Barbamama

Hvilken slags prævention bruger du?

   38 members have voted

  1. 1. Hvilken slags prævention bruger du?

    • P-piller
      12
    • Kondomer
      6
    • Stoppe i tide
      0
    • P-stav
      0
    • Spiral
      4
    • Minipiller
      1
    • Andet
      0
    • Bruger ikke prævention
      17
  2. 2. Hvis du har født, bruger du så samme prævention nu, som før din graviditet?

    • Ja, det er den samme
      9
    • Nej, jeg har skiftet/holdt op med at bruge prævention/først begyndt at bruge prævention nu
      11
    • Jeg har ikke født endnu/Har ikke været gravid
      18

Please sign in or register to vote in this poll.

21 indlæg i dette emne

Inspireret af min anden tråd om hvorvidt sexlysten stiger når man smider p-pillerne, vil jeg gerne høre jer med børn, om hvilken type beskyttelse I bruger nu (hvis I beskytter jer), og om det er en anden end før I blev gravide? Er der mon nogen, der har skiftet fra p-piller til noget andet? Fortæl gerne hvorfor du evt. har skiftet/ikke skiftet? :)

Jeg vil også gerne høre fra jer, der ikke er gravide, hvad I bruger og evt. hvorfor :)

Personligt har jeg altid svoret til p-piller, da jeg HADER kondomer, ikke tør bruge "stop i tide", har ladet mig forstå at spiral er bedst til kvinder der har født, og ikke kunne se nogle fordele ved p-stave i forhold til p-piller. Jeg har dog klikket at jeg ikke bruger prævention, da jeg jo stopper imorgen :P

Men hvis min fornemmelse i af at jeg har det meget bedre uden p-pillerne er rigtig, så kunne jeg da godt overveje en anden slags beskyttelse efter jeg har født :unsure

Ps. Multiple choice er mulig i tilfælde af at man f.eks. kombinerer kondomer med "Stoppe i tide". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er vi jo lige gået igang med PB, så pt bruger vi ikke prævention. Når jeg engang har født vil jeg helst ikke på p-piller igen, da jeg bliver ret nedtrykt af dem. Men hader dog kondomer og det gør manden også, så hvad det bliver til ved jeg ikke. Men det tager vi til den tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu bruger vi ikke prævention... loveshower.gif

Men ellers har vi brugt p-piller. Jeg stoppede dog igen, dag jeg fik ondt i hovedet og jeg kender flere, der har fået blodpropper, så jeg ville ikke have noget med hormoner. Så derfor brugte vi kondom og senere fik jeg en kobberspiral, som faktisk var rigtig glad for. Men jeg ko til at hive den ud... dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

inden jeg blev gravid med Nadja brugte jeg p.piller, da jeg ammede gik jeg på mini pillen og da jeg stoppede med amningen skiftede jeg igentil p-piller. Såden har jeg tænkt mig at gøre igen efter den næste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte p-piller før graviditet og bruger dem igen nu, selvom jeg ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, har igen svært ved at stemme ;)

Før vi fik forsøgte at få Isabella brugte vi ikke noget, da jeg havde fået at vide jeg ikke kunne blive gravid af naturens vej. Da vi så fandt ud af, at det kunne jeg, forsøgte vi at få baby, der til sidst blev til Isabella. Da Isabella var født brugte vi i starten kondom, forsøgte med spiral (der faldt ud), og med minipiller. Jeg er jo så gravid på minipiller, pga noget andet medicin jeg har fået, der åbenbart har ophævet virkningen af minipillerne. Jeg må ikke få p-piller eller andet med højt hormonindhold, og har dårligt ved at tåle gummi.

Når Jeg får ks denne gang, er det aftalt at jeg skal steriliseres. Det burde jo virke ;)

Jeg har det super godt med dén beslutning. Primært fordi min krop simpelthen ikke kan holde til en graviditet mere (lægens ord), og fordi at vi med 3 unger har de børn vi skal have :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte p-piller før, og for en kort periode kondom efter jeg smed pillerne, men inden vi for alvor gik i gang.

Ved ikke, hvad jeg vil nu... Er på en eller anden måde ikke så vild med at tage hormoner, men de fungerer jo godt... Overvejer, om jeg skal prøve en spiral? Indtil videre står den på kondom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hormonspiral :D

Også her. Min har jeg dog ikke som prævention, men som en del af endometriosebehandling. Har også af den grund fået tilskud fra Lægemiddelstyrelsen.

Og jeg er SÅ glad for den. Ingen menstruationer, ingen smerter mere og ingen bivirkninger :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været en af de få kvinder, som har brugt spiral, selvom jeg ikke har været gravid før, men jeg tåler ikke p-piller. Jeg tåler simpelthen ikke den smule hormon, som er i de piller, så det var den eneste fornuftige løsning lægen og jeg kunne blive enige om. Den er jo dog pillet ud igen for et par år siden eller 3-4. Og når vi kommer længere op af listen (omkring top 6) så bruger vi kondomer igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kobberspiral liggende som egentlig skulle sættes op ifb. mens.. Fik mens 7uger efter Silje kom til verden (22. juli) og har ikke set den siden.. Så.. den ligger pænt i skabet og jeg har dermed svaret at vi pt. ikke bruger prævention .

- Kunne selvfølgelig bruge kondom og dermed være 100 på ikke at lave en smutter.. Men, vi har haft snakken og er egentlig ret afklaret med hvis dét skulle ske :)

Så .. nu ser vi, hvis mens viser sig inden for de næste 4-5mdr får jeg nok sat spiralen op - hvis ikke, er det ikke noget jeg/vil gå op i :)

Til den anden del af spørgsmålet har jeg svaret at jeg bruger noget andet (eller har planer om) end før graviditeten.. pga. forøget risiko for blodprop -ovenpå de komplikationer jeg havde/har ifb. svangerskabsforgiftningen- må jeg ikke længere tage p-piller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt både bruger p-piller og bruger ingen prævention.

Sagen er den at jeg er stoppet med at tage p-piller, fordi jeg ellers blødte 4-6 gange pr. måned. Ikke særlig fedt! <_< Men jeg skal helt klart tilbage på p-piller - nok bare ikke dem jeg tog før..

Nu er det jo også nemt nok, når man er single og ikke lige skal ud på kødmarkedet ligenu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger naturligvis ikke noget nu, hvor vi er i gang med PB :loveshower

Har været på p-piller før, som jeg har været meget tilfreds med (haha ellers blev jeg vel ikke ved i 18 år :whistling )

Men når tiden kommer, hvor PB forhåbentlig er lykkeligt overstået, kan jeg godt forestille mig, jeg vil forsøge mig med en hormonspiral i stedet. Både pga mindre eller næsten helt forsvundne menstruationer, men jeg tænker også, at hvor smart er det at blive ved med at tage p-piller langt ind i 40-erne? Altså blive ved med at fremkalde en kunstig mens, hvor man måske ville nærme sig overgangsalderen og mens ville udeblive? Jeg ved ikke, om man så ville få mens alligevel, hvis man var på p-piller... Men stadig hælder jeg mest til hormonspiralen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog p-piller indtil, at vi påbegyndte PB og det var jeg meget tilfeds med - bortset fra når jeg missede en pille - så tror egentlig gerne at jeg vil på p-piller igen... men det må man nok ikke når man ammer, så må finde en anden løsning til den tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog p-piller indtil, at vi påbegyndte PB og det var jeg meget tilfeds med - bortset fra når jeg missede en pille - så tror egentlig gerne at jeg vil på p-piller igen... men det må man nok ikke når man ammer, så må finde en anden løsning til den tid...

Jeg fik at vide af min læge at med nutidens p-piller må man godt tage dem mens man ammer - så det gør jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget p-piller men nu er vi jo igang med projekt lillebrøster :)

Min næste type prævention bliver spiral. Gider ikke p-piller mere da jeg de sidste mange måneder har blødt 2-3 gange på en måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bruger p-piller, men har også tænkt den samme tanke om man skal bruge noget andet når man har fået børn.

Men tager sidste p-pille d. 3. august 2012 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min læge at med nutidens p-piller må man godt tage dem mens man ammer - så det gør jeg :)

Ja så bliver det også mit valg! Har været rigtig glad for mine p-piller og man ved nøjagtig hvornår mens dukker op og kan regulere det lidt, hvis der kommer nogle ting i vejen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke den store fan af at proppe mig med homoner - så har og har altid brugt kondom. Min mand har ingen problemer med det - og så slipper vi for håndklæde eller papir til når man rejser sig

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden første graviditet tog jeg p-piller, og det samme gjorde jeg bagefter. Pludselig kunne jeg dog ikke tåle dem (Det påvirkede mit humør i meget negativ retning :( ), så jeg stoppede med dem igen. På det tidspunkt var der ikke så lang tid til at babyprojekt vol. II skulle i gang, så vi brugte kondom indtil da.

Efter barn nr. 2 fik jeg en kobberspiral. Den gav mig dog nogle meget kraftige og uregelmæssige blødninger, så den fik jeg fjernet igen for et stykke tid siden. Så nu hedder det kondom igen, indtil babyprojekt vol. III tager sin begyndelse. :)

Bagefter ved jeg ikke hvad vi gør. P-piller er udelukket. både på grund af humørsvingningerne, men også fordi jeg til den tid vil have nået en alder hvor p-piller ikke anbefales. Kobberspiral har jeg jo også prøvet uden succes, så det bliver det heller ikke.

Vi er sikre på at vi ikke skal have mere end tre børn, men der er alligevel ikke nogen af os der har lyst til at blive steriliseret. Kondom gider vi heller ikke bruge i længere tid af gangen, for det er da virkelig en lystdræber <_<

Så jeg tror måske at vi forsøger med en hormonspiral. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den amerikanske metode; afholdenhed! :D

Har svaret. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER