Guest Majkat

At droppe ppiller midt i en cyklus

11 indlæg i dette emne

Min veninde spurgte i går hvorfor jeg ikke bare dropper ppillerne nu i stedet for at køre pakken færdig ned de sidste ca 9 piller.

Men får det ikke bare min cyklus til at blive underlig? Får jeg ikke mens efter et par dage så?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er forskelligt hvor meget det "forvirrer" kroppen.

Personligt valgte jeg at køre pakken færdig - jeg havde en lille uge tilbage da vi tog besltningen. Jeg ville ikke risikere at forvirre min krop mere end nødvendigt. Sansynligheden for at nå at blive gravid der var alliigevel også minemal.

Hvis jeg var dig ville jeg tage pakken færdig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pga. bryllup og bryllupsrejse startede jeg på en ny pakke - spiste 8 eller 9 og stoppede så. Der gik ca. 3 dage så fik jeg mens - fuldstændig som jeg plejede og den efterfølgende mens kom præcis 28 dage senere.

Jeg tror det er forskelligt hvor påvirket en kvindes krop er af hormonerne og hvor længe den vedbliver efter sidste pille er taget, men jeg tror altså ikke nødvendigvis det gør den helt store forskel. Hos mig var det i hvert fald ligegyldigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart siges det vist at man helst ikke må forkorte perioden hvor du tager piller, men det er sikkert individuelt hvilken indflydelse det vil have. Men de fleste jeg har snakket med der har gjort har endt med at forvirre deres krop en del. Jeg ville nok også tage de sidste hvis jeg var dig, som Charite siger, så er sandsynligheden for, at du bliver gravid i den lille periode vel alligevel også ret lille, og så hellere lade være med at løbe risikoen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik menses 3-4 dage efter, når jeg valgte at forkorte mine perioder med p-piller. Så min krop blev såmænd ikk forvirret af det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg tog p-piller brugte jeg dem meget til at justere min periode. Nogle gange sprang jeg de sidste 7 piller over hvis det passede bedre og andre gange tog jeg halvanden pakke i streg. Jeg fik novynette og det var min egen læge der sagde det var ok for mig at gøre det.

Men tror du skal lytte til din krop og se hvad du bedst føler dig tilpas med. for det er også træls at få det skidt bare for at starte Projekt baby 9 dage før ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg låner lige tråden, håber det er okay:)

For jeg overvejer nemlig at forkorte min pause imellem to p-pille-pakker (altså fra 7 dages pause til 4 dages pause), da jeg har nogle eksamener, som jeg gerne vil være på toppen til (Og desværre ikke er det under menstruation). vil der ske noget ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg tog p-piller brugte jeg dem meget til at justere min periode. Nogle gange sprang jeg de sidste 7 piller over hvis det passede bedre og andre gange tog jeg halvanden pakke i streg. Jeg fik novynette og det var min egen læge der sagde det var ok for mig at gøre det.

Men tror du skal lytte til din krop og se hvad du bedst føler dig tilpas med. for det er også træls at få det skidt bare for at starte Projekt baby 9 dage før ;-)

Hmm, min læge sagde til mig for to måneder siden at jeg IKKE måtte gøre sådan, for så var der risiko for at jeg kunne blive gravid mens jeg tog p-pillerne :huh (så måske er det faktisk en god idé, at stoppe midt i en pakke, hvis man gerne vil være gravid :P) Jeg tager så godt nok harmonet, ved ikke om der kan være en forskel der...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg låner lige tråden, håber det er okay:)

For jeg overvejer nemlig at forkorte min pause imellem to p-pille-pakker (altså fra 7 dages pause til 4 dages pause), da jeg har nogle eksamener, som jeg gerne vil være på toppen til (Og desværre ikke er det under menstruation). vil der ske noget ved det?

Jeg tror der er delte meninger om det fra læge til læge, men som jeg har forstået det, er der ikke nogen risiko ved at forkorte/springe over sin p-pillepause, kun en risiko ved at forlænge den eller tage den tidligere. :) Kig evt. indlægningssedlen i pakken, jeg mener bestemt at der står i min, at man godt kan forkorte sin ppillepause. MEN, som jeg har forstået det, ændrer det ikke på hvor længe du har menstruation, det ændrer bare på, hvornår du får din NÆSTE menstruation. Så det skal nok "planlægges" lidt i god tid, hvis det skal hjælpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg blev ikke meget klogere :yiepie :whistling men tak for alle jeres besvarelser :tak

Manden og jeg (mest manden :lolhit ) er blevet enige om at jeg tager pakken færdig, så der ikke er risiko for at der går kuk i mensen. Så jeg må væbne mig med tålmodighed inden projekt baby kommer igang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde spurgte i går hvorfor jeg ikke bare dropper ppillerne nu i stedet for at køre pakken færdig ned de sidste ca 9 piller.

Men får det ikke bare min cyklus til at blive underlig? Får jeg ikke mens efter et par dage så?

Hvis det er den type, hvor man får samme hormonmængde i hele perioden, så ville jeg sagtens mene, at man uden problemer kan forkorte og forlænge p-pille perioden. Når man stopper på dem, så reagerer kroppen ens uanset længden - har den i hvert fald gjort hos mig. Hvis du stopper nu, jo så kommer din mens om det antal dage, som der normalt får for dig efter en endt pakke.

Men jeg har desværre ingen erfaring med den type, hvor pillerne indeholder forskelligt - så dem tør jeg ikke udtale mig om.

jeg låner lige tråden, håber det er okay:)

For jeg overvejer nemlig at forkorte min pause imellem to p-pille-pakker (altså fra 7 dages pause til 4 dages pause), da jeg har nogle eksamener, som jeg gerne vil være på toppen til (Og desværre ikke er det under menstruation). vil der ske noget ved det?

Nej det vil der ikke. Jeg har også forkortet mine perioder - men det har så været pga behandling for endo - og dette har været i samråd og på anbefaling fra min gynækolog. Tror da ikke han vil forelå det, hvis der ville ske noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER