Banshee

Kan man blive smidt ud af sin lejlighed hvis..

10 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg har hele tiden planlagt at vi ville blive boende i vores lejlighed, hvis vi fik et barn.

Det fungerer sådan at vi hver har en standard lejekontrakt - på ET værelse hver, med fælles bad og køkken.

Der står intet i lejekontrakten om hvor mange vi må bo her osv..

Men så siger min søster til os, om vi har spurgt om lov? Altså om vi har fået lov til at bo her, hvis vi får et barn..

Vores udlejer bor ovenpå, så de ville jo nok opdage det INDEN barnet kom :rolleyes Og jeg havde da tænkt mig og spørge dem, om det var i orden.. Men havde da egentlig ikke regnet med de kunne sige nej - Lidt ligesom når vi gør opmærksom på at vi får mange gæster osv ;) Det er af ren høflighed.. Kan godt se at vi ville skulle spørge om lov til at fylde i skuret med en barnevogn osv.. Men det kan de jo sige nej til også må man finde en anden løsning..

Umiddelbart, tror jeg ikke det ville genere dem.. De har selv to børn på 2 og 4 år, så de er jo vant til det - plus de sover på første sal, så de ville ikke være generet af babyen om natten.

Men kan de sige vi skal flytte hvis vi får et barn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal lige forstå det rigtigt. I lejer hver især et værelse? I en kælder, privat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal lige forstå det rigtigt. I lejer hver især et værelse? I en kælder, privat?

Ja, på lejekontrakten bor vi ikke sammen, men har hver vores værelse og det er en privat udlejer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, på lejekontrakten bor vi ikke sammen, men har hver vores værelse og det er en privat udlejer :)

Okay. Jeg ved faktisk ikke om de vil kunne smide jer ud, men jeg ville synes det var en fornuftig idé at forelægge dem jeres planer. For det vil være ubehageligt at stå på gaden med et lille barn og uden tag over hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er alt for mange facetter i jeres sag.

Hvis det er i kælderen må I slet ikke leje de værelser, med mindre de er godkendt til beboelse fordi de ligger højt.

Dernæst har I lejet det som værelser og kan godt smides ud hvis der kommer et barn. (et værelse er max. til en person)

Jeg tænker lidt at udlejer nok ikke vil smide jer ud - med andre ord, hvis I holder mund, holder de mund..!

Han kan jo komme af med bøder osv. for at leje det ud...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godtkendt til at blive lejet ud - Det er bare "kun" godkendt som værelser, og IKKE som en lejlighed.. :)

Jeg tror vi tager den med dem, når jeg engang er gravid og vi er ovre de 12 uger.. :) Så ville vi stadigvæk have 6 måneder til at finde noget nyt jo :)

Men jeg prøver lige at tjekke lejekontrakten helt igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bah, har lige kigget, og på første side, står der det må anvendes til "privat benyttelse for 1 person".. (VI ahr jo hver sin, så det giver 2 personer i alt ;)

Men øv.. Der er ikke andet for end at vi taler med dem om det hvis vi er så heldige.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er spørgsmålet hvad kommunen og sundhedsplejersken siger....

Man kan da ikke bo på et lille kælderværelse med et lille barn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så er spørgsmålet hvad kommunen og sundhedsplejersken siger....

Man kan da ikke bo på et lille kælderværelse med et lille barn :(

Det er overhovedet ikke et lille kælderværelse. Det er registreret som to værelser på hver 20 kvm.

Der er lyst, og godt klima. Hvis man tæller køkken og bad med har vi omkring 85-90 kvm :)

Så det er bestemt ikke et "lille kælderværelse" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville ikke kunne finde en lejlighed som var lige så god, som vores "kælder".. :)

Vi har masser af plads, og her er lyst og dejligt.. Også har vi et lille stykke have/teresse -lækkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER