Sarahb_dk

Andre der skal tabe sig før evt behandling?

22 indlæg i dette emne

Sagen er, at min mand og jeg har været igang ret længe med projekt baby. Vi har også været til diverse undersøgelser og ingen af os fejler noget. Det eneste "problem" er, at jeg vejer for meget, faktisk skal jeg helst tabe 23 kg inden vi kan komme videre i behandlingsforløbet.. :13:

Jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt uoverskueligt. Samtidigt slår jeg også mig selv oveni hovedet hver gang PB ikke lykkes, for hvis jeg nu bare tabte mig så kunne vi ligesom komme videre!! :gal

Men ja, jeg ville egentlig bare høre om der er andre i samme situation herinde? Og hvordan går det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep sådan er det også hos os, jeg skal tabe mig inden fb start - selvom at jeg ved at vi nok skal ga hjælp på trods af at jeg taber mig, så dunker jeg mig oven i hovedet hver måned når jeh får mens.

Jeg er netop startet hos en diætist, det bliver et spændende forløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også tit an på, om man er i det private eller i det offentlige system. Jeg skulle tabe mig inden, det offentlige villle tage mig. Men jeg har fået behandling i det private. Men der er jo som regel en grund til at de ikke vil tage os pga vægten. ;o). Held og lykke med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg skal ikke i behandling, men for min egen og baby - en gang - ja, så skal jeg tabe mig mindst 15 kg.. Så nu kæmper jeg med det og tror jeg vil forsøge med vægtkonsulenterne fra mandag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg sku tbae mig 8-10 kg inden vi kan komme igang med behandling og er endelig kommet i mål og de har sagt ok til start af behandling ... jeg endte med a være 9,5 kg lettere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Jeg overvejer også en diætist, håber det kan give et spark bagi i forhold til at skulle klare det selv. Jeg havde faktisk tabt 10 kg (inden vi gik igang med PB), men de sneg sig ligeså stille og roligt på igen.. Er simpelthen for glad for mad :mam

Ved I, om der er et specielt forum eller en tråd herinde, for dem der gerne vil/skal tabe sig?

JEg krydser fingre og hepper på jer alle :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer også tit an på, om man er i det private eller i det offentlige system. Jeg skulle tabe mig inden, det offentlige villle tage mig. Men jeg har fået behandling i det private. Men der er jo som regel en grund til at de ikke vil tage os pga vægten. ;o). Held og lykke med det hele.

Min egen læge sendte os videre uden problemer og vi er så blevet henvist til en gynækologisk klinik, hvor vi fik taget indledende blodprøver og manden sædprøve. Da der ingenting var galt, er vægttab det næste trin. Men ja, det er jo for ens egen skyld, der er jo flere risici ved graviditeten som overvægtig.

Har du selv betalt for behandlingerne så eller hvordan? (håber det er ok jeg spørger, ellers så sig endelig til :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et slankeforum herinde :) nede under "Fantastiske BK sub's"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er et slankeforum herinde :) nede under "Fantastiske BK sub's"

Super :) Der kigger jeg lige ind. Tak for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min egen læge sendte os videre uden problemer og vi er så blevet henvist til en gynækologisk klinik, hvor vi fik taget indledende blodprøver og manden sædprøve. Da der ingenting var galt, er vægttab det næste trin. Men ja, det er jo for ens egen skyld, der er jo flere risici ved graviditeten som overvægtig.

Har du selv betalt for behandlingerne så eller hvordan? (håber det er ok jeg spørger, ellers så sig endelig til :))

Jep har selv betalt, men det skal du jo også i det offentlige for alt behandling. Og hvis du "kun" skal insemineres, så er der mange private steder der er billigere end det offentlige. Held og lykke med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der har hjulpet mig af med mine kilo er madlog. www.madlog.dk Du taster simpelhen det ind du spiser, hvad du vejer og hvad du oensker at veje, saa regner den ud hvor meget du maa/skal spise. Det er en rigtig fin maade at opdage de skjuilte kcal ogsaa er der intet mad der er forbudt... :loveshower

Brugte programmet i ca 5 mdr og roeg fra 78 kg ned til 67.8 kg... Super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også lige slå et slag for madlog.dk.. Jeg har prøvet alt andet - Nupo, Alli, vægtkonsulenterne og jeg skal komme efter dig.. Men madlog.dk, det har altså bare virket for mig. Jeg er indtil videre gået fra at veje 107,4 til lige nu at veje 83.. Og jeg mangler stadig 15 kg..

En af grundene til at jeg ville tabe mig, var faktisk pga fertilitet og for at kunne gennemføre en graviditet, forhåbentlig uden alt for mange gener :)

Held og lykke med det. Send mig endelig en PB hvis jeg kan hjælpe med noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste der har hjulpet mig af med mine kilo er madlog. www.madlog.dk Du taster simpelhen det ind du spiser, hvad du vejer og hvad du oensker at veje, saa regner den ud hvor meget du maa/skal spise. Det er en rigtig fin maade at opdage de skjuilte kcal ogsaa er der intet mad der er forbudt... :loveshower

Brugte programmet i ca 5 mdr og roeg fra 78 kg ned til 67.8 kg... Super

Det er godt nok et flot vægttab! Jeg har godt hørt om madlog, så måske skulle jeg prøve der? Jeg har forsøgt med madital.dk, det er vidst lidt samme koncept, men har hørt at der er flere madvarer tastet ind på madlog, så den er nemmere at bruge. Jeg må vidst lige ind og lure lidt.. og så igang med motionen igen :8:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil altså også lige slå et slag for madlog.dk.. Jeg har prøvet alt andet - Nupo, Alli, vægtkonsulenterne og jeg skal komme efter dig.. Men madlog.dk, det har altså bare virket for mig. Jeg er indtil videre gået fra at veje 107,4 til lige nu at veje 83.. Og jeg mangler stadig 15 kg..

En af grundene til at jeg ville tabe mig, var faktisk pga fertilitet og for at kunne gennemføre en graviditet, forhåbentlig uden alt for mange gener :)

Held og lykke med det. Send mig endelig en PB hvis jeg kan hjælpe med noget :)

VILDT flot vægttab!! Hvor lang tid har det taget dig? Jeg bliver da nødt til at melde mig til der, så jeg også kan få smit noget af alt mit flæsk :whistling

Jeg har ikke prøvet alli endnu (til trods for at jeg ansat på et apotek...) En af mine kolleger har prøvet det uden den store effekt, men det er nok meget forskelligt. Der er nok ingen nemme veje, det er bare at styre hvad man stopper i munden.. Men det er jo nemmere sagt end gjort :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VILDT flot vægttab!! Hvor lang tid har det taget dig? Jeg bliver da nødt til at melde mig til der, så jeg også kan få smit noget af alt mit flæsk :whistling

Jeg har ikke prøvet alli endnu (til trods for at jeg ansat på et apotek...) En af mine kolleger har prøvet det uden den store effekt, men det er nok meget forskelligt. Der er nok ingen nemme veje, det er bare at styre hvad man stopper i munden.. Men det er jo nemmere sagt end gjort :lol

Tusind tak.. jamen jeg startede d. 15 marts sidste år - og jeg stoppede med at taste min mad d. 20 april i år. Så omkring et års tid. Dog har jeg taget 4 kg på igen på det sidste halve år, så nu tager vi lige 2. etape inden vi skal begynde på projekt baby :)

Alli er virkelig heller ikke pengene værd, hvis du spørger mig. Man kan tabe sig ligeså meget ved sund kost og motion, og så slipper man altså for fedt-diarre.. :whistling

Der er ingen nemme veje - mit mantra er: luk munden og let røven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak.. jamen jeg startede d. 15 marts sidste år - og jeg stoppede med at taste min mad d. 20 april i år. Så omkring et års tid. Dog har jeg taget 4 kg på igen på det sidste halve år, så nu tager vi lige 2. etape inden vi skal begynde på projekt baby :)

Alli er virkelig heller ikke pengene værd, hvis du spørger mig. Man kan tabe sig ligeså meget ved sund kost og motion, og så slipper man altså for fedt-diarre.. :whistling

Der er ingen nemme veje - mit mantra er: luk munden og let røven ;)

Hahaha, det har du jo ret i :lol Jeg har ikke lavet dagens gerning idag, kun lige været oppe og handle lidt.. Måske skulle man svinge støvsugeren, det er nok sundt i mere end en forstand :)

Har dog været meget dygtig og rev ned fra hylderne i grøntafdelingen, så nu er der ingen undskyldning. Så må vi se hvor længe jeg holder :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha, det har du jo ret i :lol Jeg har ikke lavet dagens gerning idag, kun lige været oppe og handle lidt.. Måske skulle man svinge støvsugeren, det er nok sundt i mere end en forstand :)

Har dog været meget dygtig og rev ned fra hylderne i grøntafdelingen, så nu er der ingen undskyldning. Så må vi se hvor længe jeg holder :prik

Godt at se de små fremskridt. Støvsugning er altid godt.. Måske med lidt musik, så man også danser ;)

Nu vil jeg dykke ned i råkost-salaten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været så overvægtig, at det var en hindring i at komme i behandling. Men jeg har pco og derfor ville det være en god ide at tabe mig, da det kan hjælpe på PCO'en. Jeg har nu tabt mig næste 21 kg og har fået at vide at min gynækolog, at jeg ikke behøver at tabe mig mere. Nu er det i hverfald ikke vægten der gør, at jeg ikke kan blive gravid.

Min metode, og er stadig, for jeg er ikke færdig endnu, har været kontrolvejninger i mit lægehus ved en sygeplejerske. Derudover sund fornuft, motivation og viljestyrke kombineret med spinning og nu også løb, da jeg ikke er bange for at min krop er for tung mere.

Men kig da forbi slankeklar i et underforum herinde, tilmeld dig taberdysten, så skal du stå skoleret overfor alle os andre hver tirsdag.

Jeg vil i hvert fald ønske dug held og lykke med vægttabet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været så overvægtig, at det var en hindring i at komme i behandling. Men jeg har pco og derfor ville det være en god ide at tabe mig, da det kan hjælpe på PCO'en. Jeg har nu tabt mig næste 21 kg og har fået at vide at min gynækolog, at jeg ikke behøver at tabe mig mere. Nu er det i hverfald ikke vægten der gør, at jeg ikke kan blive gravid.

Min metode, og er stadig, for jeg er ikke færdig endnu, har været kontrolvejninger i mit lægehus ved en sygeplejerske. Derudover sund fornuft, motivation og viljestyrke kombineret med spinning og nu også løb, da jeg ikke er bange for at min krop er for tung mere.

Men kig da forbi slankeklar i et underforum herinde, tilmeld dig taberdysten, så skal du stå skoleret overfor alle os andre hver tirsdag.

Jeg vil i hvert fald ønske dug held og lykke med vægttabet :goodluck

Det er også et vildt flot resultat du har opnået! Jeg bliver super inspireret af jer damer herinde idag :)

Min læge har faktisk også tilbudt mig kontrolvejninger, hvis jeg havde lyst til det..Men kan godt mærke at jeg lige skal overvinde mig selv, inden jeg tropper op til det. Det er åndssvagt, men jeg ville gerne tabe mig lidt inden, så jeg ikke synes det er helt så pinligt at skulle derop.. Stupid, I know :whistling

Jeg var lige inde og kigge på taberdysten, det var måske et godt sted at starte? Tror lige jeg skal igang i denne her uge og se hvordan det hele går og så må jeg se om jeg ikke skulle melde mig til.

Nu har jeg i hvert fald fået oprettet en profil på madlog, og den er da 1000 gange mere overskuelig end madital. Så nu er det bare at klø på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med vægttabet. Vi ved jo alle hvad det er vi bør gøre, men nogle gange kan det være rigtig svært. Og derfor er det godt, at der er diverse ting der kan hjælpe os i gang. Jeg har tabt 14.7 siden starten af april, men det er kun fordi, at jeg har VILLE tabe mig. For hvis jeg ikke er rigtig motiveret, så kan jeg lige så godt lade være med at gå i gang, for så er det dødsfødt fra starten. Og jeg synes det var rigtig svært, da jeg fik at vide, at jeg skulle tabe mig, så er det meget nemmere, når man selv beslutter det. Håber madlog er det rigtige for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blev lidt inspireret af denne tråd, så nu har jeg også meldt mig på madlog! yiepiehh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madlog kan godt vaere vildt traels i starten fordi man skal veje og skrive ALT ned. Men efterhaanden bliver det en del af din hverdag og saa gaar der naesten sport i at ramme de rigtig tal og maengder. Til jer der har meldt jer til madlog og holder jer til spillereglerne i vil helt sikkert IKKE fortryder.. Jeg er selv ikke laengere paa madlog af flere oversager nomaltvaegt, graviditet med kvalme osv men efter det har vaere saa stor en del af min hverdag kender jeg efterhaanden til hvor meget der er fornuftig at indtage af de forskellige foedevare og husker at faa nok protein (hvilket var et stor problem for mig da jeg spiste "fedt")

Held og lykke toesser :13: :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER