Crazy-misse

Sædefødsel

8 indlæg i dette emne

Jeg har lige været til en skanning, hvor det viste sig lille Mads lægger med hovedet op og benene ned, hvilket forklare de dejlige spark i mit bækken :rolleyes

Jeg vil så lige hører om nogen af jer har erfaring med at få vendt sådan en lille bandit, har hørt det skulle gøre frygtelige ondt og det ikke lykkes særlig tit, og jeg vil bare gerne have ham vendt den rigtige vej, så han kan smutte ligeud.

Også vil jeg da gerne hører erfaringer om sædefødseler. Har I prøvet det og hvordan gik det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vide at vide af min jordemoder, at jeg skulle lægge mig på alle fire et kvarters tid minimum to gange om dagen og vrikke med numsen. Tre dage efter vendte den bette sig pludselig (i uge 36-37) med hovedet nedad, og han havde ellers ligget i tværleje hele graviditeten.

Om det var derfor, kan jeg selvfølgelig ikke vide, men det er virkelig værd at prøve. Jeg ville helst ikke i gang med vendingsforsøg, så hellere øvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glemte lige at skrive, at hovedet skal ned til gulvet så numsen stritter godt op ad :rolleyes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yngste lå også i tværleje, men hun kunne desværre ikke vendes, så jeg fik planlagt kejsersnit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv prøvet en vending da min selv vendte sig kort tid før fødslen.

Jeg har været med til en del sædefødsler da jeg arbejder på fødegangen.

Det er gået godt til alle de fødsler jeg har været med til. Det der er ved en sædefødsel er selvfølgelig at numsen kommer først som du ved men du skal også være god til at presse for jordemoderen kan ikke hjælpe dig med at hive i barnet du skal selv føde barnet til skuldrene og der begynder jordemoderen at få armene ud så du til sidst kan presse hovedet ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået vendt min den ene datter i første forsøg. Det var fedt og knap så smertefuldt som forventet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har to mislykkedes forsøg bag mig, første gang gjorde sindsygt ondt anden gang var ikke slemt men begge gange var de ikke til at vende- håber det kommer til at gå bedre med forsøget for dig....

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første sad også op, og det blev også først opdaget i uge 38+ hvilket jeg synes er ret sent.

Det lykkes ikke med vendingsforsøg, men ondt gjorde det i hvert fald ikke. Man skal bare slappe godt af, selvom det er svært for man er selvfølgelig ret opsat på at det skal lykkes.

Jeg fik af vide at "man ikke udførte sædefødsler på Kolding Sygehus", men hvis det skulle ske igen, vil jeg hellere prøve at føde vaginalt end pks.

Held og lykke med det, og prøv da det med knæ-albueleje et par gange om dagen. Har også hørt akupunktur skulle kunne hjælpe, det bruger de på sygehusene i Tyskland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER