Barbamama

Anskaffe ting til baby FØR man er gravid?

46 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer er begyndt/begyndte at skaffe ting til baby inden I er/blev gravide?

Jeg har sådan en frygt for at "jinxe" projektet og/eller afsløre os overfor besøgende, så en del af mig siger at INTET skal anskaffes før vi står med to streger... Men omvendt kan jeg godt se pointen i at slå til, hvis man faldt over et godt kup. Og det kunne jo også være hyggeligt at kickstarte projektet med at købe en lille bitte ting eller to :whistling MEN det vil jo så omvendt også være en torn i øjet, hvis nu man fik svært ved at blive gravid. :unsure

Hvor mange af jer ikke-gravide (eller endnu ikke gravide-igen) har allerede noget klar til baby, og hvad har I klar?

Og er i begyndt på andre forberedelser allerede nu?

Vi har forberedt os lidt i den forstand at vi har smidt RIGTIG meget ud fra kontoret, sådan at det ret hurtigt og nemt burde kunne ryddes totalt (så det kan laves til et børneværelse) når vi står med to streger. F.eks. er mit skrivebord tomt bortset fra de skolesager, som jeg bruger hver dag. Men altså kontoret fremstår da stadig som et kontor, mine skuffer og skabe er bare tomme ;)

Vi har også været ved at måle op, hvad der er plads til at flytte rundt på, så kontoret kan tømmes HELT (der står pt. en fryser, der skal ud i køkkenet + Brians skrivebord, som vi så skal være fælles om og som skal ind i soveværelset + mit skrivebord der skal ud/sælges)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså vi har købt 2 ting :whistling

Har også været lidt nervøs for, at "jinxe" det, men vi var i Paris i sommerferien, og "faldt" over en rigtig sød bodystocking med et billede af en lille drage foran Eiffeltårnet og den måtte jeg bare ha'.. :rolleyes

Og da vi var i Disneyland "kom kæresten til" at købe en sød paraply i pap, hvori der sidder Æsel, Tigerdyr, Peter Plys og Grisling-bamser .. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv gået og tænkt det samme, men ved ikke helt om det er en god eller dårlig ting..

synes bare det er svært hvis man ser noget sødt eller sådan noget, men på den anden side.. hvis nu det er svært at blive gravid, eller slet ikke kan. så blir man jo nok bare ked af det når man ser på de ting..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et enkelt par sko. Vi købte dem på bryllupsrejse, de var ufatteligt søde synes vi, og vi tænkte at det var en dejlig ting at have med hjem :)

Jeg skulle lige vende den i hovedet inden vi købte dem. Manden synes at der da ikke var nogen grund til at tage sorgerne på forskud og lade være med at købe dem, "for hvad nu hvis"... Og det måtte jeg jo give ham ret i, selvom jeg var lidt tilbageholdende til start :) men jeg tror ikke vi skal have andet før jeg rent faktisk er gravid.

Men da min svigermor har en børnetøjsbutik tror jeg nu heller ikke vi får "lov" til at købe så meget af den slags selv, det skal nok komme den vej igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg har indvesteret i so far er en håndbog for gravide (som jeg købte forleden dag) og så babykalenderen som jeg købte under mine sidste graviditet.. Det sidste er jo noget man bruger når babyen er kommet.. Men de store ting såsom vugge er vi enige om først at investere i når jeg er over 6 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tror også at jeg ville blive lidt bims, hvis jeg nu blev gravid og så allerede havde købt alt :P Jeg ser det måske lidt som en del af at fejre graviditeten, at shoppe ting til bebsen :whistling

Men omvendt kunne en fiiiiiin lille bodystocking måske holde humøret lidt oppe hvis man får negativ test eller kroppen på anden vis driller... :)

Og det er jo fint at benytte sig af tilbud, der er jo nok af ting, der skal købes :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går også og bryder hjernen med, om vi burde gå i gang med at købe nogle ting, blot fordi det er så dyrt. Men alligevel har jeg besluttet, at nej det skal vi ikke. Jeg tror ikke jeg kan klare at have tingene til at stirre på mig. Der er jo ikke nogen grund til at presse en selv yderligere. Presset er stort nok, når man er i behandling.

Når det så er sagt, så har jeg alligevel et par ting herhjemme. Manden min arbejder, det sted, der har mærket Sødahl. Og sidst vi var til biks, var der sengetøj til 25 kr sættet. Så jeg har et sæt baby og et sæt junior sengetøj i den lækreste kvalitet. Og så må den lyst være styret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har nogle ting, som der står i en kasse(eller to :whistling ) ovre ved mine svigerforældre... nogle af tingene er noget jeg har fået gratis på nogle sider på nettet.. og ellers lidt jeg har købt....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tror også at jeg ville blive lidt bims, hvis jeg nu blev gravid og så allerede havde købt alt :P Jeg ser det måske lidt som en del af at fejre graviditeten, at shoppe ting til bebsen :whistling

Men omvendt kunne en fiiiiiin lille bodystocking måske holde humøret lidt oppe hvis man får negativ test eller kroppen på anden vis driller... :)

Og det er jo fint at benytte sig af tilbud, der er jo nok af ting, der skal købes :o

Hehe ja det med bodystockings! :D Jeg husker engang længe inden J og jeg blev enige om at starte PB tog han en op i Bilka og kiggede på den.. Jeg stopper helt op fuldstændig paf og stirre på ham.. Han kigger tilbage "Kun 15 kr".. :P Så sådanne små ting tror jeg sagtens man kan købe hjem af i spandevis..!

Men igen.. hvad ska man så købe når man er gravid??? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg købte først efter de 2 streger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har intet købt! Og vi gør det heller ikke før vi står med en positiv test!

Jeg synes ærligtalt det er ret fjollet at købe en masse inden man ved om man overhovedet får brug for det. Jeg køber heller ikke haveredskaber nu, fordi jeg satser på at få en have en dag.

Desuden tror jeg det kan gøre negative tests meget værre, hvis man kan gå og se på en body eller en træmmeseng, velvidende at man måske aldrig får brug for det alligevel. Det er unødig pres på hele situationen, i mine øjne.

Men vi har dog lagt en plan for hvordan vi gør vores kontor til babyværelse/en lille smule kontor. :) Og hvis vi finder det rette skab (som kontor-tingene skal gemmes væk i), så kunne vi også finde på at slå til med det samme. Men det er heller ikke direkte baby relateret, da vi også gerne vil have et skab selvom baby ikke var på tapetet. Men et skab bliver NØDVENDIGT i tilfælde af baby. :) (haha. Åndssvagt meget ævl om et skab)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har intet købt! Og vi gør det heller ikke før vi står med en positiv test!

Jeg synes ærligtalt det er ret fjollet at købe en masse inden man ved om man overhovedet får brug for det. Jeg køber heller ikke haveredskaber nu, fordi jeg satser på at få en have en dag.

Desuden tror jeg det kan gøre negative tests meget værre, hvis man kan gå og se på en body eller en træmmeseng, velvidende at man måske aldrig får brug for det alligevel. Det er unødig pres på hele situationen, i mine øjne.

Men vi har dog lagt en plan for hvordan vi gør vores kontor til babyværelse/en lille smule kontor. :) Og hvis vi finder det rette skab (som kontor-tingene skal gemmes væk i), så kunne vi også finde på at slå til med det samme. Men det er heller ikke direkte baby relateret, da vi også gerne vil have et skab selvom baby ikke var på tapetet. Men et skab bliver NØDVENDIGT i tilfælde af baby. :) (haha. Åndssvagt meget ævl om et skab)

Jamen god pointe og netop også en af mine tanker om hvorfor vi IKKE skal have noget nu...

DOG vil jeg så sige at jeg har det lidt sådan at vi FÅR brug for babyting. Det står ikke til diskussion :rolleyes Hvis vi ikke kan lave en selv, så må vi have en hjem fra udlandet. ;) Jeg VIL være mor, færdig-basta-bum. :P Men ok, med adoptivbarn er det selvfølgelig nok ikke aktuelt med body i str 56... Men aaaaarh... Tror sgisme også godt at vi kan finde ud af at bage sådan en bette bolle selv :P Men jeg tror så omvendt OGSÅ godt at jeg kunne føle mig presset :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig finde på det.. Aldrig.

Jeg har et par babystrømper, som jeg købte da jeg var 19 år.. Det er det eneste jeg har til baby, og det er det eneste jeg kommer til at købe, før jeg er en 8-12 uger henne.

har mistet to gange.. Uden at have noget - nøj, hvor ville det være forfærdeligt at stå med "gode tilbud", også miste igen :( Puha... Niks. Gode tilbud, kommer hele tiden og man kan sagtens finde dem igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen god pointe og netop også en af mine tanker om hvorfor vi IKKE skal have noget nu...

DOG vil jeg så sige at jeg har det lidt sådan at vi FÅR brug for babyting. Det står ikke til diskussion :rolleyes Hvis vi ikke kan lave en selv, så må vi have en hjem fra udlandet. ;) Jeg VIL være mor, færdig-basta-bum. :P Men ok, med adoptivbarn er det selvfølgelig nok ikke aktuelt med body i str 56... Men aaaaarh... Tror sgisme også godt at vi kan finde ud af at bage sådan en bette bolle selv :P Men jeg tror så omvendt OGSÅ godt at jeg kunne føle mig presset :unsure

Jeg tror især det er presset man skal tænke på.. Jeg kender et par, som har svært ved at holde på spiren når den er der. Kan slet ikke tælle hvormange SA'er de har været i gennem. De har allerede indrettet børneværelse. Jeg ville simpelthen blive tosset hvergang jeg fik forbi det rum, tanken om at man stadig ikke har brug for det. For det er jo ikke til at vide hvor hurtigt man får bid. Og jeg ved at det ville rykke kraftigt i mig hvis jeg havde en sød lille body i str. 56 til at ligge i skuffen - den skulle gemmes så langt væk at den lige så godt kunne blive returneret igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke noget første gang, før der var to streger på testen :) Til gengæld købte jeg så en masse tøj under graviditeten, og der kunne jeg godt ønske efterfølgende, at jeg havde købt lidt mindre og været mere selektiv i udvælgelsen af tøjet - Der gik vist lidt for meget shop-amok i den for mit vedkommende :rolleyes Det er altså også hyggeligt at kunne købe ting, når baby er kommet :)

Denne gang venter vi med at købe noget, før vi kender kønnet (jaja, skal jo så lige være gravid først - mindre detalje :rolleyes ). Ellers er den eneste "forberedelse", at vi er i gang med at sætte vores lejlighed til salg og har kigget huse, så vi har plads til en lille ny :) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror især det er presset man skal tænke på.. Jeg kender et par, som har svært ved at holde på spiren når den er der. Kan slet ikke tælle hvormange SA'er de har været i gennem. De har allerede indrettet børneværelse. Jeg ville simpelthen blive tosset hvergang jeg fik forbi det rum, tanken om at man stadig ikke har brug for det. For det er jo ikke til at vide hvor hurtigt man får bid. Og jeg ved at det ville rykke kraftigt i mig hvis jeg havde en sød lille body i str. 56 til at ligge i skuffen - den skulle gemmes så langt væk at den lige så godt kunne blive returneret igen..

Okay et helt indrettet værelse ville jeg også synes var voldsomt :o

Egentlig spurgte jeg mest herinde, fordi jeg var ved at prøve at melde mig ind på min-mave (kom så til at lave kuk i det, så nu kan jeg ikke melde mig ind <_< ) og så var der sådan noget med at man blev tilbudt en gratis babypakke, og så lurede jeg på om man kunne få den senere, hvis man takkede nej, eller om det var et once-in-a-membership-of-min-mave-tilbud. :rolleyes Men ok, gratistilbud er der vel nok af. :P

Men jeg tror faktisk at en lille ting ville have positiv effekt på mig. Altså en masse babyting ville få mig til at føle mig presset. Men en enkelt lille ting, tror jeg ville minde mig om hvad vi har at glæde os til (og kæmpe for, hvis det kommer til det).

Men nu må vi se om jeg ender med at købe noget :) Om ikke andet kan jeg da købe gravid-vitaminer med god samvittighed. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to bodystockinger, en heldragt og et par selebukser liggende... De ligger gemt væk i vores skab, så det er ikke noget jeg tænker over, at vi har.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke noget før stregerne, og jeg begyndte også først at shoppe langt henne i min graviditet. Jeg købte ikke meget - men nok, da jeg også har arvet og fået meget tøj. Og lad være med at købe større end str 56, jeg lavede den fejl også at købe str 62 - men det har du altså rigelig tid til når bebs er født, og det er altså ret træls ikke at "kunne tillade" sig at købe tøj til baby efter h*n er født, for det er altså først der man ved hvad der passer baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte ikke noget før stregerne, og jeg begyndte også først at shoppe langt henne i min graviditet. Jeg købte ikke meget - men nok, da jeg også har arvet og fået meget tøj. Og lad være med at købe større end str 56, jeg lavede den fejl også at købe str 62 - men det har du altså rigelig tid til når bebs er født, og det er altså ret træls ikke at "kunne tillade" sig at købe tøj til baby efter h*n er født, for det er altså først der man ved hvad der passer baby.

Det lyder som et godt råd, det havde jeg slet ikke tænkt på :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt 3 par strømper og ikke andet :) Men regner med at vi begynder at spare op fra næste måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ærligtalt det er ret fjollet at købe en masse inden man ved om man overhovedet får brug for det.

Hmm jeg er så åbenbart fjollet... og så endda på 5 1/2 år! Fedt... <_<

For mig er det en form for terapi.... Hvis ikke jeg havde noget og gribe fat i - for og bevare håbet - så var jeg sgu nok hoppet i havnen for længst!

Men gudskelov er vi da alle forskellige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt op til den enkelte! Jeg ville ikke gøre det tror jeg (havde faktisk aldrig overvejet det, før jeg læste denne tråd), jeg er vist også bange for at jinxe det. ;) Men jeg har da en kasse babytøj stående hos min far som min højt elskede afdøde mormor lavede til et kommende oldebarn. Men det får lov at stå der til der er en baby at give det på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft for mange aborter til at jeg tør købe noget før efter NF <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi forsøgte at lave Isabella, turde jeg ikke købe noget før vi havde været til scanning :unsure

For mig ville det være selvpineri, for jeg ville blive ked af at kigge på det, uden en konkret udsigt til at få det brugt.

Jeg vil dog sige, at da jeg fandt ud af at jeg var gravid denne gang, blev jeg nødt til at købe noget ret hurtigt. Men det var nok også for at overbevise mig selv om, at jeg VAR gravid, da det jo ikke lige var så planlagt ;)

Men jeg synes det er op til folk selv, hvad man kan/har lyst til/tør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er åbenbart også fjollet <_<

Vi har købt både tremmeseng og barnevogn, men det er så kun fordi at det er min søster vi har købt det af og kunne fa det MEGET billigt :rolleyes

Og det var lige den barnevogn jeg havde drømt om.

Det skal lige siges at barnevognen står hjemme ved mine forældre...

Ellers har vi bare "reserveret" en masse ting ved familien :whistling :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER