ki schou

Kapok

12 indlæg i dette emne

Jeg har lært et nyt ord i dag - kapok.

Jeg har nemlig købt en dyne og en pude til Leo med kapok fyldning :rolleyes

Kapok er 100 % økologisk uden tilsætningsstoffer eller brug af kemikalier under forarbejdningen.

Kapok er et naturprodukt og har været brugt som fyld i bl.a puder og madrasser i flere generationer.

Kapoktræer vokser i Asiens og Sydamerikas regnskove. Kapok kan høstes år efter år, uden at træerne fældes. Når du vælger et produkt med kapok støtter du bæredygtig produktion og er med til at bevare regnskoven.

Støvmider og bakterier kan ikke leve i kapok, er derfor et meget allergi-venligt materiale.

Kapok suger ikke fugt. Dyner, puder og madrasser med kapok vil derfor altid føles tørre, bløde og varme.

Synes der er mange gode ting ved kapok, så det vil jeg gerne støtte op omkring.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder næsten for godt til at være sandt... Hvor har du handlet henne?? Og er det til en pris der følger kvaliteten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da næsten for godt til at være sandt... ;) Hvad koster sådan en dyne og fås de også i baby-udgaver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det lyder da positivt...

Var det så dyre end de andre slags man kan købe eller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt den HER prisen er 499,- for dyne 100x140 og 169,- for puden. Det synes jeg er meget gode priser i forhold til andre dyner, jeg har set på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da næsten for godt til at være sandt... ;) Hvad koster sådan en dyne og fås de også i baby-udgaver?

Ja den fåes også i BABYDYNE til 399,- og 149,- for babypude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal man da klart kigge nærmere på. Synes prisen lyder rimelig i forhold til hvad de ellers koster. Vi købte én i babysam til Isabella, der kostede over 500 kr. Den var bare SÅ dårlig! Den døde efter første vask, og babysam var ligeglade <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja den fåes også i BABYDYNE til 399,- og 149,- for babypude.

Super tip! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den skal man da klart kigge nærmere på. Synes prisen lyder rimelig i forhold til hvad de ellers koster. Vi købte én i babysam til Isabella, der kostede over 500 kr. Den var bare SÅ dårlig! Den døde efter første vask, og babysam var ligeglade <_<

Sløjt :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en sebra kapok dyne og pude til Chloe, da jeg hørte den skulle være kanon,

fordi den regulerer temperaturen.

og Chloe sveder simpelthen så meget om natten, så troede at hun havde en forkert dyne.

så jo købte dynen, men det hjalp ikke... så den er pakket pænt væk på loftet

og så vil den nok først komme i brug til vinter, når det er allermest koldt.

Så det var 499 på denne dyne, hvorefter jeg alligevel måtte bruge 400 på en sommerdyne.

Så jeg er desværre ikke imponeret over den :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en sebra kapok dyne og pude til Chloe, da jeg hørte den skulle være kanon,

fordi den regulerer temperaturen.

og Chloe sveder simpelthen så meget om natten, så troede at hun havde en forkert dyne.

så jo købte dynen, men det hjalp ikke... så den er pakket pænt væk på loftet

og så vil den nok først komme i brug til vinter, når det er allermest koldt.

Så det var 499 på denne dyne, hvorefter jeg alligevel måtte bruge 400 på en sommerdyne.

Så jeg er desværre ikke imponeret over den :(

Hej

Nå det er jeg da ked af at høre, vi har ikke fået dynen endnu, så jeg aner ikke, hvordan Leo reagerer på den.

Men han sover faktisk ovenpå dynen, så egentlig kunne jeg bare have købt et vattæppe men jeg håber, at han snart begynder at sove og putte med dynen, men han ligger altid ovempå dynen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

 

Jeg ved det er længe siden, men vil alligevel gerne kommentere på "Sookie's" indlæg vedrørende hendes kapok Babydyne.

Vi laver Kapokdyner og garanterer "svedefri" nætter   :zzz Hvis det er tilfældet som Sooki skriver, at hendes Kapokdyne ikke har hjulpet, er
det fordi Cloe har sovet på en meget lidt ventilerende madras.

 

Her kan en tynd kapok rullemadras gøre hele forskellen. Hvis man bruger som minimum en Kapok rullemadras og en Kapok dyne, garanterer jeg

"svedefri" nætter.

 

Stort set alle madrasser til baby og unge er i dag med skum, dog bliver der ofte lovet et ventilerende betræk. Desværre er disse altid med en

blandings stof af polyester / bomuld og derfor ikke optimalt, hvis man har et varmt barn.

 

Håber mit indlæg giver mening...  :7himmel 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER