Barbamama

Hvornår sover babyen ude?

21 indlæg i dette emne

Halløj erfarne og kloge kvinder! :)

Ja, jeg ved godt at det er tidligt at spørge, når jeg ikke engang er gravid endnu, men min mand og jeg snakkede lige om, hvad vi egentlig skulle med barnevogn. Vi bor på 4. sal og jeg har ikke sådan lige umiddelbart lyst til at skulle slæbe barnevognen med op af trapperne :rolleyes Så vores tanke var at købe en brugt barnevogn som "sovevogn" der så bare skal stå permanent på vores altan. Men hvor meget haster det med at købe sådan en? Altså hvornår begynder man at lade børnene sove ude? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Halløj erfarne og kloge kvinder! :)

Ja, jeg ved godt at det er tidligt at spørge, når jeg ikke engang er gravid endnu, men min mand og jeg snakkede lige om, hvad vi egentlig skulle med barnevogn. Vi bor på 4. sal og jeg har ikke sådan lige umiddelbart lyst til at skulle slæbe barnevognen med op af trapperne :rolleyes Så vores tanke var at købe en brugt barnevogn som "sovevogn" der så bare skal stå permanent på vores altan. Men hvor meget haster det med at købe sådan en? Altså hvornår begynder man at lade børnene sove ude? :)

Nu er det godt nok ved at være mange år siden ;) men mine begyndte at sove ude efter ca. 2-3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke sov ude som 1 måned gammel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovedreglen er 2 uger gammel, hvis ellers barnet har taget på som det skal.

Vi bor også på 4. sal og har en gammel barnevogn stående på altanen. Det fungerer fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe var 1 måned :)

Jamie var ca. 3 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira var omkring 3 uger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min SP sagde man godt kan begynde at lade dem sove ude når de er mellem 1 og 2 uger, men det afhænger rigtig meget af vejret :) Sofia er født i foråret og det var lidt lunt, så det var ok at sætte hende ud.. Hvis hun havde været født i januar eller november feks skulle hun være ældre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje har sovet ude siden hun rundede de 3kg - som man anbefaler de er over :)

Vil det sige du slet ikke vil have en barnevogn til gåturerne? Til når I er ude hos andre og den lille skal kunne sove?

- jeg ville i hvert fald være træt af ikke at have en vogn i de situationer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest, der er ingen der siger, at børn SKAL sove ude. Vi i Danmark er stort set de eneste der lader vores børn sove ude, så det er på ingen måde et absolut must. Dermed ikke sagt det ikke er en god idé, for det synes jeg det er :)

De to første måneder af Ericas liv boede vi i lejlighed- vejret var super godt, så stort samtlige vinduer stod åbne og der sov hun inde alle hendes lurer. (pånær når vi var nogle steder selvfølgelig, så sov hun i klapvognen.) Nu bor vi i hus, og jeg bestræber mig på at hun sover mindst en lur ude, nogle gange bliver det to, nogle dage ingen - falder hun i søvn ved brystet i sofaen, så får hun lov til at ligge der, hun vågner så nemt når jeg rykker på hende.

Nå, tror egentlig du allerede har fået svar på dit (direkte) spørgsmål, jeg ville bare lige kommentere på den indgroede holdning at børn SKAL sove ude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, piger! :lovebk Jeg kan høre at vi skal have fat på en brugt barnevogn rimelig hurtigt i forhold til babyens ankomst, så... Det må vi jo så sørge for, det er i hvert fald rart at vide. :super

Hovedreglen er 2 uger gammel, hvis ellers barnet har taget på som det skal.

Vi bor også på 4. sal og har en gammel barnevogn stående på altanen. Det fungerer fint :)

Dejligt at høre at det fungerer sådan. :yay

Silje har sovet ude siden hun rundede de 3kg - som man anbefaler de er over :)

Vil det sige du slet ikke vil have en barnevogn til gåturerne? Til når I er ude hos andre og den lille skal kunne sove?

- jeg ville i hvert fald være træt af ikke at have en vogn i de situationer :)

Bestemt nej! :) Faktisk er "gåtursbarnevogn" nok noget af det babyudstyr som jeg går ALLERMEST op i. :kuller Vil gerne have en superlækker barnevogn til at gå ture i. Men jeg gider ikke slæbe den op på 4. sal ;) Derfor var planen at vi skulle have to. En gammel til altanen og en ny, der kan stå i skuret til gåture. :)

Først og fremmest, der er ingen der siger, at børn SKAL sove ude. Vi i Danmark er stort set de eneste der lader vores børn sove ude, så det er på ingen måde et absolut must. Dermed ikke sagt det ikke er en god idé, for det synes jeg det er :)

De to første måneder af Ericas liv boede vi i lejlighed- vejret var super godt, så stort samtlige vinduer stod åbne og der sov hun inde alle hendes lurer. (pånær når vi var nogle steder selvfølgelig, så sov hun i klapvognen.) Nu bor vi i hus, og jeg bestræber mig på at hun sover mindst en lur ude, nogle gange bliver det to, nogle dage ingen - falder hun i søvn ved brystet i sofaen, så får hun lov til at ligge der, hun vågner så nemt når jeg rykker på hende.

Nå, tror egentlig du allerede har fået svar på dit (direkte) spørgsmål, jeg ville bare lige kommentere på den indgroede holdning at børn SKAL sove ude...

Uh, se det var jo også værdifuld info! Synes godt nok jeg havde hørt noget om at det ikke var strengt nødvendigt at sove ude, men var lidt usikker. Men det er jo super, så behøver jeg ikke have dårlig samvittighed, hvis det skulle trække lidt ud med at finde en fin nok brugt barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har ikke sovet ude endnu. Nu har vi heller ikke gået middagstur endnu, kun aften og jeg tør heller ikke lade hende sove ude endnu pga. kattene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har ikke sovet ude endnu. Nu har vi heller ikke gået middagstur endnu, kun aften og jeg tør heller ikke lade hende sove ude endnu pga. kattene

Lige til det med rødt. Du skal ikke være bange for at lade hende sove ude pga kattene.

Jeg var også bekymret i starten, med Emma, indtil jeg fik et tip om at komme myggenettet på. Også om vinteren, selvom det lyder åndssvagt, for katte og andre smådyr søger varme og så er en varm baby i en lun barnevogn, bestemt oplagt at putte hos.

Desuden holder myggenettet også blade osv osv ude af vognen. :) Det kan bruges til mange ting på alle årstider, det er med at se mulighederne. :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max var 4-5 dage gammel da han begyndte at sove ude! Theo var 12-13 timer gammel da han sov i barnevognen i haven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige til det med rødt. Du skal ikke være bange for at lade hende sove ude pga kattene.

Jeg var også bekymret i starten, med Emma, indtil jeg fik et tip om at komme myggenettet på. Også om vinteren, selvom det lyder åndssvagt, for katte og andre smådyr søger varme og så er en varm baby i en lun barnevogn, bestemt oplagt at putte hos.

Desuden holder myggenettet også blade osv osv ude af vognen. :) Det kan bruges til mange ting på alle årstider, det er med at se mulighederne. :)

:balloons

Mine katte har ikke været i nærheden af hverken barnevogn, lift eller barneseng endnu. De holder sig helst væk fra Ronja, så vi har ikke haft noget problem her. Men ellers er det da en god løsning med insektnettet. Sådan havde jeg ikke lige tænkt det kunne bruges :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som mange af de andre skriver afhænger det rigtig meget af vejret. Hvis det er koldt skal de være lidt ældre end hvis det er lunt i vejret, for de helt små kan ikke tåle at få meget kold luft ned i lungerne. Lærke sov ude da hun var 5 dage gammel, men hun er også fra august og det var efter SP's anbefaling. Hun tabte sig heller ikke ret meget efter fødslen, og mener at have læst/hørt at det også har noget at sige - de skal vist helst have genvundet fødselsvægten inden de kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er at jeg ikke tror det afholder sig fra at hoppe op og ligge sig alligevel, men nu begynder det også at blive for blæsende og for koldt jo :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den store er en julepige og hun kom først udenfor og sove da hun var ca en månede gammel.

Den mindste er fra august sidste år, og hun kom ud og sove da hun rundede de 3 kg som er det SP generelt anbefaler.

Vi bor på 1. sal og har en altanvogn, det fungere supergodt.

Vi valgte og bruge penge på et godt regnslag, og har faktisk skiftet det et par gange efterhånden som elastikken begyndte at blive lidt slap.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik sov ude fra han var ca. 3 uger. Han skulle lige forbi de 3 kg.!!!

Det siges de sover bedst udenfor, men jeg oplever nu det omvendte, så det er vist meget individuelt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik sov ude fra han var ca. 3 uger. Han skulle lige forbi de 3 kg.!!!

Det siges de sover bedst udenfor, men jeg oplever nu det omvendte, så det er vist meget individuelt!

Har I så droppet at lade ham sove ude, eller håber I at det bliver bedre? Eller...?

Jeg er faktisk lidt forvirret omkring hvorfor man overhovedet anbefaler at børn sover ude... Hvis det kun handler om hvor de sover bedst, og hvis de sover helt fint inde, hvorfor så...? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så prøvede vi at sove ude.. 10 min. efter jeg gik ind, stak lillepigen i hyl og stoppede først da hun kom indenfor for at sove :s

???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I så droppet at lade ham sove ude, eller håber I at det bliver bedre? Eller...?

Jeg er faktisk lidt forvirret omkring hvorfor man overhovedet anbefaler at børn sover ude... Hvis det kun handler om hvor de sover bedst, og hvis de sover helt fint inde, hvorfor så...? :help

Nej jeg prøver i denne uge igen, at få ham til at sove ude! Alle anbefaler det, så det MÅ være bedst i den friske luft. Og så forstyrre men dem heller ikke hvis man larmer lidt indenfor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER