Solvej99

Sove igennem

25 indlæg i dette emne

(Hvornår?)

Theo er i dag 6 uger og 2 dage. Han har stadig ikke sovet igennem og jeg er ved at synes det er ret hårdt ikke at få sovet en hel nat bare en gang imellem <_<

Det længste han har sovet er 5 timer og det var efter barnedåben, der var han nok træt den lille mand.

Hvor gamle var jeres da de begyndte at sove igennem? Og please sig at det sker snart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nadja var 7 mdr. Jeg fik af vide man først kunne kræve det af dem fra de 6 mdr. og jeg startede da hun lige var knap 7 med at få hende til at sove igennem. Indtil da sov nadja max 3 timer ad gangen så kan tydelig huske hvor hårdt det er.. Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja var 7 mdr. Jeg fik af vide man først kunne kræve det af dem fra de 6 mdr. og jeg startede da hun lige var knap 7 med at få hende til at sove igennem. Indtil da sov nadja max 3 timer ad gangen så kan tydelig huske hvor hårdt det er.. Kram

Nå for pokker. Ja, så er der jo lang vej igen :(

Synes bare at jeg havde læst om flere hvis babyer sov igennem omkring dette tidspunkt.

Theo tager som regel også 3 timer af gangen, men i nat er han fx vågnet hver 1 1/2 time... Puha <_<

Tak for kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo også nogle der er så heldige at de sover igennem så tidligt, så heldig var vi bare ikke. Det et hårdt halvt år.. Bruger han sut så kan du jo prøve at kun at give sut og ikke mælk om natten og se om hun så ikke til sidst ikke vågner om natten mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bruger sut, men det er ikke altid at han vil have den. Men det kunne da godt være at jeg skulle give det et forsøg. Det er bare så nemt at give ham brystet for så ved jeg at han falder hurtigere i søvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han bruger sut, men det er ikke altid at han vil have den. Men det kunne da godt være at jeg skulle give det et forsøg. Det er bare så nemt at give ham brystet for så ved jeg at han falder hurtigere i søvn ;)

Undskyld jeg skrev hun.. sidder i min egen lille verden og tænkte på min unge.. :rolleyes

Det er da også hyggeligt med at give mad og han har da godt af det. og hvis han falder nemt i søvn ved bryst så det måske sjovere end at tage en kamp op med at få til at sove igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Undskyld jeg skrev hun.. sidder i min egen lille verden og tænkte på min unge.. :rolleyes

Det er da også hyggeligt med at give mad og han har da godt af det. og hvis han falder nemt i søvn ved bryst så det måske sjovere end at tage en kamp op med at få til at sove igennem.

Ha ha... Det tænkte jeg nok ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine var 5 og 7 uger gamle, så ikke så meget hjælp her, desværre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine var 5 og 7 uger gamle, så ikke så meget hjælp her, desværre ;)

Du giver da lidt håb. Han er nemlig 7 uger på lørdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kira hat sovet igennem siden hun var ca. 6 uger. Hun bliver taget op omkring kl 22-23 og får en natflaske i svagt lys. Og så kommer hun i seng igen når hun har bøvset. Og så vågner hun først omkring kl 7 og skal have en flaske igen. Jeg var også fuldstændig smadret og grædefærdig inden vi fik hende til at sove igennem. Men de sidste mange måneder har det været samme rutine. Men nogle sjældne gange vågner hun tidligere eller senere, hun er jo ikke en robot :) men det er vist meget forskelligt fra barn til barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at hvis Maliva fik lov, så ville hun sove igennen fra klokken 1.00 til 9.00, for jeg skal vække hende ved hvert klokken 6.00 måltid.

Hun er tilgengæld rigtig god til at holde sig vågen på tidspunkter, hvor det er ubelejeligt. Feks. når mor skal på toilet, spise eller hun har sat sig for at rydde op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes at have læst et sted, at når det kommer til spædbørn, kalder man 6 timer for at sove igennem. Så fem timer skal man vist ikke være utilfreds med, det kunne være meget værre :P

Leo er næsten tre måneder og sover sjældent mere end fem timer i træk.

Beklager, der ikke nædvendigvis er udsigt til nattesøvn :toot (det kan selvfølgelig være du er en af de heldige, det håber jeg da for jer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har først sovet 6-7-8 timer i stræk pr. Nat da de var omkring et år :) en hel nat 10-12 timer har de været omkring 18 måneder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes at have læst et sted, at når det kommer til spædbørn, kalder man 6 timer for at sove igennem. Så fem timer skal man vist ikke være utilfreds med, det kunne være meget værre :P

Leo er næsten tre måneder og sover sjældent mere end fem timer i træk.

Beklager, der ikke nædvendigvis er udsigt til nattesøvn :toot (det kan selvfølgelig være du er en af de heldige, det håber jeg da for jer)

Jeg er bestemt heller ikke utilfreds med 5 timer :) 5 timer er luksus. Det er bare kun sket én gang <_<

Ellers sover han 2-3 timer af gangen om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elias er 7 måneder nu og sover stadig ikke igennem... Han er oppe én gang om natten (omkring kl 2-3-tiden) for at få sin flaske og han tømmer den næsten og vores SP siger, at på baggrund af dette, så har han stadig brug for flasken om natten selvom han får 3 hovedmåltider i løbet af dagen og vi bør derfor ikke prøve at vænne ham fra det endnu - det vil kun skabe flere problemer...

Jeg synes bestemt også det er misundelsesværdigt med de, som har små babyer, som er mellem 6 og 7 uger gamle, som allerede sover igennem, for hold nu op hvor er det da hårdt at være oppe kl 3 og så stå op igen kl 6, hvor bøllen så vil være vågen i 3 timer!

Men håber da snart at det vender for jer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie sov igennem fra han var 3 uger til 4 måneder. men pludselig begyndte han at vågne. først var det bare en enkelt gang men, nu kan det være 2-3 gange.. og det er altså hårdt.

Heldigvis putter han sig igen, når han får et bryst i munden.

men så falder jeg så også i søvn og så sover vi jo sammen i min seng.

og selvom det er super hyggeligt, så har jeg erfaret at det er en dum vane for baby.

men så længe han blir puttet i egen seng, så håber jeg at den går.

men nøj, hvor er det bare surt, når han faktisk allerede sov igennem og nu gør han bare ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie sov igennem fra han var 3 uger til 4 måneder. men pludselig begyndte han at vågne. først var det bare en enkelt gang men, nu kan det være 2-3 gange.. og det er altså hårdt.

Heldigvis putter han sig igen, når han får et bryst i munden.

men så falder jeg så også i søvn og så sover vi jo sammen i min seng.

og selvom det er super hyggeligt, så har jeg erfaret at det er en dum vane for baby.

men så længe han blir puttet i egen seng, så håber jeg at den går.

men nøj, hvor er det bare surt, når han faktisk allerede sov igennem og nu gør han bare ikke :(

Nogle nætter er jeg simpelthen også så træt, så jeg ammer ham liggende i sengen. Det ender også tit med at han så bliver og sover i sengen. Håber heller ikke at det ender med at blive en alt for dårlig vane.

Men lige nu føler jeg bare at det er vigtigst at både han og jeg får sovet på den ene eller den anden måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle nætter er jeg simpelthen også så træt, så jeg ammer ham liggende i sengen. Det ender også tit med at han så bliver og sover i sengen. Håber heller ikke at det ender med at blive en alt for dårlig vane.

Men lige nu føler jeg bare at det er vigtigst at både han og jeg får sovet på den ene eller den anden måde.

Vi lader også Ronja ligge imellem os for vores alles skyld. Hun falder hurtigere til ro og i søvn efter hun har fået mad når vi gør det sådan. Jeg håber det er rigtigt det jeg har læst med at en baby ikke kan forkæles når de er så små, men jeg overvejer også meget hvornår jeg skal begynde at ligge hende i sengen i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kasper 4 mdr.

Andreas 3 1/2 år

Josephine 1 1/2 år

Ingen af dem blev natammet efter 6 mdr. og vi gjorde havd vi kunne for at få uforstyrrede nætter, men der er KÆMPE forskel på børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia er 5 måneder og sover stadig ikke igennem.. Det begynder også at blive rigtig hårdt, da jeg er opstartet mit studie igen ..

Men hun sover fra 19.30 til ca 3.30 og så sover hun igen fra 3.45 til 6.30, så det er heldigvis kun et kvarter det drejer sig om :)

Hun får også 3 hovedmåltider om dagen og MME ved siden af, men vågner alligevel...

Om natten spiser hun ca 160 ML MME...

Jeg og manden skiftes til at være oppe, så vi får også nogle sammenhængende søvn og det er også fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marcus sov igennem lige fra første dag han bliv født, så ja vi kunne ik få det nemmere

Jonas sov først igennem da han var lidt over 1 år, da de fandt ud af han havde astma og han fik noget for det

Sebastian sov igennem da han næsten var 2 år.

Benjamin er lidt over 1 år og han vågner stadigvæk flere gange om natten, ser frem til han sover igennem må jeg indrømme

så tror det er meget forskelligt hvornår de sover igennem og hvor meget de vågner.

Tina

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja her er William 7 mdr på lørdag. og han sover IKKE igennem endnu. Vågner hver 2-3 time. Planen er da også snart at vænne ham til han ikke får mad om natten mere. Og det vil vi også snart begynde på. Jeg er TRÆT efter 7 mdr med få timers sammenhængende søvn! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener Clara var 2-3 måneder.

Skete da vi skifte fra amning til flaske..

Heldigt for mig, for jeg egnede mig bestemt ikke til det natteroderi :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

sebastian er ca 6 uger nu og han sover inde ved mig, og jeg ammer i sengen så han kan bare spise hele natten eller hygge sutte, han kommer med mig i seg ca kl 22_23 tiden også vågner han gerne ved 03-04 tiden også skifter jeg bryst og en tør ble også sutter han og falder i søvn igen også vågner han ved 8 tiden også står vi op, men ja jeg sys det er svært hvornår skal man putte dem i deres egen seng og hvor længe skal man natte amme??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frederik har for første gang sovet heeeelt igennem fra kl.21-07.30 (11 uger og 5 dage gammel) Men han var også overtræt - havde været vågen fra kl.16-21, så det var en kamp at få ham til at overgive sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER