Barbamama

Åbenhed omkring det at prøve?

36 indlæg i dette emne

Mine veninder har begge gange vidst at p-pillerne var smidt. De fleste af min veninder har været meget åbne omkring at de forsøgte og da vi startede ihvertfald barn projekt 1 nogenlunde samtidig de fleste af os, var det meget nærliggende at tale om det og være åben omkring det.

Vores forældre og min søster har ikke vidst at vi forsøgte, men har relativt hurtigt fået at vide at vi var gravide.

Den ikke helt så nære familie har fået det at vide efter NF skanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdte selve det at vi prøvede, hemmeligt netop fordi vi ikke gad høre dumme kommentarer om at vi skulle vente til vi havde været sammen i flere år. Det føltes bare rigtigt for os begge. Og det er en af de ting som jeg slet ikke fortryder. Hun blev lavet den dag vi blev forlovet, så det kunne ikke være en bedre kærlighedshistorie. :)

Det må da være jer selv der ved bedst i den forbindelse - mine forældre blev gravide knap tre måneder efter de mødte hinanden, med vilje, og de er skam sammen endnu, efter 23 år. Og jeg kender også andre hvor det er gået hurtigt for sig, hvor det stadig går som smurt flere år efter. Så det synes jeg da folk skulle blande sig uden om, det er da jeres sag :)

Det er også jeres sag hvornår I vil lave den næste, der er da slet ingen der skal overveje at mene I skal have en abort bare fordi der ikke er lang tid mellem de to :o Det er da sådan noget folk skal blande sig udenom.

Men held og lykke i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har fortalt begge hold forældre det... og så ved min storebror og hans kone det( da hun har været med mig til nogle indledne undersøgelser på fertilitetsklinikken) og ellers er der kun et par af mine nære veninder der ved det...... jeg synes det er rart a de ved det, da jeg nogen dage har brug for at snakke med nogen om det... vi synes det er rart at vi slipper for alle de kommentarer i den nærmeste familie, om vi ik ska ha børn osv....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt med video! Det ville jeg også elske at have :loveshower Menøh... Hvordan har I lige tænkt jer at krejle at tænde videokameraet uden at de opdager noget? Det er måske normalt hos jer at filme "bare fordi"? (Vil seriøst gerne have et tip, hvis du har, for hvis jeg begyndte at filme mine forældre "bare fordi" så ville de STRAKS gætte hvad der var igang).

Det ville da også være frygteligt at sige? :o Håber det flasker sig, så I kan fortælle det juleaften. :loveshower

Du har til dels ret... ;) Jeg har nok mest fokus på om man kan holde "prøve-perioden" hemmelig, fordi det er det "stadie", jeg selv er ved at bevæge mig ind i. Men jeg vil meget gerne høre erfaringer med åbenhed/hemmelighed på alle "stadier". :)

Jamen tror jeg vil stille det på en hylde og dække det lidt til så de ikke ved at det er der. Ellers så er vores videokamera rimeligt nyt, så hvis de alle er samlet på en gang, tror de nok bare at det er derfor at det skal filmes. Det ville også være sjovt at stille dem op som til et foto, filme i stedet, og så bytte "appelsin" ud med " somummy er gravid" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sesa. Jeg blev også gravid ca 3 mdr efter vi mødte hinanden. Og hun kom så til verden 3 uger før tid, så hun blev født 13 dage før vores 1 års dag :) og vi er da stadig sammen og planlægger den næste lille spire :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen tror jeg vil stille det på en hylde og dække det lidt til så de ikke ved at det er der. Ellers så er vores videokamera rimeligt nyt, så hvis de alle er samlet på en gang, tror de nok bare at det er derfor at det skal filmes. Det ville også være sjovt at stille dem op som til et foto, filme i stedet, og så bytte "appelsin" ud med " somummy er gravid" :)

Dét ku være SÅ fedt!!! :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen tror jeg vil stille det på en hylde og dække det lidt til så de ikke ved at det er der. Ellers så er vores videokamera rimeligt nyt, så hvis de alle er samlet på en gang, tror de nok bare at det er derfor at det skal filmes. Det ville også være sjovt at stille dem op som til et foto, filme i stedet, og så bytte "appelsin" ud med " somummy er gravid" :)

Tihi.. Genial idé - ligesom den med videokameraet... Tror idéen må lånes, når vi engang når så langt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte ingen dengang vi forsøgte at bive gravide første gang! Vi var lige blevet gift og jeg var blevet opreret i skulderen, da testen var positiv en måned senere :loveshower

det var planlagt og i første hug! Helt perfekt. Derfor nåede jeg ikke at have en lang "før-gravid" periode.

Vi fortalte hele familien det med det samme. Jeg var SÅ glad og vi kørte direkte ned til mine forældre til aftensmad og fik aftenkaffen ved siverforældrene. De fik en ramme med et lille digt om at der til sommer, ville være komme et billede af en baby til rammen...

Denne gange har vi prøvet 1 måned indtil nu. Jeg har haft svært ved at skjule det. Mine nærmeste veninder ved at vi prøver, men vores forældre ved intet.

Jeg håber det igen sker forholdsvis hurtigt. Jeg har allerede købt en t-shirt til Victoria med teksten "Inde i min mors mave, ligger der en lille gave. Jeg skal være storesøster" :biglove

Jeg VED at når testen er positiv, kan jeg ikke vente flere dage med at fortælle det og kan derfor ikke vente på at t-shirten kommer med posten :)

Det er ret risikabelt, da det ikke er sikkert at det lykkedes, mens hun kan passe blusen :lolhit

Men den er købt list stor i størrelsen og selvfølgelig sker det hurtigt igen! Det skal jeg jo tro på!

Som alle andre skriver, så er det meget individuelt!

Jeg kunne slet ikke vente med at fortælle det, da jeg var gravid. Denne gang er jeg spændt på hvor længe der går, så der har jeg haft behov for at mine nærmeste veninder ved at vi prøver.

Jeg har brug for at fortælle og dele alle mine tanker omkring :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er MEGA dårlig til at holde sådan noget hemmeligt, og min sidste graviditet blev det også offentligtgjort rimelig hurtigt.. Men det endte jo så galt, og det var træls at skulle offentligøre igen kort efter at vi ikke skulle være forældre alligevel..

Næste gang vil jeg *prøve* at holde offentliggørelsen herinde til efter NF, men ved også godt at jeg er liiige lovlig urealistisk.. For jeg KAN ikke holde kæft... :) Suk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have at der var nogen der vidste at vi prøver. Men det var for svært kun at snakke med kæresten om det, og det endte med at vi fortalte det til min bror og svigerinde, samt 2 vennepar, som selv prøvede.. Vores forældre skulle ikke vide noget.. Svigermor er meget hooked på at jeg først skal være færdiguddannet, osv.. Men da jeg i foråret blev indlagt til observation for blindtarmsbetændelse, og lægen spurgte om jeg tog p-piller, hvilket jeg ikke gjorde, fordi vi var begyndt på PB.. Dette foregik "desværre" mens min mor var tilstede, men hun blev ovenud lykkelig.. :loveshower .. Og ønskede os held og lykke.. Hun glæder sig åbenbart meget til at blive mormor, og det har faktisk forbedret mit forhold til hende :D .. Men svigermor ved stadig ikke noget, da hun jævnligt fortæller os at vi ikke er klar til at blive forældre.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke have at der var nogen der vidste at vi prøver. Men det var for svært kun at snakke med kæresten om det, og det endte med at vi fortalte det til min bror og svigerinde, samt 2 vennepar, som selv prøvede.. Vores forældre skulle ikke vide noget.. Svigermor er meget hooked på at jeg først skal være færdiguddannet, osv.. Men da jeg i foråret blev indlagt til observation for blindtarmsbetændelse, og lægen spurgte om jeg tog p-piller, hvilket jeg ikke gjorde, fordi vi var begyndt på PB.. Dette foregik "desværre" mens min mor var tilstede, men hun blev ovenud lykkelig.. :loveshower .. Og ønskede os held og lykke.. Hun glæder sig åbenbart meget til at blive mormor, og det har faktisk forbedret mit forhold til hende :D .. Men svigermor ved stadig ikke noget, da hun jævnligt fortæller os at vi ikke er klar til at blive forældre.. <_<

Har også frygten for hvordan vores familie skal reagere.

Min mor er død, men min mormor virker også som om at det vi må da absolut ikke før vi begge er færdiguddannede, men hun var 21 da hun fik min mor, så hun kan ikke rigtig tillade sig at brokke sig:)

Men da dejligt at din mor blev så lykkelig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER