Carcassonne

Barnets køn

29 indlæg i dette emne

Hej :)

Ønsker I at kende barnets køn før fødslen eller ej?

hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manden og jeg har allerede snakket om, at vi gerne vil vide kønnet. Uanset hvornår vi får det at vide er det jo en overraskelse før vi får det at vide, og i forhold til navnesnak, tøj og den slags er det vel egentlig også mere praktisk at vide det på forhånd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang ville vi ikke vide det. Synes det var "rigtigt" ikke at vide det. 2 gang ville vi gernevide det, især hvis det nu var et andet køn. Her 3 gang, skal vi helt klart vide det igen. Denne gang, tror jeg også jeg gerne vil have en 3d eller 4d scanning af barnet. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne kende det, og fik det også at vide, da jeg ventede vores dreng. Det gav, for os, et mere personligt forhold til guldklumpen i maven, fordi man lige pludselig kunne sige "han" i stedet for "den" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi taler selv om ikke at ville vide det før den lille bliver født. Ligesom vi ikke vil ligge os fast på et navn før den lille er født så man kan se hvad navn der passer til :)

Men har også tænkt på alt det praktiske hvis man vidste det på forhånd :) men nu må vi se når tiden kommer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det ikke af vide da jeg ventede den første, fordi jeg synes det skulle være en overreskelse. Denne gang skal vi have det af vide, for det vil manden gerne og han har fået sin vilje denne gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved det faktisk ikke helt.. ved josefine var der ingen tvivl, det skulle vi bare vide - så kunne vi jo ordne værelse, købe tøj osv..

Denne gang er der både for og imod. jeg synes det er så hyggeligt at kunne sige han/hun istedet for den. men på den anden side er det jo også vildt spændende ikke at vide det..

ej jeg ved det virkelig ikke.. måske beslutter vi os først når vi er til MD scanning, om laaaaang tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps vi vil gerne vide det. Vi har vidst det de andre gange og vil også denne gang.

Det har bare været så dejligt praktisk at kunne have de fysiske ting klar og vide om man skulle ha pink eller turkise ting. Ved nummer 2 synes jeg det var endnu mere praktisk fordi vi kunne fortælle storesøster at det var en lillesøster der kom og hun kunne være med til at gøre værelset klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg har i lang tid (muligvis lige siden jeg begyndte at tænke på at jeg en eller anden dag skulle være mor) holdt på at jeg IKKE ville have kønnet at vide. Det skulle være en overraskelse, det var for mig "en del af det hele" at man ikke vidste kønnet, og så var jeg lidt bange for hvis man nu havde set forkert til scanning og så fik en dreng med hjem til et megalyserødt værelse :P

Men nu er jeg faktisk begyndt at vende lidt... Har fornemmelsen af at kønsscanninger er noget mere sikre nu (og at scanningspersonalet er ærlige, hvis de er i tvivl), og der er så meget andet der overrasker, og jeg vil jo gerne være i så god tid med indkøbene som muligt og så er det rart at man kan købe ting i farver før barnet er født...

Hmm, ved faktisk ikke helt hvor jeg står. Min mand vil gerne vide kønnet når det er... Så måske får han bare liv at bestemme her. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også enige om, at vi gerne vil vide det! Vi vil slet ikke kunne lade være!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil helt klart vide det. :) Synes ikke det bliver mindre en overraskelse af den grund, og så bliver det bare lidt lettere at købe tøj osv inden. :) Jeg synes ærlig talt det er det færreste kønsneutrale babytøj, der er pænt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi vil gerne vide det. Dels fordi at vi ikke kan lade være med at vente.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne, og skal til kønsscanning i næste uge - på min fødselsdag så det bliver en dejlig gave!

Vi har endnu ikke besluttet om vi vil holde det hemmeligt eller fortælle det til familien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror næsten vi er enige om at vi vil vide det.... jeg vil ihvertfald... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne vide kønnet, tror også vi er for nysgerri til at lade være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig har jeg altid holdt på jeg IKKE ville vide det..

Men min kæreste VIL.

Jeg mente jo det skulle være "en overraskelse".. Men som min kæreste siger, er det jo stadigvæk en overraskelse - man får bare overraskelsen lidt tidligere :)

Også er hans begrundelse at han er sikker på at ALLE lægerne og ALLE der har scannet osv, kender barnets køn - og det skal de i hvert fald ikke kende, hvis han ikke også kender det :rolleyes

Så jeg tror vi ender med at få kønnet at vide, når vi forhåbentligt "snart" kommer dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil også gerne vide det på forhånd.. Bl.a. fordi vi har et pigenavn, men ikke noget drengenavn. Og hvis det bliver en pige, behøver vi jo ikke lede længere :D

Men også så vi kan indrette børneværelset, og finde ud af om det skal være prinsesser eller lynet McQueen. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik det at vide med Luca og vil nok vælge at få det at vide igen.

Jeg syntes at det er rart rent praktisk når man skal købe tøj osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden og jeg har valgt at vi ikke vil vide det... jeg ville egentlig gerne, men manden har sat sig imod og efter lidt tid har jeg det egentlig ok med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget vi venter med at tage stilling til, til når vi rent faktisk står med en positiv test :)

Jeg kan se både fordele og ulemper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egentlig ville jeg helst vente til fødsel med at få det at vide. Nok mest fordi jeg bliver påvirket af de film, hvor de siger "its a girl/boy", hvor man ser lykken i forældrenes ansigter. Meeeen.....tror det ville være selvpine ikke at vide kønnet, når man nu ved at det kan ses på scanningen :) Tror bare jeg ville gå og spekulere over det hele tiden og tror jeg får spekulationer nok :) Og så kan man også gå og vænne sig til tanken om hvilket barn man får :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil rigtig gerne vide det. :7himmel Men det vil min mand ikke.

Det synes jeg faktisk er lidt besværligt :D

Tror vi tager det op, når vi på et tidspunkt står med 2 streger i hånden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ville rigtig gerne vide det hvor jeg var lidt mere neutral... Så vi blev enige om at hvis de kunne se det ville vi vide det.. Efter vi har været til scanning er jeg dog stadig ikke helt overbevist, så selv om vi kender kønnet er det nu stadig mærkeligt at forholde sig til.. Men det er selvfølgelig meget forskelligt hvordan man reagerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu er jeg ikke gravid endnu - men når jeg bliver det så vil vi gerne vide det :loveshower så kan vi forberede os lidt, og jeg tror personligt selv at jeg har lettere ved at forstå det når det bliver til han/hun istedet for en "den"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt i tvivl, men min mand vil rigtig gerne vide det, når den tid kommer, og jeg tilbøjelig til at synes, at han godt må bestemme. Det er ikke så meget pga det praktiske med farver etc, men nok mere, at han ikke på samme naturlige måde som mig er "med" i graviditeten. Selvfølgelig er alle mænd, forhåbentligt, glade og glæder sig til at blive fædre. Men jeg tror altså virkelig også, at det for mange, især førstegangsfædre, kan være MEGA svært at forholde sig til, at der inde i maven på hans kone/kæreste ligger et barn og vokser. Det eneste de rent faktisk kan gribe i er jo, at hun bliver større og at der nogle gange kommer et spark.

Så på en måde tror jeg , at mange mænd kan bruge kønsfastsættelsen som et form for håndgribelig faktum, som gør det LIDT mere virkeligt for dem. Og når det er sådan, synes jeg egentligt, at det taler ret meget for at få det at vide.

men men, jeg er ikke gravid endnu, og det kan være, at vi ændrer mening til den tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER