ki schou

Fis ved middagsbordet

9 indlæg i dette emne

Vi har jo Leo, som er 1 år og 10 måneder.

Han har altid været en fræk lille laban, og jeg skal love for, at det ikke har ændret sig efter han er startet i vuggestue.

Han er begyndt at være meget opmærksom på, hvad han vil have fx når vi spiser aftensmad. Så kan han gå helt amok, hvis han ikke må få mere ris, selvom han har en halv tallerken. Vi tager kampen, for han skal jo lære det, men han er da røget i seng et par gange uden at spise op :unsure

Vi har nu indført, at vi portionsanretter og lader gryder og skåle stå i køkkenet.

Det har hjulpet rigtig meget, så det fortsætter vi nok med et stykke tid, indtil han lærer det :bask

Andre der har små bestemmere ved middagsbordet? Og har I gjort noget andet for at få madro?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella vil gerne have dét vi andre har på tallerkenen- også selvom det er nøjagtigt det samme <_< Hun kan også blive rigtig sur og hyle i raseri, hvis hun ikke får det. Så plejer vi at sætte hende ned (altså væk fra bordet) Resulterer som regel i, at hun sætter sig på numsen og hyler endnu mere- men kort tid efter kommer hun og vil gerne op i stolen igen. Og SÅ kan vi spise pænt- fra egen tallerken :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft samme problem med ældste sønnen, han vil have mere af alt selvom han har masse på tallerknen.

Det hjalp en del da han selv fik lov at tage fra fadet/gryden og over på egen tallerken, siden da går det faktisk ret godt, spørger han til mere uden at have spist op får han af vide det er helt det samme derer i gryden som han har og det acceptere han :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også begyndt at få lidt problemer ved aftensmaden især. Vores søn Mikkel på knapt 16 mdr (vores første) er også begyndt at pege ud efter de ting han gerne vil ha´. I aftes fx. fik vi en pasta-ret som han normalt godt kan li´ og det gik da også fint de første 5-10 min. Men så for drengen øje på de vindruer der står i en skål på sofabordet og nægter nu at spise sin aftensmad for han vil da heller have vindruer. Vi holder fast i at han skal spise sin mad også kan han få vindruer bagefter. Mikkel blive sur da han ikke får sin vilje og begynder at kaste sin mad på gulvet :angry , vi fjerner hans mad, han begynder at skrige. Efter lidt tid finder han ud af at vi ikke gir os og spiser nu pænt sin mad op.

Jeg håber ikke vi skal til at have det show hver aften for så bliver mor her da træt i hovde :wacko

:kram Sanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo Leo, som er 1 år og 10 måneder.

Han har altid været en fræk lille laban, og jeg skal love for, at det ikke har ændret sig efter han er startet i vuggestue.

Han er begyndt at være meget opmærksom på, hvad han vil have fx når vi spiser aftensmad. Så kan han gå helt amok, hvis han ikke må få mere ris, selvom han har en halv tallerken. Vi tager kampen, for han skal jo lære det, men han er da røget i seng et par gange uden at spise op :unsure

Vi har nu indført, at vi portionsanretter og lader gryder og skåle stå i køkkenet.

Det har hjulpet rigtig meget, så det fortsætter vi nok med et stykke tid, indtil han lærer det :bask

Andre der har små bestemmere ved middagsbordet? Og har I gjort noget andet for at få madro?

Hej Ki

Her i huset har jeg jo en teenager på næste 3, og aftensmaden har altid været et stort problem.

Jeg er også begyndt at portionsanrette og det ser ud til at virke.

Dels spiser hun op og dels spiser hun lidt af det hele på tallerkenen frem for kun og spise kartofler eller hvad der hitter den dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella vil gerne have dét vi andre har på tallerkenen- også selvom det er nøjagtigt det samme <_< Hun kan også blive rigtig sur og hyle i raseri, hvis hun ikke får det. Så plejer vi at sætte hende ned (altså væk fra bordet) Resulterer som regel i, at hun sætter sig på numsen og hyler endnu mere- men kort tid efter kommer hun og vil gerne op i stolen igen. Og SÅ kan vi spise pænt- fra egen tallerken :yay

Nøj hvor kan jeg kende til det.. Sådan er frederikke også..

Og så er hun inden i en periode: "vil selv" så det kan tage langt tid at spise lige i øjeblikket, for når man kun får få ris op af gangen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glad for at se, at det ikke kun er Leo der kan te sig ved middagsbordet.

Den der med vindruerne kan jeg genkende - nøøøj <_<

Tror også det er vigtigt, at de ser, at det er det samme mad vi får alle sammen, så den med at lade ham se på mens jeg øser op er også en god idé - haps.

:bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også masser af bøvl ved bordet... hun kyler sin kop ned på gulvet og hopper og danser, rejser sig op for at vil nå ind over bordet.. og vil helst bare selv sidde med hendes tallerken, det får hun så lov til, og lidt ryger der da ned, men jeg er altså nød til at give hende mad også, ellers får hun jo intet at spise..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også masser af bøvl ved bordet... hun kyler sin kop ned på gulvet og hopper og danser, rejser sig op for at vil nå ind over bordet.. og vil helst bare selv sidde med hendes tallerken, det får hun så lov til, og lidt ryger der da ned, men jeg er altså nød til at give hende mad også, ellers får hun jo intet at spise..

Her er det meget afgørende, hvad vi skal spise. I aften spiste han helt vildt meget og ingen ballade.

Godt nok forsøger han hver aften at tømme indholdet af sit krus ned i sin mad, men det er betragter jeg nu som sød ballede :loveshower selvom det jo er et griseri, som han skal lære at lade være med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER