Miss-Mette

Hvem er "Vi" der gerne vil være gravide?!

292 indlæg i dette emne

(Undskyld, hvis dette bliver halvlangt)

 

Jeg melder mig forsigtigt ind i klubben, da jeg er ved at arbejde det sidste med mig selv for at blive helt klar til at smide pillerne.

Jeg har luret herinde meget de seneste måneder for at få større indblik i babyverden fra andre vinkler end min ikke alt for store omgangskreds.

 

Lidt om mig:

 

Jeg hedder Michelle og er 28 år. Min kæreste Lars er ligeledes 28, og vi har været kærester i lidt over 10 år  :kuller  Vi bor i et rækkehus i Esbjerg og har en lille hund.

 

Vi har begge indtil for et par år siden ikke haft de særlig store babytanker. Jo altså, vi ville gerne have børn en dag, men vi havde ikke noget tæt på os med børn, så det var på en måde lidt fjernt for os, den dér babyverden. Desuden havde jeg ikke fast job, og det var vigtigt for os begge at have stabile indkomster inden Projekt Baby.

 

Så her for knap 2 år siden kom der en lille niece til i familien, og hun er bare noget af det kæreste. Det har helt klart flyttet både min kæreste og jeg en hel del følelsesmæssigt i forhold til baby!  :7himmel  Det har også givet os et meget bedre indtryk af, hvordan det med baby foregår. Et vennepar er nu også blevet forældre til en pige, og det gibber lidt i mig af længsel, når jeg ser hende.

 

Nu for nylig har jeg så endelig fået fast arbejde, på den arbejdsplads, hvor jeg blev udlært i 2009 og siden har haft utallige vikariater  :yay

Samme aften sagde kæresten, at nu, hvor den forhindring var væk, var det op til mig, hvornår der skulle arbejdes på Projekt Baby!!! Det kom lidt uventet for mig, da han indtil nu har hængt lidt i bremsen.

 

Han siger stadig, at han nok aldrig vil føle sig 100% klar, men han er sikker på, at han vil knuselske baby og blive en rigtig god far, og det er jeg slet heller ikke i tvivl om. Men han er bare så bange for, om baby vil ødelægge vores forhold, og jeg prøver at overbevise ham om, at det ikke vi ske.

 

Han synes ikke, jeg viser nok, at jeg er klar til Projekt Baby. Jeg er generelt en indadvendt type, som ikke snakker meget om følelser, men jeg forsøger at tale om baby og fortælle, hvad jeg glæder mig til, og lege med vores niece og spørge hendes mor om forældrerollen. Jeg følger også ivrigt med her på siden (indtil videre dog kun i stilhed). Men ja, der kommer øjeblikke, hvor jeg tænker "fuck, tør vi rode os ud i det her??". Men det tror jeg nu er normalt og måske endda lidt sundt, at tænke tingene igennem. For jeg kan vitterlig ikke forestille mig aldrig at blive mor.

 

Såeh, lige nu går jeg og tænker frem og tilbage og arbejder på mod til at tage det sidste skridt og smide pillerne. For selvom jeg gerne vil have et barn er det altså bare et stort skridt, og jeg er typen, der gennemtænker alt 117 gange + lige en ekstra gang for en sikkerheds skyld, inden jeg tager en beslutning.  :oops

 

Nå, det blev lidt rodet - flot hvis I læste med så langt. Jeg regner med at blive meget mere aktiv herinde, især når jeg forhåbentlig snart tager springet og melder mig ind i BP for alvor.  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(Undskyld, hvis dette bliver halvlangt)

 

Jeg melder mig forsigtigt ind i klubben, da jeg er ved at arbejde det sidste med mig selv for at blive helt klar til at smide pillerne.

Jeg har luret herinde meget de seneste måneder for at få større indblik i babyverden fra andre vinkler end min ikke alt for store omgangskreds.

 

Lidt om mig:

 

Jeg hedder Michelle og er 28 år. Min kæreste Lars er ligeledes 28, og vi har været kærester i lidt over 10 år  :kuller  Vi bor i et rækkehus i Esbjerg og har en lille hund.

 

Vi har begge indtil for et par år siden ikke haft de særlig store babytanker. Jo altså, vi ville gerne have børn en dag, men vi havde ikke noget tæt på os med børn, så det var på en måde lidt fjernt for os, den dér babyverden. Desuden havde jeg ikke fast job, og det var vigtigt for os begge at have stabile indkomster inden Projekt Baby.

 

Så her for knap 2 år siden kom der en lille niece til i familien, og hun er bare noget af det kæreste. Det har helt klart flyttet både min kæreste og jeg en hel del følelsesmæssigt i forhold til baby!  :7himmel  Det har også givet os et meget bedre indtryk af, hvordan det med baby foregår. Et vennepar er nu også blevet forældre til en pige, og det gibber lidt i mig af længsel, når jeg ser hende.

 

Nu for nylig har jeg så endelig fået fast arbejde, på den arbejdsplads, hvor jeg blev udlært i 2009 og siden har haft utallige vikariater  :yay

Samme aften sagde kæresten, at nu, hvor den forhindring var væk, var det op til mig, hvornår der skulle arbejdes på Projekt Baby!!! Det kom lidt uventet for mig, da han indtil nu har hængt lidt i bremsen.

 

Han siger stadig, at han nok aldrig vil føle sig 100% klar, men han er sikker på, at han vil knuselske baby og blive en rigtig god far, og det er jeg slet heller ikke i tvivl om. Men han er bare så bange for, om baby vil ødelægge vores forhold, og jeg prøver at overbevise ham om, at det ikke vi ske.

 

Han synes ikke, jeg viser nok, at jeg er klar til Projekt Baby. Jeg er generelt en indadvendt type, som ikke snakker meget om følelser, men jeg forsøger at tale om baby og fortælle, hvad jeg glæder mig til, og lege med vores niece og spørge hendes mor om forældrerollen. Jeg følger også ivrigt med her på siden (indtil videre dog kun i stilhed). Men ja, der kommer øjeblikke, hvor jeg tænker "fuck, tør vi rode os ud i det her??". Men det tror jeg nu er normalt og måske endda lidt sundt, at tænke tingene igennem. For jeg kan vitterlig ikke forestille mig aldrig at blive mor.

 

Såeh, lige nu går jeg og tænker frem og tilbage og arbejder på mod til at tage det sidste skridt og smide pillerne. For selvom jeg gerne vil have et barn er det altså bare et stort skridt, og jeg er typen, der gennemtænker alt 117 gange + lige en ekstra gang for en sikkerheds skyld, inden jeg tager en beslutning.  :oops

 

Nå, det blev lidt rodet - flot hvis I læste med så langt. Jeg regner med at blive meget mere aktiv herinde, især når jeg forhåbentlig snart tager springet og melder mig ind i BP for alvor.  :wub

 

Hei Michelle. :)

 

Jeg syns det er godt at i tenker godt igennem det at få en baby. Jeg tror det er mange som ikke helt tenker over hva det innebærer.... Og kun tenker at de vil ha en nuttet liten baby, og ikke så mye mer en det........... 

Jeg er ikke mor selv, men ønsker å være det. Det er (føler jeg selv) en gennemtenkt avgørelse vi har gjordt sammen, og vi vet vi har både tid, overskudd, stærkt forhold og penger til et barn.. 

 

Lykke til når i er klar, og tar skrittet!!  :loveshower

 

 

(jeg tror forøvrig at man aldri er 100% klar)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ervi officielt igang med PB2.

Jeg hedder patricia og er gift med Lauritz. Vi blev gift D. 10 maj 14. Jeg er 23 og Lauritz er 27. Vi har Amilia fra november 14. Vi studerer begge to. Lauritz er færdig til sommer, men overvejer om han skal læse videre så han kan være lige så meget hjemme for nr 2, som han har været for Amilia. Nu får vi at se hvad han vælger.

Vi bor i lille andelslejlighed i Vanløse. Min mand er god med hænderne, så den føles slet ikke så lille som den er. Vi er sådan nogle hjemmeforældre. Vi trives bedst med at være meget hjemme og det er vigtigt for os at være meget sammen med vores børn. Jeg er privatdagplejer med en fra min mødregruppe ved siden af studiet. Det betyder at Amilia er sammen med mig altid. Vi får ikkr rigtig afleveret børnene, men vi ses mange gange i løbet af ugen, så hygger både børn og mødte sig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilia her, på 20 og en kæreste på 29 næste måned. Jeg har lige smidt p-pillerne og er heldighvis gået ind i en almendlig cyklus med det samme (andre der har orøvet det?) og vi venter spændt på at kunne begynde og teste.

Jeg læser til social og sundehds assistent og han er sælger. Vi mangler ikke noget og kan godt se det måske bliver lidt stramt, men ikke umuligt, jeg er så også færdig til sommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror aldrig jeg har fået præsenteret mig her inde.

Men jeg hedder Anja, er 23 år og bor sammen med min kæreste Andreas som er 26. Vi har været sammen i 6 år, og købte hus i foråret.

Jeg er i gang med at læse til sygeplejerske og er færdig sommeren 2017. Min kære A er afdelingsleder i et stort supermarked.

Vi er i gang med PB på anden omgang, jeg smed p-piller for et år siden, men da jeg havde en ikke eksisterende cyklus, henviste min læge mig til gynækolog efter blot 3 måneder. Her fik jeg konstateret pcos, og vi blev opfordret til at opstarte i iui-h. Dette var A. Dog ikke parat til, så jeg opstartede derfor på p-piller igen i marts, efter anbefaling fra gyn. Og A. Han bad mig om at smide pillerne her i november i forsøg på at lave en økobaby, da han stadig ikk synes vi skal starte behandling op endnu, da han gerne vil gøre et forsøg selv (de kære mænd, som tror det bare lige kan løses), i skrivende stund har jeg forsat ikke haft mens siden 1 november.

Det var lige kort om mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen.

En lille præsentation af os. Jeg er 26 i slutningen af min uddannelse som automatiketeknikker, blev gift med min "ungdomskæreste" i september 2015 han er 29 og arbejder som produktionsmedarbejder. Vi har været sammen i 11 år D. 5. Januar 2016 vi har prøvet at få en bebs sammen de sidste 7 år ca. Vi ved vi skal nok have hjælp men da jeg stadig er under uddannelse prøver vi lidt alternativ behandling via "Kanonkuren" indtil omkring april 2016 hvor vi skal videre i behandlings systemet. Så håbet om en skønne dag at få en bebs er der og vi skal nok også få en når vi kommer i behandling. (I hope) Jeg kommer nok til at bruge forummet herinde mere når vi begynder i behandling. Kommer nok en masse spørgsmål.

MVH

Fru Ratzeburg Hansen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen..

Lidt om os :)

 

Jeg er knap 24 og har været sammen med min fantastiske mand i ca. 5,5 år.

Jeg arbejder i forretning - min mand læser til ingeniører - vi bor i et skønt lille rækkehus i Odense.

 

D. 08/08-15 giftede vi os i min barndomskirke og har nydt livet som mand og kone. Nu er vi så nået til næste step i vores liv - BABY :)

Første babyforsøg har været i Jan 2016 - desværre negativ.

 

Det skal dog også siges at jeg har haft en del problemer med min hormonbalance - er blevet testet for PCO og har fået scannet mine æggestokke. Heldigvis ser det hele dog ud som det skal og for første gang i 2,5 år, har jeg fået min menstruation præcis på datoen ! Vi håber det fortsætter på den måde når nu babyprojektet er sat i gang. 

 

Mvh

Fru HE

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen..

Lidt om os :)

Jeg er knap 24 og har været sammen med min fantastiske mand i ca. 5,5 år.

Jeg arbejder i forretning - min mand læser til ingeniører - vi bor i et skønt lille rækkehus i Odense.

D. 08/08-15 giftede vi os i min barndomskirke og har nydt livet som mand og kone. Nu er vi så nået til næste step i vores liv - BABY :)

Første babyforsøg har været i Jan 2016 - desværre negativ.

Det skal dog også siges at jeg har haft en del problemer med min hormonbalance - er blevet testet for PCO og har fået scannet mine æggestokke. Heldigvis ser det hele dog ud som det skal og for første gang i 2,5 år, har jeg fået min menstruation præcis på datoen ! Vi håber det fortsætter på den måde når nu babyprojektet er sat i gang.

Mvh

Fru HE[/quote

Jeg hepper på jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Alle sammen..

Lidt om os :)

Jeg er knap 24 og har været sammen med min fantastiske mand i ca. 5,5 år.

Jeg arbejder i forretning - min mand læser til ingeniører - vi bor i et skønt lille rækkehus i Odense.

D. 08/08-15 giftede vi os i min barndomskirke og har nydt livet som mand og kone. Nu er vi så nået til næste step i vores liv - BABY :)

Første babyforsøg har været i Jan 2016 - desværre negativ.

Det skal dog også siges at jeg har haft en del problemer med min hormonbalance - er blevet testet for PCO og har fået scannet mine æggestokke. Heldigvis ser det hele dog ud som det skal og for første gang i 2,5 år, har jeg fået min menstruation præcis på datoen ! Vi håber det fortsætter på den måde når nu babyprojektet er sat i gang.

Mvh

Fru HE[/quote

Jeg hepper på jer

Dejligt at høre - vi håber alt kommer til at gå nemt og naturligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej☺️ Jeg kommer fra Sydsjælland, bor sammen med M og har gjort det officielt siden oktober 2014. Jeg smed p pillerne sidst i november 2015, så vi har ikke prøvet så længe endnu, men derfor fylder det enormt meget, hvertfald hos mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer fra midtjylland og bor sammen med min skønne kæreste L. Vi skal til at prøve her ved næste ægløsning. Det er vi begge enige om fordi vi lige er blevet skuffede, da jeg fik min mens i går efter at have været gået 5 dage over, hvilket jeg ellers aldrig har gjort før. Der var det ikke noget, vi decideret havde arbejdet på men omvendt har vi snakket børn i et stykke tid og var enige om, at det var velkomment, hvis der havde været noget. 

 

Håber, der snart er bid. Vil virkelig gerne være mor. 

 

Jeg glæder mig til at blive en del af fællesskabet herinde på babyklar. :)

 

Kh Katrine. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hedder Sophie, jeg er 25. Min kæreste er 27. Vi har været kærester i 5,5 år :) Vi har boet sammen i 4 år. Jeg er næsten færdig som sygeplejerske, og min kæreste arbejder med IT. Vi bor i Københavnsområdet.

 

​Jeg har været klar til at min kæreste og jeg skulle blive forældre i mange år ;) Men min kæreste er først nu, blevet (mere eller mindre) klar til det.
​I al den tid vi har været sammen, har jeg haft spiral (først kobber, senere hormon), og hormonspiralen skal så ud til november.

Vi har aftalt at jeg lige får en "normal cyklus" først (jeg har jo ikke haft menstruation siden januar 2012!). Og derefter smider vi præventionen, og ser hvad der sker.
 

Jeg glæder mig meget til at følge jer andre, og "snakke" med jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen ❤

Jeg hedder Heidi jeg er 29 år gammel, er kæreste med Marc på 22 ❤

Vi har boede sammen siden december 2015 og har været kærester sideb maj 2015 så det er ikke længe men vi er glade og lykkelige ❤❤

Vi har ikke været igang med pb særlig længe og vi krydser alt hvad vi har disse dage ❤❤

Glæder mig til at skrive og følge med her inde, som første gang gravid er der helt sikker mange ting man kan få brug for at sprøge nogen til råds med ❤❤

Rigtig god aften til jer ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen allesammen! :)

Og :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 23 år og min mand er 24, har været sammen i 4 1/2 år og blev gift juni sidste år.

Min mand har været meget klar længe! Jeg har været skruk siden jeg var 16, men tiden og pengene skal bare være der, men det har altid været mit største ønske, at blive MOR :)

Marts i år spurgte jeg min mand, om han ville begynde? Vi sad i bilen, og han kørte straks hen til vores ynglings restaurant, og sagde JA! så det blev fejret med en en masse dejlig mad og et glas.

Vi begynder til oktober, pga. uddannelse, så der tælles ned !! Tiden er meget lang lige nu, og manden spørg en gang i mellem, om de 3 1/2 mdr. ikke er ligemeget ;) det er meget fristende, men der må ventes.

jeg stoppede på p-piller i april, da den pakke jeg var igang med var Tom, og fik første ægløsning her juni. jeg tester frem til vi begynder, og så bliver det kun graviditetstest når jeg er over tid.

1/7 begynder jeg på Bio-gravid, ikke alt for meget parabener og parfume, koffein og i det hele taget, gøre min krop klar til, en ønske baby.

Jeg stoppede med, at ryge for 2 år siden, da jeg godt kunne mærke, at æggestokkene skreg! Jeg mener ikke, at man skal leve helt sterilt, for sådan er den verden bare ikke, som baby skal ud i, men jeg vil alligevel prøve, at give den, den bedste start i livet (jeg siger ikke, at andre skal gøre det samme, det er bare min måde :) )

Min mand har heldigvis samme indstilling, og har røget sin sidste smøg, begyndt at træne og spise vitaminer. og er klar på, at køre efter jordbær i december, fordi det er det eneste jeg vil spise. Han siger, at han vil have et hemmeligt skab til alle mine mærkelige spisevaner :D

Så nu skal der bare ventes, og nydes denne tid med en masse søvn og kæreste hygge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 33 år og bor sammen med min kæreste på 28 i København. Vi har kun prøvet at få en baby i halvanden måned of heldigvis skete det med det samme. Kom virkelig bag på os. Desværre startede jeg nyt job i januar og har rigtig dårlig samvittighed over at jeg "snart" skal på barsel. Er 7+6 i dag. Men sådan er det jo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej heej  :balloons 

Jeg er helt grøn herinde og håber på at få en masse gode råd og dejlige online-bekendskaber igennem gruppe her.

Jeg er en kvinde på 27, og bor i Jammerbugt kommune med min mand på 29. Vi blev gift for et par måneder siden efter 8 års kæresterier. Jeg har været skruk i MANGE år. Min mand derimod har altid været "bange" for at tage skridtet og jeg har med tålmodighed ventet på at han blev klar. Jeg har også taget 5 års uddannelse i melletiden, og fortryder ikke at projekt baby først skal til at begynde nu - Men NU er både manden og jeg altså klar :-D

Smed p-pillerne i februar og tripper for at der skal ske noget snart  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(Gammel) ny herinde... Er vist med til at trække gennemsnitsalderen op :-) er 40 år og mor til 4 lækre unger. Troede vi var færdige med at få børn, men fandt pludselig ud af, at vi begge ønsker os endnu en guldklump - det samme gør de store søskende.

Jeg smed P.pillerne med det samme og er nu midt i 1. Cyklus. Ud af de 4 børn, er kun én planlagt, så jeg har aldrig haft svært ved at blive gravid. Frygter lidt, at jeg har alderen imod mig, men håber da stadig det kan lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens kom i går, så vi er safe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa! 

Vi er Nina og M. Og er hhv. 24 og 28. Vi har været sammen i 5,5 år. 

 

I lang tid har vi været skrukke. Men M har gået ledigt længe og jeg er lige startet uddannelse. Samtidig har vi planlagt bryllup til september næste år. Nu er vi bare kommet til dét punkt, hvor vi ikke længere gider prøve at planlægge, og sørge for, at det hele stemmer. For det kommer det aldrig til. 

 

M er nu i et dejligt job, jeg er under en dejlig uddannelse, hvor det vil være helt legitimt at blive gravid. Ergo er vi begyndt på PB. 

Jeg har haft almindelig cyklus i et år, hvor vi blot har brug prævention. Dét er nu smidt væk, og nu knalder vi bare på livet løs. :') 

Jeg har netop haft æl og nu venter vi bare! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa 

Nu vil jeg også melde mig på banden herinde. :)

Jeg er en årgang 86 og uddannet SSA. og stammer fra Østjylland men forelske mig i en Vestjyde, sammen slog vi os ned i Midtjylland.  

Vi er nu gift på 8 år og har sammen 2 børn. 

Vi begge mærke at ikke er færdig med at få børn endnu så vi satser på hold med 2 mere. 

Vi satser på at starte snart dog vil jeg gerne af med nogle af de ex. kg jeg tage på, så det holder det hele lidt på standby.. 

 

håber på møde nogle ligesindet her inde 

:kram

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle nye!! :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til alle I nye :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen.

 

Jeg har lige til morgen ladet være med at tage den næste omgang p-piller. Min mand og jeg har længe snakket on at skulle have en lillesøster til vores søn, men der er hele tiden kommet noget i vejen.

 

Lidt om mig:

Jeg hedder Hanne, jeg er 32 år gammel, gift med min skønne mand Jesper og vi har en lækker knægt, Magnus på 8 år.

Sidst jeg var gravid var en svær tid. Det var svært at være gravid. Jeg røg ned med en fortrængt fødselsdepression da han var 1 1/2 år. Jeg synes efterhånden jeg har været igennem mange ting. Pt går jeg hjemme på 2. År grundet knæ problemer. Men nu vil vi ikke vente mere og vi vil alle tre rigtig gerne have en lillesøster, så nu prøver vi.

 

Jeg glæder mig til at lære jer andre at kende.

 

Hilsen Hanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 minutes ago, MorHanne said:

Hej alle sammen.

 

Jeg har lige til morgen ladet være med at tage den næste omgang p-piller. Min mand og jeg har længe snakket on at skulle have en lillesøster til vores søn, men der er hele tiden kommet noget i vejen.

 

Lidt om mig:

Jeg hedder Hanne, jeg er 32 år gammel, gift med min skønne mand Jesper og vi har en lækker knægt, Magnus på 8 år.

Sidst jeg var gravid var en svær tid. Det var svært at være gravid. Jeg røg ned med en fortrængt fødselsdepression da han var 1 1/2 år. Jeg synes efterhånden jeg har været igennem mange ting. Pt går jeg hjemme på 2. År grundet knæ problemer. Men nu vil vi ikke vente mere og vi vil alle tre rigtig gerne have en lillesøster, så nu prøver vi.

 

Jeg glæder mig til at lære jer andre at kende.

 

Hilsen Hanne

 

Hej Hanne! 

 

Lykke til, håber i slipper for at vente så længe på lille søster/bror :goodluck:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER