Glowin

3mdrs vaccine.. Aldrig aldrig mere!!

16 indlæg i dette emne

Jeg er så vanvittig glad for at den her 3mdrs vaccine kun er én gang!

Efter at have læst side op og side ned om børnenes reaktioner på vaccinerne tog jeg det egentlig i ret stiv arm da vi i formiddag tog til lægen .. Silje tog stikkene ret flot, ja hun græd - jeg trøstede.. og så var det ovre..

... troede jeg.. <_<

Da vi kom hjem puttede jeg hende i barnevognen.. gik en lang tur.. hvor hun snuppede en 3 timers lur i vognen.. Da hun vågnede fra den lur.. brød helvede løs!

Fra kl. 14 til kl. 17 græd hun .. eller.. hun ikke bare græd.. hun SKREG - gik i panik, og det var smerte gråd.. hjerteskærende med 'så hjælp mig dog mor' blik i øjnene.. i takt med at hendes lår hævede. For hver minimal bevægelse af hendes ben, eller let berøring heraf.. så stak hun i skrig igen.. Jeg stortudede!!

- Total magtesløs.. min lille skat, så hjælpeløs.. tydeligvis utryg og med smerter..

Efter de 3 timer fik jeg hende til at sove.. fikseret, rullet ind i dynen så hun ikke kunne bevæge sig.. Hun tog en time hvor det så startede forfra.. :unsure

Indenfor den sidste time har jeg lige så stille fået min lille mus tilbage igen.. småpylret, og jeg skal ikke nærme mig de 2 steder hun er blevet stukket.. Men, hun smiler og har glød i øjnene igen..

Hvad jeg vil med det her indlæg ved jeg ikke lige .. jeg havde brug for luft - håber ikke jeg skræmmer nogen..

- Heldigvis reagerer børn forskelligt.. og heldigvis bliver det bedre fra gang til gang!

At jeg så er græsenke indtil imorgen og idag også har fået blodtryksdom (142/114 målt idag = Jeg skal på blodtryksænkende medicin .. som eftervirkning på svangerskabsforgiftning :( ) gør det ikke nemmere.. Men jeg håber aldrig at vi skal opleve noget lign. dette igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha, det lyder jo helt forfærdeligt for jer begge to!!! :o :(

Heldigvis lyder det til at det værste er ovre nu, men hold op, hvor lyder det væmmeligt :( Håber I kan hygge jer lidt i aften/morgen tilgengæld.

Og sikke noget møg med blodtrykket også altså! :numse

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at jeres lille pige har reageret så voldsomt på vaccinen :(

Nu siger du jo at det værste er ovre, så det er lidt sent at komme med gode råd..... Men skulle hun blive ulykkelig igen, kunne du evt give hende lidt sukkervand (2 tsk i 100 ml vand.... Det virker smertestillende på babyer) eller en halv dosis panodil junior (anbefalede lægen da Marlon fik sin 3 mdr's)

Marlon har også lige været afsted i dag.... 5 måneders vaccine <_< Heldigvis tager han det ikke så slemt som Silje har gjort.... Han sover meget mere, men ellers er han stort set sig selv....

Jeg håber snart den lille får det bedre :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Puha, sikke da en væmmelig oplevelse for Jer begge! :o

Godt, at det går den rigtige vej nu.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg ked af at jeres lille pige har reageret så voldsomt på vaccinen :(

Nu siger du jo at det værste er ovre, så det er lidt sent at komme med gode råd..... Men skulle hun blive ulykkelig igen, kunne du evt give hende lidt sukkervand (2 tsk i 100 ml vand.... Det virker smertestillende på babyer) eller en halv dosis panodil junior (anbefalede lægen da Marlon fik sin 3 mdr's)

Marlon har også lige været afsted i dag.... 5 måneders vaccine <_< Heldigvis tager han det ikke så slemt som Silje har gjort.... Han sover meget mere, men ellers er han stort set sig selv....

Jeg håber snart den lille får det bedre :kram2 :kram2

Sukkervand fik hun.. hjalp kortvarigt ;)

- Det er generelt godt til mange ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sukkervand fik hun.. hjalp kortvarigt ;)

- Det er generelt godt til mange ting :)

Ja, det er også vores "vidundermiddel" ;)

(jeg har det også med hos lægen, til at trøste med efter stikkene)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh stakkels lille pige (og mor). Sikke en oplevelse :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha, husker natten efter vores søns 5 mdr's vaccination der skreg og skreg han også ... de andre vacciner gået fint ... ved ikke hvad der gør forskellen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til næste vaccine så sørg for at stikkene kommer i hvert sit ben - det har i hvert fald hjulpet på mine små.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, stakkels lille en da! Det er naadesloest at boern skal have de skide vacciner... :(

Oev med blodtrykket :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh ha en oplevelse - kan godt forstå du var glad for at få din lille pige tilbage igen :kram2

Hvordan er 5 måneders vaccinen gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det så nødvendigt m de vacciner ? Kan ikke huske det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om det er nødvendigt er jo en vurderingssag.. Der har vist også været et par debattråde om emnet herinde.

Personligt kunne jeg aldrig drømme om ikke at give mine børn de vacciner.. De konsekvenser det kan have, hvis børnene skulle få en af de sygdomme der vaccineres imod vil jeg slet ikke kunne bære.

Som beskrevet i første indlæg reagerede Silje MEGET voldsomt på 3mdrs vaccinen og det samme gjorde hun på 5mdrs. Men siden da har der intet været.. Hun giver når de stikker, ja..men ingen feber, gråd eller lign.

Vi skal til 15mdr vaccine om 1 time og jeg er slet ikke nervøs :)

Årsagen til reaktionerne- og at de aftager - er jo netop at de får sprøjtet en minimal mængde af sygdommene ind i kroppen og for hver gang bliver de mere og mere immune :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare hørt at nogle af vaccinerne km give hjerneskader - men kan ikke huske det præcis. Må hellere lige tjekke op på det inden jeg føder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare hørt at nogle af vaccinerne km give hjerneskader - men kan ikke huske det præcis. Må hellere lige tjekke op på det inden jeg føder

Syntes du skal kigge i "øko og alternativ" tråden der er et debat indlæg med fordele og ulemper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER