Sandie

1. lægebesøg

27 indlæg i dette emne

Hvornår skal i afsted / har i været afsted.. ?

Jeg glæder mig, men skal først afsted d. 30 og synes der lææææænge til.. Ved godt man ikke få mere ro af et lægebesøg men glæder mig til at få min vandrejournal og blive skrevet ind i det offentlig som værende gravid.. (og de kan bestille tid til nf)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været ved 1 lægebesøg, var faktisk til den 1 sidste onsdag, hvor de startede på vandrejornalen, men pga forhøjet blodtryk har jeg været afsted igen idag, blodtrykket er faldet og vandrejournalen fik jeg med hjem.

Synes det er dejligt at jeg nu er oficelt gravid, og kan nu bare gå og vente på brevet med at jeg skal til nf scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved 1 lægebesøg, var faktisk til den 1 sidste onsdag, hvor de startede på vandrejornalen, men pga forhøjet blodtryk har jeg været afsted igen idag, blodtrykket er faldet og vandrejournalen fik jeg med hjem.

Synes det er dejligt at jeg nu er oficelt gravid, og kan nu bare gå og vente på brevet med at jeg skal til nf scanning :)

Har du så få taget din double test `?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej det mener jeg ikke. Fik taget nogen blodprøver, men fik en ny tid og mener det var til double testen. Kan bare ikke huske hvornår det er, men skal os til lægen på mandag med min datter som skal have sit 4 års stik. Så skal bare lige huske at spørge med den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til lægen d. 20. Okt. Så der meget længe til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej det mener jeg ikke. Fik taget nogen blodprøver, men fik en ny tid og mener det var til double testen. Kan bare ikke huske hvornår det er, men skal os til lægen på mandag med min datter som skal have sit 4 års stik. Så skal bare lige huske at spørge med den tid.

Okay.. så det nok derfor du har været til lægeundersøgelse allerede, jeg vil først afsted når de kan tage blodprøven til doubletesten samtidig.. kan ikke tage fri 2 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal først til lægen d. 20. Okt. Så der meget længe til...

Det var sent.. er det din læge der har sagt så sent ? Og skal lægen eller du selv bestille tid tiil nf ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted onsdag :loveshower :loveshower :loveshower

Der vil jeg være 7+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke ringet til lægen endnu - det tror jeg, at jeg vil gøre i næste uge. Prøvede to gang i forsommeren at ringe for at aflyse tiden igen. Så derfor venter jeg lidt. Jeg ved min læge vil have man kommer i 8. uge, så det er vel omkring uge 41/42.

Men glæder mig til at komme afsted og sætte flueben ved 1. lægebesøg. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg skal afsted på Onsdag!! :glad :glad

Der vil jeg være 7+6 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted på mandag. Synes dog jeg har ventet længe på 1. lægebesøg. På mandag vil jeg være i 8+2.

Nu er det første gang jeg er gravid, så ved I hvad der sker under 1. lægebesøg??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nogen læger vil lave en gynækologisk undersøgelse andre ikke. Ellers går snakken på vægt højde, evt sygdomme, blodprøver, dit blodtryk bliver målt og du skal måske også af med en urin prøve. Så bliver din termin udregnet og de starter på din vandre journal. Hvis du er i tvivl om det mindste skal du bare spørge løs. Det er jo det de er der for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer-

Jeg har først første undersøgelse i 9+3... Synes der er længe til. Har dog været ved sygeplejersken i 5+0 og 6+0 for at tjekke HcG, og det viste pæne tal. Overvejer at give min mand en særlig overraskelse på mandag i form af en tidlig scanning (7+0) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge vil ikke se os gravide før i uge 10, så har slet ikke haft ringet og bestilt tid endnu (det hjælper heller ikke, at jeg har måtte aflyse min tid 2 gange her i løbet af i år, da jeg mistede. Men i morgen skal jeg 8 plus nul ned og scannes, og hvis alt ser fint ud, så bestiller jeg tid derefter. ;o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre jeg ikke er den enste der skal op til lægen først i 10. uge (9+0 - 9+6)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre jeg ikke er den enste der skal op til lægen først i 10. uge (9+0 - 9+6)

Jeg tror du skal være glad for at få lavet doubletesten så tidligt som muligt. Jeg var til nf i fredags og der ville den lille ikke vende rigtigt så skal afsted igen i morgen. Men jeg fik taget doubletesten tidlidt så de er lidt i tvivl om den stadigvæk er gyldig. og det ville de først kunne sige i morgen, da de oveni er meget i tvivl om min termin. så det er ikke sikkert jeg kan få lavet en risikovurdering :-(

Grunden til jeg ikke skriver hvor langt jeg er henne er pga de er meget i tvivl om min termin, iflg. min beregning er jeg dog ca 13+0 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var sent.. er det din læge der har sagt så sent ? Og skal lægen eller du selv bestille tid tiil nf ?

Jep det er sent men det er lægen der har bestemt. Jeg har selv bestilt tid nf. D 7. nov. skal vi afsted.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også selv bestilt tid til NF - det bliver den 30. Oktober at jeg skal afsted - hvor glæder jeg mig dog bare!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo nok sidst her i vores Maj terminsgruppe - dermed sidst med alting ;)

Har ikke ringet endnu, men tænker jeg skal afsted i uge 41/42 stykker..

nu er jeg måske dum, men jeg kan intet huske om doubletest da jeg var gravid med Josefine, hvad er det??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er jeg måske dum, men jeg kan intet huske om doubletest da jeg var gravid med Josefine, hvad er det??

Jeg tænkte det samme, så jeg googlede lige lidt :-D

en almindelig blodprøve fra moderen taget i 8. - 13. graviditetsuge. Det er bedst, hvis blodprøven tages så tidligt som muligt. Resultatet foreligger i løbet af 2-3 hverdage. Risikoen for kromosomsygdom beregnes ud fra måling af to forskellige stoffer i blodet, moderens alder og det forventede fødselstidspunkt.

- det var det jeg fandt frem til i hvert fald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik sidst taget min i uge 10, og det skal jeg også denne gang...:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er jo nok sidst her i vores Maj terminsgruppe - dermed sidst med alting ;)

Har ikke ringet endnu, men tænker jeg skal afsted i uge 41/42 stykker..

nu er jeg måske dum, men jeg kan intet huske om

doubletest da jeg var gravid med Josefine, hvad er det??

Jeg fik heller ikke en doubletest med noah dengang, så jeg ved heller ikke hvad det går ud på??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik heller ikke en doubletest med noah dengang, så jeg ved heller ikke hvad det går ud på??

En doubletest er en blodprøve der gør sammen med nf scanningen at man kan udregne risiko for om ens barn har Downs. Den skal tages fra uge 8 af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen jeg skal afsted til lægen :balloons Glæder mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER