis det blev en pige.

Efternavnet er der ikke noget at rafle om da vi er gift og jeg ved den lejlighed overtog min mands familienavn :loveshower

Skulle hun nu vise sig slet ikke at ligne en Mathilde har vi ogsaa Caroline, Olivia, og Angelic i baghaanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er nogle fantastiske navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har slet ikke fået diskuteret navne endnu herhjemme, det synes min mand er lidt tidligt :rolleyes jeg er en del længere fremme end han er mht. at gøre klar til baby hehe.

Men jeg har selvfølgelig lavet min egen liste over navne, så jeg er klar til at tage diskussionen når han engang bliver det, haha! Øverst på min liste står pt. Klara/Clara og Vidya - men jeg kan nå at komme på flere favoritter endnu. Så må vi se hvad manden siger til det senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt lidt mere om navne og er ikke kommet det nærmere endnu, men nu taler vi også om Silke.

Jeg er meget til Silke og det er Sebastian også, min mand er ikke afvisende men er heller ikke 100 % sikker. Så navnene står mest lige nu mellem Isabella og Silke, men vi kigger om der er andre bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis man kunne undtale silke eller laerke paa fransk skulle de helt klar ogsaa med i overvejelsen

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her skal lillebror hedde NIKLAS, det er manden er har bestemt og må indrømme jeg er blevet vild med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vores lille pige skal hedde Line :loveshower vi synes det passer godt sammen med Sarah, Julie og Tobias :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille prinsesse skal hedde Zoey

Vi begyndte automatisk at bruge det navn efter kønsscanninge. så der var ingen diskussion der.

Vores andet pigenavn var Anaya ;-) Men Zoey går meget bedre med vores efternavne.

Vi havde ikke rigtig nogle drengenavne. Jeg ville gerne have Zander, men min mands nevø hedder Alexander (bliver kaldt Xander) så den gik ikke.

Ellers havde vi snakker om Zilas eller Nicklas. ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^^ Anaya hedder vores ene ilder, og jeg ELSKER det navn. Havde vi skulle ha en pige og altså ikke havde en ilder ved det navn, skulle en lille prinsesse herhjemme helt klart ha heddet det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter skal hedde Emma Marie (Marie efter min elskede afdøde farmor, som virkelig bare var en den mest fantastiske person. Og derfor skal hun æres og mindes i livet største gave, Vores smukke datter)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, jeg har 3 navne oppe og vende i øjeblikket til vores lille pige.. Men kan ikke rigtig beslutte mig

Hannah

Clara/Klara

Elise

Elise er efter min kærestes mormor, som stadig lever.. så jeg tror hun ville blive ret så begejstret hvis det blev det :) de to andre synes jeg bare er søde og fine navne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter skal hedde Emma Marie (Marie efter min elskede afdøde farmor, som virkelig bare var en den mest fantastiske person. Og derfor skal hun æres og mindes i livet største gave, Vores smukke datter)...

Lige præcis den kombination ville jeg gerne have vores datter skulle hedde, men manden nedlagde veto mod Emma, men Marie kommer hun stadig til at hedde til mellemnavn loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må bare skubbe lidt på min kæreste skulle også bruge lidt tilvending men nu er det bare det hans datter hedder og det kan ikk være andet...men håber i kommer frem til et navn i begge blir glade for til jeres lille vidunder...:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må bare skubbe lidt på min kæreste skulle også bruge lidt tilvending men nu er det bare det hans datter hedder og det kan ikk være andet...men håber i kommer frem til et navn i begge blir glade for til jeres lille vidunder...:D

Vi har fundet et andet navn til hende, som vi begge er glade for, for mig var det vigtigste egentlig at hun fik Marie til mellemnavn - efter min mormor og farmor samt min mands mormor. loveshower.gif

Han kendte engang en Emma, han ikke brød sig om, sådan er det jo med personlige relationer. Jeg ville heller ikke bryde mig om at min søn skulle hedde det samme som en ekskæreste eller sådan noget, så det er okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv er jeg meget vild med Kamille Marie :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det forstår jeg udemærket...det glæder mig i har fundet et som i bare syntes er det... Nogen som ikk vil fastsætte sig før guldklumpen kommer ud?z

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er vi jo ikke engang igang med projekt baby endnu, men vi har faktisk indtil videre fundet nogle navne vi begge er vilde med...

Pigenavne: Clara og Lærke

Drengenavne: Tobias og Niklas

Det er de navne vi begge kan lide, så det blir ikk så svært når vi kommer dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER