Luller01

Den spæde opstart på behandling

8 indlæg i dette emne

Kære alle,

Efter små 2 års forsøg på graviditet, har vi nu en tid ved egen læge i morgen eftermiddag med henblik på at blive henvist til fertilitetsbehandling. Selvom jeg er klar over, at der nok ikke skal ske det store ved lægen i morgen, er jeg ret spændt, og vil gerne høre jeres erfaringer med forløbet. Hvad skal jeg forvente af det første besøg i morgen, og hvad sker der så derefter?

Min mands sædkvalitet blev tjekket sidste år, og det fejler heldigvis ikke noget. Jeg har hørt noget om at jeg skal have taget en masse blodprøver, men hvad ellers?

Jeg vil sætte stor pris på jeres indsigt - på forhånd mange tak :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Luller01

hos min læge skete der det at jeg fik tid (allerede dagen efter) til blodprøver ... og hvis man ikke har en klamydia podning der er forholdsvis ny skal i begge have lavet dette. og tror måske også din mand skal have lavet en ny test...

et par dage efter at lægen havde tilmeldt os behandling fik vi nogle papirer vi skulle udfylde og sende tilbage, i dem stod der en ventetid på første samtale kunne være mellem 1- 3 måneder , der gik heldigvis kun 1½ måned:)

lidt :bd i jeres retning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skulle fortælle lægen om hvor lange mine cyklusser er og hvor lang tid vi har prøvet osv, så det er en god idé at have en lille seddel med cyklussernes længde med.

Når i har prøvet i 2 år bliver i sandsynligvis sendt videre rimelig hurtigt. Du kan derfor regne med en klamydia podning og nogle snarlige blodprøver - både hos dig og manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Luller01

hos min læge skete der det at jeg fik tid (allerede dagen efter) til blodprøver ... og hvis man ikke har en klamydia podning der er forholdsvis ny skal i begge have lavet dette. og tror måske også din mand skal have lavet en ny test...

et par dage efter at lægen havde tilmeldt os behandling fik vi nogle papirer vi skulle udfylde og sende tilbage, i dem stod der en ventetid på første samtale kunne være mellem 1- 3 måneder , der gik heldigvis kun 1½ måned:)

lidt :bd i jeres retning

Her har min mand ikke sku ha lavet klamydia-test - det har kun været mig... Så det ikke sikkert eller nødvendigt med manden - klinikken har heller ikke efterlyst dette.

Men til trådstarter, så skete der ikke andet end snak med lægen omkring hvor længe vi selv havde forsøgt og sådan. Derudover fortalte han lidt hvad vi ku forvente og så blev der bestilt tid til blodprøver og klamydiatest (til mig).

Så fik vi tilsendt papirer fra klinikken, som vi sku sende tilbage. Min mand fik en tid, hvor han skulle aflevere en sædprøve, som de så havde resultatet på, da vi kom til forundersøgelse. Vi kom til maks 2 mdr senere til forundersøgelse på klinikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres besvarelser :loveshower

Jeg kan altså forstå, at der ikke skal ske det store i dag udover snak med lægen. Jeg havde lidt håbet på, at vi også kunne tage blodprøver mv i dag, så processen ligesom kommer i gang.. Men jeg må væbne mig med tålmodighed ;)

Jeg hører meget gerne fra andre, hvis i har erfaringer med hvordan processen forløber.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kommer nok an på hvor meget tid i har hos lægen i dag, men det er jo ''kun blodprøver'' og klamydia podningen ens egen læge kan lave.

vi blev lidt overrasket over hvor meget man finder ud af allerede til den første samtale på fercilitetsklinikken... også lidt fordi at vi startede i systemet for at finde ud af hvad der er galt...

Ria : min kæreste oh jeg har ikke samme læge så derfor kan det være ''for en sikkerheds skyld'' da det jo er den praktiserende læge der sender en videre, og det giver næsten sig selv at hvis den ene ikke har burde den anden jo heller ikke have...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der i dag sammen med gemalen. Det var et fint lille møde, hvor vi fik forklaret hvordan processen skal være. Jeg skal have taget blodprøver og lavet diverse tests om 14 dage :) Så må vi se, hvad der sker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej, tænkte lige på dig :)

Hvordan går det, må man spørge om I er kommet igang med et forløb? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER