Barbamama

Gamle tegnefilm

22 indlæg i dette emne

Manden og jeg sidder lige i det nostalgiske hjørne og skiftes til at sige "Åååårh, og kan du huske dem-og-dem-og-dem?" Total hygge :loveshower

Men nu kan vi ikke komme om flere, så tænkte om I vil være med til at mindes? :) Dukkefilm kan vi måske også huske nogle af? :)

Vi har indtil videre kommet i tanke om:

Barbapapa (Min all-time yndlingstegnefilmsserie! :loveshower )

http://www.youtube.com/watch?v=7NBp3D-kCV4

Kong Barbar (ham elefanten i det grønne jakkesæt - helt klart også en favorit)

Rasmus Klump

Madeleine (hende den franske pige på klostret, husker det ikke heeeelt)

Smølferne

Fraglerne

Mumitroldene (også en klar favorit!!!)

Strit og Stumme (spillefilm, ikke serie)

:biglove :biglove :biglove :biglove

Hvilke kan I huske? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det sjovt.. Flere af de film du nævner er dem Mille ser :loveshower

Min all time yndlings er Asterix... Jeg har alle tegnefilmene på dvd og jeg elsker dem ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det sjovt. jeg har lige lagt siddet og set min yndlingssang

Fra Valhalla.

Total barndomsminde. eeeelskede at se den tegnefilm ovre ved vores nabo. og er den eneste jeg kan huske vi ville se igen og igen hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Professor Balthazar - den så jeg på min gamle folkeskole på en film rulle - sådan en der knitrede og hakkede.

Jeg kan faktisk ikke huske, at jeg har set dem du nævner som tegnefilm men kender dem selvfølgelig godt.

Det jeg mest kan huske af tegnefilm var Disney klassikerne.

Min mormor og morfar var de allerførste i min omgangskreds, der købte en video. En beta max på størrelse med en kummefryser :lolhit og så optog de en masse tegnefilm til mig, som jeg så, når jeg var på besøg.

Men det var dengang der var et program, hvor man så 3 tegnefilm, og så fik man ikke mere for den 2-øre. Jeg er jo gammel må I huske på, dengang var udvalget ikke så stort :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh ja - Strit og Stumme! Er det ikke den med børnene under jorden med rotterne?!

Jeg kan tilføje Bennys Badekar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, og jeg havde helt glemt ham her:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, og jeg havde helt glemt ham her:

Haha genialt vækker total minder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, og jeg havde helt glemt ham her:

Ja ham den sjove fætter kan jeg godt huske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den prisbelønnede Bennys Badekar og Abekongen indtalt af Poul Dissing. :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sjovt.. Flere af de film du nævner er dem Mille ser :loveshower

Min all time yndlings er Asterix... Jeg har alle tegnefilmene på dvd og jeg elsker dem ...

Jubii, så er der måske håb for at mine børn en dag gider se de tegnefilm, som mor så som barn! :7himmel Asterixfilmene er fantastiske! Så dem dog ikke så meget som barn, men det er jeg så kommet efter nu ;) Tror min ynglings er den hvor de skal igennem alle de der tests for at bevise at de er guder, det er SÅ komisk med alt det som Obelix æder :P

Ej hvor er det sjovt. jeg har lige lagt siddet og set min yndlingssang

Fra Valhalla.

Total barndomsminde. eeeelskede at se den tegnefilm ovre ved vores nabo. og er den eneste jeg kan huske vi ville se igen og igen hehe

Årh, elskede også Quark! Så vist ret meget tegnefilm egentlig :blush

Årh ja - Strit og Stumme! Er det ikke den med børnene under jorden med rotterne?!

Jeg kan tilføje Bennys Badekar :)

Jo det mener jeg. Orv ja, og Bennys badekar! :yay

Og fuglekrigen i kanøfleskoven! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Professor Balthazar - den så jeg på min gamle folkeskole på en film rulle - sådan en der knitrede og hakkede.

Jeg kan faktisk ikke huske, at jeg har set dem du nævner som tegnefilm men kender dem selvfølgelig godt.

Det jeg mest kan huske af tegnefilm var Disney klassikerne.

Min mormor og morfar var de allerførste i min omgangskreds, der købte en video. En beta max på størrelse med en kummefryser :lolhit og så optog de en masse tegnefilm til mig, som jeg så, når jeg var på besøg.

Men det var dengang der var et program, hvor man så 3 tegnefilm, og så fik man ikke mere for den 2-øre. Jeg er jo gammel må I huske på, dengang var udvalget ikke så stort :whistling

Disney klassikere holder altså også bare ALTID :biglove Det er ikke så længe siden at Brian købte en jubilæums udgave af Alice i Eventyrland. Der blev han godt nok populær! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det mener jeg. Orv ja, og Bennys badekar! :yay

Og fuglekrigen i kanøfleskoven! :loveshower

´

Jo jo - se her:

Den tegnefilm gjorde mega meget indtryk på mig!

Vi skal da heller ikke glemme Bjergkøbing Grand Prix - en af mine all time favoritter! Elsker Ludvig! :biglove Og tema-melodien er fantastisk :loveshower Mine små søstre havde et Bjergkøbing Grand Prix PC-spil da de var små - NUJ, hvor har jeg spillet det meget :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

´

Jo jo - se her:

Den tegnefilm gjorde mega meget indtryk på mig!

Åh, jeg får helt ondt i maven, har lige haft det største grineflip over den video! :loveshower :haha Kan slet ikke komme mig over hvor sjov ham med lændeklædet, der danser er! :bunny Fantastisk film! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som barn var jeg helt tosset med Samson og Sally. Det er første film jeg mindes at have grædt og reflekteret over. Og så den første gang på første ferie med min far efter mine forældres skilsmisse. Hold op den gjorde indtryk. Og elskede den lige siden.

Og Silver Fang så jeg også en del...

Generelt de der tegnefilm med dyr har jeg altid nydt. Nok derfor jeg har huset fyldt :whistling :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Lucky luke og Tin Tin - Elsker dem stadig

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elskede Dyrene fra Lilleskoven

Åååh den elskede jeg også...

Og så lige Sandy bell :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh - og Vinden i Piletræerne! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hold da op, man går jo helt i barndom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tom & Jerry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER