MissViola

Forløb af dagen

7 indlæg i dette emne

Vores dåb skal foregå d 12/11 kl 11 i kirken.

Så er mit spørgsmål: hvordan forløber jeres dag? Spiser i mad eller kage først når I kommer hjem? Hvornår åbnes gaver? Planlagt "aktiviteter"?? Jeg syntes nogle gange de der "eftermiddagsengagementer" kan være lidt "svære" Forstår I min point?

Vi har overvejet forret + buffet + dessert - dåbskage og "natmad" - er det for meget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi skulle i kirke kl. 11.30 og satte os til bordet omkring kl. 13-13.30

vi startede med pølsebord og pakkede gaver op, da vi var færdige. Desserten var is, kager og frugt og skrub af adem var frankfurter og ja vi havde alt for meget mad.

Stedet hvor vi valgte at holde det var fyldt med aktiviteter for børn, så vi behøvede ikke arrangere noget ekstra. Alle andre nød bare at snakke og spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke selv holdt noget, men den sidste dåb jeg var til var vi i kirke kl. 10. Derefter tog vi til et forsamlingshus hvor der var lidt frokost. Derefter stille og rolig hygge hvor kaffe og kage blev sat frem i løbet af eftermiddagen. Imens kaffe og kage blev spist pakkede forældrene gaverne op. Jeg synes det var rigtig hyggeligt og dejligt uformelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har holdt dåb 3 gange. To gange til gudstjeneste ved 11-12-tiden og een gang kl. 9, så vi har holdt en gang brunch og to gange frokost. Vi har spist, når alle vr kommet fra kirken, to gange med buffet og een gang med helstegt pattegris osv. Alle tre gange har vi åbnet gaver når alle havde fået noget man og der var mere "snak end spisning", hvis du forstår. Det har virket naturligt, for så har det været mens alle gæster stadig var der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to piger er døbt ved gudstjeneste kl. 10. Vi har vel været hjemme ca. 11.30. Der har vi åbnet gaverne. Så har vi vel spise ca. 12.30. Vi har serveret hovedret og dessert. Lidt senere har vi serveret eftermiddagskaffe og kage. Folk har ikke haft meget appetit til kagen. Vi har ikke serveret "nat-mad".

Jeg synes det lyder af meget mad det i planlægger, men mindre i strækker festen, så "nat-maden" først bliver serveret ret sent.

Vi har ikke haft planlagte aktiviteter som sådan, ud over at der er blevet taget billede af dåbsbarnet sammen med gæsterne.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER