rikkes78

Mærker i liv??

19 indlæg i dette emne

Hejsa

Vil bare lige høre, for jeg synes det er lidt underligt... jeg mærker endnu ikke liv overhovedet... er i 17. uge og med mine andre 3 børn har jeg allerede mærket "sommerfugle" og diverse blop i uge 15-16...

har det underligt i kroppen, træt og uoplagt.. går på job selvom jeg føler jeg burde ligge i min seng.. får hedeture og hjertebanken indimellem så ved snart ikke... hvordan har i andre det??? :unsure

Kh Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mærker lidt, det er efterhånden ved at gå over i regulere spark, men der kan gå længe imellem. Jeg var til jordemoder idag og hun fandt hjertelyd og det beroligede mig da en hel del.

Måske din moderkage ligger anderledes end ved dine andre graviditeter og du derfor har vanskeligere ved at føle liv. Det er da noget rigtig øv hvis du har det skidt. Det kan være du skal tale med din læge om det.

Jeg selv er sygemeldt og har været det længe pga bækkenløsning og plukeveer, men har derudover også "anfald" med høj hvilkepuls og når det kommer får jeg det virkelig skidt. Jeg har det ikke fantastisk og kan ikke lave ret meget før der kommer gang i smerterne og jeg bliver fysisk utilpas. Det har dog været godt for mig at kunne få roen til at slappe af nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker stadig intet endnu <_< men jeg hørte hjertelyd til mit første JM besøg, så derfor er jeg fortrøstningsfuld. Håber dog snart jeg får noget at mærke..

Ellers har jeg det fint nok, er mere træt end normalt og har lidt ligament smerter, men det er vist meget normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke maerket noget endnu synes den ene dag jeg havde en lidt maerkelig rumlen men ikke noget jeg vil saette i forbindelse med baby. Vores scanninger mm er bare saa fine saa jeg ved den er derinde...

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærler heller ikke noget endnu, eller dvs jeg er lidt i tvivl en gang i mellem om det er små spark jeg mærker. Første gang mærkede jeg heller ikke liv rigtig før i uge 18 og der var det mest bobler, så der er lige en uges tid endnu. Jeg hørte ikke hjertelyd ved første jordmoder besøg. Det gør man åbentbart ikke længere i region syddanmark. Men alt har set godt ud til de 3 skanninger vi har fået. Seneste nakkefold hvor alt var super fint...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har mærket bobler og rumlen siden uge 14.. De tydelige spark begyndte for ca. en uge siden uge 17 :) I LOVE IT...!!! :D så dejligt at mærke hende flere gange om dagen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg har mærket noget i en uge nu. :loveshower Regner i hvert fald med at det er det :loveshower Det er jo ikke nemt at vide når det er første gang :rolleyes

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestil tid ved lægen for at blive tjekket ordentligt igennem... skal derind i morgen og vil bede om at høre hjertelyd... utroligt så bekymret jeg egentlig er her 4. gang :unsure men har det stadig ikke super godt så nu skal det altså undersøges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Rikke.. Hvordan gik det hos lægen idag? Og ja.. Om det er 1. eller 7. gang så tror jeg desværre man er lige nervøs.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Vil bare lige høre, for jeg synes det er lidt underligt... jeg mærker endnu ikke liv overhovedet... er i 17. uge og med mine andre 3 børn har jeg allerede mærket "sommerfugle" og diverse blop i uge 15-16...

har det underligt i kroppen, træt og uoplagt.. går på job selvom jeg føler jeg burde ligge i min seng.. får hedeture og hjertebanken indimellem så ved snart ikke... hvordan har i andre det??? :unsure

Kh Rikke

Jeg har det lige som dig(mærkede dog lidt i uge 14, i 2 dage). Jeg venter dog bare nummer 6.

Jeg skal til MD på fredag. og frygter virkelig at der ingen hjertelyd er mere. men prøver at holde humøret oppe og siger til mig selv at det nok er fordi min moderkage ligger så den lille ikke kan mærkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Rikke.. Hvordan gik det hos lægen idag? Og ja.. Om det er 1. eller 7. gang så tror jeg desværre man er lige nervøs.. :(

Hej.

Det gik fint, fik målt blodtryk, taget hjertekardiogram samt tjekket urin, alt så fint ud. Han mener at jeg reagere som jeg gør pt fordi min krop er i stort underskud af energi og "brændstof" pga den megen opkast der har været indtil nu.

Jeg blev derimod vaccineret mod influensa... vidste ikke de anbefalede gravide det, men det gør de åbentbart når man er i 2. eller 3. semester, det er jo ikke en mirakel vaccine men hvis jeg kan slippe for opkast og diverse så tager jeg gerne et lille stik :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det lige som dig(mærkede dog lidt i uge 14, i 2 dage). Jeg venter dog bare nummer 6.

Jeg skal til MD på fredag. og frygter virkelig at der ingen hjertelyd er mere. men prøver at holde humøret oppe og siger til mig selv at det nok er fordi min moderkage ligger så den lille ikke kan mærkes.

jeg fik desværre ikke hørt hjertelyd idag, for blev helt forbavset over at han ville køre hjertekardiogram på mig og det skulle gøres med det samme så fik slet ikke spurgt <_<

Jeg skal til MD scanning om 14 dage.. synes det føles som en evighed til...

talte med en veninde igår og hun har først mærket liv med hendes 3 børn i uge 20. - 21. så det trøster mig lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidst jeg skrev mærkede jeg ikke liv, men nu skal jeg da love for at der er en der holder fest i maven.... :balloon :balloon :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv for første gang i onsdags da jeg var 18+0 uger henne :loveshower

Det var helt fantastisk dejligt, jeg lå i sengen med hånden på maven og prøvede at falde i søvn, da jeg mærkede nogle små bump under min hånd. De var meget små, men de blev ved i noget tid og jeg er ikke i tvivl om at det var bebsen! :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg mærker endeligt liv! så skønt :) ok scanningen i fredags viste en skøn lille pige :) dejligt selvom jeg nu var overbevist om det blev en dreng hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk at høre!! :) :) og ENDNU en pige? Det er dog helt vildt.. Er der overhovedet nogen der venter drenge?! Hihi..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha endnu en pige! - vi er lige nød til at lave en liste, så vi har overblik over hvor mange piger (og drenge henholdsvis) vi snakker om!

Og skønt at du har mærket liv :biglove det er bare den dejligste følelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har først mærket min basse i 19. uge. Har ikke kunnet mærke noget før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede liv allerede fra uge 14 og der har været fest lige siden... Har mærket hende hver dag og flere gange om dagen... Jordmoderen troede det var løgn men nej hun er en Lille bullerbasse (som hun blev kaldt indtil vi fandt ud af at der lå en lille smuk pige)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER