Hedelund

Efter en SA?

12 indlæg i dette emne

hej alle.

jeg har desværre lige været igennem en SA. og er nu stoppet med at bløde. hvornår ville i så prøve igen?

Tænker lidt at jeg jo ikke nu ved hvornår jeg har Æl så at lige ramme det rigtig tidspukt er vel helt umuligt når nu man som mig er mega uheldig ;)

og når lægen spørger, hvornår var din sidste mens første dag.. ville jeg jo heller ikke kunne svare hvis altså jeg skulle være heldig denne gang. :glad

Håber i har nogle erfaringer i vil dele... evt også om det nu er sværre at blive gravid her efter.

MM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan desværre ikke svare dig på dit sp. Men mit råd er glem alt om ÆL og gå til den ;-)

hvis du er heldig denne omgang kan du jo bare få en terminsscanning og så skal de nok finde ud af det alligevel. Det lykkedes først for os da vi stoppede med at prøve ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare med at komme i gang igen - så snart du psykisk er parat :)

Sidste menses første dag, kan du ikke oplyse, men man kan jo oplyse hvornår ens SA var, og ud fra det kan han jo så vurdere cirka hvor langt du er henne, og derved sende dig til terminsscanning når det er muligt :) Ligemeget hvad, ville du få en terminsscanning hvis du bliver gravid lige efter en SA, da de ikke kan være sikre på noget der :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en SA for knap to uger siden. Da jeg blev scannet for at tjekke, at livmoderen var blevet tømt sagde lægen til mig, at vi sagtens kunne prøve igen med det samme, hvis kroppen er klar til at blive gravid så bliver den det og hvis ikke så bliver den det ikke :) Jeg har heller ingen anelse om, hvornpr min ÆL ligger, men jeg bruger ÆL-tests, så håber, at jeg finder den på et tidspunkt :) Man siger, at kroppen er meget modtagelig for en ny graviditet efter en abort :) Så jeg vil sige, at I bare skal prøve så kan I jo :hump hver 2.-3. dag, så skulle der være gode chancer for at blive :gravid

:goodluck og masser af :bd :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en MA som startede i sidste uge. Jeg er af både egen læge og lægerne på sygehuset blevet rådet til at vente. Jeg ved ikke, om jeg selv er klar til at håndtere en graviditet allerede, har det stadig hårdt psykisk, og fik også lige fjernet fosteret i tirsdags, men er holdt med at bløde, så egentlig kunne vi bare gå i gang, men manden synes ikke det er nogen god ide. Så vi venter til næste mens som de rådede os til.

Tror du skal se på, om I er klar til at komme i gang, er I det, så er det med at klø på :) Som flere siger, så skulle man jo have lettere ved at blive gravid efter en SA/MA :)

:bd og :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en SA d. 20/8 og jeg har i onsdag d. 7/9 haft ÆL uden tvivl.. Føles ligesom det plejer ihvertfald, så forventer da at få mens her omkring d. 20 eller tæt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige give jer alle i denne tråd et kæmpe kram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, nu jeg nok lidt dum men hvad er en MA?

jeg er mental klar, lægen på sygehuset sagde noget som jeg tog til mig... hun sagde. at nu havde hun 3 børn, men fordi der aldrig har været system i hendes mens, ville hun i virkeligheden godt kunne ha haft 2 eller flere SAer, fordi hun ville nok bare tænke nu kom mensen nu... jeg er ikke så god til at forklare min i skrift men jeg opfatte hendes ro som at mange rigtig mange har haft en SA uden at vide det og at det er ca 30 til 40 % som pålever sådan en... så jeg jeg er ikke så berørt af den men selvføldig frygter jeg at jeg skal gennem flere af dem for det jo ligesom ikke det der er meningen med alt det senge leg ;o)

underligt at der er større held efter en SA er det ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar, nu jeg nok lidt dum men hvad er en MA?

jeg er mental klar, lægen på sygehuset sagde noget som jeg tog til mig... hun sagde. at nu havde hun 3 børn, men fordi der aldrig har været system i hendes mens, ville hun i virkeligheden godt kunne ha haft 2 eller flere SAer, fordi hun ville nok bare tænke nu kom mensen nu... jeg er ikke så god til at forklare min i skrift men jeg opfatte hendes ro som at mange rigtig mange har haft en SA uden at vide det og at det er ca 30 til 40 % som pålever sådan en... så jeg jeg er ikke så berørt af den men selvføldig frygter jeg at jeg skal gennem flere af dem for det jo ligesom ikke det der er meningen med alt det senge leg ;o)

underligt at der er større held efter en SA er det ik?

Der er ingen dumme spørgsmål - kun dumme svar ;) Jeg har selv været fuldstændig rundt på gulvet, da jeg begyndte at snuse rundt herinde sidste år lige efter jeg havde smidt P-pillerne, og er der MANGE forkortelser :P

Men en MA er en missed abortion, hvor man egentlig har tegn på, at der er en SA igang med blødning osv., men så viser det sig, at fosteret stadig sidder fast i livmoderen. Min egen læge var slet ikke i tvivl om, at der var en SA i gang med mig, så jeg foretog mig ikke noget, da han ikke kunne få gennemtrumfet en skanning pga. jeg kun var i uge 6. På 3. dagen fik jeg stærke mavesmerter, men lod som ingenting. Dagen efter tog smerterne yderligere til og vi tog til vagtlægen som fik mig indlagt, der kunne de se, at fosteret stadig sad i livmoderen (det er indrømmet en længere historie - du kan evt. se min "Vejen til graviditets tråd".

Jeg har jo som sagt lige haft den MA, men jeg er så stadig præget psykisk, så vi venter lige til næste mens, så jeg får det bearbejdet nogenlunde. Det er som du siger skræmmende, at det faktisk er et tabuemne, for man erfarer godt nok, at det er meget almindeligt. Også skal man selvfølgelig også huske, at det ofte ender med en SA/MA pga. fosteret ikke er levedygtigt, som min egen læge sagde - og lægen som fjernede fosteret faktisk også sagde, så er det kroppens egen "kvalitetskontrol" som sætter ind, man er ikke selv herre over det.

I skal da bare i gang igen, når du er klar til det - så op på manden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste heller ikke hvad en Ma var før end jeg selv oplevede en, men det er, som Louise skriver, en abort hvor kroppen ikke udstøder fostret af sig selv (manglende abort) hvor der så enten skal et kirurgisk indgreb (udskrabning) eller et medicinsk indgreb til (en pille, der tvinger kroppen til at udstøde fostret) Jeg havde først en MA og har nu også haft en SA - jeg synes at det er væsentlig nemmere at komme sig psykisk oven på en SA end på en MA (det kan selvfølgelig også skyldes, at jeg var noget længere henne i graviditeten, da jeg havde min MA)

Og ja en abort er kroppens måde at sortere i det der virke og ikke virker... Og der er rigtig MANGE der aborterer, og mange der slet ikke opdager det, fordi det bare er en lidt forsinket mens...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaaak hvor er i søde til at svare så jeg forstår :rolleyes

Uha det lyder til at det ikke er bare lige, at få drømme opfyldt :boo

jeg var faktisk af den opfattelse at når først vi har haft en SA eller været uheldig på anden vis så ville det gå godt ved næste forsøg.... men hvis i har prøvet både en MA og en SA jamen for pokker så kan jeg jo godt se at jeg sikkert heller ikke bare lige går den lige vej :o

Kunne vi bare fide den årsag som gør at spiren ikke er som den skal være, for kunne de bare alle være ok så var der jo ikke noget som hed SA el MA ... kunne de :cell bare være i orden så stod vi ikke her nu, så var vi der hvor vi drømmer om... :wee

nå jamen jeg vil tage jeres gode rås til mig så vi må bare :hump hver 3 dag fra nu af og jah indtil om 6 uger for lægen sagde at min mens nok ca ville komme inden for 4 til 6 uger fra min SA...

nu vil jeg i kanen ALENE :angry manden skal desværre på natte arbejde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaaak hvor er i søde til at svare så jeg forstår :rolleyes

Uha det lyder til at det ikke er bare lige, at få drømme opfyldt :boo

jeg var faktisk af den opfattelse at når først vi har haft en SA eller været uheldig på anden vis så ville det gå godt ved næste forsøg.... men hvis i har prøvet både en MA og en SA jamen for pokker så kan jeg jo godt se at jeg sikkert heller ikke bare lige går den lige vej :o

Kunne vi bare fide den årsag som gør at spiren ikke er som den skal være, for kunne de bare alle være ok så var der jo ikke noget som hed SA el MA ... kunne de :cell bare være i orden så stod vi ikke her nu, så var vi der hvor vi drømmer om... :wee

nå jamen jeg vil tage jeres gode rås til mig så vi må bare :hump hver 3 dag fra nu af og jah indtil om 6 uger for lægen sagde at min mens nok ca ville komme inden for 4 til 6 uger fra min SA...

nu vil jeg i kanen ALENE :angry manden skal desværre på natte arbejde..

Altså det er heldigvis flertallet af de der aborterer, der aborterer mere end én gang. Så lad være med at frygte, at det sker igen (selvom det er svært) Jeg forsøger alt hvad jeg kan at lade være med at frygte at jeg aborterer igen... men jeg skal have en tid hos min læge på et tidspunkt for at få talt mine forløb igennem og få lagt en "plan" for, hvad der skal ske næste gang jeg bliver gravid, så jeg ikke går helt i spåner.... Men fordi du har mistet en gang er det langt fra sikkert at det sker igen... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER