Lapooh

At give blomster til den stolte mor & far..

18 indlæg i dette emne

Hej jeg er lige på besøg fra "Vil gerne være gravid".. :whistling

Jeg hørte fra en kollega den anden dag, at da hendes søster fødte, fik hun selvfølgelig blomster af de besøgende inkl. en stort flot buket "mor & barn buket". Da de blev udskrevet fra sygehuset fik hun af vide at hun ikke måtte tage buketterne med hjem.. :o

Og derfor ville min kollega selvfølgelig ikke have buketter på sygehuset da hun selv fødste.. <_<

Er der nogen af jer der har hørt om det før?? Hun fødte forresten på Kolding sygehus.

Jeg har bare altid hørt at når man har født så må man gerne tage blomsterne med hjem fordi det betyder held.

Men når man er indlagt af andre grunde må man ikke tage blomsterne med hjem da det betyder ulykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Normalt når man er indlagt tage man ikke blomster med hjem, da gammel overtro siger at så komme man igen ;).

Men ved mange tage med hjem fra barselgangen fordi de ikke har noget at kommer igen ;)

Men det kan jo være fordi det ikke behøver være fødegangen man komme tilbage til :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi også hørt fra flere familiemedlemmer. Men jeg ved det ikke, for vi var indlagt i 11 dage da Kira blev taget ved kejsersnit, så blomsterne nåede at visne inden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-ja for det ville jo være en rar ting at vide når man en dag selv skal føde et lille vidunder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk også at det er helt normalt at man ikke tager buketter med hjem.....

Jeg var dog totalt ligeglad, og tog vores fine mor-barn buket med hjem..... Det er da mine blomster for hulan :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overtro er overtro - gør hvad du selv synes bedst om :)

Da jeg fik buket (fik kun første gang jeg fødte) valgte jeg at efterlade min buket derinde, for jeg vidste at de giver buketterne fra barselsgangen videre til ældre, langtidsindlagte der sjældent får besøg, og at vide at mine blomster ville give glæde til en stue var dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik mange buketter men jeg tog kun vores mor barn buket og den fra mine svigerfamilie med hjem.

Resten lod jeg stå da jeg ikdet samme afvide som Stikn skriver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overtro er overtro - gør hvad du selv synes bedst om :)

Da jeg fik buket (fik kun første gang jeg fødte) valgte jeg at efterlade min buket derinde, for jeg vidste at de giver buketterne fra barselsgangen videre til ældre, langtidsindlagte der sjældent får besøg, og at vide at mine blomster ville give glæde til en stue var dejligt :)

Det har jeg så også hørt, men oplevede bare, da vi var indlagt, at buketterne stod på borde rundt på gangene i stedet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej Lapoo

Man siger at det bringer uheld at tage blomsterne med hjem, men det siges også at hvis du ikke får en mor/barn buket af din mand er det tegn på utroskab.

De blomster du ikke tager med hjem "genbruges"på sygehuset. Jeg har som personale på hospitaler været på barselsgangen for at hente div. buketter. De blomster der stadig var pæne brugte vi til afskedsbuketter til de mennesker der var afgået ved døden. Så... hvis du ikke tager dem med hjem bruger vi dem igen. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg aldrig hørt om! Jeg tog gladeligt alle bukketter med hjem! Og de buketter min nabo efterlod blev stillet over til mig - ellers er jeg ret sikker på de var røget ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spurgte på sygehuset i sin tid og de havde aldrig hørt man ikke må tage buketter med hjem :) Så jeg tog dem med da vi tog afsted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kun enkelt buket på sygehuset netop pga overtroen og de synes det var bedre med noget andet som jeg kunne tage med hjem.

Jeg er overbevist om at man MÅ tage buketterne med hjem alle steder, men mange FRAVÆLGER pga overtroen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kun en mor barn buket på hospitalet. Resten var tøj til barnet og gaver til mig :)

Tog min buket med hjem selvom jeg kendte overtroen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er indlagt på barsel må man gerne tag dem med hjem, da det ikke er en indlæggelse der har noget med sygedom og gøre..

På Holbæk siger jm også at man gerne må tag sine blomster med hjem, eller man kan sætte den i opholdsstuen.. Ved min første fødsel fik jeg rigtig mange blomster og dem tog vi med hjem, " kom dog igen, her lige godt 3 år senere, men det havde jo sin glædeligt grund, nemlig vores søn nr 2"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder lige den her tråd frem igen. Jeg har fået den fineste buket af min svigermor og den har jo mange dage i sig endnu.

Der står flere buketter ude på gangen, så der tror jeg også min ender, hvis jeg efterlader den...

Kan man ik sige, at vi jo bor 2 nætter på patienthotellet og det derfor ikke er sygehuset vi tager den med hjem fra? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er OVERtro og jeg synes du skal gøre hvad du har lyst til - og ikke mindst tror på :-)

Og tillykke med baby!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er OVERtro og jeg synes du skal gøre hvad du har lyst til - og ikke mindst tror på :-)

Og tillykke med baby!

Tak :kram2

Jeg ville faktisk også have taget den med, men vi skulle med det offentlige og det regnede/sludede, vi havde en del bagage i forvejen og så havde jeg ik noget pakke dem ind i, så de havde nok ikke overlevet alligevel...

Det er ærgerligt, men okay :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER