Morpige

hvordan melder I jer syge i firmaet?

24 indlæg i dette emne

Jeg er nysgerrig. Jeg har i dag fået af vide at jeg fortæller for meget når jeg sygemelder mig og at jeg ikke må sige, "men jeg ville hellere være på arbejde"

Hvor meget siger I når I melder jer syge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sender (efter aftale) bare en sms til min chef, og min nærmeste kollega.

Skriver at jeg desværre er syg, men håber snart at være frisk (eller håber vi ses i morgen, hvis jeg ved at det er kortvarigt)

Fortæller ikke hvad jeg fejler (og er aldrig blevet spurgt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortæller at jeg er blevet syg, og derfor bliver hjemme, og at jeg ringer så snart jeg er frisk igen.

Det sviger om jeg fortæller hvad jeg fejler

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer også at være ret ærlig og fortælle, hvad jeg fejler og at jeg gerne vil være klar igen til dagen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

At jeg desværre er syg, og ringer når jeg er frisk igen.. eller vi aftaler om jeg ringer og giver en melding inden min næste skemalagte vagt.

Hverken mere eller mindre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også bare at Jeg er syg. Enten pr mail, sms eller telefon. De plejer så at spørge, hvad der er kommet til mig, men er ret sikker på det er i god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer også at sige hvad jeg fejler.. Men det er fordi jeg er bange for de tror jeg pjækker :rolleyes

Jeg ringer og melder mig syg om morgen, og melder mig rask inden middag dagen inden jeg tager afsted igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sender bare en mail til min chef og måske et par kolleger der ellers ville komme til at savne mig :) Skriver som regel bare at jeg er syg og håber på at være klar til i morgen. Jeg kunne godt finde på at skrive hvad jeg fejler hvis jeg synes det er relevant (f.eks. hvis det er noget jeg forventer tager længere tid end en dag at komme sig over).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer og siger at jeg sygmelder mig i dag, men regner med at komme i morgen eller også raskmelder jeg mig via telefonen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender en SMS og så snakker vi alligevel sammen i løbet af dagen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer og fortæller at jeg er syg og også hvad jeg fejler, og at jeg ringere senere på dagen og fortæller hvordan det står til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand sir der til Svigerfar.

Ellers melder de ansatte sig til butiks koordinatoren. Som sender en mail rundt om hvem er syg og hvem afløser.

At du fortæller ærligt hvad du fejler skal de da være glade for.

Som arbejdsgiver må man IKKE spørge hvad folk fejler.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand sir der til Svigerfar.

Ellers melder de ansatte sig til butiks koordinatoren. Som sender en mail rundt om hvem er syg og hvem afløser.

At du fortæller ærligt hvad du fejler skal de da være glade for.

Som arbejdsgiver må man IKKE spørge hvad folk fejler.....

Ja det troede jeg også. Nu er jeg ikke ansat men jeg er i praktik i forbindelse med uddannelse til Pædagog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mit arbejde skal vi ringe/maile til den nærmeste kollega. Jeg siger/skriver bare at jeg er syg. Nogle af mine kollegaer ringer hver dag og fortæller at de fortsat er syge. Jeg har sagt, at jeg ikke vil være afhængig af at ringe hver dag. Hvis jeg ikke er kommet dagen efter til normal tid er jeg fortsat syg.

Min chef foretrækker, at vi ringer til kollegaer, da chefen ikke må spørge omsorgsfuldt, hvad vi fejler, det må kollegaen godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer og fortæller at jeg er syg og også hvad jeg fejler, og at jeg ringere senere på dagen og fortæller hvordan det står til.

Det dmsamme her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kan vælge enten at ringe til en bestemt kollega i teamet eller til chefen.

Personligt vil jeg helst ringe/sende en mail eller sms til chefen - netop fordi han ikke spørger til hvad jeg fejler, men fordi jeg selv vælger om jeg har lyst til at sige hvad der er galt.

Min kollega graver altid nysgerrigt i hvad man fejler og synes ikke det rager hende, at jeg måske "sad på toilettet hele natten med tyndskid og var nødt til at kaste op i vasketøjskurven imens" ..... og JA det er sket- vasketøjskurven var dog heldigvis tom :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer og fortæller jeg er syg (og da det ind til videre kun har været forkølelse / influenza har de kunnet høre det i telefonen).

Derudover sender jeg sms til min leder (som ikke er den der tager arbejdstelefonen) hvis jeg har åbnevagt.

Vi skal ringe og melde os raske inden kl. 12, også fredag.

Så hvis vi regner med at være raske inden mandag men stadig har det dårligt skal vi melde os raske fredag inden kl. 12 og hvis vi søndag aften stadig er dårlige melder vi os syge igen (og hellere melde os syge om aftenen end om morgenen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer og siger jeg er syg og overordnet hvad det er og hvor lang tid jeg tror det tager. Ikke fordi de spørger, men fordi jeg ved de er omsorgsfulde og gerne vil vide det. Jeg kunne aldrig drømme om at skrive en SMS, heller ikke selvom min chef havde sagt det var ok, det skal SMS'er efter min mening ikke bruges til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringer hver dag jeg er syg til den ene af mine cheffer. Har altid dårlig samvittighed, når jeg er syg, så fortæller altid hvad jeg fejler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sender en mail og skriver jeg er syg og hvad jeg fejler i korte træk, dette er udelukkende på grund af og i samme sætning om hvor lang tid jeg forvennter at være væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ringe senest kl. 12 for at melde mig syg. Begrundelsen er at så kan de finde en der kan tage nattevagten.

Men haaalllåååå jeg ligger jo ligesom og sover kl. 12

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På mit arbejde skal vi ringe/maile til den nærmeste kollega. Jeg siger/skriver bare at jeg er syg. Nogle af mine kollegaer ringer hver dag og fortæller at de fortsat er syge. Jeg har sagt, at jeg ikke vil være afhængig af at ringe hver dag. Hvis jeg ikke er kommet dagen efter til normal tid er jeg fortsat syg.

Min chef foretrækker, at vi ringer til kollegaer, da chefen ikke må spørge omsorgsfuldt, hvad vi fejler, det må

kollegaen godt.

Nogen steder SKAL man altså ringe hver dag uanset om man vil eller ej.

Nu er det meget længe siden jeg har været syg og været nødt til at melde mig syg (pga barsel) men mener at jeg plejer at fortælle at jeg er syg og håber på at være tilbage hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sjovt at vi lige har haft den tråd, i dag var første dag i mit løntilskud hvor jeg var syg..

Jeg regner med også at tage en dag hjemme i morgen, og jeg skal ikke ringe at melde mig syg i morgen. Jeg skal ringe når jeg bliver rask :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER