Guest Kashmir89

Dybt ulykkelig ..

12 indlæg i dette emne

Hej piger ..

Har tidligere lavet en tråd der hed "5 måneder uden menstruation", og i dag har jeg så endelig været ved lægen .. <_<

Er virkelig ked af den besked jeg fik. "Det er meget normalt at der kan gå 3-9 måneder efter man er stoppet med p-piller til man får sin menstruation igen.." Hun undersøgte mig ikke engang.. Hun spurgte ikke ind til noget, og fordi jeg havde en lille pletblødning i lørdags, mener hun at enten kommer min menstruation om ca. 4 uger, ellers kan det være ægget der har sat sig fast. Det sidste ville jo være fantastisk, men kan man overhovedet have ægløsning uden at have sin menstruation? :huh

Samtidig siger hun, at jeg ikke skal tænke på det, for så kan det være at jeg selv blokere min menstruation, men hvordan skal man lade være meget at tænke på noget, når hun selv lige har givet mig et håb? :boo

Udover det konstaterede hun at jeg har bihulebetændelse, men vil ikke give mig noget pencillin, da der jo er mulighed for at jeg er gravid.. :unsure ..

Er virkelig ude af mig selv, og ved snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv..

Hjælp .. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej altså. Det er da for dårligt. Kan godt forstå at du er ked af det. Sådan en dum gås. Venter selv på min mens. Dog kun i 1. Cyklus. Jeg mener da ikke at sådan noget er normalt. Jeg aner godt nok ikke om man kan have ÆL uden mens. Men jeg håbet da på det for din skyld. Jeg krydser alt hvad der kan krydses for at du snart får en afklaring på tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens have ÆL uden menses.. ÆL kommer nemlig 14 dage FØR menses :)

Krydser fingre for du kan stå med en positiv test om 14 dages tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener altså at ægløsning kommer 14 EFTER mens???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal have haft ægløsning før du får mens, så der er jo en chance for det, men jeg syntes du skal blive ved med at spørger lægen, så kan det være hun gør noget ved det.

jeg gik 7 måneder uden mens og jeg fortryder nu at jeg ikke bankede i bordet... for jeg fik det samme af vide som dig... + at det jo også kunne være så mange andre ting, men så burde han jo hjælpe med det (det kan jo på ingen måde være normalt ikke at have mens i så lang tid)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

krydser finger for det er ægget der har sat sig fast.

Og sikke da en dum kegle til læge.

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dum læge :( Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har undersøgt dig, selv hvis hun følte sig sikker på at der ikke var noget at se, så ville det jo have givet dig tryghed! Dumme hende... :( :kram

Uden at jeg skal kloge mig, så tror jeg absolut at det er muligt at have ægløsning inden man får mens :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener altså at ægløsning kommer 14 EFTER mens???

Ægløsning kommer cirka 14 dage FØR mens.

Menstruationen kommer fordi der ikke var et befrugtet æg der har sat sig fast og derfor udstøder kroppen slimhinden samt det ubefrugtede æg = mens.

Men det er da rigtigt at de fleste også har ægløsning 14 dage efter mens, men da er det en ny cyclus der er startet, og ægløsningen "hører til" den mens der ventes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener altså at ægløsning kommer 14 EFTER mens???

Nej - eller jo, det er jo en cyklus der gentager sig, men menstruationen er enden på cyklus ikke begyndelsen.

1) Slimhinden i livmoderen opbygges og æg modnes, mængden af hormon øges i kroppen.

2) Ca. midtvejs i cyklus topper mængden af hormon, ægget løsner sig og vandrer ned gennem æggelederen til livmoderen og man er nu frugtbar.

3) Enten befrugtes ægget og vokser fast på livmodervæggen ca en uge efter befrugtningen eller også befrugtes ægget ikke og går til grunde.

4) Enten er man gravid, eller også er man ikke gravid og så falder mængden af hormoner (det er derfor man bliver pms) og til sidst afstødes en del af livmoderens slimhinde (=menstruation). Efter menstruationen starter det hele forfra.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men kan man overhovedet have ægløsning uden at have sin menstruation?

Ja, sagtens. Den første ægløsning efter en lang pause (fx efter graviditet) vil jo altid være "hemmelig" indtil du får mentruationen nogle uger efter.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte bare på: Er der ikke mulighed for at du kan gå til en anden læge, som måske vil tage dig mere alvorligt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lige give det 2-3 uger, og er mens ikke kommet så hiv fat hende igen og hvis hun ikke vil undersøge det nærmere så find ud af hvilke andre læger der er i nærheden af dig, og forhør venner/veninder/bekendte/familie og hvad der ellers er om deres erfaringer med de forskellige læger og så skift..

Jeg fik jo samme besked om dig, og skiftede så læge og fluks blev der sat en masse igang med blodprøver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER