Sign in to follow this  
Followers 0
Claire

Kan babyen klemme noget inde i maven?

4 posts in this topic

Ja, som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at vide, om babyen kan komme til at klemme noget inde i maven (på moderen altså)? :rolleyes

Nogle gange her i løbet af graviditeten (og oftere her på det sidste) har jeg haft en lidt stikkende smerte i højre side af maven, helt nede i hoften. Smerten forsvinder igen med det samme, hvis jeg f.eks. lægger mig på den modsatte side.

Jeg tænker lidt på, hvor alle organerne blive af, når babyen begynder at optage pladen? Skubber den alt det andet 'indhold' op, eller er der også noget, der bliver skubbet ned? Og i så fald, kan babyen komme til at ligge på 'noget', som så kan gøre lidt ondt?

Det er ikke fordi jeg er bange for, om der er noget, der kan tage skade af det - det er mest fordi jeg undrer mig lidt, og så kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er nogen, der ved, hvad det kan skyldes, og om der er andre, der har oplevet det samme? :blush

Jeg tror ikke, at babyen kan klemme noget. Men den kan bestemt godt ligge på måder, som føles ubehageligt, haha! Da jeg ventede vores dreng, lå han i de sidste par måneder med hovedet op mod mine ribben i højre side - Behøver jeg fortælle, at det gjorde ondt? :D

Annonce ♥

Uha - det lyder ikke rart ;)

Men det er jo heller ikke meget plads der er derinde tilsidst, så jeg kunne godt forestille mig, at det nogle gange kan blive lidt ubehageligt - og jeg synes allerede, at spunken kan sparke ret godt igennem, så jeg gruer lidt for, hvor 'slemt' det kan nå at blive endnu :D

Annonce ♥

Ja, det er helt normalt - mange gravide oplever smerter i højre side, enten ønhed af de dybe muskler i muskelkorsettet eller ind i mellem fordi baby klemmer lidt på nyrelogen og gør området ømt. I meget sjældne tilfælde kan barnet klemme så meget på nyren at der opstår stase og det er nødvendigt at lægge et dræn fra nyren til blæren - men det er altså ekstremt sjældent...

Mange hilsner

Solskin

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0