Susanne

Samlet vægttråd

19 indlæg i dette emne

Jeg synes jeg tager liiidt for hurtigt på for tiden og kan ikke finde ud af om det er unormalt... Må indrømme, at det går mig lidt på <_<

Så vil I måske være med til at dele Jeres vægtforøgelse med os andre? :unsure

Jeg tænker, at vi laver hver vores indlæg, som vi så opdaterer løbende - for overskuelighedens skyld...

Håber I vil være med! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tør godt starte ;)

Startvægt: 59,9kg

9+0 = 60,6kg (+0,7kg)

13+1 ~ 61,3 kg (+1,4kg)

15+0 ~ 61,7 kg (+1,8kg)

16+0 ~ 62,1 kg (+2,2kg)

17+0 ~ 62,4 kg (+2,5kg)

20+0 ~ 63,8 kg (+3,9kg)

21+0 ~ 64,6 kg (+4,7kg)

22+0 ~ 64,9 kg (+5,0kg)

24+0 ~ 65,8 kg (+5,9kg)

26+0 ~ 67,5 kg (+7,6kg)

27+0 ~ 67,8 kg (+7,9kg) (24. september)

Jeg vejede mig lige i morges (26+2) og vægten sagde 68kg. Det vil sige jeg har rundet 8kg! :o Jeg håber virkelig, at det er fordi mit system har været lidt ude af drift i en lille uges tid... Så når jeg stiller mig på vægten på lørdag, håber jeg stadig den er 68kg eller derunder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de samme følelser som dig mht. vægten.

Min startvægt var 70 kg. og jeg endte på 80 ved den sidste graviditet, så jeg vil bare ikke over de 80 kg. denne gang, for så er der det mere jeg skal smide (men det er jo desværre ikke lige sådan at styre).

Jeg vejer 75 kg. nu og i starten smed jeg 3 kg., så jeg har faktisk også taget 8 kg. på undervejs, men ifht. min startvægt er det så kun 5 kg.

Jeg synes også det er gået hurtigt med vægtstigningen i løbet af den sidste måneds tid, så ja det må gerne lige holde en pause.

Jeg har det til gengæld også lidt skidt med at flere har sagt til mig, at jeg ikke ser så stor ud, da det giver mig bekymringer om lillebror nu vokser som han skal, men det har jeg på fornemmelsen at han gør (var også passende størrelse ved sidste jordemoder- og lægebesøg). Men det er jo også positivt, at de ikke synes jeg ser ud som om jeg har taget for meget på.

Ved min første graviditet var min startvægt 63 kg., så jeg tog altså 17 kg. på dengang. Så ifht. den graviditet er 8 kg. på nuværende tidspunkt en meget fin og fornuftig vægtstigning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg slet ikke vejet mig så tit, men jeg har taget ca 8-9 kg på. Det bekymrer mig faktisk ikke. Sidste gang tog jeg 22 kg på og tabte det meget hurtigt igen (plus lidt mere). Jeg er stadig under de 65 kg.

Men helt ærlig, så er det sjældent jeg vejer mig. Der er heller ingen læger eller noget der har bedt mig oplyse hvor meget jeg vejer, eller hvad jeg har taget på, andet end til vandrejournalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejer mig med jævne mellemrum for at holde øje med vægten. Jeg har dog ikke noteret noget ned, men kan fortælle at jeg sidst jeg vejede mig (et par uger siden) har taget 6 kg på.

I den første graviditet endte jeg med at have taget 10 kg på og havde smidt de 8 kg få dage efter fødslen. :yiepie

Jeg håber at det bliver nogenlunde ligesådan denne gang. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for update, piger! :kram

Jeg har i weekenden fået købt mig en billig sports-BH som jeg også kan bruge i svømmehallen, så forhåbentlig kan jeg få trænet noget mere. Det har ellers ligget helt stille, fordi jeg hverken havde sports-BH eller bade-overdel mine bryster kunne være i og jeg gad ikke gå ud og spendere en formue :rolleyes

Men den løsning jeg har fundet nu er helt optimal! Så skal jeg bare afsted 1-2 gange om ugen - forhåbentlig kan det få min vægt til at stagnere lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget ca. 10 kg. på indtil nu.

Det gik meget langsomt i starten, men i 2. trimester kom der fart på - faktisk var jeg lidt bekymret :unsure . Til gengæld er det gået langsomt efter jeg er gået ind i 3. trimester og jeg har ikke taget på de sidste 14 dage på trods af at maven vokser :glad .

Så selvfølgelig skal man holde øje med vægten og jeg dyrker også stadig motion. Men jeg tror bare, at gravide tager på i forskellige tempi og det er ikke altid noget der lige følger en ret kurve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for update, piger! :kram

Jeg har i weekenden fået købt mig en billig sports-BH som jeg også kan bruge i svømmehallen, så forhåbentlig kan jeg få trænet noget mere. Det har ellers ligget helt stille, fordi jeg hverken havde sports-BH eller bade-overdel mine bryster kunne være i og jeg gad ikke gå ud og spendere en formue :rolleyes

Men den løsning jeg har fundet nu er helt optimal! Så skal jeg bare afsted 1-2 gange om ugen - forhåbentlig kan det få min vægt til at stagnere lidt ;)

Jeg synes nu ikke du skal bekymre dig så meget over vægten søde :) Er sikker på du er én af dem, der taber det hele hurtigt igen. Uanset hvad, så sker der altså bare forandringer med kroppen i løbet af graviditeten, som simpelthen bare aldrig bliver helt som det var før ;) Jeg mistede f.eks min bagdel, og har faktisk ikke rigtig fået den tilbage :D og heller ikke af barmen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes nu ikke du skal bekymre dig så meget over vægten søde :) Er sikker på du er én af dem, der taber det hele hurtigt igen. Uanset hvad, så sker der altså bare forandringer med kroppen i løbet af graviditeten, som simpelthen bare aldrig bliver helt som det var før ;) Jeg mistede f.eks min bagdel, og har faktisk ikke rigtig fået den tilbage :D og heller ikke af barmen <_<

Jeg er egentlig også ret fortrøstningsfuld i forhold til at tabe det igen. Jeg ved ikke hvorfor det betyder så meget for mig - det er jo lidt fjollet, men tror jeg har svært ved at lade være :blush

Men tak for ordene, søde :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er egentlig også ret fortrøstningsfuld i forhold til at tabe det igen. Jeg ved ikke hvorfor det betyder så meget for mig - det er jo lidt fjollet, men tror jeg har svært ved at lade være :blush

Men tak for ordene, søde :kram2

Sidste gang var jeg (også!) så dårlig, at jeg var nogenlunde ligeglad med vægten. Men jeg blev da lidt overrasket, da jeg opdagede at jeg faktisk havde taget 22 kg på :blush

Jeg nåede ikke engang at bekymre mig om hvordan jeg skulle tabe dem igen, før alle kiloen var væk igen. Og jeg dyrkede vel at mærke ingen motion what so ever.

Jeg må dog indrømme, at jeg seriøst overvejer et kirugisk indgreb på barmen min, når jeg engang er færdig med at amme. For helt ærlig- jeg tror skisme ikke det bliver bedre efter denne gang <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste gang var jeg (også!) så dårlig, at jeg var nogenlunde ligeglad med vægten. Men jeg blev da lidt overrasket, da jeg opdagede at jeg faktisk havde taget 22 kg på :blush

Jeg nåede ikke engang at bekymre mig om hvordan jeg skulle tabe dem igen, før alle kiloen var væk igen. Og jeg dyrkede vel at mærke ingen motion what so ever.

Jeg må dog indrømme, at jeg seriøst overvejer et kirugisk indgreb på barmen min, når jeg engang er færdig med at amme. For helt ærlig- jeg tror skisme ikke det bliver bedre efter denne gang <_<

Jeg er godt nok også spændt på hvordan mine bryster ser ud når jeg er færdig med at være gravid og amme! :o Jeg synes de har nået det lettere vulgære stadie, så jeg glæder mig egentlig til de bliver lidt mindre, men jeg er godt nok spændt på hvor slatne de bliver :rolleyes Jeg tror dog aldrig jeg kunne finde på at få dem opereret - de ser ud som de gør, fordi jeg har fået barn/børn. Jeg har ikke lyst til at skulle under nogen kniv og have ting ind i dem :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så rundede jeg 27+0 og da jeg kun har taget 300g på den sidste uge, har jeg stadig ikke rundet 8kg. HURRA! :yay :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, det er en lidt 'vovet' tråd denne her - jeg er ikke så godt til dét med vægt, men det er nu meget rart at se, at jeg ikke er helt unormal med vægten. :blush

Igår, da jeg var præcist 27 uger henne havde jeg taget 7,1 kg på. Der gik riiigtig lang tid i starten før jeg tog noget som helst på, men jeg skal da lige love for, at det har taget fart det sidste stykke tid :whistling

Men tilgengæld sagde min søde mand lige idag, at man ikke kan se på min bagdel, at jeg er gravid, så jeg håber, at det meste er min store mave (der faktisk også er større end hvad jeg ellers ser af billeder hos førstegangsgravide) og så mine bryster, der er vokset ret betragteligt - og hurtigt!! Jeg havde ellers lige købt et par bh'er, i en størrelse større, men det var ikke lang tid, jeg kunne passe dem <_<

Heldigvis havde min søster nogle amme-bh'er, jeg kunne arve - hurra for ældre søskende med børn :loveshower

Men anyway, så tror jeg faktisk gerne, at jeg vil være med til sådan en 'hold-øje-med-vægten'-tråd, så jeg må hellere begynde nu:

27+0 = + 7,1kg

28+0 = + 7,1kg

32+0 = + 10,5kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægtstatus 31+0: +8,5 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har holdt vægten fra sidste uge, dvs. 28+1= 8 kg.

Jeg har haft fokus på sund kost, og har heldigvis kun haft en jeg-kan-blive-ved-med-at-æde dag.

Til gengæld kan jeg se på maven at jeg er blevet større, så egentlig må jeg have tabt mig ifht. sidste uge.

Underligt at maven nu har fået en helt anden facon, men er jo også gået ind i 3. trimester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har indtil videre taget 2,7 kg på, og er 26+2 i dag.

Har været lidt nervøs i forhold til vægten, da min læge under første lægebesøg sagde at med mit bmi behøvede jeg ikke at tage noget på. Men heldigvis er det gået stille og rolig, men er forberedt på at der kan ske meget med vægten de sidste 3 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og havde smidt de 8 kg få dage efter fødslen. :yiepie

Jeg havde også smidt 8 kg. fire dage efter fødslen sidst. Til gengæld tabte jeg mig kun 3 kg. yderligere resten af barslen, og har så ikke smidt de sidste 7 kg.

Jeg er spændt på hvordan det bliver denne gang hvor jeg har mere fokus på kosten og vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på plus 10 kg ;) Og med et maveomfang på 102 cm, er jeg således også vokset ca 32 cm rundt om maven :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg på plus 10 kg ;) Og med et maveomfang på 102 cm, er jeg således også vokset ca 32 cm rundt om maven :blink

Hvor sjovt med mavemålet, det har jeg slet ikke tænkt på, så jeg har ikke noget før-mål. Til gengæld målte jeg mig lige forleden da jeg læste dit indlæg, og jeg er sjovt nok også 102 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER