Katarina

Vores babyér

13 indlæg i dette emne

Hvordan går det med jeres den lille nye?

Får i sovet om natten?

Og er de små begyndt a få nogle faste rytmer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det lidt op og ned, men primært godt :)

Ronja er 5 uger og 5 dage. Hun har lidt rytme, men den kan godt ændre sig efter et par dage hvad ang. tidspunkterne. Hun vil gerne spise ca. hver 3. time. Om natten tager hun dog en lidt længere lur når hun bliver lagt efter sidste aftensmåltid. Der kan godt gå 4-4,5 time før hun vågner. Desværre er jeg nogengange så dum at jeg ikke gå i seng og så får jeg alligevel ikke mere søvn end et par timer eller 3 :klap

Hun får nogen skrigeture engang imellem og det er primært når hun er rigtig overtræt. Det kan komme i løbet af et par minutter hvor hun går fra at være glad til at skrige. Det kan godt være lidt frustrerende. Det kan hurtigt tage 30-45 min. at få hende til at falde til ro igen.

Natten går heldigvis bedre end i starten. Når hun har fået mad bliver hun lagt imellem os og falder i søvn igen. Så de 2-2,5 timers ture vi havde i starten er vi heldigvis væk fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay.. Det lyder til a gå fint :)

Lucas er 6 uger og 5 dage og han har ikke rigtigt nogle bestmete rytmer..

Om dagen sover han mellem3-4 timer a gange inden han vil have mad. Men om natten sover han dog mellem 4-5 timer inden han vil have mad..

Vi har dog lidt problemer med a få ham til a spise hos mig, da jeg har problmer med a producere nok mælk om aften. Så vi har været nød til a give ham flaske og de sidste par dage har han fået en del flasker da jeg ikke kan følge med, Men det har så resulteret i jeg ikke kan få ham til a spise fra mig.. Med mindre jeg bruger 15- 20 min på a få ham til a tage ordenligt fat.

Men ellers går det fint. Han er blevet rigtigt god til a holde sit hovedet selv. Sundhedsplejsken sagde sidst hun var der a han er foran med a holde sit hovede.. Og han er begyndt a han ikke vil sidde ned mere, han vil rigtigt gerne op og stå, men det er lidt for tidligt endnu. Men vi glæder os til hun kommer igen så vi kan se hvor meget han er vokset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert er lige 3 uger i dette skrivende øjeblik :-)

Han spiser godt, med ca 3 timers mellemrum..

Han har ingen faste rytmer hvad ang. Søvn, han sover stadig meget foskelligt i løbet af dagen, meen han er jo også kun 3 uger :-)

Han spiser ca kl 22.30 og så igen kl 03, nogen gange kl 01.30 og så omkring 6-7 tiden.. Så søvn får vi/ jeg..

Han har de to sidste dage været lidt mere vågen om formiddagen/ eftermiddagen.. Vores store dreng er hjemme fra børnehaven, da han er syg, så her er ikke altid helt roligt..

Ellers er Albert bare så nem, så nem, han er super skøn og hold da op hvor jeg elsker ham..

Synes også jeg som mor er meget mere rolig denne gang, men man har jo også lært lidt ;-)

Det eneste jeg har skulle vende mig til er morgen rytmen, når storebror skal i bh.. Er alene om morgen, da kæresten tager meget tidligt afsted, men er dog ved og finde en rutine...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 20/9/2011 at 9:09 AM, Loneb said:

Her går det lidt op og ned, men primært godt :)

Ronja er 5 uger og 5 dage. Hun har lidt rytme, men den kan godt ændre sig efter et par dage hvad ang. tidspunkterne. Hun vil gerne spise ca. hver 3. time. Om natten tager hun dog en lidt længere lur når hun bliver lagt efter sidste aftensmåltid. Der kan godt gå 4-4,5 time før hun vågner. Desværre er jeg nogengange så dum at jeg ikke gå i seng og så får jeg alligevel ikke mere søvn end et par timer eller 3 :klap

Hun får nogen skrigeture engang imellem og det er primært når hun er rigtig overtræt. Det kan komme i løbet af et par minutter hvor hun går fra at være glad til at skrige. Det kan godt være lidt frustrerende. Det kan hurtigt tage 30-45 min. at få hende til at falde til ro igen.

Natten går heldigvis bedre end i starten. Når hun har fået mad bliver hun lagt imellem os og falder i søvn igen. Så de 2-2,5 timers ture vi havde i starten er vi heldigvis væk fra :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kristine er 4 uger og 2 dage gammel - imorgen 1 måned. :biglove

Det går rigtig godt med hende. Hun sender os de sødeste smil og skriger næsten ikke.

Om natten sover hun også godt. Hvis hun spiser sidste gang mellem 22 og 23 tiden, sover hun til 2/halv 3. Hun falder i søvn igen med det samme og vil så spise igen mellem 5- og 6-tiden. Derefter sover hun til ca. klokken 8... nogen gange til 9, så jeg tror at jeg er heldig, for jeg får da en del søvn om natten.

Jeg vil så gerne vise nogen billeder, men jeg kan ikke finde ud af at minimere dem... er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/9/2011 at 11:35 AM, Hilde said:

Kristine er 4 uger og 2 dage gammel - imorgen 1 måned. :biglove

Det går rigtig godt med hende. Hun sender os de sødeste smil og skriger næsten ikke.

Om natten sover hun også godt. Hvis hun spiser sidste gang mellem 22 og 23 tiden, sover hun til 2/halv 3. Hun falder i søvn igen med det samme og vil så spise igen mellem 5- og 6-tiden. Derefter sover hun til ca. klokken 8... nogen gange til 9, så jeg tror at jeg er heldig, for jeg får da en del søvn om natten.

Jeg vil så gerne vise nogen billeder, men jeg kan ikke finde ud af at minimere dem... er der nogen, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre? :blush

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange a jeres små, får modermælks erstatning?

Og har i problemer med de små ikke kan kommer a med afføringen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/9/2011 at 9:41 PM, Mor til August said:

Hvor mange a jeres små, får modermælks erstatning?

Og har i problemer med de små ikke kan kommer a med afføringen?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan åbne billedet i Paint og så trykke ctrl+w. Så kan du gøre procenterne mindre :)

Tusind tak :loveshower

Det vil jeg prøve :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange a jeres små, får modermælks erstatning?

Og har i problemer med de små ikke kan kommer a med afføringen?

Jeg ammer så jeg har ikke selv erfaring. Men jeg var lige i mødregruppe i dag og der var et par stykker der fik MME. SPen sagde at der godt kunne være problemer med afføringen, og at der helst skulle komme noget hver dag. Hvis der ikke gjorde skulle man lige tage kontakt til SP eller læge. Noget med syrnet MME man kan give som skulle være bedre.

Håber det gav lidt svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ammer så jeg har ikke selv erfaring. Men jeg var lige i mødregruppe i dag og der var et par stykker der fik MME. SPen sagde at der godt kunne være problemer med afføringen, og at der helst skulle komme noget hver dag. Hvis der ikke gjorde skulle man lige tage kontakt til SP eller læge. Noget med syrnet MME man kan give som skulle være bedre.

Håber det gav lidt svar :)

Både og.. Lucas har fået afføringmidel i 4 dgae nu, og synes ikke det virker som det skal. Og han får de ml han må om dagen.. Fx. nu er det to dage siden har har haft sidst. Så vis der ikke er kommet noget inden i morgen ved spise tid.

Har jeg en meget ked dreng, der har ondt.. Men nu må jeg prøve a se weekenden over, ellers må jeg smutte en tur til lægen..

Jeg ville rigtigt gerne stadig amme Lucas, men et eller andet gik galt, så jeg havde ikke nok til ham. Og så var vi nød til a give ham flaske ved siden a.. Og så finder de hurtugt ud af, det er letter a spise a flasken, der skal de jo ikke arbejde så meget for maden.. Men jeg kæmper for a få ammningen op og køre igen.. Selvom det er svært..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER