Caramia

Mad i fryseren...

8 indlæg i dette emne

Jeg har en plan om at proppe vores fryser med mad, boller og muffins når jeg går på barsel. Men jeg starter allerede så småt nu... :goodluck

Jeg regner med at lave tarteletfyld på søndag. :)

Mad til fryseren

  • Frikadeller
  • Kødsauce
  • Kylling i karry
  • Chili con carne
  • Mørbradgryde
  • Lasagnette
  • Hjemmelavet pizza
  • Tarteletfyld (Høns i asparges)
  • Kartoffel/porre suppe
  • Tomatsuppe
  • Pølsehorn
  • Pizzasnegle
  • Boller (5 stk. ligger allerede i fryseren)
  • Muffins (14 stk. ligger allerede i fryseren)

Desuden har jeg planer om at købe følgende ting hjem, så vi har det i huset...

  • Frosne grøntsager
  • Forårsruller
  • Ovnkartofler
  • Ris
  • Pasta
  • Tarteletforme
  • Knorr's pulversauce der bare skal tilsættes mælk

Er der nogle af jer andre der har tænkt samme tanke, for at gøre det hele så nemt som muligt? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes, at det er en super god idé med færdigt mad i fryseren, men desværre er vores fryser meget lille, så det er ikke voldsomt meget, der kan være deri <_<

Men jeg tror nu alligevel, at jeg vil lave dét, der nu kan være deri, og jeg er virkelig glad for suppe, så jeg tror også, at der kommer en del forskellige supper deri - men nu må vi se, hvad det kan blive til.

Ellers har jeg fået anbefalet også at have en god mænge kage og lign. i fryseren - eller evt. bare færdige småkager, så der er lidt i huset til eventuelle barselsbesøg. Det er ikke sikkert, at folk forventer, at der bliver serveret noget, men det er nu meget rart at kunne sætte lidt på bordet alligevel :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vildt gerne kunne fylde fryseren med især nem aftensmad! Nu er det jo sådan, at vi håber at have købt et hus og hvis det går igennem, kan vi nok først flytte ind i december, da det skal renoveres først. Og så er der nok noget udpakning og nesting der kommer i første række ;)

Men hvis jeg har tid og overskud skal der helt sikkert laves noget kødsovs og nogen frikadeller :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en supergod idé. Jeg er bare ikke en madørn og hvis jeg endelig var, så er jeg ikke fysisk i stand til at lave det.

Men jeg kommer gerne forbi Jer og smager, især på kage :mam :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er absolut heller ikke nogen madørn, men har jeg en opskrift kan jeg sagtens lave mad.

Sidste gang havde vi ikke fået fyldt noget i fryseren og det var vi faktisk lidt kede af bagefter. Så denne gang er jeg sikker på at det er ENDNU vigtigere for os, da vi allerede har et barn i forvejen og dermed ikke bare kan ty til fastfood og lign. de dage hvor vi ikke har overskud til at lave aftensmad. :whistling

Heldigvis har vi en fryser der er ligeså stor som vores køleskab, så pladsen burde ikke blive et problem :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er absolut heller ikke nogen madørn, men har jeg en opskrift kan jeg sagtens lave mad.

Så er du bedre end mig på det punkt, for jeg kan også godt følge en opskrift, men det bliver ikke altid til mad :D

Jeg er heldigvis så heldig at Stefan godt kan lide at lave mad (når han har tid til det), så jeg laver næsten aldrig mad, og når jeg gør er det som regel noget med pasta, som er noget af det eneste jeg er rigtig god til.

Hvis jeg var alene med Freya skulle hun nok få sund og jeg ville nok lære madkunsten med tiden. Men så længe Stefan har lysten får han da endelig lov :)

da vi allerede har et barn i forvejen og dermed ikke bare kan ty til fastfood og lign. de dage hvor vi ikke har overskud til at lave aftensmad. :whistling

Det kan vi så sagtens finde ud af herhjemme, altså at spise fastfood selv om vi har et barn :P

Jeg er i øvrigt spændt på om vi får skåret lidt ned på fastfood'en nu hvor Stefan får arbejde tæt på og har flextid. Han har nemlig altid haft overarbejde som en naturlig del af hans arbejde, og derfor har vi også tyet til den nemme løsning mange dage hvor han var sent hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er du bedre end mig på det punkt, for jeg kan også godt følge en opskrift, men det bliver ikke altid til mad :D

Ps. jeg er i øvrigt rigtig god til at lave kager (og det har slet ikke noget med interesse at gøre :whistling

Altså lige på nær dengang jeg skulle lave brownies og glemte at komme æg i de første to gange. Jeg fatter stadig ikke hvordan det kunne lade sig gøre :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår fik jeg ryddet op i fryseren, fik smidt det ud der skulle ud og fik afrimet den. :yiepie

Så fik jeg bagt nogle grovboller vi spiste af til morgenmad - resten kom i fryseren (10 stk.).

Lidt senere lavede jeg Høns i Asparges som vi spiste til aftensmad igår. Resten kom i fryseren (aftensmad til 2 dage mere).

Nøj jeg var produktiv! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER