Guest Flyttekassen

Et fantastisk sovehjerte!..

5 indlæg i dette emne

Hey girls! :P

Er jeg den eneste der har en datter med et fantastisk sovehjerte?! (Tør næsten ikke at skrive det, hvis hun nu laver om på det, heh.)

Hun har siden fødslen (Hun er 10 uger) været fantastisk til at sove om dagen. Hun sover som regel fra 8-12.30 og igen fra 13.30-16/17 stykker. Og om natten har hun, indtil for nylig sovet fra 20-01, op og spise og så igen fra 01.30-6.00 ca. Og nogengange kunne hun blive stiktosset hvis vi puttede hende igen, og så var vi bare oppe fra 01.30-04.00 før hun igen gad sove..

Men men men, den sidste uge har hun altså sovet sådan her i løbet af dagen. Står op kl. 8, spiser 180 Ml. MME, bøvser, får tør ble, hygger i skråstolen i 10 min., ligger på aktivitetstæppe og "leger/pludre og griner" i 10 min, hygger hos mor og bliver træt og sover fra 9-12.30. Vågner, spiser 150 Ml. MME, bliver skiftet, ligger på maven og hygger i 20 min. høre musik og hygger med mor, bliver træt og sover igen fra 13.45-17.00. Står op, spiser 150 Ml. MME, bliver skiftet, kommer over til far og hygger mens mor laver mad, sidder i skråstol mens mor og far spiser, spiser igen 130 Ml. MME, får nattøj og tør ble. Bliver puttet kl. 21 og sover HELE natten uden at vågne, og står op igen kl. 8. (Nogen dage kommer hun os i bad om aften, og vi er jo også ude nogengange så der kan tiderne godt variere lidt!) Men en "normal hverdag ser sådan ud" :unsure

Hun er udelukkende MME og flaske barn.

Er jeg den eneste der har en der elsker at sove?? Ved ikke helt om jeg skal vægge hende om natten for at give hende mad. Hun bliver så sur når man vækker hende, og hun tager på helt som hun skal??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når hun er så gammel skal hun selv melde sig til måltiderne. Hun får jo åbenbart det hun har brug for. Så bare lad hende sove. Det ville jeg ihvertfald gøre. Sådan gjorde vi selv med vores datter. Kira havde også et godt sovehjerte, men det ændrer sig jo i takt med at de bliver ældre. Synes det lyder som en rigtig god rutine :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en datter har jeg også og jeg var også i tvivl om jeg skulle vække hende, men begyndte heldigvis aldrig på det. I dag er hun 3,5 måneder og sover fra 19-07 HVER nat og sover både formiddags og eftermiddagslur.

Hun er meget sulten når hun vågner også spiser meget inden hun skal sove. Hun er ammebarn, så kan ikke fortælle dig præcis hvor meget.

Jeg tror bare vi skal nyde at vi får vores nattesøvn og hos

os passer filosofien om at søvn avler søvn i hvert fald godt, så jeg vækker hende kun hvis det virkelig er nødvendigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hellere ikke vækket hende en eneste gang endnu, synes det ville være så synd. Og tænker at hun må få hvad hun skal bruge siden hun ikke melder sig til måltiderne. Hun spiser os meget både inden og efter! Men det er der ikke noget at sige til jo! :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tror jeg absolut ikke der er noget at være nervøs for, nyd du bare du har fået en nem datter :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER