AnonymWannaBeMor

vitaminforvirring og lidt forskelligt:)

2 indlæg i dette emne

Jeg har lige knap 2 mdr tilbage på p-piller inden vi begynder PB, og jeg har jo hørt, at man skal være ude i god tid med vitaminerne, men efter mit besøg på apoteket blev jeg da vist bare mere forvirret (Det var ekspedienten vist også selv:))

Men altså, jeg kom hjem med et alm. glas med folinsyre - er det nok? Er det ikke bedre at bruge gravitamin (Eller den billigere udgave?) Og skal jeg begynde på vitaminerne allerede nu, imens jeg stadig er på mine ppiller, eller skal jeg vente til jeg stopper med dem?

Og jeg spisr jo allerede en del vitaminer dagligt (b - c - d - fiskeolie og kæmpenatlysolie). Må jeg fortsætte med alle de vitaminer imens jeg spiser gravitamin (el. lign)?

Og til sidst: er der nogen, som har oplevet, at deres mens efter p-pille-stop kom tidligere end 3 uger efter (altså efter sidste mens)? Eller er der kun mulighed for at den kommer senere end 3 uger efter? (Gav det mening? Altså, er der nogen, som har oplevet at have en markant kortere cyklus, hvis man stopper på p-piller?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Folsyre er nok for nu´, og du skal bare starte på dem med det samme, da det handler om at være godt tanket op.

De andre vitaminer du tager burde være oki, det er især a-vitamin man skal være opmærksom på ikke at få for meget af.

Hvis du begynder på gravitamin skal du stoppe med de andre tilskud, pånær olierne, de er stadig gode at tage. Ellers kan du risikere en overdosering... Du skal lige tjekke om der i dine b-vitaminer ikke allerede er folsyre, det er der i mange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER