Iben25

Amning

18 indlæg i dette emne

Er jeg den eneste der stadig kæmper med amningen? Det startede med at gøre ondt lige så snart hun begyndte at sutte. Jordemorden sagde at hun suttede rigtigt. Jeg blev sat i behandling med brentan men jeg fik stadig store sår og revner. Ved hjælp af en suttebrik kunne jeg holde det ud men det gjorde stadig sindsygt ondt. Så her i fredags fik jeg høj feber og virkelig ondt i mine bryster. Jeg blev med det samme indlagt i hele weekenden med brystbetændelse. Den høje feber betød at min mælkeproduktion gik i stå og jeg har været nød til at give hende mælkeerstatning ved siden af. Derudover blev jeg sat i en 14dags svampekur med piller. Nu virker det til at min mælk er kommet tilbage men nu har hun sku suttet hul IGEN! Av! Jeg er snart ved at miste modet! Jeg ammede jo min første uden problemer! Jeg gider snart ikke mere. Jeg ønsker virkelig at amme men måske kan jeg bare ikke denne gang? Hvordan går det for jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som en hård omgang :kram Håber der snart er bedring, så amningen kommer til at fungere.

Her går amningen rimelig ok.. Vi har skulle justere lidt løbende i forhold til hvor længe hun måtte sutte m.v., men det har vi efterhånden nogenlunde styr på.. Hun har fra starten suttet korrekt, hvorfor jeg er sluppet med let ømme brystvorter :yay

Nu slås vi bare med hvor ofte hun vil spise og maveproblemer :( Skal have tid ved lægen i dag og bestilt tid ved en kiropraktor i morgen.. Håber det kan hjælpe den lille prinsesse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft problemer med amningen. Ikke så mange som dig men nok. Hun har hele tiden fint kunne få fat på det højre men venstre har været en kamp og er stadig lidt. Jeg har måtte bruge suttebrik for at hun overhovedet kunne få fat og efterfølgende pga revner i bryster. Nu er hun næsten 4 uger og vi har lagt suttebrikken :) det kan stadig være svært at få hende til at tage ordentlig fat men så tager jeg hende fra og ligger hende til igen. Hun bliver nogen gange lidt ked når jeg gør det men sådan må det være for at vi kan få det til at fungere.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve lidt endnu, men jeg kan godt forstå tankerne.

Det hjalp forresten at lade brystet lufttørrer med reverne.

Håber at du får det til at lykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby-vr: ronja har også maveproblemer hvor hun ligger og vrider sig og græder fordi det gør ondt. Du skriver du skal til kiropraktor, er det pga. maven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder bare ikke sjovt :(

Jeg havde også lidt opstartsproblemer, men de varede heldigvis kun en lille uges tid. Det gjorde meget ondt i starten, hvor han havde fået suttet nogle hvide "bylder" på mine brystvorter. Jeg græd hver gang jeg lagde ham til. Det var forfærdeligt :boo

Jeg forstår dig så godt. Det er virkelig frygteligt, når amningen ikke fungerer. Det er jo det allervigtigste her i starten. Så der er ikke noget at sige til at du bliver ked af det. Jeg håber virkelig for dig at det snart bliver bedre :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LoneB: Jeg har i dag været afsted til kiropraktoren.. Merle nød massagen.

Vi snakkede om fødslen og at Merle stod skævt - det kan gøre, at nakkehvirvler eller nerver er i klemme. Kiropraktoren kunne godt fornemme, at Merle er lidt stram i den ene skulder/side af nakken.. Hvorfor vi skal komme til behandling et par gange mere.

Nu håber jeg, at vi kan se en bedring - måske allerede fra i aften.

Sundhedsplejersken nævnte at nervebanerne fra nakken godt kan påvirke maven, så vi håber det kan gøre det.

Ellers kan min kusine anbefale zoneterapi til de små pga. maveproblemer.

Men tag en snak med sundhedsplejerske/læge inden du forsøger dig med behandling.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Puha det er bare ikke sjovt.... Jeg var hos SP og få hende vejet i dag. Hun har tabt sig lidt. Det var bare ikke det jeg havde håbet på! Jeg havde ellers håbet på at jeg snart kunne droppe MME. Men det kan jeg ihvertfald ikek nu! Brystbetændelsen er næsten væk og det gør da også lidt mindre ondt i brystvorterne. Men det slog mig lige lidt tilbage at hun havde tabt sig. Øv øv. Hun får også lidt ondt i maven af alle de piller jeg spiser. Jeg er så trist over det. Det fylder bare så meget lige nu. :-( Håber snart det går i orden så jeg kan nye min barsel lidt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder også som en træls situation..

Håber for jer, at du hurtigt er i bedring og kommer ovenpå :kram samt at den bette begynder at tage på igen..

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Puha det er bare ikke sjovt.... Jeg var hos SP og få hende vejet i dag. Hun har tabt sig lidt. Det var bare ikke det jeg havde håbet på! Jeg havde ellers håbet på at jeg snart kunne droppe MME. Men det kan jeg ihvertfald ikek nu! Brystbetændelsen er næsten væk og det gør da også lidt mindre ondt i brystvorterne. Men det slog mig lige lidt tilbage at hun havde tabt sig. Øv øv. Hun får også lidt ondt i maven af alle de piller jeg spiser. Jeg er så trist over det. Det fylder bare så meget lige nu. :-( Håber snart det går i orden så jeg kan nye min barsel lidt mere.

Ville det ikke være bedre bare at gå helt over til MME så?

Er ked af at du skal have så mange problemer med det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber, at du snart får det bedre!!! :kram

Her har der ikke været problemer med amningen. Vores lille pige har været god til at sutte fra starten af, og hun tog allerede på igen på 5.dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville det ikke være bedre bare at gå helt over til MME så?

Er ked af at du skal have så mange problemer med det :(

Jeg kan godt forstå at du vil amme - men noge gange er det bare vigtigere at have det godt - det kan barnet jo også mærke. Personligt kan jeg sige at jeg var stoppet hvis jeg var dig. Det er helt okay.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert også sidste chance! Hun skal vejes igen på mandag og så snakker jeg med SP om hvad jeg gør fremover. Der er rigtig mange grunde til jeg gerne vil have det lykkes og jeg har ikke så ondt mere. Men det er klar at det ikke skal være en kamp i de næste mange måneder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LoneB: Jeg har i dag været afsted til kiropraktoren.. Merle nød massagen.

Vi snakkede om fødslen og at Merle stod skævt - det kan gøre, at nakkehvirvler eller nerver er i klemme. Kiropraktoren kunne godt fornemme, at Merle er lidt stram i den ene skulder/side af nakken.. Hvorfor vi skal komme til behandling et par gange mere.

Nu håber jeg, at vi kan se en bedring - måske allerede fra i aften.

Sundhedsplejersken nævnte at nervebanerne fra nakken godt kan påvirke maven, så vi håber det kan gøre det.

Ellers kan min kusine anbefale zoneterapi til de små pga. maveproblemer.

Men tag en snak med sundhedsplejerske/læge inden du forsøger dig med behandling.

:goodluck

Det lyder som noget af det Ronja også kan være ude for. Hun var stjernekigger og stod rigtig skævt da hun kom ud. Vi skal til 5. ugers undersøgelse på næste fredag så der prøver jeg lige at snakke med hende om det hele. Jeg vil nemlig ikke gå i gang med noget uden at have vendt det med en der ved noget om det i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert også sidste chance! Hun skal vejes igen på mandag og så snakker jeg med SP om hvad jeg gør fremover. Der er rigtig mange grunde til jeg gerne vil have det lykkes og jeg har ikke så ondt mere. Men det er klar at det ikke skal være en kamp i de næste mange måneder!

Godt at du ikke har så ondt mere. Jeg var også ved at give op, men det hjalp virkelig med suttebrikken. Det gjorde at jeg gav det en chance mere og nu kører det. Jeg håber det lykkes for dig, men kan godt forstå dine tanker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber virkelig for jer som har problemer med amningen a det kommer til a lykkedes..

Jeg har endnu ikke haft nogle problemer overhovedet.. Han spiste første gang da han var 1 time gammel og det har kørt lige siden..

Har haft lidt ømme brystvorter fordi han ikke har suttet rigtigt, men ellers igen problemer..

Han tog 500 gram på, på 6 dage så det går fint her :)

Men håber det bedste for jer andre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er beslutningen taget. Jeg KAN bare ikke amme denne gang. Jeg har stadig utrolig ondt og tanken om at hun har tabt sig slog mig helt ud. Jeg har brugt hele dagen på at acceptere min beslutning og finde ud af hvordan man gør rent praktisk med et flaskebarn.

Det er meget svært for mig. Jeg ønskede jo virkelig at amme. Mest af alt fordi det er så hyggeligt. Jeg har grædt hele dagen men der er jo ikke noget at gøre ved det. Nu har jeg kæmpet i snart 3 uger og det har stort set ikke handlet om andet. Jeg vil fortsætte med at mælke lidt ud til på mandag hvor min sundhedsplejerske kommer og så er det noget med nogle piller man kan tage for at stoppe mælken. Jeg håber at jeg snart finder mig til rette i min beslutning så jeg kan begynde at nyde min barsel lidt mere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din beslutning....det skal ikke være noget der ødelægger jeres hverdag at du skal amme.

Jeg har ingen råd omkring flaskebørn men der er flere andre herinde på bk der har flaskebørn så jeg er sikret på du kan hente mange gode råd herinde :-)

Held og lykke med det hele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke have dårlig samvittighed :kram2

Når først du har taget beslutningen, så synes jeg bare du skal nyde at du endelig kan slappe af og nyde din barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER