Barbamama

Har du et lykketal?

26 indlæg i dette emne

En totalt ligegyldig hygge-pludder-tråd :P

Har du et lykketal? Et tal som du går efter, hvis du skal vælge et eller andet, eller hvor du føler dig særlig heldig på f.eks. datoer med den dag eller andet?

Og hvis ja, hvorfor så netop dette tal? :)

Mit lykketal er 8. Historien bag er at min storebror spurgte mig, da vi var børn, om jeg havde et lykketal. "Hvad er et lykketal?" spurgte jeg så. Og han forklarede mig at at lykketal, var et tal, der betød noget godt for en og bragte held. Og jeg tænkte mig om, og konkluderede så at mit lykketal var 8, eftersom jeg var 8 år gammel. Og så fik jeg godt nok lige den løftede pegefinger af storebror, der fortalte at man altså ikke bare sådan lige kunne skifte lykketal, hver gang man havde fødselsdag, så hvis jeg sagde at det var 8, så skulle jeg holde fast i det! Og jeg havde/har så åbenbart en stor tillid til min bror, for mit lykketal er den dag idag stadig 8. :rolleyes

Går ikke voldsomt op i det, men jeg vælger hellere tallet 8 end andre tal, hvis lejligheden byder sig (f.eks. ved eksamensspørgsmål, parkeringspladser, biografsæder, osv...). :)

Har I andre et lykketal? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit er 16 - jeg ved ikke hvorfor, men sådan har det bare altid været :-)

Hvis jeg skal vælge et tal imellem 1-10 vælger jeg altid 8.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 10. Kan bare enormt godt lide det tal :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.. Mit må være nr. 7 - nummeret jeg foretrak at spille håndbold i - og jeg måtte altid kæmpe med en anden fra holdet om den trøje!! Da vi så skulle til at have faste numre, var jeg så heldig at få tildelt nummer 7 - jeg var LYKKELIG! Og jeg tog det da helt sikkert på som et tegn - og nok også lidt som at jeg var bedst, og derfor fik min vilja. haha. :rolleyes Da jeg efter et håndboldstævne i Randers havde spillet min sidste kamp for holdet (da jeg skulle flytte) tyv stjal jeg min trøje med hjem. Et par uger efter fik jeg et opkald fra min daværende holdkammerat (hende der også ville have nr 7), som ville høre om jeg vidste hvad der var blevet af nr 7 :whistling

Jeg har ofte tænkt på om de mon bare lod nummer 7 forsvinde med mig, eller om der mon blev invisteret i en ny.. Og jeg har stadig trøjen den dag i dag - vil ALDRIG af med den! :)

Helt hvorfor jeg i mine håndbold dage kastede mig over nr 7, ved jeg ikke helt. Men jeg kunne forestille mig at jeg er blevet påvirket af at Beckham den gang spillede i nr 7 for Man U :rolleyes

Nummer 7 er nok mere et yndlings tal end et direkte lykketal. Jeg kan nemlig sagtens finde på at vælge et andet tal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er tallet 7 og det har det været siden midt i 80'erne.

Det er der en ganske særlig grund til.

Jeg er ellers mest vild med lige tal og 4 kommer næstefter 7. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit lykketal er 2, hvorfor ved jeg ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit nummer er 6 - det har jeg altid spillet i mens jeg spillede bold, og for at det ikke skal være løgn, så var der én kamp, hvor jeg ikke selv havde fundet trøjen og ikke tjekket det var det rigtige nummer, og jeg spillede SÅ dårligt. Bagefter så jeg så at det var nr 9 jeg spillede i = total dårligt nummer. :D

Nr 6 er også en del af min fødselsdato, men det er først noget jeg har tænkt over senere...

... Men med hensyn til tal, så har jeg noget "neurotisk" med lige tal og helst 10'ere eller 5'ere. Så når radioen spiller eller lyden på tv'et skal stilles, så bliver det på et lige tal og allerhelst på en 5 eller 10'er!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har både 2 og 4.

Aner ikke hvorfor, synes bare de tal har god karma :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... Men med hensyn til tal, så har jeg noget "neurotisk" med lige tal og helst 10'ere eller 5'ere. Så når radioen spiller eller lyden på tv'et skal stilles, så bliver det på et lige tal og allerhelst på en 5 eller 10'er!

Haha, sådan har jeg det også. Har nogle gange dage, hvor jeg sidder og tåler at lyden er liiiiiidt for høj i tv, eller at jeg døjer med at høre hvad der bliver sagt, fordi jeg lige har sat mig i hovedet at volumen SKAL stå på et pænt tal :P :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I det hele taget skægt at høre om hvad der er folks lykketal :)

CPS, du kan da ikke sige, at der er en helt særlig grund til at 7 er dit lykketal og så ikke fortælle grunden...? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit lykketal er 4. Og hvorfor ved jeg ikke. Spillede altid med nr 4, da jeg spillede fodbold, da jeg var "ung". Og kan huske at jeg længede spillede med thisted bryghus forpå :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mit lykketal er 2, hvorfor ved jeg ikke :D

:ditto

Af en eller anden grund, tiltaler tallet 2 mig mere end de andre tal hehe..

Ligesom tallet 22

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 14 - hvorfor, det ved jeg faktisk ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk flere.

10, fordi det var nummeret på min spilletrøje, da jeg spillede håndbold.

23, det er min fødselsdato og 3 for måneden.

Og slutlig nummer 6, for Isaac's fødselsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mir lykketal er 2.

Jeg blev engang spurgt af min søster hvad mit lykketal var, og bum bum skulle man have sådan et ?? Ja det skulle man jo, så jeg måtte finde et.

Jeg tog en masse tal der betød noget for mig. Fødselsdato, alder, arstål, forældres fødselsdag osv osv (kan slet ikke huske det helt nøjagtige regnestykke) Og UptiVupti tværsummen af alle de tal blev 2. Da jeg desuden er født i 2. måned mente jeg jo det passede meget godt. så hvis jeg kan vælge noget med et tal, vælger jeg helst 2 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit lykketal er 13.. Har det endda tatoveret på mig.. :rolleyes

Ronni Larsen spillede i det(Ishockey).. Og ham var jeg ret vild med.. Om der er andet bag det, ved jeg faktisk ikke men så langt tilbage jeg kan huske, har det været 13 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 19.. Min fars og mors fødselsdag.. 7himmel.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 10 og har været det i mange år. Tror det kommer af, at jeg har fødselsdag d 10.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 er mit favorit tal.

Vi var 3 i min familie (far, mor, mig)

Jeg har hele mit liv (indtil jeg flyttede sammen med Martin) boet i nr. 3, på 3. sal.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 16 - jeg ved ikke hvorfor, men sådan har det bare altid været :-)

Hvis jeg skal vælge et tal imellem 1-10 vælger jeg altid 8.

Præcis det samme her- begge tal og samme uforklarlige årsager ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit nye lykketal er lige blevet 22 :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 2 og sådan har det bare altid været så længe jeg kan huske...

Hvis jeg ikke har mulighed for at vælge 2 eller jeg skal vælge flere tal, så bliver det altid noget med 2, såsom 22 osv.. ellers skal de være deleligt med 2, fx kan jeg godt lide tallet 4 også fordi det er 2x2 :lolhit jeg undgår generelt ulige tal - 3 er det værste! Hehe

Fjollet så mærkelig man kan være med sådan noget.. for jeg er ellers ikke overtroisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 2, hvorfor aner jeg ikke men det har det altid været sjovt nok, måske forbi jeg har fødselsdag den 22/2 :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror nok at jeg tiltrækkes af tallet 7.

Der er egentlig ikke anden grund end at jeg har fødselsdag d. 7.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER