smiley30

Sam-sovning ml søskende

7 indlæg i dette emne

Hej I skønne tøser.

Vil gerne hører om jeres mening\erfaringer. Vi har to piger - en på 3 og en på snart 4 mdr. Den store gider ikke sove ìg vågner tit om natten og meget tdligt om morgenen. Alt imellem himmel og jord er afprøvet så vi havde faktisk bare accepteret at sådan var det bare. Lige indtil vi fik en ny Sundheddplejeske og vi snakkede m hende om det. Hun foreslog at lade pigerne sove i samme rum når den mindste ikke længere vågner om natten... Er både skeptisk men også åben over for denne ide... Hun sagde at flere studier viser at man vil få børn der sover bedre OG længere tid...

Hvad er jeres erfaring og ikke mindst jeres mening??

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nanna (5 år) og Frida (2 år) sover sammen her med stor succes :)

De har hver deres værelse, og hver deres seng. Men det sidste års tid har jeg haft fundet dem begge i enten Nanna's eller Frida's seng :D

Jeg gad ikke skulle flytte på senge og lign. hvis det bare var en fiks ide fra deres side, så jeg lagde en madras på gulvet i det ene værelse. Siden har de begge sovet der (en på gulvet, og en i sengen).

Så nu må jeg indse det er det de vil, så nu flytter jeg deres senge på samme værelse.

M.h.t. søvn så har jeg oplevet at Frida ikke længere vågner om natten. Om det bare er fordi hun er blevet større, eller om det er fordi de sover sammen ved jeg ikke ?.

Men jeg tror det er rigtig nok at de fleste børn sover bedst hvis de ikke sover alene. Mennesket er flokdyr, så selvom vi ikke agerer flokdyr på mange områder mere, så ligger det stadig i instinkterne. Og når vi sover er vi mest sårbare overfor farer, og jeg tror at børn reagerer mere på deres instinkter end voksne da de endnu ikke er "trænet" i at undertrykke dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad Mine tre piger sover sammen, det funger fint. Vi har aldrig børn der er bange for at sove eller om natten. Kan klart anbefalde det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores to piger sover sammen de er 6 og 4 - Sofia kom på samme værelse som emma da hun var 6 mdr og de kan slet ikke undvære at sove sammen OG de har aldrig vækket hinanden:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores sover sammen om sommeren når vi bor i kolonihaven, men i vinterpaladset har de hver dages værelse. Tror godt de kan lide at sove sammen, men glæder sig også til ikke at skulle dele!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil sige mine de 2 store på 5 og snart 7 år sov sammen, men de vækkede simpelhen hinanden, så da der var mulighed for de fik hver deres værelse for et ½ år siden fik de det, men de kan stadigvæk godt syns det er hyggeligt nogle gange at sove sammen, men andre gange vil de gerne ha hver deres.

nr 3 som bliver 3 år til dec. har sit eget værelse nu og den mindste på 1 år sover inde hos os i sin egen seng.

så vil sige, man kan sagtens lade sine børn dele værelse og sove sammen, men nogle gange, for de så ikke den søvn de skal ha, især ikke hvis den ene har behov for meget mere søvn en den anden, og det syns jeg kan være et problem, eller var et problem her.. men de er også to vidt forskellige drenge og den ene har behov for meget lidt søvn og den anden har behov for rigtig meget søvn..

men er da et forsøg vejr for jer at prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine to på 3 og 4 har hver deres værelse herhjemme. Men i vores sommerhus sover de i samme værelse.

Begge dele fungere fint, men det holder nu ikke hende på 3 i sengen længere tid. Hun står som regel op kl 6-6.30 hver dag, uanset om de sover sammen eller hver for sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER