Guest

dårlige forretningsmetoder

24 indlæg i dette emne

Jeg har lige brug for at lufte mine frustrationer...

Jeg har idag modtaget bladet Q med en regning på 100 kr. Problemet er bare, at jeg ikke har bestilt bladet. Jeg er blevet ringet op et par gange af deres hverver, om jeg var interesseret i deres blad, hvilket jeg har takket nej til, da vi har et ret stregt budget fordi vi skal sparer grundet adoptionen.

Jeg ringer til deres kundeservice, som har telefonkø, bliver lovet at kunne ringer, og jeg beholder mit nummer i køen.

Efter en halv time har jeg endnu ikke hørt fra dem. og da de endelig ringer op, så er de slet ikke til at snakke med, jeg har haft takket ja til bladet, hvilket jeg IKKE har, og enten kunne jeg beholde bladet og regningen, eller også skulle jeg sende det retur og betale 25 kr.

Jeg har skrevet et langt klagebrev til dem, for jeg er såååå utilfreds med deres forretningsmetoder, og jeg vil have mine 25 kr. retur, hvilket kvinden ved kundeservice ikke vil hjælpe mig med.

På posthuset kunne jeg selvfølgelig ikke sende bladet retur, da de ikke har skrevet adresse på afsendelsen. Men postdamen ringede til oplysningen og fik det, og skrev med stor stort sprittus på foliet omkring bladet, at det sendes retur iflg aftale med Pernille fra kundeservise og der ikke ønskes flere blade fra dem...

Men hvad pokker er det for en markedsførring, at man bare sender blade og regninger til mennesker, som har takket nej til deres tilbud....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, man kan desværre være uheldig og lige det er grunden til at jeg har hemmeligt nummer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også prøvet det og jeg stregede min adresse ud, smed det i en postkasse og har ikke hørt fra dem siden ;) Og det er 3-4 år siden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare, at de har slettet deres adressse, så man ikke bare kan sende bladet retur, fordi det åbentbart er deres markedhedførsel, at man bare sender et blad og regning, og når folk så vil sende bladet retur, så koster det for modtageren, at man i princippet lige så godt kan beholde bladet...

Jeg synes det er dybt usmageligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Problemet er bare, at de har slettet deres adressse, så man ikke bare kan sende bladet retur, fordi det åbentbart er deres markedhedførsel, at man bare sender et blad og regning, og når folk så vil sende bladet retur, så koster det for modtageren, at man i princippet lige så godt kan beholde bladet...

Jeg synes det er dybt usmageligt

Du kan stadig strege din adresse og smide det i en postkasse ;) Det var hvad jeg gjorde - det var fundstændig samme situation og aldrig i livet, om jeg ville betale!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan stadig strege din adresse og smide det i en postkasse ;) Det var hvad jeg gjorde - det var fundstændig samme situation og aldrig i livet, om jeg ville betale!

jeg gider bare ikke en rykker... Men har nu skrevet en del sure mails, og jeg regner stærkt med, at høre fra dem igen, og hvis ikke, så får de bare endnu flere sure mails...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men tro mig, de skal komme til at fortryde, at de har lagt sig ud med mig. Jeg bliver ved med at brokke mig til jeg har fået en undskyldning og returneret mine penge og en gave i godtgørelse... Lige nu handler det mest om principper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge loven så hvis du modtager noget du ikke har bestilt kan du beholde det, uden at skulle betale for det og med mindre de kan bevise at du har sagt ja til tilbudet er der ikke lavet en aftale og dermed kan de ikke kræve nogle penge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg gider bare ikke en rykker... Men har nu skrevet en del sure mails, og jeg regner stærkt med, at høre fra dem igen, og hvis ikke, så får de bare endnu flere sure mails...

Du får ingen rykker, for de ved godt at det er galt ;) Jeg har aldrig fået nogen rykker :) De vil heller aldrig kunne tvinge dig til at betale, for I har ikke indgået en aftale. De prøver, fordi mange vælge at betale på trods af, at de ikke ønsker bladet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet er det vel ligesom alt andet man køber over telefon/internet? AT man kan "nægte" at modtage det, og sende det tilbage.

Hvis du ikke engang har åbnet bladet, kan de jo ikke nægte dig at retunere det ville jeg mene..

Jeg var også blevet STIKTOSSET!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far modtog engang et eller andet bras, som han ikke havde bedt om inkl. en regning. Han sendte en venlig mail tilbage, hvor han skrev noget a la "Tak for jeres blad. Da jeg jeg ikke har bedt om at modtage det, går jeg ud fra at det er en gave, og jeg har derfor ikke i sinde at betale medfølgende regning". Og han hørte aldrig noget videre fra dem :whistling

Jeg ville have streget min adresse ud og smidt det i postkassen, hvis det var mig, for det er da slet ikke iorden!

Men jeg tror ikke at det er Allers forretningsmetoder, jeg tror nærmere at der sidder nogle brodne kar blandt telefonsælgerne, som lader sig presse af alt for høje præstationskrav og derfor gør noget så dumt som at skrive at nogen har takket ja til et tilbud selvom de ikke har. <_<

BTW... Da jeg arbejdede for Telenor (eller Sonofon, som det hed dengang) mener jeg at der var noget med, at vi var nødt til at lade flere kunder slippe for deres bindingsperiode, hvis de ville ud af et abonnement, fordi vi kun havde en mundtlig aftale med dem pr telefon og ingen underskrift = reelt ingen bevis for at de har bedt om abonnementet. Jeg tænker at der må gælde samme regler i din situation.

DOG tror jeg det bliver svært at få de 25 kr vristet ud af dem, hvis du allerede har betalt dem... De har dig jo ikke som kunde, og det er nok de færreste der ville sagsøge for 25 kr, så er bange for at de tænker, at de ikke har noget at miste. :rolleyes

Det blev et lang og rodet indlæg :blush Men øv hvor irriterende, kan godt forstå at du er gal og jeg håber at du får dine penge igen! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer til at GRINE i VILDSKAB hvis de sender et blad som kompensation :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kommer til at GRINE i VILDSKAB hvis de sender et blad som kompensation :whistling

:lol men jeg vil hverken eje eller have deres blade og har valgt i protest, at jeg aldrig vil støtte Aller igen, så jeg kommer ikke til at købe nogle af deres blade det næste lange stykke tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også sige du bare skulle have beholdt det og informeret dem om at du ikke har bestilt det og ikke vil betale.

Hvad vil de gøre? de kan sende dig en rykker, og sende dig til inkasso. Men hvis du så klager nok gange skal de sende dig i retten for at få deres penge - mon de gør det for 100 kr? for noget du påstår du ikke har bestilt og som de ikke har bevis for at du ikke har bestilt? ... næppe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En mundtlig aftale er jo "lovlig"... MEN de skal jo bevise at du har sagt ja ;) Hvilket de får ret svært ved ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en rigtig træls situation og ja som andre siger, skriv et eller andet til dem - så som tak for gaven, jeg har ikke bestilt det, kommer aldrig til at bestille det og ønsker bestemt ikke flere blade.

Så har du skriftligt et eller andet. (hvis du kan finde en email eller noget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt de 25 kr på at sende bladet retur, det gjorde jeg med det samme igår efter at havde snakkket med hende fra deres kundeservice. Derefter har jeg skrevet en 3 mail til dem om, hvor utilfreds jeg er med deres forretningsmetoder, og at jeg regner med at få mine 25 kr. retur, og at jeg har valgt at tage sagen op med forbrugerstyrrelsen, da jeg faktisk finder deres forretningsmetoder på grænsen til at være kriminel, at man på den måde afpresser penge ud af folk, som faktisk ikke ønsker at modtage deres blade.

Jeg er faktisk stadig pisse sur og irreteret over det, og synes helt bestemt både deres forretningsmetoder og måde at tackle deres fejltagelser på er helt hen i vejret. Det de kalder for kundeservice, ville jeg bestemt ikke kalde for service, for hun var slet ikke til at snakke med.

Jeg har aftenvagt på mandag, så derfor har jeg tid til at kontakte forbrugerstyrrelsen og sætte dem ind i sagen, og høre, hvad de har at sige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt de 25 kr på at sende bladet retur, det gjorde jeg med det samme igår efter at havde snakkket med hende fra deres kundeservice. Derefter har jeg skrevet en 3 mail til dem om, hvor utilfreds jeg er med deres forretningsmetoder, og at jeg regner med at få mine 25 kr. retur, og at jeg har valgt at tage sagen op med forbrugerstyrrelsen, da jeg faktisk finder deres forretningsmetoder på grænsen til at være kriminel, at man på den måde afpresser penge ud af folk, som faktisk ikke ønsker at modtage deres blade.

Jeg er faktisk stadig pisse sur og irreteret over det, og synes helt bestemt både deres forretningsmetoder og måde at tackle deres fejltagelser på er helt hen i vejret. Det de kalder for kundeservice, ville jeg bestemt ikke kalde for service, for hun var slet ikke til at snakke med.

Jeg har aftenvagt på mandag, så derfor har jeg tid til at kontakte forbrugerstyrrelsen og sætte dem ind i sagen, og høre, hvad de har at sige...

Desværre kan forbrugerstyrelsen ikke hjælpe dig - det var det jeg brokkede mig over tidligere, med at varen skal koste 500 kr. for at de gider tage sagen og derfor kan nogen specialiserer sig i at være irriterende og snyde kunder. Man skulle ikke tro de fandtes, men det gør de, det ser man jo tit på kontanten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige modtaget en mail om, at de har modtaget bladet og selvfølgelig returnere mine 25 kr :D

Så det kan betale sig at brokke sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Godt gået, Flot at nogen gider at tage kampen op med dem også selv om det "kun" drejer sig om 25 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt gået, Flot at nogen gider at tage kampen op med dem også selv om det "kun" drejer sig om 25 kr.

nu handler det også lige så meget om den behandling jeg fik, og det af at jeg havde takket nej til deres L*RTE blad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige modtaget en mail om, at de har modtaget bladet og selvfølgelig returnere mine 25 kr :D

Så det kan betale sig at brokke sig...

Godt gået!!!!! :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER