Barbamama

Nu er JEG altså klar...

147 indlæg i dette emne

Har besluttet mig. Jeg vil gerne have en baby. Og det må godt være nu! :loveshower

Har ikke heeeeeelt overblik over økonomien. Men det skal nok gå. Tror jeg kan lægge 1000-2000 til side hver måned efter jul, og manden bliver jo forhåbentlig svend og får arbejde om en måneds tid, og jeg ved at jeg har meget gavmilde og børnebørns syge forældre :whistling

Og det med pladsen synes jeg faktisk, at vi er ved at få løst. Vi har jo et kontor, og hele weekenden er gået med at få smidt ud, smidt ud, smidt ud, og jeg har ikke lagt skjul på, at min motivation for at få ryddet op, var at så var der måske plads til en baby derinde. :whistling Manden har ikke snakket så meget om baby som mig, men ordet har da været nævnt, og han har været mindst lige så engageret som mig i forhold til at rydde ud, så tør godt håbe på at det er et tegn på at han også snart kunne være med på noget babymaking. Og jeg er ved at lave planer med at fryseren kan stå i køkkenet + ene skrivebord kan smides ud + andet skrivebord skal ind i soveværelset (der er bare ikke heeeelt plads. Nå, men det finder vi vel en løsning på :whistling )

Og selvom jeg stadig er ret nervøs og ambivalent i forhold til at springe ud i det, så tror jeg faktisk at jeg er klar nok. Tænker i hvert fald MEGET på det, og langt de fleste gange på en positiv og planlæggende måde. :rolleyes

Så:

Økonomi: Tjek (agtigt)

Plads: Tjek (agtigt)

Psyke: Tjek (agtigt)

Manden er så ikke særlig interesseret i at snakke baby (andet end sådan nogle små splitkommentarer a la "Det kunne jo også være rart når vi engang får et barn"), men jeg TROR at det er fordi han har den her upcoming svendeprøve, som han er lidt nervøs for. Det kan godt være at det er ønsketænkning, men jeg TROR at han er lidt bange for at komme til at "love" at vi skal lave en baby når han er færdig, fordi han ikke vil øge presset på sig selv op til eksamen, af frygt for at han så dumper, og at vi så IKKE kan gå igang nu. Giver det mening? :unsure

Ej, jeg tror sgu på det... Der må i hvert fald meget gerne krydses fingre for at manden om en måned kommer og glædestrålende fortæller at han er bestået med flyvende farver, og gerne vil lave en baby :goodluck :goodluck :goodluck

Nå, ved ikke HELT hvad jeg ville med det her indlæg. Måske ville jeg bare gerne "være med" og føle at jeg havde taget et skridt mere på vejen til at blive mor. :7himmel :rolleyes

:respekt hvis du har læst hele dette måske lidt ligegyldige indlæg. Og kryds fingre for at projektet startes om en måneds tid. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ligegyldige indlæg?! Hvad snakker du om? :D Det er da på ingen måde ligegyldigt. Det lyder da bare så spændende :glad

Synes du er ret sød, når du planlægger i de så detaljer :biglove Det skal nok ordne sig altsammen.

Krydser i hvert fald fingre- både for din mand og for snarlig påbegyndelse af projekt baby :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor spændende :loveshower

Krydser fingre for i går i gang om en måneds tid, når din mand har bestået sin svendeprøve :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen :respekt til mig for at have læst dit indlæg så :lol

Ej, jeg synes heller ikke, dit indlæg er ligegyldigt. Synes det er ret fantastisk, og jeg håber rigtig meget for dig, at din mand er klar til projekt baby om en måned! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja, de mænd er ikke altid nemme at tyde når det kommer til det her... Men tror de tænker meget praktisk, og tager deres "ansvar" meget alvorligt når det kommer til direkte at tage beslutningen om at "NU er vi klar", så synes det giver meget god mening, hvis det er hans svendeprøve der skal gennemføres før han ligesom tør at satse på at I skal begynde babyprojektet..

Krydser ihvertfald alt der kan krydses for at din mand snart er klar til at springe ud i det sammen med dig :goodluck

Og kan sagtens "forstå" dit indlæg, havde det på præcis samme måde da vi var blevet enige om hvornår jeg skulle smide præventionen.. Man har bare sådan lyst til at råbe ud til hele verden, at nu er det faktisk en realitet at man er "på vej til" at skulle være mor... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for manden er med på den, når overskuddet er der efter eksamen :glad :glad

:goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde alle sammen! :kram Er glad, for at I ikke synes, det virker ligegyldigt, på en eller anden måde summer det sgisme også lidt i maven, selvom der jo ikke "rigtigt" er sket noget. :kuller Men uha, synes altså det er stort, når nogen skriver, at man er på vej til at blive MOR... :o :D

Hehe, og jaeh det skal jo nok gå alt sammen, det ved jeg godt... :blush: Vil nok bare helst have at alt var parat, og vi havde hele børneværelset klar (og helst et i hver farve, just in case :whistling )

Og ja, jeg tror også at mænd tænker meget i det praktiske. I hvert fald min mand. Har aldrig hørt ham svare på mit babysnak med "Eeeej, så kan vi ikke tage i byen" eller sådan noget, det har altid været "... men man skal jo også lige have råd til det". Og han har ikke lagt skjul på at han glæder sig lidt til at have en periode, hvor han kan være "the main provider" :rolleyes Tror i hvert fald at det er meget vigtigt for ham, at der er råd, da han ellers ville føle at det mest var hans skyld...

Der går så selvfølgelig rygter om at han skal op i dét til sin svendeprøve, som han har det mindst godt med. <_< Men regner da selvfølgelig alligevel med at han klarer det godt. :)

Ih, jeg vil igang NU! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende :glad håber at manden er glar om en månedstid :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det skønt Mette. jeg kender dig inde fra Bryllupsklar, jeg er bare lige lidt hemmelig pt ;-)

Jeg synes i skal gå igang. man bliver ALDRIG klar. da jeg stod med den positive test (er nu 8+6 uger henne) gik jeg total i panik og kan stadigvæk ikk vænne mig til det.

Økonomisk passede det elendigt da jeg lige er startet på uddannelse og vi overvejer at købe hus. Men en baby tager 9 måneder i maven og selvom man føler man har tænkt alt igennem,så kan der ske meget på 9 måneder. Jeg siger

SÆT IGANG :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det skønt Mette. jeg kender dig inde fra Bryllupsklar, jeg er bare lige lidt hemmelig pt ;-)

Jeg synes i skal gå igang. man bliver ALDRIG klar. da jeg stod med den positive test (er nu 8+6 uger henne) gik jeg total i panik og kan stadigvæk ikk vænne mig til det.

Økonomisk passede det elendigt da jeg lige er startet på uddannelse og vi overvejer at købe hus. Men en baby tager 9 måneder i maven og selvom man føler man har tænkt alt igennem,så kan der ske meget på 9 måneder. Jeg siger

SÆT IGANG :-D

Aaaarh, så tror jeg, at jeg ved hvem du er! :toot (og jeg HAR ledt efter dig :P)

Men ja, jeg er også så småt ved at indse at man (eller i hvert fald jeg) aldrig bliver de 110% klar, som jeg gerne ville være... Og rammerne for en baby har vi jo sådan set mere eller mindre. :whistling

Så nu skal han bare være færdig med den svendeprøve!!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da også tilføje, at min man aldrig har været super-entusiastisk mht projekt baby. Hverken med Isabella (selvom vi var enige om at prøve) eller nu, hvor vi ikke har prøvet.

For ham går det laaaaangsomt op for ham, at der kommer en baby. Der er faktisk stort set ingen forkel på hans entusiasme nu og dengang jeg ventede Isabella. Han har bare svært ved at forholde sig til det hele, før baby rent faktisk er her ;) Det går en smuuule op for ham, når han er med til scanninger, og når han kan mærke den lille sparke igennem maveskindet. Men super-glad og "oppe-at-køre-agtig" har han bare aldrig været. Kan huske, at jeg sidste gang var rimelig skuffet over, at jeg ikke synes han viste mere interesse. Men han gør det så på sin egen måde. Han går og forbereder værelser, og snakker indretning (ja indretning, vi er lidt omvendte på dét punkt)Jeg bliver også bare så glad indeni, når jeg i dag kan se i hans øjne, hvor meget han elsker vores lillepige- når de ligger og leger, når han trøster hende osv- så behøver han slet ikke sige noget for at overbevise mig om den store kærlighed han har til sine/vores børn :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare fantastisk, Mette!! :loveshower

Jeg er ret sikker på at Brian bedre kan "rumme" det efter svendeprøven! :) Allan har dog været sådan én der hellere end gerne ville snakke om babyer før vi tog beslutningen, så på det punkt har jeg ingen erfaringer med hvordan de udvikler sig ;) hehe

Har slet ikke tid til at skrive mere. Allan vil have mig med ud og handle..

Håber du snart kan være med i "klubben"!! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil også bare sige :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da også tilføje, at min man aldrig har været super-entusiastisk mht projekt baby. Hverken med Isabella (selvom vi var enige om at prøve) eller nu, hvor vi ikke har prøvet.

For ham går det laaaaangsomt op for ham, at der kommer en baby. Der er faktisk stort set ingen forkel på hans entusiasme nu og dengang jeg ventede Isabella. Han har bare svært ved at forholde sig til det hele, før baby rent faktisk er her ;) Det går en smuuule op for ham, når han er med til scanninger, og når han kan mærke den lille sparke igennem maveskindet. Men super-glad og "oppe-at-køre-agtig" har han bare aldrig været. Kan huske, at jeg sidste gang var rimelig skuffet over, at jeg ikke synes han viste mere interesse. Men han gør det så på sin egen måde. Han går og forbereder værelser, og snakker indretning (ja indretning, vi er lidt omvendte på dét punkt)Jeg bliver også bare så glad indeni, når jeg i dag kan se i hans øjne, hvor meget han elsker vores lillepige- når de ligger og leger, når han trøster hende osv- så behøver han slet ikke sige noget for at overbevise mig om den store kærlighed han har til sine/vores børn :loveshower :loveshower

Og sådan tror jeg det er med RIGTIG mange mænd. Jeg ved også, at min far var sådan lidt "Aaaarh, skal vi nu ikke liiiiige..." og at mest sagde ok til at min mor kunne smide p-pillerne, fordi han regnede med at hun ikke ville blive gravid lige med det samme. Men han har altid omtalt os som ønskebørn alligevel ;)

Min mand er iøvrigt heller ikke typen, der kommer op at køre over noget som helst (udover røde bøffer :rolleyes), så derfor tror jeg også at han har lysten lige så meget som mig, selvom han ikke snakker nær så meget om det :) Iøvrigt VED jeg at han er vild med børn, det kan jeg da se når vi er sammen med vores nevøer og niecer :kuller Så jeg tror nu nok at det skal komme, når den dumme svendeprøve er overstået. :yay

Hvor lyder det bare fantastisk, Mette!! :loveshower

Jeg er ret sikker på at Brian bedre kan "rumme" det efter svendeprøven! :) Allan har dog været sådan én der hellere end gerne ville snakke om babyer før vi tog beslutningen, så på det punkt har jeg ingen erfaringer med hvordan de udvikler sig ;) hehe

Har slet ikke tid til at skrive mere. Allan vil have mig med ud og handle..

Håber du snart kan være med i "klubben"!! :glad

Ih, hvor dejligt at Allan gerne vil snakke babyer!!! :yay Brian har heller ikke sådan været helt lukket, men han sagde direkte og meget alvorligt den anden dag, at han HAVDE også lyst til at få et barn, men han ville bare LIGE have de næste 5 uger overstået, og indtil da kunne han altså IKKE rigtig rumme at snakke om det. Så det var jo en ret klar udmelding, synes jeg... Så jeg KÆMPER for at knytte sylten med babysnak de næste 5 uger... Men der har da været pip indimellem - også fra hans side. Så jeg tør godt tro og håbe. :)

Ih, jeg vil være med i "klubben"! Tænk, hvis vi røg i terminsgruppe sammen! (Tror du har ret i, at det går stærkt for jer... Og tror faktisk også at det kommer til at gå hurtigt for os. Ved det godt nok ikke, og har ikke noget at bygge det på sådan rigtigt, men jeg tror det :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil også bare sige :goodluck :goodluck :goodluck :goodluck

Tak søde Vanni :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaaaaaaah Mette - hepper på at din mand består sin svendeprøve, og at han derefter kaster sig frådende over dig og laver en baby med dig :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yaaaaaaah Mette - hepper på at din mand består sin svendeprøve, og at han derefter kaster sig frådende over dig og laver en baby med dig :lolhit

Haha, det håber jeg også! :loveshower (Dog måske minus fråde :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor dejligt at Allan gerne vil snakke babyer!!! :yay Brian har heller ikke sådan været helt lukket, men han sagde direkte og meget alvorligt den anden dag, at han HAVDE også lyst til at få et barn, men han ville bare LIGE have de næste 5 uger overstået, og indtil da kunne han altså IKKE rigtig rumme at snakke om det. Så det var jo en ret klar udmelding, synes jeg... Så jeg KÆMPER for at knytte sylten med babysnak de næste 5 uger... Men der har da været pip indimellem - også fra hans side. Så jeg tør godt tro og håbe. :)

Ih, jeg vil være med i "klubben"! Tænk, hvis vi røg i terminsgruppe sammen! (Tror du har ret i, at det går stærkt for jer... Og tror faktisk også at det kommer til at gå hurtigt for os. Ved det godt nok ikke, og har ikke noget at bygge det på sådan rigtigt, men jeg tror det :))

Det lyder da til at du godt kan regne med der sker noget efter svendeprøven! :glad Hvor bliver det bare spændende!

Haha. Fantastisk at jeg ikke er den eneste, der tror vi er hurtige :rolleyes Jeg tror max vi skal bruge tre cykluser før den er der :) Jeg kunne altså bare være for hyggeligt med samme terminsgruppe! Jeg krydser fingre for jer! Og os! ;) Nogle har bare en følelse for sådan noget. Jeg troede også en gang at jeg ikke kunne blive gravid - jeg var faktisk sikker på jeg aldrig ville være i stand til at sætte børn i verden. Mener du har hørt hele historien om vores abort, som bestemt ikke var nem. Men hold op hvor har det givet mig noget ro inden i at vide at jeg rent faktisk virker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at du godt kan regne med der sker noget efter svendeprøven! :glad Hvor bliver det bare spændende!

Haha. Fantastisk at jeg ikke er den eneste, der tror vi er hurtige :rolleyes Jeg tror max vi skal bruge tre cykluser før den er der :) Jeg kunne altså bare være for hyggeligt med samme terminsgruppe! Jeg krydser fingre for jer! Og os! ;) Nogle har bare en følelse for sådan noget. Jeg troede også en gang at jeg ikke kunne blive gravid - jeg var faktisk sikker på jeg aldrig ville være i stand til at sætte børn i verden. Mener du har hørt hele historien om vores abort, som bestemt ikke var nem. Men hold op hvor har det givet mig noget ro inden i at vide at jeg rent faktisk virker. :)

Ja, jeg tør godt tro på det :)

Og ja, jeg kan godt huske jeres historie, og kan faktisk også godt følge dig i at det må give lidt ro at vide, at systemet fungerer :) Så er det bare med at komme i sving! :loveshower (Men I må godt lige vente én måned, så vi kan være med, så skal jeg tilgengæld nok gøre hvad jeg kan for at den er der i første omgang :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tør godt tro på det :)

Og ja, jeg kan godt huske jeres historie, og kan faktisk også godt følge dig i at det må give lidt ro at vide, at systemet fungerer :) Så er det bare med at komme i sving! :loveshower (Men I må godt lige vente én måned, så vi kan være med, så skal jeg tilgengæld nok gøre hvad jeg kan for at den er der i første omgang :P)

Haha! Sådan skal det lyde! :yay Er godt nok også spændt på hvordan det kommer til at gå os i den kommende måned. Jeg starter jo på arbejde i morgen hvilket er i dagtimerne, og Allan arbejder aften. Så baby-making kommer til at gå ud over min søvn! <_< Så måske vi først er i træning i næste måned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt indlæg. Mænd er (for det meste) lette at stresse så jeg er sikker på hans lyst til at få et barn sammen med dig kommer tifold til syne efter hans svendeprøve. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh altså, jeg har glædet mig til sådan et indlæg fra dig :loveshower :loveshower

Jeg håber din mand får en god svendeprøve, og at han bagefter er klar på at lave en lille Meggers-baby :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor er det skønt Mette. jeg kender dig inde fra Bryllupsklar, jeg er bare lige lidt hemmelig pt ;-)

Jeg synes i skal gå igang. man bliver ALDRIG klar. da jeg stod med den positive test (er nu 8+6 uger henne) gik jeg total i panik og kan stadigvæk ikk vænne mig til det.

Økonomisk passede det elendigt da jeg lige er startet på uddannelse og vi overvejer at købe hus. Men en baby tager 9 måneder i maven og selvom man føler man har tænkt alt igennem,så kan der ske meget på 9 måneder. Jeg siger

SÆT IGANG :-D

Præcis det du skriver er de ting min mand og jeg har snakket om. Han endte også med at sige at han synes vi skulle droppe pillerne, fordi han alligevel ikke tror man nogensinde bliver helt klar før man står med det, så Meggers jeg vil også sige: bare spring ud i det så snart du kan få manden med ;)

Og derudover, så er din tråd da ingenlunde ligegyldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt - når først beslutningen om at man er klar til projekt Baby, så er tiden bare ulidelig :rolleyes

Håber manden også snart er med på idéen - og så snart han har andet i hovedet end svendeprøve, så skal han nok blive fanget også :)

Der er slet ingen tvivl om, at I nok skal finde ud af det hele både økonomisk osv. - man kan slet ikke planlægge et barn (hvilket sådan et kontrolfreak som jeg SLET ikke kunne overskue, men er da blevet bedre og bedre til det ;) )

Bare klø på :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER