Guest Markat

Markats liv #16

17 indlæg i dette emne

Forord

Jeg har længe gået rundt og tænkt på at skrive lidt ned om hvordan mit liv bevæger sig op og ned. Det kan godt være ret forvirrende, både for mig selv og andre at følge med i hvordan jeg har det, da jeg det svinger rigtig meget.

Hver gang jeg tror at NU går det fremad, så tager jeg lige en tur mere i kulkælderen :(

Tråden her er et sted hvor jeg kan skrive om såvel de bitte små sejre, som de store sorger og den ganske almindelige grå hverdag.

I skal være velkomne til at følge med og kommentere, så længe de er holdt i en sober tone :)

Velkommen til Markats verden :)

Index

# 2 29. august 2011: Introduktion

#4 29. august 2011: Hverdagen som Zombie

#14 30. august 2011: Svømning

#14 30. august 2011: En travl uge

#14 30. august 2011: Penge

#16 30. august 2011: Half & Half

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Introduktion

Hvem er jeg?

En gennemgående glad og positiv 27 årig lærerstuderende, mor til 2 og gift siden 2004.

Jeg er ramt af depression og kæmper en daglig kamp for at vinde mig selv tilbage. Den lille grå mus som depressionen gør mig til, er IKKE mig og jeg savner den ressourcestærke, glade og stærke pige/kvinde som jeg ved er derinde et sted.

Jeg starter om kort tid som e-studerende i Roskilde, efter at Odense seminarium besluttede at der ikke var plads til en studerende der havde det svært. Nogle tng kan jeg få merit for, mens andre er om igen grundet udmeldingen fra Odense og det er naturligvis rigtig ærgerligt.. men jeg glæder mig til at komme igang med den nye studieform, som jeg tror passer meget bedre til mig :)

Udover studiet og min familie, har jeg også min egen lille hobbyvirksomhed, som jeg er SÅ stolt af og som giver mig noget af min gamle selvtillid tilbage. Af hensyn til ulovlig reklame, vil jeg dog ikke komme nærmere ind på hvad virksomheden producerer ;)

Jeg elsker mine børn højere end højt, jeg har en skøn hund, 2 dejlige katte og har tidligere haft både kaniner og akvariefisk.

Det var lige kort om mig - men spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en lærerstuderende :) Jeg læser også til lærer.

Jeg er ked af at høre at du har en depression. Det må virkelig være hårdt :(

Håber snart du får kæmpet dig ud af den :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hverdagen som zombie

Dagen i dag har været meget blandet. De seneste dage har jeg nærmest været søvngænger og ikke magtet ret meget andet end at sove..

Katrine var hjemme fra børnehaven i dag og det meste af dagen foregik her ingenting, men pludselig hen ad eftermiddagen var det ligesom om jeg vågnede.. jeg bagte muffins fra bunden samme nmed Katrine, jeg fjernede alting efter mig med det samme og senere stod jeg for aftensmaden, som jeg også rydde af efter..

Dette er nok i manges øjne ganske almindelige SMÅting, som ALLE burde kunne, men ikke for mig.. jeg har simpelthen ikke kunnet i årevis - og nu er det begyndt at dukke op i ny og næ - min. 1 gang om måneden og ofte flere :)

Det er simpelthen SÅ skønt at mærke kræfterne vende tilbage, men jeg tør ikke håbe på noget, for det kan lynhurtigt vende igen.. babysteps - det må jeg nøjes med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en lærerstuderende :) Jeg læser også til lærer.

Jeg er ked af at høre at du har en depression. Det må virkelig være hårdt :(

Håber snart du får kæmpet dig ud af den :kram2

Hej MAria

Tak for kram :) Det ER hårdt, men jeg VED at det nok skal vende engang - det har bare bygget op så længe at det vil tage ne rum tid inden det bliver nedbrudt..

Hvor læser du henne? Hvor langt er du? Hvilke linjefag har du?

Dejligt at møde en ligesindet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lærerstuderende :P :P Vi kan snart danne en klub..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lærerstuderende :P :P Vi kan snart danne en klub..

Eij hvor godt :) Samme spørgsmål til dig som til MAria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på en skole, men ikke som lærer. Overvejer dog kraftigt at tage uddannelsen - måske også over nettet som du. ;)

Dejligt at du føler dig tryg herinde til at fortælle din historie! :)

Kender turen. Har selv været helt nede og dykke. Der hvor alt gør ondt og det er en anstrengelse bare det, at skulle tørre et bord af. Det er ikke rart!

Godt at du også oplever gode dage ind i mellem. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal her på mandag igang på 3 år og skal læse religion :yay Det sidste år skal jeg have specialpædagogik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg synes det er sejt du ikke lader dig slå ud af at Odense ikke havde plads til dig. Det er deres tab, og heldigvis havde Roskilde plads til dig som E-studerende :glad

Hvordan med eksamener og lign. Skal de tages i Roskilde, eller kan de tages tættere på din bopæl ?.

Hvis de skal tages i Roskilde, og du mangler overnatning har jeg en sofa du må låne i de situationer. Jeg har jo mødt dig før og ved du ikke bider :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også på en skole, men ikke som lærer. Overvejer dog kraftigt at tage uddannelsen - måske også over nettet som du. ;)

Dejligt at du føler dig tryg herinde til at fortælle din historie! :)

Kender turen. Har selv været helt nede og dykke. Der hvor alt gør ondt og det er en anstrengelse bare det, at skulle tørre et bord af. Det er ikke rart!

Godt at du også oplever gode dage ind i mellem. :kram2

Det synes jeg bestemt du skulle gøre :) Evt. på Nissum seminarium - de har et vældig godt ry og det er så vidt jeg husker ikke langt fra dig ;) FIk du egentlig den stilling jeg hjalp med ansøgningen til?

Er ked af at høre at du også har været turen igennem - det er simpelthen så opslidende :( men det giver nu alligevel noget når man kommer ud på den anden side.. en forståelse for andre mennesker i svære situationer, som man ikke kan læse eller købe sig til :)

Jeg glæder mig fortsat til at fotografere dig - skal bare lige have fundet den rigtige lejlighed til at slæbe grejet med derop ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal her på mandag igang på 3 år og skal læse religion :yay Det sidste år skal jeg have specialpædagogik :)

Uuuh - spændende :) Jeg håber på at komme til at undervise i religion engang, selvom det ikke bliver mit linjefag - og specialpædagogik er også bare super spændende :)

Jeg skulle have været på 3. årgang, hvis ikke LPF havde f***** det op :( Istedet starter jeg på 1. årgang med merit.. men pyt - jeg forsøger at tage det med et smil og der skal nok vise sig et eller andet positivt ved det på et tidspunkt - det gør der altid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Jeg synes det er sejt du ikke lader dig slå ud af at Odense ikke havde plads til dig. Det er deres tab, og heldigvis havde Roskilde plads til dig som E-studerende :glad

Hvordan med eksamener og lign. Skal de tages i Roskilde, eller kan de tages tættere på din bopæl ?.

Hvis de skal tages i Roskilde, og du mangler overnatning har jeg en sofa du må låne i de situationer. Jeg har jo mødt dig før og ved du ikke bider :D

Tak :) Det var et rigtig hårdt slag da jeg fik brevet om udmeldelse, jeg kæmpede, men tabte. Det var meget tydeligt at den ældre, mandlige ledelse der sidder i Odense burde udskiftes - de havde absolut ingen forståelse for hverken fødselsdepression eller valget om at få børn under uddannelse, fremfor at risikere slet ikke at få børn. Jeg er ikke den eneste der ar haft problemer derude, det er ikke for sjov de har landets dårligste ry.. men damn det gjorde ondt alligevel.. :(

Jeg rejser med tog til Roskilde 2 dage om måneden :) Omkring eksamener - det ved jeg ikke endnu, men praktikken skulle jeg kunne tage i nærheden af min bopæl :) Derfor vil jeg alligevel sige tak for buddet - det er rart at vide hvis det skulle komme til at brænde på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SVØMNING

SÅ er der svømning igen!

Katrine har gået til svømning siden hun var 3mdr. og Simon siden han var 5 mdr., men vi har ikke være så gode til at komme afsted som vi kunne ønske. Det har hængt sammen med at jeg havde det så dårligt, at det kunne være rigtig svært at overskue.. men nu starter en ny sæson - Katrine er rykket op på et hold uden forældre og Simon er meget nemmere at have med, nu hvor han går, står, taler osv., så nu satser vi på at det bliver nemmere at overskue - og vi håbe at vi kan være bedre til at komme afsted :)

En travl uge

Generelt bliver det en travl uge. I dag er som sagt svømmedag - i morgen skal Katrine have en veninde med hjem, mens manden må "arbejde over" da mine forældres bil er gået i stykker, torsdag - fredag og lørdag skal jeg til Roskilde, på mit første Face2Face seminar, lørdag skal manden så til dans med Katrine for første gang, mens jeg er i Roskilde og lørdag er der også gadefest.. Pyyyyh!

Penge

Det er sjældent vi er så hårdt spændt for og for liiige at toppe det af med lidt ekstra stress, så har jeg ikke fået SU for august endnu og det ser heller ikke ud til at det når at komme til 1. september, så jeg må ringe i banken og tigge om at låne til togbilletter til Roskilde, samt til at holde fødselsdag for Simon i næste uge..

Iiiih hvor jeg glæder mig til det hele er på plads igen, så vi kan leve et normalt liv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej MAria

Tak for kram :) Det ER hårdt, men jeg VED at det nok skal vende engang - det har bare bygget op så længe at det vil tage ne rum tid inden det bliver nedbrudt..

Hvor læser du henne? Hvor langt er du? Hvilke linjefag har du?

Dejligt at møde en ligesindet :)

Jeg er lige startet på 2. år, men jeg tager kun pædagogik i år, da jeg ellers er på barsel med min søn på 3 uger :biglove

Jeg læser på Frederiksberg Seminarium og skal have historie og specialpædagogik som linjefag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Half & Half

Dagen begyndte træls. Jeg har kæmpet rundt for at finde ud af hvordan jeg skal komme til Roskilde torsdag, fredag, lørdag til seminar. Da jeg ikke har fået min SU for august endnu og heller ikke får for september foreløbig er vi ved at være godt i bund med reserverne, så 1500 kr til tog billetter er jo en hel del..

Jeg burde kunne få Wildcard, men da jeg ikke har fået min SU endnu, er det ikke en mulighed - jeg kan heller ikke få mit uddannelseskort endnu, fordi min SU ikke er gået igennnem.. dvs. at der ikke er anden udvej end at betale fuld pris og jeg kan ikke engang regne med at få noget som helst refunderet :(

Jeg havde samtidig fat i min SU vejleder, for at høre hvor min SU bliver af.. det viser sig så at Odense semi har sendt mine overflyttelses papirer til Holbæk i stedet for Roskilde (hvilket jeg fandt ud af i fredags) men derfor er min SU ansøgning OGSÅ havnet i Holbæk.. nu skal min ansøgning så annulleres, hvorefter den skal sendes igen, med Roskilde som adresse *SUK* så jeg skal ikke forvente at få udbetalt noget før til oktober..

Nå, det var så den dårlige del af dagen. Jeg gik i seng og gravede mig ned under dynen, med en følelse af at hele verden var i færd med at ramle sammen om hovedet på mig!

Klokken var blevet tid til at hente Katrine og så skulle vi afsted til svømning. Jeg smurte madpakker og så steg vi ind i børnebussen da min mand kom tøffende med Simon. Katrine skulle starte på det "store" hold, hvor hun skulle i vandet uden mor og far for første gang og hun var meget nervøs, men det gik bare super godt og jeg var super stolt af hende :)

Efter svømning kørte vi hjem og puttede vores trætte børn. Manden kørte ned for at handle, da vi jo skal have Katrines veninde med hjem i morgen. Da han kom hjem gik jeg ud i køkkenet, hvor jeg gik i gang med at lave mad!!! Det er bare SÅ surrealistisk at kunne det - og super skønt :) Imens jeg var igang med min og mandens aftensmad, lavede jeg de indledende øvelser til den lasange som vi skal have i morgen..

Det er bare SÅ skønt og jeg fatter ikke helt hvor den energi kommer fra, for jeg "burde" jo sidde og tåge ved tanken om at skulle alene til Roskilde i overmorgen..

Åååh jeg tør slet ikke håbe på at det holder, men jeg nyder virkelig de gode stunder :)

Selv det at kunne skrive så meget her i tråden, er helt surrealistisk for mig - men damn det er skønt :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige startet på 2. år, men jeg tager kun pædagogik i år, da jeg ellers er på barsel med min søn på 3 uger :biglove

Jeg læser på Frederiksberg Seminarium og skal have historie og specialpædagogik som linjefag :)

SPændende :) Historie er ogs et af de fag jeg gerne vil undervise i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER