Ezri

Tjekliste

22 indlæg i dette emne

Har i sådan en?

Er der nogle ting, I gerne vil have "opfyldt" inden I går i gang med projekt baby?

Og i så fald hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mnah... Altså jeg har længe vidst at jeg gerne ville giftes inden jeg fik børn. Men det er ikke et must for mig at være hverken færdiguddannet, gældfri eller husejer før der kommer børn (selvom det da unægteligt ville være rart ;)).

Der skal bare være nogenlunde plads og nogenlunde luft i økonomien. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg hus, hund, villa, bil, fast arbejde og mand og det har altid været et must for mig personligt.

Det jeg gerne vil inden vi får børn er at rejse lidt og se verden sammen bare os to. Og det kommer vi også til at kunne nå. Grunden er nok mest at jeg aldrig har givet mig selv tid til dette og er gået benhårdt efter at færdiggøre min uddannelse.

Desuden vil jeg rigtig gerne stoppe med at ryge INDEN jeg bliver gravid, så det arbejder jeg på. Årsagen til dette, siger vel sig selv :)

Desuden vil jeg gerne at vi formår at holde bedre styr på huset herhjemme. Vi har jo været helt frie og har derfor forsømt at blive bedre til at holde hus og har brugt tiden på alt muligt andet. Det er også noget vi arbejder på, for hvis man har nogle gode rutiner ift. husholdning bliver det heller ikke så kaotisk at få en lille ny indendøre. En lille småting måske, men stdig vigtigt for mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)Jeg har ikke rigtig nogen ting, jeg gerne vil have styr på inden jeg bliver gravid. Det vigtigste far mig var, at jeg var sikker på, at vores forhold kunne holde til det. Og det er jeg. 00000858.gif

Vi er godt nok blevet gift, men det var ikke fordi, vi gerne ville have børn. Det er bare den rækkefølge tingene er kommet i - lidt ved et tilfælde egentlig. Jeg vil faktisk helt have vores første barn midt i min uddannelse, da det ikke ser voldsomt godt ud for lærere lige nu. Og hvis jeg kan skubbe min "arbejdsløshed" lidt, ville det passe os rigtig godt.

Hus skal vi heller ikke have. Vi bor i en lejlighed midt i Aarhus og det passer os begge to rigtig godt.

Bil skal vi heller ikke have. Der er ikke nogen af os der har kørekort lol_hitting.gif

Det eneste punkt på vores "liste" må nok være VÆGTTAB og en sundere livsstil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg (vi) jo allerede en søn, men inden han kom til verden, havde jeg altid tænkt, at jeg ville giftes før baby, så der var råd og mere overskud til det. Ligesom jeg gerne ville være færdig med min uddannelse først. Men sådan blev det IKKE :P Midt i uddannelsen gik jeg på barsel. Vores søn kom til verden 7. marts 2010, vi blev gift 26. februar 2011, og jeg ville ikke ændre noget. Faktisk gav barslen mig bare god tid til at sysle med alt bryllupshalløjet, og så havde jeg et job (uddannelsen) at komme tilbage til efterfølgende ;)

Mit motto: "Jeg er klar til baby, men mit liv skal også være det"

Jeg har i mit hjerte været klar til at få et barn, siden jeg var i starten af 20'erne, men mit liv har altså først været klar til det, da jeg fik min søn - Forhåbentlig er livet snart klar igen til en mere, for jeg er utålmodig :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har da lidt ting jeg gerne vil ha på plads..

vægttab: vil så gerne ned i en "pænere" vægt inden jeg blir gravid

større bolig: den har vi er simpelthen for lille

uddannelse skal gøres færdig, muligvis ikke min men i hvert fald kærestens og det er lige rundt om hjørnet

og muligvis en større bil..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine krav har heddet at jeg vil være i gang med min kandidat(gerne specialet), og gerne have barsel under uddannelse, dermed vil vi have mere frihed omkring barnet idet min kæreste også vil være under uddannelser der, og man kan så bare udskyde specialet lidt for os begge.

Derudover vil jeg gerne have en bil så det er lidt nemmere at komme rundt idet familien bor langt væk, men er blevet lovet min fars gamle når han køber ny næste sommer så det er jo fint:)

Derudover skal økonomien være til det, men vi er begge på SU nu har og fint med penge og kan faktisk spare 1500 kr. op om måneden til sammen, så vi mener godt vi kan have råd til baby, især med den ekstra SU man får :) Ellers har vi vores opsparing så er jo fint. :)

Tror også det er nemmere at få job når man kommer ud og lige har været på barsel, og ikke skal til at få børn og på barsel.

Derudover har mit krav altid været at jeg gerne ville have den første før jeg blev 25 idet vi gerne vil ha' 3-4 stykker med 4-5 år i mellem og jeg helst ikke vil være så gammel ved den sidste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare gerne være udlært, have råd til det, også klart en kæreste ;) haha..

Alle 3 ting er krydset af listen, nu mangler jeg bare at kæresten er helt klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne være færdig med min uddannelse og have et fast arbejde.

Mest fordi jeg lige ville prøve hvordan det er at arbejde og prøve karriereræset lidt uden børn. I min branche arbejder man gerne 60-70 timer om ugen under travle perioder, især under studiet og de første par år efter uddannelsen.

Nu har jeg fået brændt mit krudt af på det første job (spændende men hårdt!) og har skiftet til et noget mere familievenligt job. Men det var vigtigt for mig lige at prøve det andet af først - ellers ville jeg jo heller aldrig kunne snakke med om hvordan det var osv.

Ellers var der ikke så mange bestemte krav. Skæbnen ville så at vi er gift, har hus og bil osv - så nu mener alle andre også at vi er klar ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inden jeg fik Isaac, havde jeg en forestilling om at jeg skulle giftes inden. Vi var faktisk også lige begyndt at planlægge bryllup, da jeg testede positivt. Og så var planen at vi skulle giftes mens jeg var gravid, men jeg havde en rigtig dårlig graviditet, så det blev udskudt og i stedet kom Isaac med til brylluppet.

Med hensyn til den forhåbentlig kommende bebs, så har jeg det krav at jeg skal være færdig med min uddannelse, gerne have et arbejde og have overstået prøvetiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden ville gerne giftes inden... og så skulle jeg gerne være færdig med min uddannelse, inden vi skulle have et barn :) Og nu er begge dele opfyldt :) egentlig ville jeg også gerne være i et fast job, men det ser ret håbløst ud og jeg jeg gider bare ikke at vente på at jobsituationen vender om 3-4 år :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det havde vi ikke da vi startede projekt baby, men når man skal adoptere, så er man lidt nød til det, fordi der stilles nogle krav i forhold til godkendelsen.

At man er gift, hvis man som par skal adoptere

At man har plads til barnet

At man har en okay økonomi

At helbredet er tip top...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min eneste "ting" var, at jeg skulle være gift inden. Jeg er ligeglad med om andre er gift eller ej, men for mig var det vigtigt, at det blev gjort i den "rigtige" rækkefølge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min forudsætning var at få et job som jeg var glad for, inden jeg ville begynde PB. Og nu har jeg haft et godt job i snart 12 måneder.. ;)

Og så er det jo bare en bonus at vi har et skønt hus i en skøn landsby.

-og bilen er parkeret i carporten, selvom den lille Peugeot gerne måtte blive skiftet ud med en større.. :rolleyes Men det er jo bare en detailje :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid drømt om at blive gift før jeg fik børn, så det har været vigtigt for mig.. Det er så sket nu! :) Derudover vil jeg utrolig gerne afslutte min uddannelse og få et job inden vi begynder at prøve. Derfor ser det ud til vi begynder engang i foråret næste år.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm mine tanker har været meget forskellige og ændrer sig hele tiden...

Men ja er så heldig at have været sammen med min "snart mand" i lidt over 2 1/2 år nu og der er bryllup i næste måned og om et år er jeg færdig med min uddannelse...men har dog svendeprøve her til efteråret...

Vil egentlig gerne færdiggøre uddannelse og have fast arbejde inden en baby, MEN nu er ønsket om børn vokset og nu prøver vi bare og ser hvornår det så sker...og så må slutningen af uddannelsen jo udskydes, hvilket både kan være godt og skidt jo... men måske det vil blive nemmere at blive fastansat efterfølgende...det ved jeg ikke..

Eneste store minus for os er at vi har en lille andelslejlighed på ca. 60 m2 som vi i disse tider ikke kan sælge...så vi må gå på kompromis med vores ønske om mere plads inden en baby...men mon ikke vi nok skal klare os selvom vi mangler det ekstra værelse....planen er på et tidspunkt at evt. leje ud så vi kan leje noget større selv...men vi ser hvad tiderne bringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde masser af ting:

VIlle gerne have været kæreste mindst 2-3 år når baby kom

Ville gerne være gift

Ville have fast arbejde

Ville have hus.

Situationen

Vi har været kærester 1½ år når baby kommer (Dog har vi kendt hinanden i 5 år)

Vi er ikke gift - og kæresten mener han skal være over 30 før vi bliver det(Der er 8 år til!!)

Jeg er på supplerende dagpenge, og arbejder deltids.

Vi bor i en (super dejlig) to værelses kælderlejlighed som vi lejer.

Sitution er.. Helt perfekt :balloon :biglove :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde masser af ting:

VIlle gerne have været kæreste mindst 2-3 år når baby kom

Ville gerne være gift

Ville have fast arbejde

Ville have hus.

Situationen

Vi har været kærester 1½ år når baby kommer (Dog har vi kendt hinanden i 5 år)

Vi er ikke gift - og kæresten mener han skal være over 30 før vi bliver det(Der er 8 år til!!)

Jeg er på supplerende dagpenge, og arbejder deltids.

Vi bor i en (super dejlig) to værelses kælderlejlighed som vi lejer.

Sitution er.. Helt perfekt :balloon :biglove :7himmel

Hehe alt lyder da bare perfekt så :)

Eneste mål jeg har opnået er brylluppet som er lige oppe over...

alle andre ønsker er sådan halvt opfyldt...men altså i krisetider er man ikk altid selv herre over hvor hurtigt tingene kan gå..

og vores forhold er ret spontant i forhold til hvad vi beslutter og vi gør tingene på vores egen måde hehe... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var yngre var mine krav at man skulle have villa, volvo, vovse og fast arbejde inden baby, men som er jeg blevet ældre har det ændret sig.

Været kærester i nogle år (vi har snart været sammen i 4 år)

Boet sammen min 2 år (Har boet sammen i snart 3 år)

Kærestens krav har været at være gift først, men siger han ikke er så vigtigt mere, derudover mente han at man skulle være færdig med at læse :)

Ville gerne have den første før jeg bliver 25 (burde kunne holdes idet jeg er 21 nu)

Men vi er ved at købe lejlighed i København og der kræver vi at den skal være 3 værelser så der er plads til et børneværelse senere hen :) Så godt være vi ikke har Villa, men vi får noget som er vores eget. Derudover skal vi giftes næste sommer:) så enten er jeg gravid til brylluppet eller bliver det efterfølgende :)

Ens priorteter ændre sig med tiden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle bare være gift inden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig aldrig haft nogle ting som jeg synes skulle være på plads inden vi får børn, udover selvfølgelig at have fundet den eneste ene :loveshower

Men nu er vi så nået at blive gift og manden har fast job og en ok indkomst, mens jeg er studerende. Lige nu bor vi i en lille lejlighed, men vi regner med inden for 3-4 måneder at flytte i noget større, så det skulle heller ikke være noget problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gerne have min uddannelse færdig, fordi jeg ikke var sikker på jeg ville kunne overkomme at gøre den færdig, men 2 måneder inden jeg blev færdig begyndte PB :loveshower Så nu venter jeg bare på positiv test :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER