Mette A.

Mette A's mavebilleder (2 graviditeter)

121 indlæg i dette emne

Tog mavebillede som sædvanlig lørdag morgen og i løbet af dagen følte jeg at maven blev større og det var også som om at den faldt lidt og han føles som om han ligger meget længere nede! Når jeg sidder ned eller er på toilettet føles det næsten som om han er på vej ud, fordi han er så langt nede! :P (bare uden veerne)

Forsøgte selv at tage et billede i spejlet om aftenen for at sammenligne og synes jeg kan se en lille forskel! På kun 1 dag! :o Det er ikke et fantastisk billede (og I skal ikke tage jer af at spejlet trænger til at blive pudset haha!), men I kan jo prøve at se om I kan se noget. Jeg synes at man kan se at navlen er flyttet længere ned og maven skråner mere stejlt udad fra trussekanten af. Men ved ikke om jeg bare bilder mig det ind.

De kommenterede også på at min mave var sunket, da jeg hentede Lise fra vs idag.. så der må da være noget om det.

 

Fra lørdag 36+4

post-3372-0-43117900-1408996308_thumb.jp

post-3372-0-12938300-1408996353_thumb.jp

post-3372-0-25353500-1408996367_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din navle stritter ikke på samme måde, og det ser ikke så spændt ud nederst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mave har helt sikkert ændret sig! lidt vildt alligevel! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg nåede jo aldrig at tage flere mavebilleder eller kommentere herinde, for så fødte jeg dagen efter præcis 37 uger henne.

Men I skal da lige se hvad maven gemte ;)

Lillebror sover sødt..

3h6MhCM.jpg

"Iiihh mor, lad være at tage billeder!!"

z9xOcW5.jpg

Vi er pt stadig indlagt på hospitalet. Lillebror var meget sløv til at komme i gang med at sutte og tabte sig alt for meget. Derudover fik han gulsot og blev alt for afkræftet, så han efterhånden slet ingen energi havde til at sutte, men bare sov hele tiden. Jeg har så malket ud og vi har givet ham min mælk + lidt erstatning med sprøjte hver 3. time.

Han skal kontrolvejes her om lidt og hvis han stadig ikke har taget på, så skal han lægges i sonde :boo Det har kostet en del tårer hos mig - særligt igår ramte jeg lige et hul, hvor jeg blev rigtig ked af det.

Børnelægerne her siger at det er meget normalt, når de lige er født lidt tidligt og han er ikke syg på nogen måde. Så nu krydser vi fingre for at han har taget på, og vi snart kan komme hjem, for HOLD NU OP hvor jeg savner Lise helt ubeskriveligt!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor er han lækker!!!! :kuller :kuller :kuller

Er ked af, at I får sådan en hård start, og jeg føler virkelig med dig med sonden - Det fik Valdemar også og min verden brast fuldstændig, da jeg hørte det, jeg var SÅ ked af det, og følte virkelig at nu var han bare mega syg. Men han var IKKE syg, og det er jeres dreng heller ikke :kram2

Og når først sonden var lagt (og det går lynhurtigt!) så synes jeg altså ikke, at den er så slem! :kram2

Fandt lige billeder af Mar med sonde:

R5ufIGK.jpg

S47Vfvc.jpg

CLWAtF1.jpg

Det er en lille BITTE slange, den er ikke så slem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor er han lækker!!!! :kuller :kuller :kuller

Er ked af, at I får sådan en hård start, og jeg føler virkelig med dig med sonden - Det fik Valdemar også og min verden brast fuldstændig, da jeg hørte det, jeg var SÅ ked af det, og følte virkelig at nu var han bare mega syg. Men han var IKKE syg, og det er jeres dreng heller ikke :kram2

Og når først sonden var lagt (og det går lynhurtigt!) så synes jeg altså ikke, at den er så slem! :kram2

Fandt lige billeder af Mar med sonde:

Det er en lille BITTE slange, den er ikke så slem :kram2

TAK Mette!! :kram Det hjalp lidt at se billeder af en glad og dejlig Mar med sonde og den ser ikke nær så slem ud som i min fantasi. Og det vil selvfølgelig kun være for hans eget bedste. Dog vil det betyde at Per ikke kan blive hos os hele tiden, da der ikke vil være nogen seng til ham. Men der vil nok heller ikke være det samme behov for ham her (lige nu er jeg dybt afhængig af ham med 3 timers intervaller med amning, skiftning, lave mme og mm på sprøjte, rengøre flasker, malke ud osv), og så kan han tage lidt hjem og være der lidt for Lise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op en lille lækker gut, Mette! :Wub

Træls med vægttab, gulsot og mulig sonde! håber snart han tager på, så du kan komme til at amme og i kan komme hjem! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til kontrolvejning og han har TAGET PÅ!! :yay

Puha hvor er vi lettede! Så nu skal vi bare fortsætte med det vi gør og så skal han ellers bare samle kræfter nok til at han forhåbentlig begynder at sutte nok selv hos mig, så vi kan komme hjem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de søde ord, piger :kiss

Men ja, man kan netop sagtens være en glad, lækker og SUND OG RASK lille bebs, selvom man har sådan en bette sonde :kram

Jeg vil i øvrigt varmt anbefale at tage billeder af han med den (ved ikke om du havde overvejet at lade være). Da vi blev indlagt på neo, var der noget i mig, der ville smide alle kameraer af helvede til, fordi jeg ville glemme alt om indlæggelsen og at jeg ikke ville have at den skulle være en del af hans start på livet. Men jeg valgte alligevel at tage billeder, mest af alt fordi jeg var bange for at sonden ville "vokse" i mine minder, så jeg senere ville tænke at det var frygteligt og forfærdeligt.

Og jeg er SÅ glad for de billeder idag, netop fordi de minder mig om, at sonden var lille bitte og ufarlig, men også fordi det stadig var Valdemars første tid. Og når jeg kigger på billederne nu, husker jeg rigtig mange af de gode minder, som vi fik med fra neo. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op en lille lækker gut, Mette! :Wub

Træls med vægttab, gulsot og mulig sonde! håber snart han tager på, så du kan komme til at amme og i kan komme hjem! :kram2

Tak Sara :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige været til kontrolvejning og han har TAGET PÅ!! :yay

Puha hvor er vi lettede! Så nu skal vi bare fortsætte med det vi gør og så skal han ellers bare samle kræfter nok til at han forhåbentlig begynder at sutte nok selv hos mig, så vi kan komme hjem!

Fantastisk!!!! Hvor er det dejligt, Mette! :yay Så bliver sonden måske slet ikke aktuel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay Hvor et det dog dejligt for jer Mette! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fantastisk!!!! Hvor er det dejligt, Mette! :yay Så bliver sonden måske slet ikke aktuel?

Ikke hvis det fortsætter sådan her, så slipper han for den! Han har også virket lidt mere vågen og opmærksom idag, så nu er vi ved godt mod :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke hvis det fortsætter sådan her, så slipper han for den! Han har også virket lidt mere vågen og opmærksom idag, så nu er vi ved godt mod :loveshower

Dejligt!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare så fin :-) tillykke med ham endnu en gang ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han bare lækker :kuller

Sikke en hård start. Men godt det er begyndt at gå den rigtige vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er bare så fin :-) tillykke med ham endnu en gang ❤️

Tusind tak :loveshower

 

Hvor er han bare lækker :kuller

Sikke en hård start. Men godt det er begyndt at gå den rigtige vej.

Ja, det er ikke nemt, når det ikke bare kan fungere. Der er stadig lang vej endnu til en succesfuld amning, da han stadig ikke rigtig sutter ordentligt - kun i meget korte perioder og ikke nok til at dække hans behov. Men i det mindste tager han på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev vi endelig enige om et navn! Vi endte med at gå i en HELT anden retning end de navne, jeg har haft luftet som mine favoritter. Det navn vi endte med, var det eneste, som vi begge havde på vores liste og begge rigtig godt kunne lide.

Lillebror skal hedde...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Simon!

Så vi kommer nu som familie til at hedde Per, Mette, Lise og Simon :biglove

Det er så dejligt endelig at have et navn på ham også selvom det ikke blev helt det jeg havde håbet på.

Status på hvordan det går:

Vi skal hjem imorgen! :loveshower Jeg glæder mig SÅ meget til at komme hjem til Lise igen.

Han sutter stadig ikke ordentligt, så jeg må malke ud og supplere med sprøjte/flaske, men han har nu taget nok på til at de ikke vil beholde os her mere. Det betyder når vi kommer hjem, så skal han til at have erstatning ved siden af, da jeg ikke magter at fortsætte med at malke ud derhjemme. Så enten ender vi med at give 100% flaske, eller en kombination hvor han hyggeammer ved siden af, eller også så får han taget sig sammen og begynder at sutte bedre, så vi kan droppe erstatningen. Det vil kun tiden vise.

Jeg håber selvfølgelig at han vågner op til dåd og begynder at sutte bedre snart, så jeg kan fuldamme, men jeg er også afklaret med, hvis det aldrig sker. Og så trøster jeg mig med at han trods alt næsten udelukkende har fået min mælk her den første uge af hans liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, søde du, sikke en start :kram Men hvor er han kær, jeres lille dreng :wub

Dejligt det går den rigtige vej - håber han snart lærer at sutte rigtig godt, så I kan komme hjem og blive en familie på 4 :wub

Edit: så lige din sidste opdatering: sødt navn og skønt at I må komme hjem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon :wub Superfint og godt til Lise :super

Og hurra for at komme hjem! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke et fint navn i har valgt! Simon og Lise... det er ret godt sammen ;)

og hvor må det være skønt at i nu kan komme hjem :yay håber han lære at sutte ordenligt og får kræfterne til det snart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER