Barbamama

Nu er JEG altså klar...

147 indlæg i dette emne

Mænd skal altså oftets "presse" lidt og blidt. Det er meget sjældent, at det er dem der kommer med forslaget, så synes du skal snakke med ham om det. I kan da godt aftale, at i går igang, når han har bestået sevendeprøven. Så har i begge mere ro på. :goodluck Vi er herhjemme, blevet enige om at lave en 3'er. :loveshower Men vi starter først projektet til December. Det passer bedst ind, men det er så skønt at vide, at det er det vi gør. Jeg kan også lige fået frisket regler omkring barsel op, hvad er det nu jeg må spise osv. osv. :)

Tjah, det kan godt være at jeg ender med at være nødt til at presse på og selv tage initiativet. :badgirl Men synes han skal have "chancen" for selv at gøre det når svendeprøven er overstået (kender fra mig selv at når der er eksamen, så skal jeg ikke hives i til noget som helst andet). :) Vil helst også bare slippe for sådan et "mønster" hvor ting kun sker, hvis jeg står og prikker manden i ryggen med kagerullen :P Synes der er så mange vattede mænd ude i verden, så vil helst undgå alt hvad der kunne skubbe min mand ud på den kurs :P (Ikke dermed sagt at alle mænd, der er blevet blidt presset til at få børn nødvendigvis er vattede :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige læst hele tråden igennem.

Nu er der ikke længe til han skal til svendeprøve - wuhuuuuu! :balloons

Håber det går som du drømmer - at han selv nævner ønsket om at starte, og du bliver gravid inden jul (må indrømme, at da jeg læste din idé med at fortælle det til familien juleaften, blev jeg selv ret lun på den :) ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst hele tråden igennem.

Nu er der ikke længe til han skal til svendeprøve - wuhuuuuu! :balloons

Håber det går som du drømmer - at han selv nævner ønsket om at starte, og du bliver gravid inden jul (må indrømme, at da jeg læste din idé med at fortælle det til familien juleaften, blev jeg selv ret lun på den :) ).

Tak :kram2

Og nej, nu er der ikke længe til :yay Og jeg tror egentlig at det kommer helt af sig selv. Ved ikke om han decideret siger "NU!" men det er jeg efterhånden egentlig også lidt ligeglad med, for nu har han faktisk MANGE gange sagt ting i kategorien "til næste sommer er du jo gravid" og "til næste jul har vi jo en lille", så tror lidt at vi har en "usagt" aftale. :whistling Om det så bliver denne p-pille pakke der bliver den sidste, eller den næste det må vi lige se på, men altså... Men det er tydeligt at lysten er der ved os begge, såeh :biglove

Håber bare at der er gevinst inden jul, det kunne være så hyggeligt at fortælle det der. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber han selv kommer og siger at nu er han klar :D tror dog desværre det er de færreste mænd der tænker over babyen ikke kommer med posten dagen efter. Og der altså både er bestillingstid OG produktionstid på dem.

Min kære mand (dengang kæreste) havde sagt han gerne ville have en baby inden julen 2011. Og da han gerne ville have en forår eller sommerbaby skulle den jo gerne melde ankomst senest september 2011.

Men vi havde også aftalen at han vidste jeg var klar og han bare skulle sige til.

December 2010 begyndte hans mål dog at blive urealistiske da vi stadigvæk ikke var gået igang.

Så jeg sagde til ham at jeg skulle til lægen og have fornyet recepten hvis jeg skulle have flere P-Piller. Og i samme sætning mindede jeg ham på at den skal være i maven i 9 måneder og det jo ikke er sikkert der er gevinst 1. gang.

Så han sagde selv at jeg ikke skulle forny recepten.

1., 2. og 3. gang jeg fik mens derefter var forfærdelige for os. For har aldrig set ham så skuffet og ked af det over vi stadigvæk ikke var gravide. Og vi kom jo så hen til Juli før der var gevinst (vi havde dog pause på 2 måneder april/maj, pga bryllup).

Hov det blev en lidt lang fortælling. Jeg vil frem til at jeg godt kan forstå du ikke vil presse ham. Men tror det er vigtigt du snakker med ham om hvad hans forventninger er, til hvornår i skulle have en baby i armene. For så at fortælle ham 3mdr-6mdr er meget normalt inden man blir gravid og derefter er der jo 9mdr i maven ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber han selv kommer og siger at nu er han klar :D tror dog desværre det er de færreste mænd der tænker over babyen ikke kommer med posten dagen efter. Og der altså både er bestillingstid OG produktionstid på dem.

Min kære mand (dengang kæreste) havde sagt han gerne ville have en baby inden julen 2011. Og da han gerne ville have en forår eller sommerbaby skulle den jo gerne melde ankomst senest september 2011.

Men vi havde også aftalen at han vidste jeg var klar og han bare skulle sige til.

December 2010 begyndte hans mål dog at blive urealistiske da vi stadigvæk ikke var gået igang.

Så jeg sagde til ham at jeg skulle til lægen og have fornyet recepten hvis jeg skulle have flere P-Piller. Og i samme sætning mindede jeg ham på at den skal være i maven i 9 måneder og det jo ikke er sikkert der er gevinst 1. gang.

Så han sagde selv at jeg ikke skulle forny recepten.

1., 2. og 3. gang jeg fik mens derefter var forfærdelige for os. For har aldrig set ham så skuffet og ked af det over vi stadigvæk ikke var gravide. Og vi kom jo så hen til Juli før der var gevinst (vi havde dog pause på 2 måneder april/maj, pga bryllup).

Hov det blev en lidt lang fortælling. Jeg vil frem til at jeg godt kan forstå du ikke vil presse ham. Men tror det er vigtigt du snakker med ham om hvad hans forventninger er, til hvornår i skulle have en baby i armene. For så at fortælle ham 3mdr-6mdr er meget normalt inden man blir gravid og derefter er der jo 9mdr i maven ;-)

Det lyder fornuftigt. Fordi hele pointen var jo ikke at det nødvendigvis skulle være ham der skulle sige de afgørende ord, men bare at jeg ville føle mig 110% sikker på at jeg ikke havde presset ham. Og nu snakker han jo selv en del om det med børn, og også sådan konkret med tidspunkterne...

Altså uanset hvad, så foreslår jeg ikke noget så længe han er igang med svendeprøven. Han har rigeligt at tænke på, den stakkels mand :unsure Men fra han er færdig til at jeg (evt.) skal starte på en ny pakke p-piller er der en uge... Så måske skulle jeg i hvert fald forklare ham tidshorisonten der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh, det synes jeg helt sikkert du skal :)

Må altså lige høre, hvornår er det nu manden skal til svendeprøve?

Det er altså spændende!!!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuh, det synes jeg helt sikkert du skal :)

Må altså lige høre, hvornår er det nu manden skal til svendeprøve?

Det er altså spændende!!!! :D

Hehe, hvor er du sød. :) Han er IGANG med svendeprøven nu, den er færdig på fredag i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men I får bare sådan et sødt barn :wee Håber at det hjælper med en overstået svendeprøve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skal da nok være frisk på PB når han er færdig på fredag:) Især når han selv taler så meget om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu giver I forhåbentligt jeres søn et drengenavn og jeres datter et pigenavn? ikke samme stil som med jeres dyr vel? :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved hvordan då har det.. Her bliver kæresten tilgengæld bare ved med at udskyde hehe.. Men må bare acceptere det, der skal jo trodsalt to til tango ;) istedet er jeg begyndt at planlægge julen hehe..

Men krydser da helt sikker for at din er klar når han er færdig med svendeprøven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvor er du sød. :) Han er IGANG med svendeprøven nu, den er færdig på fredag i næste uge :)

Iiiih hvor spændende :)

Jamen må gå til bekendelse - har også fulgt lidt med i din tråd inde på Bryllypsklar, og fået lidt inspiration ind imellem :) Så synes bare det er spændende I er ved at tage det næste store skridt - det STØRSTE <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nu giver I forhåbentligt jeres søn et drengenavn og jeres datter et pigenavn? ikke samme stil som med jeres dyr vel? :lol

Hehe :)

Ja Mette nu må vi håbe du kan kende forskel på drenge og piger når det er børn og ikke ligesom med jeres dyr:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men I får bare sådan et sødt barn :wee Håber at det hjælper med en overstået svendeprøve :)

:kiss

Han skal da nok være frisk på PB når han er færdig på fredag:) Især når han selv taler så meget om det.

Næste fredag! Men ja, jeg tror også på det :) :7himmel

Men nu giver I forhåbentligt jeres søn et drengenavn og jeres datter et pigenavn? ikke samme stil som med jeres dyr vel? :lol

HAHA! :lolhit :sc Jojo, bare rolig. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved hvordan då har det.. Her bliver kæresten tilgengæld bare ved med at udskyde hehe.. Men må bare acceptere det, der skal jo trodsalt to til tango ;) istedet er jeg begyndt at planlægge julen hehe.. Men krydser da helt sikker for at din er klar når han er færdig med svendeprøven :)

Åh, det er svært at vente på! Men ja, jeg tror han er klar efter svendeprøven :) Og jul er jo også dejligt at planlægge. :yay Håber dog at din kæreste også snart er med på at gå igang! :glad

Iiiih hvor spændende :)Jamen må gå til bekendelse - har også fulgt lidt med i din tråd inde på Bryllypsklar, og fået lidt inspiration ind imellem :) Så synes bare det er spændende I er ved at tage det næste store skridt - det STØRSTE <3

Hvor hyggeligt at du har kigget med. :) Men ja, det her er SÅ meget større. Men alligevel føles det meget mere "roligt"... Ved ikke helt, hvad det er, men føler mig på en eller anden måde mere på hjemmebane som kommende mor end som kommende brud. Glææææææææder mig! :7himmel

Hehe :)Ja Mette nu må vi håbe du kan kende forskel på drenge og piger når det er børn og ikke ligesom med jeres dyr:)

Hehe, vi øver os da allerede. :P Sidste nye marsvin kom til at hedde Fie og det er altså en hun :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hyggeligt at du har kigget med. :) Men ja, det her er SÅ meget større. Men alligevel føles det meget mere "roligt"... Ved ikke helt, hvad det er, men føler mig på en eller anden måde mere på hjemmebane som kommende mor end som kommende brud. Glææææææææder mig! :7himmel

Har det faktisk lidt på samme måde - har jeg egentlig aldrig tænkt over før nu :) Men det har vel noget at gøre med, at man er så meget i fokus på bryllupsdagen, og man har en eller anden følelse af, at det hele bare skal være perfekt. Hvor med "den lille ny" er der forhåbningen om et sundt og raskt barn, men ellers går tingene mere eller mindre sin gang. Man skal selvfølgelig bare lige være så heldig at blive gravid :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det faktisk lidt på samme måde - har jeg egentlig aldrig tænkt over før nu :) Men det har vel noget at gøre med, at man er så meget i fokus på bryllupsdagen, og man har en eller anden følelse af, at det hele bare skal være perfekt. Hvor med "den lille ny" er der forhåbningen om et sundt og raskt barn, men ellers går tingene mere eller mindre sin gang. Man skal selvfølgelig bare lige være så heldig at blive gravid :bd

Jaeh, det er nok det :) + At jeg har bare altid været MEGET bedre til at lege og pjatte end til at koordinere personlig stil :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaeh, det er nok det :) + At jeg har bare altid været MEGET bedre til at lege og pjatte end til at koordinere personlig stil :P

Og klippe, klistre, skære, lime - klippe, klistre, skære, lime osv osv. :rolleyes

Ej det var da meget hyggeligt - men er godt nok glad for, at jeg ikke SKAL sidde hver aften efter arbejde for at nå, at lave bordhæfter osv færdige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det er jo lige om lidt at I går i gang med projekt baby :loveshower Jeg tror klart, uden han har sagt det, at I går i gang når du er færdig med din pakke. Mænd er ikke altid så verbale, så mon ikke han mener han har sagt det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og klippe, klistre, skære, lime - klippe, klistre, skære, lime osv osv. :rolleyes Ej det var da meget hyggeligt - men er godt nok glad for, at jeg ikke SKAL sidde hver aften efter arbejde for at nå, at lave bordhæfter osv færdige :)

JA! Hyggeligt at lave papirnus, ja ja.. Men det er nu rart nok at det er overstået ;) Gider aldrig aldrig aldrig mere at arrange en fest med favourbokses og menukort :P

Uh det er jo lige om lidt at I går i gang med projekt baby :loveshower Jeg tror klart, uden han har sagt det, at I går i gang når du er færdig med din pakke. Mænd er ikke altid så verbale, så mon ikke han mener han har sagt det? :)

Det er muligt... Altså på den ene side, så nævnte jeg (som et kort svar, da han spurgte, om jeg troede vi havde en lille trold til at løbe rundt til jul) at vi tidligst kunne have et barn til juli, hvis vi gik igang 30. september. Og der var svaret sådan et ubestemmeligt "Mmm", som ved min mand nogle gange betyder "Ja, det forstår jeg godt" og andre gange "Ok, så er det det vi gør". Så måske regner han bare med at vi går igang dér...

Men jeg tænker også, at man måske vil insistere på at han skal have noget arbejde før vi går igang, og det har jeg jo lidt svært ved at finde argumenter imod (udover at jeg ikke har lyst til at vente den måned ekstra, som der nemt kunne gå før han fik et job)

Men jeg håber da at jeg tager min sidste p-pille på næste fredag. :) Overvejer KRAFTIGT at slå på at jeg skal stoppe der uanset hvad, hvis ikke for at lave barn, så for at få styr på cyklus. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er muligt... Altså på den ene side, så nævnte jeg (som et kort svar, da han spurgte, om jeg troede vi havde en lille trold til at løbe rundt til jul) at vi tidligst kunne have et barn til juli, hvis vi gik igang 30. september. Og der var svaret sådan et ubestemmeligt "Mmm", som ved min mand nogle gange betyder "Ja, det forstår jeg godt" og andre gange "Ok, så er det det vi gør". Så måske regner han bare med at vi går igang dér...

Men jeg tænker også, at man måske vil insistere på at han skal have noget arbejde før vi går igang, og det har jeg jo lidt svært ved at finde argumenter imod (udover at jeg ikke har lyst til at vente den måned ekstra, som der nemt kunne gå før han fik et job)

Men jeg håber da at jeg tager min sidste p-pille på næste fredag. :) Overvejer KRAFTIGT at slå på at jeg skal stoppe der uanset hvad, hvis ikke for at lave barn, så for at få styr på cyklus. :)

Om ikke andet har I begge argumenterne på plads :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha hvor bliver det spændende på fredag Mette :) krydser fingrer for at han synes i skal igang lige med det samme!

Jeg gider snart heller ikke vente mere, og det gør Kevin bestemt heller ikke. Der er jo bare lige et bryllup der skal overstås først... suk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om ikke andet har I begge argumenterne på plads :)

Øh hvad mener du? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh hvad mener du? :)

At du gerne vil stoppe med p-pillerne for at få styr på cyklusen, manden at han gerne vil have et arbejde, så pengene er nogenlunde sikret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha hvor bliver det spændende på fredag Mette :) krydser fingrer for at han synes i skal igang lige med det samme!

Jeg gider snart heller ikke vente mere, og det gør Kevin bestemt heller ikke. Der er jo bare lige et bryllup der skal overstås først... suk!!!

Næste fredag (suk).

Kan godt forstå, at I ikke gider vente mere. :) Men bryllup er nu også dejligt. :biglove Hvornår er det nu, at den store dag er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER