Susanne

Vi har måske solgt lejligheden...

55 indlæg i dette emne

Vi har måske solgt lejligheden!!!

Onsdag aften havde jeg efterhånden affundet mig så meget med, at boligmarkedet var dødt og at Anna derfor skal starte livet på Amagerbro. Jeg gik rundt i soveværelset og målte op og funderede over indretning og sådan og mens jeg sad og surfede pusleborde på internettet, kom der en sms. Det var vores mægler der gerne ville snakke med mig, så jeg ringede og fik af vide, at der samme aften var underskrevet en købsaftale! :o Jeg var helt rundt på gulvet! De havde budt 1.620.000 med overtagelse 1/1. Overtagelsestidspunktet kunne jo på ingen måde komme på tale - det hedder 1/11 eller 1/12 - og 1.620.000 var også under min smertegrænse. Aftalen var at tage ned til mægleren fredag efter arbejde og snakke om et evt. modbud.

Vi gik ned til mægleren torsdag kl. 17:30 og fik snakket os frem til, at overtagelsesdagen i hvert fald skulle ændres til 1/11 eller allersenest 1/12. Derudover, så synes jeg 1.620.000 var for lidt - 1.675.00 var en god pris og 1.650.000 var okay og mit minimum. Det noterede han og ringede til køber... Han kom tilbage og sagde, at 1/12 var godtaget og at de nok havde lidt mere at give af, men at køber lige skulle snakke med konen og ville ringe tilbage 5 min senere. Det gjorde han med et nyt bud på 1.630.000 - så de var gået 10.000 kr. op?! Det er jo ingenting! <_< Mægler sagde til ham, at det nåede ikke vores mindstepris, men han ville ikke gå længere op. Nuj, hvor var jeg skuffet!!! Og det gjorde helt ondt indeni, da mægler skrev 'Afvist' med store bogstaver hen over købsaftalen :(

Vi gik derfra og var helt forvirrede, skuffede og afmægtige. Over aftensmads-tilberedningen fik vi snakket rigtig meget frem og tilbage. Hvor gerne vil vi sælge og komme videre? Hvorfor var det lige 1.650.000 der var mit minimum? Og er det virkelig 20.000 kr. der skal afgøre om handlen går igennem eller falder til jorden?! Jeg havde gennem hele dagen kunne mærke hvor meget jeg håbede de ville byde noget jeg med ro i sindet kunne sige ja til - hvor gerne jeg vil videre! Så jeg var bare SÅ skuffet og virkelig splittet. Som Søren gangske rigtigt sagde, så var vi nødt til at træffe en beslutning og stå ved den! Ikke noget med at fundere og blive bitter... Vi besluttede at sove på det og så vurdere fredag, om vi ville acceptere de 1.630.000.

Kl. 21 kom der en sms... Det var vores mægler der undskyldte, at han skrev så sent, men at hvis jeg havde 5 min måtte jeg godt ringe... BAM, så havde jeg en puls på 240! :o Jeg ringede og det viste sig, at køber også havde summet over det over aftensmaden og havde kontaktet mægler og sagt de var villige til at skrive under på et nyt bud på 1.655.000?! Jeg var helt rundt på gulvet! Onsdag aften gik jeg og målte op til puslebord i soveværelset og 24 timer senere var det hele sandsynligvis vendt helt på hovedet!

Køber havde telefonmøde med sin advokat i går. Hun havde efter sigende fået alt det hun skulle bruge og umiddelbart var der ikke noget at komme efter fra hendes side, men derfor var det en virkelig nervepirrende dag i går alligevel - for med udskrevet valg og uden vedtaget boligpakke var det jo ikke til at sige hvad køber gjorde - og der var jo altså ikke underskrevet noget bud på den nye pris, så de kunne sagtens ændre mening! :unsure Jeg skrev til mægler, men han svarede ikke... Jeg skrev igen her til morgen og han svarede, at alt stadig kørte på skinner. At advokaten havde skrevet i går og at køber skriver under på Allonge vedr. ændret overtagelsdato og pris og at han ringer til os i morgen eller mandag så vi kan komme ned og skrive under. Så indenfor få dage er det hele måske faldet på plads. Og vi står uden bolig d. 1/12 hvor jeg er 36+5!! :o

Så nu skal vi finde ud af hvad vi så skal! Med de nye boligkøbs-love de (måske :unsure) har gang i at indføre, vil vi ved køb af hus til 4 mio spare ca. 60.000 kr. det første år vi ejer det. Det er da også værd at tage med! På den anden side, så vil vi jo heller ikke købe noget med mindre det er det rigtige... Og så skal vi ud og finde lejebolig... Hvor skal det i så fald være, kan vi få noget og hvad koster det? Og risikerer vi at ende som så mange andre lejere, der aldrig ser deres depositum igen fordi lejligheden skal 'opfriskes'...

Puha, det er overvældende, spændende og fantastisk! :yay

Kryds fingre for, at det hele ender som vi håber og der ikke sker et eller andet dumt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nu skal du huske, at efter der er skrevet under på papirene, så har både sælger og køber stadig 14 dages returret. Denne periode synes vi, som huskøbere var enormt nervepirrende, for tænk sig, hvis sælger pludselig fortrød:::

Men hvor er det spændende, at i nu med ro i sindet kan kigge på huse og rigtig kan forelske jer. Vi faldte for det første hus, som vi kiggede på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :yay :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skal du huske, at efter der er skrevet under på papirene, så har både sælger og køber stadig 14 dages returret. Denne periode synes vi, som huskøbere var enormt nervepirrende, for tænk sig, hvis sælger pludselig fortrød:::

Men hvor er det spændende, at i nu med ro i sindet kan kigge på huse og rigtig kan forelske jer. Vi faldte for det første hus, som vi kiggede på...

Jeg ved godt der er en fortrydelsesperiode, men tror nu ikke det er 14 dage... På den anden side, så tror jeg ikke de fortryder, hvis de først skriver under (antijinx!). Men det er jo derfor I skal krydse fingre for os ;)

EDIT: Fandt lige det her:

Forbrugerbeskyttelsesloven giver dig en frist på seks hverdage, til at fortryde dit boligkøb. Fristen løber fra det tidspunkt, hvor du og sælger har underskrevet købsaftalen. At der er seks hverdage betyder, at du som køber altid har én weekend til at overveje købet i. Med denne korte fortrydelsesfrist har du mulighed for uden pres fra sælgeren at overveje købet grundigt og eventuelt søge bistand fra en kvalificeret rådgiver.

Vil du bruge fortrydelsesretten, skal du betale en godtgørelse til sælgeren på 1% af købesummen, medmindre sælger ikke har skrevet under endnu. Det er nødvendigt, at din skriftlige meddelelse og betaling er kommet frem til sælger eller ejendomsformidler inden fristens udløb.

Fortrydelsesretten forhindrer ikke, at du og sælger aftaler, at din rådgiver skal godkende handlen i sin helhed (rådgiverforbehold.) Et rådgiverforbehold betyder, at hvis rådgiveren har væsentlige indvendinger mod købsaftalen, der ikke kan løses med sælger, så falder handlen bort, uden at du skal betale godtgørelse.

Så 6 dage... Og så var det jo altså i onsdags de skrev under på købsaftalen, så tror det er den dag der tælles fra. De har haft advokatforbehold, men advokaten har jo skriftligt godkendt købet... Så det koster dem 17.000 kr. at springe fra - det vil de da ikke?! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men skal nok krydse fingre for, at i får solgt lejligheden og finder drømmehuset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende :glad

Krydser fingre for, at alt går som I ønsker :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men skal nok krydse fingre for, at i får solgt lejligheden og finder drømmehuset

Tak! ;) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt der er en fortrydelsesperiode, men tror nu ikke det er 14 dage... På den anden side, så tror jeg ikke de fortryder, hvis de først skriver under (antijinx!). Men det er jo derfor I skal krydse fingre for os ;)

EDIT: Fandt lige det her:

Forbrugerbeskyttelsesloven giver dig en frist på seks hverdage, til at fortryde dit boligkøb. Fristen løber fra det tidspunkt, hvor du og sælger har underskrevet købsaftalen. At der er seks hverdage betyder, at du som køber altid har én weekend til at overveje købet i. Med denne korte fortrydelsesfrist har du mulighed for uden pres fra sælgeren at overveje købet grundigt og eventuelt søge bistand fra en kvalificeret rådgiver.

Vil du bruge fortrydelsesretten, skal du betale en godtgørelse til sælgeren på 1% af købesummen, medmindre sælger ikke har skrevet under endnu. Det er nødvendigt, at din skriftlige meddelelse og betaling er kommet frem til sælger eller ejendomsformidler inden fristens udløb.

Fortrydelsesretten forhindrer ikke, at du og sælger aftaler, at din rådgiver skal godkende handlen i sin helhed (rådgiverforbehold.) Et rådgiverforbehold betyder, at hvis rådgiveren har væsentlige indvendinger mod købsaftalen, der ikke kan løses med sælger, så falder handlen bort, uden at du skal betale godtgørelse.

Så 6 dage... Og så var det jo altså i onsdags de skrev under på købsaftalen, så tror det er den dag der tælles fra. De har haft advokatforbehold, men advokaten har jo skriftligt godkendt købet... Så det koster dem 17.000 kr. at springe fra - det vil de da ikke?! :rolleyes

Nej det gør de ikke, og slet ikke, når de er så velovervejet, at de allerede har advokat med ind over. Det fortæller, at de er ret velovervejet...

Jeg sagde de 14 dage, fordi jeg ikke kunne huske selve antallet af dage, så heller for mange end for lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør de ikke, og slet ikke, når de er så velovervejet, at de allerede har advokat med ind over. Det fortæller, at de er ret velovervejet...

Jeg sagde de 14 dage, fordi jeg ikke kunne huske selve antallet af dage, så heller for mange end for lidt :D

Hmm... jeg håber da virkelig ikke der er nogen der køber fast ejendom uden at have en advokat på :unsure

Men, det er et forældrekøb og de har været ude at flere omgange, både forældre og børn, og de har også set på andre lejligheder, så det er vist en overvejet beslutning, at det er denne her de vil have ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende, Susanne. Åhh, hvor jeg håber for jer, at aftalen går igennem :goodluck

Men jeg kan godt forstå, at det er lidt nervepirrende for jer at stå uden bolig, når du er 36+5 (jeg fødte 36+3 ;) ).

Må jeg foreslå at flytte til Lyngby? Her er SÅ dejligt, og her er gode børneinstitutioner og skoler :) Det er tæt på sø, skov og strand - ja, det fås ikke meget bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg håber da virkelig ikke der er nogen der køber fast ejendom uden at have en advokat på :unsure

Men, det er et forældrekøb og de har været ude at flere omgange, både forældre og børn, og de har også set på andre lejligheder, så det er vist en overvejet beslutning, at det er denne her de vil have ;)

jeg mener først vi havde advokaten med ind over, da vi havde skrevet under og skulle godkende tilstandsrapporten. Men kommer da helt i tvivl nu, men det er jo også over 6 år siden allerede... Og vores advokat var min moster, som gjorde det noget billigere for os :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende, Susanne. Åhh, hvor jeg håber for jer, at aftalen går igennem :goodluck

Men jeg kan godt forstå, at det er lidt nervepirrende for jer at stå uden bolig, når du er 36+5 (jeg fødte 36+3 ;) ).

Må jeg foreslå at flytte til Lyngby? Her er SÅ dejligt, og her er gode børneinstitutioner og skoler :) Det er tæt på sø, skov og strand - ja, det fås ikke meget bedre!

Jamen, det bliver skam i Virum/Lyngby/Holte/Bagsværd/Brede/Søllerød vi kommer til at kigge, så måske kommer jeg til Lyngby ;)

Og jeg håber IKKE, at jeg kommer til at føde 36+3! Det er 4 dage efter jeg er gået på barsel og jeg bor forhåbentlig i en masse flyttekasser der... Åh, bliver altså lidt nervøs for om det er for satset! :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke og :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende, Susanne. Åhh, hvor jeg håber for jer, at aftalen går igennem :goodluck Men jeg kan godt forstå, at det er lidt nervepirrende for jer at stå uden bolig, når du er 36+5 (jeg fødte 36+3 ;) ).Må jeg foreslå at flytte til Lyngby? Her er SÅ dejligt, og her er gode børneinstitutioner og skoler :) Det er tæt på sø, skov og strand - ja, det fås ikke meget bedre!

hæ hæ jeg er lige flyttet til Lyngby og er SÅ glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt I har fået solgt :glad

Husk fortrydelsesretten på de 6 hverdage går begge veje ;) Puha.. De er lange - uanset om man er køber eller sælger :D

Vi fik pludselig solgt vores andelshus i april, VUPTI, også måtte vi bruge påsken på at kigge på et nyt hjem :)

10 huse senere stod vi med HUSET det bare SKULLE være - og det var ikke engang til salg officielt, det bare bare mægleren som havde haft det til salg for et års tid siden, hvor det ikke bare blevet solgt, også have han kontaktet hende der boede her, at han troede han havde potentielle købere :)

I skal nok få det hele tid at gå op i en højere enhed, men kan godt forstå din skepsis - men selvfølgelig går det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, får helt kriller i maven på jeres vegne ^_^ Hvor er det spændende!

Jeg håber, at det hele kommer til at flaske sig for jer - både med salg af lejlighed og med at finde et andet sted at bo.

Mange hilsner mig, der helt sikkert ikke havde nerver til at flytte 36+5, men nu er jeg også dårlig til at håndtere flytniger ( <_< )...

P.S. Der er altså også både hav, strand og skov på Vestegnen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, det bliver skam i Virum/Lyngby/Holte/Bagsværd/Brede/Søllerød vi kommer til at kigge, så måske kommer jeg til Lyngby ;)

Og jeg håber IKKE, at jeg kommer til at føde 36+3! Det er 4 dage efter jeg er gået på barsel og jeg bor forhåbentlig i en masse flyttekasser der... Åh, bliver altså lidt nervøs for om det er for satset! :unsure

Det er ikke for satset! Få I bare solgt den lejlighed, så skal alt det andet nok løse sig på smukkeste vis :kram2

Og husk på, at det jo mere er undtagelsen end reglen, at en førstegangsfødende føder så lang tid før termin ;)

hæ hæ jeg er lige flyttet til Lyngby og er SÅ glad :loveshower

Ja, her er SÅ skønt. Hvor er du flyttet hen? (Altså ikke adressen, men i hvilket område ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, hvor er det spændende. Rigtig meget held og lykke med det hele :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke for satset! Få I bare solgt den lejlighed, så skal alt det andet nok løse sig på smukkeste vis :kram2

Og husk på, at det jo mere er undtagelsen end reglen, at en førstegangsfødende føder så lang tid før termin ;)

Ja, her er SÅ skønt. Hvor er du flyttet hen? (Altså ikke adressen, men i hvilket område ;) )

Buddingevej/Gammelmosevej, der ved motorvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan jo også finde noget andet at bo i inden 1. Dec;) (jep er fuld af gode ideer;)) vi har også lige solgt vores andrlsbolig, og det var de seks længste hverdage i mit liv;) held og lykke m det hele!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med salget :-)

Tror ikke du skal være bange for at køber fortryder - de skal jo betale 1% af købssummen, hvis de gør det - ret mange penge :-)

Jeg har lige købt ny lejlighed i Bagsværd og kan også helt klart anbefale området - så dejligt og Gladsaxe kommune er bare en super børnekommune med rigtig gode vuggestuer/børnehaver og skoler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt i muligvis har fået solgt! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det spændende for jer... Fik for nyeligt solgt min andelslejlighed og puha de 6 dage er altså nervepirrende... Især fordi min lejlighed er så billig at 1% ikke var noget særligt så det ville ikke være slemt at fortryde...

Hvor er det bare lækkert hvis det lykkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser fingre for det hele er på plads. :goodluck Det ville da være så lækkert for jer :)

Derudover vil jeg da lige gøre opmærksom på, det kun er køber der har 6 dages (hverdage) fortrydelsesret. Det er også kun køber der skriver under på det. Købsaftalen er blot et købstilbud indtil sælger har skrevet under, men når sælger har gjort det, hænger man altså på det.

Forresten har jeg kun prøvet 1 gang, at køber har kommet og lagt en check på 1 %.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER