Guest

Årh al det hemmeligheds kræmmeri

2 indlæg i dette emne

Hej Alle i samme båd som mig

Min dejlige mand er en MAND med stort M, han har længe været meget forbeholden overfor det med at få børn, I ved hele "jeg har ikke lyst til at miste min frihed, alt skal planlægges, jeg er ikke klar, børn lugter" snakken. Men i august var vi på bryllupsrejse og den sidste aften sagde han sine berømte ord "Nu vil jeg gerne tale om børn på eget initiativ - jeg bliver ikke mere klar end jeg er nu, så jeg syntes vi skal prøve". vi har længe haft en aftale om at jeg skulle gå af P-pillerne når vi havde været på bryllupsrejse, fordi jeg ikke havde lyst til at blive 32 før han er klar og så først der gå af P-pillerne og så kunne der gå lang tid inden min krop er klar.

Men lige pludselig er det hele bare så POW lige i hovedet. Jeg har ikke lyst til at alle ved det og begynder at spørge til det, Vi vil begge gerne holde det for os selv. Men årh al den hemmelighed for jeg har også meget brug for at sige HURRAAA jeg er så lykkelig for vores beslutning - wauw en ny verden der åbner sig - ordet GRAVID og BABY og FØDSEL og BARSEL skinner som neon alle steder jeg ser det. Jeg har købt nogle livol "Gravid" som jeg er begyndt at tage, selvfølgelig kamufleret i et alm vitamin pille glas.

og ærlig talt så ved jeg jo INGENTING om det, alt det med ægløsning og sådan lyder så uromantisk, men kan forstå man kun kan blive gravid lige der omkring... Og hvad er chancen for det? Især hvis man ikke sætter sig ind i hvornår! Hvad skal man spise? Hvad skal man undgå? Jeg har skiftet hele toiletskabet ud med neutrals produkter, ingen parfume, og jeg har et ARSENAL af undskyldninger for ikke at drikke alkohol alt fra "jeg har ikke lyst til vin i dag" og "jeg er på kur" til "Jeg har en smule hovedpine og har taget en kodimagnyl, så jeg vil helst ikke drikke sammen med pillerne" Jeg drikker ikke så ofte i forvejen så der vil ikke være nogen der løfter et øjenbryn overhovedet, heldigvis.

Hvilke tegn vil der være på at jeg er gravid? hvis nogen overhovedet bortset fra udebleven menstruation?

Min søster ved det og hun kunne meddele at hun ER gravid (nu 6 uger henne så det er MEGET nyt) Men vi har altid snakket om at vi vildt gerne ville være gravide sammen og følges lidt ad så jeg har nok endnu mere lyst til at kunne give meldingen at jeg er gravid. Men det stresser mig også lidt.

I dag fik jeg min menstruation ikke helt overraskende, men hvor blev jeg skuffet alligevel - men det kender i jo nok ALT til. Kort efter kom min svigermor forbi, lige inden jeg skulle på arbejde, og det var meget svært at holde masken den korte tid hun var her, Så virkede nok ret uhøflig. Men ja i kender følelsen. Min svigermor og jeg har ellers et rigtig godt forhold, men hun skal INGENTING vide - tænk hvis man får svært ved det og der går flere år - det er ikke noget jeg ønsker andre får indblik i.

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil med den her tråd andet end måske at lette mit hjerte og få nogle guldkorn om fertilitet.

Kram Majs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med den fælles beslutning. Jeg syns altså det er super at ha et forum som her hvor det er tilladt at beklage sig og gi den fuld gas med baby-kulleret osv. Tænker at du nok finder svar på dine mange spørgsmål og tanker hen ad vejen, og her er det i hvert fald at stille kloge som "dumme" spørgsmål, når du får brug for det.

Kh S :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER