Guest Kashmir89

Ingen menstruation efter p-pillestop

17 indlæg i dette emne

Hej alle I dejlige kvinder :)

Min sidste menstruations første dag var d. 17. april 2011, og siden har jeg ikke haft min menstruation.. Det var også der at jeg stoppede med at tage p-piller, og ville bare høre om der er andre herinde der har oplevet det samme?

Har snakket med min læge, som siger at det er meget normalt at der går et stykke tid før ens menstruation bliver normal.. Men synes 5 måneder er lige lovlig meget.. Eller er det normalt?

Samtidig har jeg efterhånden svært ved at tænke på andet end at blive gravid.. Hvilket er meget frustrerende, da jeg også tænker på det mens vi har sex, hvilket igen er frustrerende fordi vi har et rigtig godt sexliv, men det er bare ikke det samme når jeg hele tiden håber at jeg bliver gravid.. :boo

Andre der har oplevet/oplever det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender godt til den med tankerne der flyver hen på ønsket om at blive gravid når man har sex, og ja det er faktisk rigtig frustrerende. Især når man høre fra så mange, at det er vigtigt man ikke fokuserer på det - det sker bare lige pludselig :(

Det er bare så svært, især når man klikker rundt herinde dagligt :lovebk

Så kan kun sige - du er ikke alene, hvis det hjælper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da 5 måneder er meget lang tid ikke at have mens- også selvom du er stoppet med p-pilerne.

Hvis jeg var dig, ville jeg kontakte en gyn eller din læge igen. Synes da ikke at 5 måneder er normalt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er simpelthen så træls.. Især fordi der bare er gravide i hele min omgangskreds, og hvis de ikke er gravide så har de lige født, og har lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke kan overskue at høre om deres graviditet/børn.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde også en tid hos lægen i går, men hun var syg, så har først en tid på næste mandag.. Synes heller ikke det er normalt, men første gang jeg var der (efter 3 måneder uden menstruation) sagde hun at der kunne gå helt op til et år.. Synes bare stadig det er lidt voldsomt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå - synes også alle efterhånden "offentliggøre" deres graviditeter, eller lige har født, eller snart skal føde <_<

Godt du har en tid hos lægen. Måske er det som lægen siger - helt normalt. Synes godt, at man nogle gange kan køre sig selv helt op. Men hvis det er, så synes jeg du skal banke i bordet overfor lægen - eventuelt sige, at du vil henvises til en gynækolog, fordi du har brug for at vide, at alt er helt normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde også en tid hos lægen i går, men hun var syg, så har først en tid på næste mandag.. Synes heller ikke det er normalt, men første gang jeg var der (efter 3 måneder uden menstruation) sagde hun at der kunne gå helt op til et år.. Synes bare stadig det er lidt voldsomt..

Altså, nu må jeg lige dele min erfaring for jeg synes IKKE det er en i orden behandling! P-piller eller ej, så er det IKKE normalt at gå 5 mdr. uden menstruation! <_<

Jeg gik selv til lægen, da jeg ikke havde haft mens i 3 mdr. og han sendte mig straks videre til gynækolog for det er ikke normalt og det er altså ikke alle læger der tror på teorien om, at det kan tage et helt år før p-pillerne er ude af kroppen. Faktisk, så kiggede han meget tvivlende på mig, da jeg fortalte om den teori og sagde, at den generation der troede på det, da snart måtte være gået på pension :rolleyes

Hvis jeg var dig, så ville jeg insistere på en henvisning til en gynækolog eller insistere på, at lægen tog nogen blodprøver der tjekkede hormonniveauerne. Det er jo ikke sikkert, at der er noget umiddelbart målbart galt, men jeg ville insistere på det blev tjekket, så det enten kunne udelukkes eller jeg kunne komme videre med hvad der så end kunne hjælpe.

Jeg synes du har været yderst tålmodig og kan godt forstå hvis grænsen er ved at være nået :unsure

Rigtig meget :goodluck og et stort :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre at jeg ikke er helt tosset.. :)

Men det er stadig træls at der skal så meget til før jeg kan blive undersøgt ordentligt.. Første gang jeg var der, lavede hun ikke engang en gynækologisk undersøgelse, hvilket jeg lidt havde forventet? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey.. Er ny herinde, men er enige med jer alle!! Bliv undersøgt..

Men må alligevel fortælle dig, at jeg har været gravid med fuld ud menstruation i hele 8 mdr. i min graviditet, for 2 år siden.

Men frygt ej, du skal nok få styr på din cyklus igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OOOh.. og glemte at skrive, at jeg ikke fik mit mens. før et halvandet år efter graviditeten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, nu må jeg lige dele min erfaring for jeg synes IKKE det er en i orden behandling! P-piller eller ej, så er det IKKE normalt at gå 5 mdr. uden menstruation! <_<

Jeg gik selv til lægen, da jeg ikke havde haft mens i 3 mdr. og han sendte mig straks videre til gynækolog for det er ikke normalt og det er altså ikke alle læger der tror på teorien om, at det kan tage et helt år før p-pillerne er ude af kroppen. Faktisk, så kiggede han meget tvivlende på mig, da jeg fortalte om den teori og sagde, at den generation der troede på det, da snart måtte være gået på pension :rolleyes

Hvis jeg var dig, så ville jeg insistere på en henvisning til en gynækolog eller insistere på, at lægen tog nogen blodprøver der tjekkede hormonniveauerne. Det er jo ikke sikkert, at der er noget umiddelbart målbart galt, men jeg ville insistere på det blev tjekket, så det enten kunne udelukkes eller jeg kunne komme videre med hvad der så end kunne hjælpe.

Jeg synes du har været yderst tålmodig og kan godt forstå hvis grænsen er ved at være nået :unsure

Rigtig meget :goodluck og et stort :kram

Jeg synes godt nok også, at det er lang tid at gå i 5 måneder uden mens :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv en af dem der har oplevet, at der gik over et år før mens var stabil efter p-pillestop..

Så jeg kan sagtens følge din frustration og undren.

Jeg vil også mene, at lægen nu bør sende dig videre til yderligere undersøgelse hos en gynækolog..

Jeg blev selv undersøgt for PCO/PCOS - men det viste sig heldigvis, at jeg ikke fejlede noget..

Min krop skulle åbenbart bare bruge lang tid til at finde sin egen rytme igen..

Håber du snart får en afklaring

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal blive ved med at banke i bordet indtil de undersøger dig og/eller sender dig til en gyn. Det er IKKE normalt at gå så lang tid uden mens. Da jeg smed pillerne havde jeg mens 1 eller 2 gange efter (kan ikke huske det, det står i min tråd) og derefter havde jeg ikke mens i 168 dage! Lægen blev ved med at sige at det var heeeeeeelt normalt, og jeg bare skulle se tiden an <_< Et år efter, nærmest på dato og klokkeslet efter mit pille stop, skrev jeg til lægen og forlangte en henvisning. Det viste sig at jeg har PCO, og det kunne jeg have fået undersøgt lang tid før, hvis bare de havde lyttet til mig og sendt mig videre da jeg bad om det.

Så bank alt hvad du kan i bordet og forlang at der sker noget.

(Ved godt det tit er nemmere sagt end gjort, bare du ved at du ikke skal finde dig i hvad som helst lægen siger til dig)

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej :)

Puha.. 5 måneder? Det synes jeg virker som helt vildt længe! især når man smider pillerne for at blive gravid!

Jeg smed pillerne og har haft regelmæssig mens lige siden - og det er efter 13 år på p-piller ca.

Jeg ville, som mange andre skriver, også kontakte lægen igen/ sige til hende på mandag at det ikke kan passe og at du gerne vil tjekkes ved en gyn.

Der er fuld forståelse for at alle de gravide og de nye mødre er lidt "Trælse" i denne tid. Når man ønsker sig noget inderligt, er det svært at være glad når ALLE andre for dét! Men jeg håber da snart at der sker noget og du kan føle glæden ved de gravide maver igen :)

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er ikke iorden at gå i så langtid som de andre siger. Og det mener jeg også at jeg har haft skreven :-) Så ja min pige, bank i bordet og hold en prædiken for din læge! Jo før jo bedre!! Held og lykke, og håber at alt kommer til at gå dig godt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde været på p-sprøjten inden vi begyndte på PB, og da det er det samme hormon som i minipiller burde jeg egentlig få min mens i løbet at en måned efter den var stoppe med at virke, men ja det gjorde den bare ikke, der endte med at gå næsten 7 måneder før jeg fik min første mens.

Jeg kontaktede allereder min læge efter 3-4 måneder, men han mente at der var andre ting der spillede ind (det kan jeg godt se nu) men den gang var jeg bare rigtig irriteret over at han intet havde sagt dengang jeg begyndte.

endte med at begynde at læse, og stoppede på et arbejde hvor jeg i bagspejlet godt kunne se at jeg nok havde tendens til stress (dårligt arb.miljø, dårlig styring osv.) efter 20 dage kom min mens. og jeg blev selvfølge bare helt vildt glad og tænkte endnu mere på at nu skulle vi lave en bebs.

Mit råd er at du prøver at slappe af ang. PB (ja kommer fra mig som ikke selv er særlig tålmodig selv) tror godt at man kan påvirke kroppe meget ved at tænke for meget over det...

Vi er stadig igang med PB, og har desværre ikke haft held endnu... håber at i ikke kommer til at vente lige så lang tid som os:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes du skal banke i bordet..

Vi har nu forsøgt i 15 mdr.. Det første halve år efter jeg smed pillerne kørte ok, men så lige pludselig gik noget galt og der kom ingen mens i 6 mdr.. Efter 3 mdr uden gik jeg til læge og fik at vide at alt er normalt.. Jeg skiftede læge 2 mdr senere og den 13.juni var jeg hos den nye læge som fluks sendte mig ned for at få taget blodprøver, da svaret kom fik jeg at vide meget tyder på jeg har PCO og blev henvist til en gyn. Der var jeg så nede i mandags og det blev bekræftet.. Tænk nu, hvis min gamle læge havde tænkt sig om så kunne det være vores projekt var lykkedes allerede..

Så som de andre siger og som jeg startede med at skrive: bank i bordet og bed om at blive undersøgt på alle leder og kanter :)

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER