CakeCrazy

Hvem stemmer du på til valget?

73 indlæg i dette emne

Jeg stemmer på SF. Jeg tror ikke jeg stemmer personligt denne gang, for jeg synes ikke, at kandidaterne er tydelige.

Som udgangspunkt er jeg nok i bund og grund kommunist, så hvorfor stemmer jeg så ikke på Enhedslisten. Det gør jeg ikke fordi, jeg synes de er for "lilla-ble-på-hovedet-islændersweater-jeg-er-vokset-op-i-et-kollektiv-agtige". Jeg ser kommunisme som et ideal, men ikke noget, der vil kunne realiseres i nutidens verden. Kapitalismen skal afskaffes først. Og det tror jeg ikke sker, før sult, nød og penge er udryddet. Og jeg ville egentlig også gerne betale meget mere i skat.

Jeg kunne aldrig finde på at stemme på Blå Blok. I bund og grund er jeg faktisk enig med mange af deres holdninger. Jeg mener at man altid har et valg og ansvaret for sit eget liv. Men jeg kan ikke forene mig med ideen om brugerbetaling på for eksempel lægebesøg eller fertilitetsbehandling. I mine øjne er det det samme som at vurdere et menneskes værdi alt efter, hvor mange penge dette menneske har. For mig har alle mennesker den samme værdi, og alle har en plads i samfundet.

Jeg stemmer på SF, fordi jeg synes, at deres menneskesyn bedst passer med det syn jeg selv har. Men egentlig synes jeg at det politiske system vi har nu, snart har udtjent sin værnepligt. Hvad det så skal erstattes af, det ved jeg ikke.

Jeg synes det er lidt sjovt, at folk skriver at de er bange for alternativet til den regering vi har nu. Hvis V og K havde flertallet alene, kunne jeg nok godt leve med det. Men det faktum at DF har en finger med i alt, gør mig mere og mere bange. For mig er en stemme på V eller K en skjult stemme på DF, for det betyder at de bliver ved med at have fingere med i alt. Jeg kan ikke forstå at magten virkelig er det værd? Jeg vil ikke udvandre pga. den høje skat, men jeg kunne godt begyndet at overveje det, hvid DF får ministerposter.

Hmm... Det bliv vist lidt rodet og lidt lommefilosofisk... Men jeg håber at min pointe kommer igennem...

Er meget enig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er meget enig :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer på SF. Jeg tror ikke jeg stemmer personligt denne gang, for jeg synes ikke, at kandidaterne er tydelige.

Som udgangspunkt er jeg nok i bund og grund kommunist, så hvorfor stemmer jeg så ikke på Enhedslisten. Det gør jeg ikke fordi, jeg synes de er for "lilla-ble-på-hovedet-islændersweater-jeg-er-vokset-op-i-et-kollektiv-agtige". Jeg ser kommunisme som et ideal, men ikke noget, der vil kunne realiseres i nutidens verden. Kapitalismen skal afskaffes først. Og det tror jeg ikke sker, før sult, nød og penge er udryddet. Og jeg ville egentlig også gerne betale meget mere i skat.

Jeg kunne aldrig finde på at stemme på Blå Blok. I bund og grund er jeg faktisk enig med mange af deres holdninger. Jeg mener at man altid har et valg og ansvaret for sit eget liv. Men jeg kan ikke forene mig med ideen om brugerbetaling på for eksempel lægebesøg eller fertilitetsbehandling. I mine øjne er det det samme som at vurdere et menneskes værdi alt efter, hvor mange penge dette menneske har. For mig har alle mennesker den samme værdi, og alle har en plads i samfundet.

Jeg stemmer på SF, fordi jeg synes, at deres menneskesyn bedst passer med det syn jeg selv har. Men egentlig synes jeg at det politiske system vi har nu, snart har udtjent sin værnepligt. Hvad det så skal erstattes af, det ved jeg ikke.

Jeg synes det er lidt sjovt, at folk skriver at de er bange for alternativet til den regering vi har nu. Hvis V og K havde flertallet alene, kunne jeg nok godt leve med det. Men det faktum at DF har en finger med i alt, gør mig mere og mere bange. For mig er en stemme på V eller K en skjult stemme på DF, for det betyder at de bliver ved med at have fingere med i alt. Jeg kan ikke forstå at magten virkelig er det værd? Jeg vil ikke udvandre pga. den høje skat, men jeg kunne godt begyndet at overveje det, hvis DF får ministerposter.

Hmm... Det bliv vist lidt rodet og lidt lommefilosofisk... Men jeg håber at min pointe kommer igennem...

Man kunne jo håbe på et dårligt valg til DF og et kanonvalg til LA, så de kunne blive VK's støtteparti. Det synes jeg, ville være rart. Eller hvis man kunne lave et bredt samarbejde med VK, LA og R.

Jeg kan slet ikke forlige mig med hverken Enhedslisten eller SF, og det kommer jeg heller aldrig til, men sådan er vi jo så forskellige :) Jeg tror heller ikke på, at S og SF kan føre en ansvarlig økonomisk politik, der får tingene på ret kurs i Danmark - slet ikke med en endnu global økonomisk krise lige på trapperne ... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer blåt, og har altid gjort det. Jeg synes alternativet er skræmmende. Jeg tror ikke på rød bloks økonomiske planer og mener ikke at øget offentligt forbrug er vejen ud af en stor økonomisk krise, som bestemt ikke er ovre endnu. Derfor stemmer jeg blåt. Og så synes jeg faktisk det er meget unfair at dømme den siddende regering alene pga. nedskæringerne, som har været nødvendige for at komme videre i den krise som hele verden befinder sig i.

Kram

Rikke

Er meget enig her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar - kom endelig med flere :glad

Det er dejligt med en god debat i en pæn tone, selvom vi bestemt ikke alle er enige. Det er også rart med mange forskellige synspunkter og argumenter, så jeg (og andre?) kan blive lidt klogere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kunne jo håbe på et dårligt valg til DF og et kanonvalg til LA, så de kunne blive VK's støtteparti. Det synes jeg, ville være rart. Eller hvis man kunne lave et bredt samarbejde med VK, LA og R.

Jeg kan slet ikke forlige mig med hverken Enhedslisten eller SF, og det kommer jeg heller aldrig til, men sådan er vi jo så forskellige :) Jeg tror heller ikke på, at S og SF kan føre en ansvarlig økonomisk politik, der får tingene på ret kurs i Danmark - slet ikke med en endnu global økonomisk krise lige på trapperne ... :(

Ja, det håber jeg også de gør. Men jeg satser nu stadigvæk på en ny regering ;)

Jeg er ikke enig med dig angående den krise vi står i nu. VK bliver ved med at sige, at de har ført Danmark sikkert igennem krisen. Men det har de jo faktisk ikke. Det bliver bare værre og værre og jeg tror ikke engang at vi har set begyndelsen... Jeg er heller ikke enig med dig i, at det er den blå blok, der vil være bedst til at føre Danmark ud af krisen igen. Hvis man kigger på den sidste økonomiske krise, Danmark var igennem, blev skuden først vendt da Nyrup (og S og R) kom til magten. Jeg tror det kommer til at gå på samme måde denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres svar - kom endelig med flere :glad

Det er dejligt med en god debat i en pæn tone, selvom vi bestemt ikke alle er enige. Det er også rart med mange forskellige synspunkter og argumenter, så jeg (og andre?) kan blive lidt klogere :)

Ja, det er nemlig rigtig godt cheerleader3.gif

Jeg elsker også en god debat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvem jeg stemmer på endnu. Jeg har bevæget mig tankemæssigt igennem alle partier og ikke blevet klogere. Jeg synes de alle har fejl og så er der nogle få positive tiltag. Men det er meget få.

Jeg havde tænkt mig venstrefløjen, men hvor højre giver penge til de rige og tager fra de fattige, så er der kun en ting jeg hader mere og det er når man i DK mener der skal lånes penge i udlandet, for det ødelægger det for os alle sammen og dermed bliver det nok Lars Løkke jeg stemmer på. Men jeg synes mange holdninger er forkerte. Egentlig er jeg mest enig med de kristelige, jeg ville bare aldrig stemme "religion" ind og jeg er også uenig i det med genmanipulation

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det håber jeg også de gør. Men jeg satser nu stadigvæk på en ny regering ;)

Jeg er ikke enig med dig angående den krise vi står i nu. VK bliver ved med at sige, at de har ført Danmark sikkert igennem krisen. Men det har de jo faktisk ikke. Det bliver bare værre og værre og jeg tror ikke engang at vi har set begyndelsen... Jeg er heller ikke enig med dig i, at det er den blå blok, der vil være bedst til at føre Danmark ud af krisen igen. Hvis man kigger på den sidste økonomiske krise, Danmark var igennem, blev skuden først vendt da Nyrup (og S og R) kom til magten. Jeg tror det kommer til at gå på samme måde denne gang.

Jeg mener helt klart regeringen er den bedste til at føre os ud af krisen. Jeg mener også regeringen har ret i at de har ført os sikkert igennem krisen, det kunne have været meget værre.

Jeg mener at regeringens bud på at komme ud af krisen er langt mere seriøst end rød blok, ja måske gør det mere ondt, men det er måske også nødvendigt. Jeg mener rød bloks økonomiske bud mere eller mindre består af funny money. Der er intet konkret og deres økonomiske plan er baseret på håb og ønsker og ikke på fakta.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men egentlig synes jeg at det politiske system vi har nu, snart har udtjent sin værnepligt. Hvad det så skal erstattes af, det ved jeg ikke.Jeg synes det er lidt sjovt, at folk skriver at de er bange for alternativet til den regering vi har nu. Hvis V og K havde flertallet alene, kunne jeg nok godt leve med det. Men det faktum at DF har en finger med i alt, gør mig mere og mere bange. For mig er en stemme på V eller K en skjult stemme på DF, for det betyder at de bliver ved med at have fingere med i alt. Jeg kan ikke forstå at magten virkelig er det værd? Jeg vil ikke udvandre pga. den høje skat, men jeg kunne godt begyndet at overveje det, hvis DF får ministerposter.

Jeg er MEGET enig her! Jeg er faktisk enig med både V og K på nogen punkter, men jeg stejler fuldstændig ved tanken om, at DF får lov til at fortsætte med at have en finger med i alting.

Man kunne jo håbe på et dårligt valg til DF og et kanonvalg til LA, så de kunne blive VK's støtteparti. Det synes jeg, ville være rart. Eller hvis man kunne lave et bredt samarbejde med VK, LA og R.Jeg kan slet ikke forlige mig med hverken Enhedslisten eller SF, og det kommer jeg heller aldrig til, men sådan er vi jo så forskellige :) Jeg tror heller ikke på, at S og SF kan føre en ansvarlig økonomisk politik, der får tingene på ret kurs i Danmark - slet ikke med en endnu global økonomisk krise lige på trapperne ... :(

Det er da i hvert fald et bedre alternativ end VKO... Og jeg synes det ville være okay, hvis vi fik R ind over noget økonomisk politik samtidig med de kunne tilføre en blå regering noget rødere socialpolitik.

Ja, det håber jeg også de gør. Men jeg satser nu stadigvæk på en ny regering ;)Jeg er ikke enig med dig angående den krise vi står i nu. VK bliver ved med at sige, at de har ført Danmark sikkert igennem krisen. Men det har de jo faktisk ikke. Det bliver bare værre og værre og jeg tror ikke engang at vi har set begyndelsen... Jeg er heller ikke enig med dig i, at det er den blå blok, der vil være bedst til at føre Danmark ud af krisen igen. Hvis man kigger på den sidste økonomiske krise, Danmark var igennem, blev skuden først vendt da Nyrup (og S og R) kom til magten. Jeg tror det kommer til at gå på samme måde denne gang.

Jeg er heller ikke helt tryg ved at Helle og Villy skal styre den danske økonomi - de er simpelthen ikke villige til at indse, at det skal gøre ondt før det går godt igen. F.eks. så fatter jeg slet ikke, at man kan være imod fjernelsen af efterlønnen. Mit drømmevalg ville være, at regeringsmagten skifter til rød blok, men at de ikke kan klare sig uden R - og så håber jeg at R får lov til at få rigtig meget indflydelse på den økonomiske politik.

På den anden side, så synes jeg heller ikke VKO har klaret krisen særlig godt - i hvert fald ikke godt nok til at Lars Løkke kan udtale, at han har ledt Danmark gennem den finansielle krise. For det første er krisen på ingen måde slut og på den anden side kan det vist diskuteres hvor god han har klaret det. Jeg siger ikke, at en rød regering havde klaret det bedre, men jeg tror på at et skifte er tiltrængt og nødvendigt for at komme videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg altså nysgerrig efter en forklaring og det er altså absolut ikke negativt ment, men jeg er selv i tvivl om min holdning til fertilitetsbehandling.

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling? Jeg kender flere der er i behandling og med lidt hjælp fra sygesikring Danmark er det absolut ikke nogen overvældende udgift.

Er det alles ret at få børn uanset prisen? Burde det så ikke være gratis at adoptere?

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse? Tænker rent genetisk.

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Og husk nu jeg dømmer absolut ingen, men læser sundhedsvidenskab så kan godt lide at nørde med ting som dette :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kort og godt så stemmer jeg på enhedslisten :) vil gerne uddybe i morgen, er på vej i seng :D

Det gør jeg også - bor til leje - mine børn går i almindelig folkeskole - vi er begge offentligt ansatte - er meget socialt orienterret - syntes her skal være plads til alle - Og så syntes jeg genneralt politikken er trukket voldsomt mod højre og vil gerne hive den tilbage og længere ud mod venstre fløjen. Kan sagtens leve med at noget af deres politik ikke bliver gennemført, men det er da nogle smukke ideologier de har!

Har egentligt været DSUér hele min ungdom og det var også der jeg mødte min mand, men syntes at S er blevet et helt andet parti.

Syntes folk må stemme, hvad de vil og hvad som giver bedst mening hvor de er i deres liv.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg altså nysgerrig efter en forklaring og det er altså absolut ikke negativt ment, men jeg er selv i tvivl om min holdning til fertilitetsbehandling.

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling? Jeg kender flere der er i behandling og med lidt hjælp fra sygesikring Danmark er det absolut ikke nogen overvældende udgift.

Er det alles ret at få børn uanset prisen? Burde det så ikke være gratis at adoptere?

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse? Tænker rent genetisk.

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Og husk nu jeg dømmer absolut ingen, men læser sundhedsvidenskab så kan godt lide at nørde med ting som dette :blush

Det er vist lidt et sidespor, men jeg vil gerne give mit svar :)

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling?

Det er nok et lidt overordnet spørgsmål, men overordnet set, synes jeg det er et problem, fordi jeg synes alle har lige meget ret til at føde børn. Hvis kroppen "ikke virker" i forhold til sygdom, så får vi jo også hjælp, så det synes jeg også at vi alle skal have, hvis den ikke virker i forhold til at reproducere. Og dejligt, at dem du kender, ikke har problemer med at få råd til det, men jeg tænker at mange andre virkelig skal slås for at finde pengene (nogle af dem vil du sikkert kunne finde herinde). Og det er jo ikke alle, der er medlem af sygesikringen Danmark. :)

Er det alles ret at få børn uanset prisen?

"uanset prisen" er måske at strække den lidt. Hvis vi forestiller os, at det ville koste det samme beløb, som man kunne brødføde ALLE mennesker i Afrika med, som at gøre én kvinde gravid, så kan jeg godt forstå at man siger stop. Men såvidt jeg har forstået, så bliver der født færre børn pga. brugerbetalingen på fertilitetsbehandling, og de "ufødte børn" tror jeg at vi har brug for i vores samfund for at holde økonomien oppe. Det er måske billigere for samfundet, at folk skal betale deres behandling selv nu, men hvis det betyder færre fødte børn, så er det måske løsningen med at "tisse i bukserne for at holde sig varm". Iøvrigt tænker jeg, at netop ønsket om at få børn er så "særligt" (i mangel på bedre ord) for mennesket, at jeg synes det skal opprioriteres, og så ville jeg hellere spare nogle andre steder, der gør ondt (fjern efterlønnen, hæv pensionsalderen, skær i børnepenge, færre penge til kulturen, færre penge til trafikken, højere skat)

Burde det så ikke være gratis at adoptere?

I en ideel verden måske jo... MEN for det første, så tror jeg at en del af pengene, som man betaler (ret mig adoptionskyndige, hvis jeg tager fejl) går til adoptivbarnets fødeland. Og jeg tror ikke at man kan trække ned over andre lande at det bare skal være gratis. Jeg tænker også at det er kompensation til dét land, for at en dansker "tager" en potentiel dygtig arbejder og skatteyder fra landet.

For det andet, så holder analogien med at "kroppen ikke fungerer" måske ikke her, da adoption jo ikke handler om at få kroppen til at fungere, men om at finde en løsning. Umiddelbart tænker jeg, at det kan sammenlignes med noget helt helt andet: Fedme. En stærkt overvægtig person kan få en operation for at få hjælp til at smide vægten, men hvis de ikke ønsker at gøre noget ved kroppen, så får de ikke tilskud til at købe nyt og større tøj af den grund. :)

(Og med det jeg skriver her, mener jeg altså ABSOLUT ikke, at fede eller adoptivmødre skal "straffes" fordi de ikke går "medicinsk vej" for at løse problemet! Jeg synes det er HELT fair, hvad man beslutter (og i forhold til adoption synes jeg måske personligt at det giver mere mening at adoptere, end at gennemgå årevis af behandlinger - men det er jo op til den enkelte), jeg tænker bare at det er okay, at grænsen for hjælp går ved, at få kroppen til at fungere, da det måske ellers kunne løbe løbsk).

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse?

Det har jeg så INGEN idé om overhovedet. Jeg kan både forestille mig at den ufrivillige barnløshed KAN videregives (personligt kender jeg da en, hvor hendes forældre kæmpede i MANGE år for at få hende, og hvor hun nu har måttet gennemgå flere behandlinger for at få sin søn), men også at et barn, der kan komme til verden på trods af ufrivillig barnløshed måske netop har "stærkere gener" og derfor ikke kommer til at lide af det. Egentlig bekymrer det mig heller ikke så meget, om man kan komme til at avle flere ufrivilligt barnløse, for jeg tror og håber, at de børn, der kommer til verden med behandling nu, bliver voksne i en verden, hvor lægevidenskaben er nået så langt, at det er langt billigere at give behandling for barnløshed (ved dog ikke om det er naivt at tro på :blush). OG så synes jeg forøvrigt ikke, at det kun er fødedygtige mennesker, der har lov til at være her, og derfor synes jeg absolut af ufrivilligt barnløse skal hjælpes, selvom det kan avle flere ufrivilligt barnløse. Det er jo ikke alles mål i livet, at blive forældre, og måske vil et barn af en ufrivilligt barnløs slet ikke have lyst til at få børn, men derimod bidrage til verden på en helt anden måde :)

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Igen, er det ikke noget, jeg ved en masse om, men når vi som mennesker bliver ældre og ældre, så tænker jeg også at vi har brug for nogle yngre mennesker til at passe de der ældre. Jeg har ikke lige forstand på alle parametre her, men tilgengæld synes jeg at der er rigeligt grunde til at fertilitetsbehandling skal være gratis UDOVER argurmentet med at "ellers fødes der for få børn". :)

PUHA, det blev en lang smøre, :respekt hvis du har læst så langt. :) Og undskyld hvis det blev rodet, og undskyld hvis jeg sårer eller fornærmer nogen, det er bestemt ikke min mening! Noget af det jeg skriver er ting, jeg har tænkt meget over, og andet (f.eks. sammenligningen med ufrivlligt barnløse og fede) er noget der bare lige umiddelbart dukkede op, så har ikke lige tænkt igennem om det holder og om det kunne såre nogen. Undskyld, hvis det er tilfældet! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg altså nysgerrig efter en forklaring og det er altså absolut ikke negativt ment, men jeg er selv i tvivl om min holdning til fertilitetsbehandling.

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling? Jeg kender flere der er i behandling og med lidt hjælp fra sygesikring Danmark er det absolut ikke nogen overvældende udgift. Fordi det så ikke er alle der har mulighed for at få behandling. Jeg mener problemet ligger i, at de der har penge kan få, og de der ingen har kan gå. Man har jo allerede set, at der er færre der kommer i behnadling allerede, og derved fødes der færre børn. Samtidig ønsker man en ny generation, der er parate til at tage ovre efter vores. Der er vel nogen der mener, det kan være et problem hvis antallet at fødsler falder som følge af egenbetalinge. Desuden er det jo heller ikke alle der har mulighed for at være medlem af Sygesikringen Danmark. Jeg kan f.eks. ikke blive optaget.

Er det alles ret at få børn uanset prisen? Burde det så ikke være gratis at adoptere? Jeg mener ikke det er alles "ret" at få børn. Jeg mener der er flere tilfælde, hvor man burde overveje en ekstra gang om det er hensigtsmæssigt at tilbyde behandling. Jeg har min egen "filosofi" hvor jeg mener, at være forældre er ikke en ret, men noget man langsomt gør sig fortjent til. I mine øjne er man ikke nødvendigvis forældre bare fordi man sætter børn i verden. Men jeg er til gengæld heller ikke dommer over hvem der burde og hvem der ikke gjorde, og der vil altid være undtagelser ligegyldigt hvilke regler du opstiller. Og hvis du sprøger mig, synes jeg det er helt vildt, at det koster så meget at adoptere. Forstår ikke at man ikke kan få en slags tilskud til sådan noget. Her taler man jo om, at man rent faktisk kan hjælpe børn til et bedre liv- et liv der allerede er sat i verden.

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse? Tænker rent genetisk. Jeg mener ikke det kan ses som en overvejende faktor. Så skulle man også overveje alt i forhold til arvelige sygdomme. Du kan jo godt have et ganske udemærket liv, selvom du kommer i behandling for barnløshed, har astma eller anden arvelig sygdom. Mener langt fra muligheden for arvelig barnløshed kan betragtes som en faktor der afgører, hvorvidt man skal hjælpe de nuværened barnløse.

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Det er vel for tidligt endnu. Men faktisk er pt at der kommer færre i behandling. I mine øjne betyder det, at der i sidste ende må fødes færre børn, og det synes jeg er mere end en skam

Og husk nu jeg dømmer absolut ingen, men læser sundhedsvidenskab så kan godt lide at nørde med ting som dette :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker for svarene. Ved godt det var et sidespor men der var bare så mange der nævnte det og nu kunne jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere :-)

De par jeg kender har absolut ikke mange penge at gøre med, men de prioriterer og er så heldige at være med i Danmark.

Egentlig synes jeg også det er et problem med alle de arvelige sygdomme der bliver videregivet, men det er jo en enorm etisk diskussion som aldrig får en ende så den behøver vi ikke at tage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer helt klart blå blok.

Selvom jeg ikke mener nogele af fronterne gør det optimalt i øjeblikket kan jeg slet ikke forestille mig at Helle og Villy skulle styre landet, det ville for mig være en katastrofe.

jeg stemmer nok højest sandsynligt LA da det jeg kan nikke ja til 90% af deres hovedpunkter for at føre politik.

jeg er bange for at en rød regering vil skræmme endnu flere veluddannede med høj indtægt ud af landet.

Bla. går LA ind for en lavere virksomheds skat og hvis vi kunne trække flere firmaer til Danmark får vi også flere arbejdspladser

måske skal de brede skuldre bære mest, men de brede skuldre GIDER ikke være i DK hvis rød blok kommer til

de skal ha en gulerod for at være her, de bær trods alt det største læs allerede ved at man betaler en procentdel af sin løn i skat.

syntes ikke der er grund til de skal "bøde" mere, hvad er ideen så for dem?

Hilsen mig der IKKE betaler topskat men har en mand der er parat til at udvandre og betaler ligeså meget i skat som jeg tjener om året :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg takker for svarene. Ved godt det var et sidespor men der var bare så mange der nævnte det og nu kunne jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere :-)

De par jeg kender har absolut ikke mange penge at gøre med, men de prioriterer og er så heldige at være med i Danmark.

Egentlig synes jeg også det er et problem med alle de arvelige sygdomme der bliver videregivet, men det er jo en enorm etisk diskussion som aldrig får en ende så den behøver vi ikke at tage :)

Du kan jo evt oprette et nyt emne. Det er da en interessant diskussion. Om ikke andet kan jeg se, at der i hvert fald er anledning til en større diskussion ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo evt oprette et nyt emne. Det er da en interessant diskussion. Om ikke andet kan jeg se, at der i hvert fald er anledning til en større diskussion ;)

Ved ikke lige om jeg tør tage den. Frygter en lynching :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke lige om jeg tør tage den. Frygter en lynching :whistling

Arrrh- har endnu ikke oplevet en lynching herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer helt klart blå blok.

Selvom jeg ikke mener nogele af fronterne gør det optimalt i øjeblikket kan jeg slet ikke forestille mig at Helle og Villy skulle styre landet, det ville for mig være en katastrofe.

jeg stemmer nok højest sandsynligt LA da det jeg kan nikke ja til 90% af deres hovedpunkter for at føre politik.

jeg er bange for at en rød regering vil skræmme endnu flere veluddannede med høj indtægt ud af landet.

Bla. går LA ind for en lavere virksomheds skat og hvis vi kunne trække flere firmaer til Danmark får vi også flere arbejdspladser

måske skal de brede skuldre bære mest, men de brede skuldre GIDER ikke være i DK hvis rød blok kommer til

de skal ha en gulerod for at være her, de bær trods alt det største læs allerede ved at man betaler en procentdel af sin løn i skat.

syntes ikke der er grund til de skal "bøde" mere, hvad er ideen så for dem?

Hilsen mig der IKKE betaler topskat men har en mand der er parat til at udvandre og betaler ligeså meget i skat som jeg tjener om året :)

Kan kun erklære mig 100 % enig :super Pånær at vi så har taget springet og udvandrer.

Jeg vil også lige tilføje, at ved alle partiers politik er det vel de bredeste skuldre der bærer mest. 40 % af 100.000 vil altid være mere end 40 % af 10.000 kr. Problemet er at man kun kan malke "koen" så og så meget og mange af "køerne" har fået nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu bliver jeg altså nysgerrig efter en forklaring og det er altså absolut ikke negativt ment, men jeg er selv i tvivl om min holdning til fertilitetsbehandling.

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling? Jeg kender flere der er i behandling og med lidt hjælp fra sygesikring Danmark er det absolut ikke nogen overvældende udgift.

Er det alles ret at få børn uanset prisen? Burde det så ikke være gratis at adoptere?

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse? Tænker rent genetisk.

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Og husk nu jeg dømmer absolut ingen, men læser sundhedsvidenskab så kan godt lide at nørde med ting som dette :blush

Hvorfor er det et problem at der er kommet selvbetaling? Jeg kender flere der er i behandling og med lidt hjælp fra sygesikring Danmark er det absolut ikke nogen overvældende udgift.

Det er et problem - fordi mange mennesker ikke har pengene... hvis du først skal bruge 50.000 kr på og blive gravid - og derefter bruge penge på at få børn - så er der ikke mange "unge" der får børn.. for de har ikke råd før adskillige år på arbejdsmarkedet efter endt uddannelse.

Skal de så tage kortere og "dårligere" uddannelser - for de så kan komme på arbejdsmarkedet før - for og få råd?

Allerede nu kan det jo vises med tal - hvor "få" der er blevet gravide det første halve år af 2011 - og derved bliver der færre og færre til at tage sig af os når vi bliver gamle.

Så skal vi da først til og være ekstra mange år på arbejdsmarkedet..

Og som før nævnt - så er det ikke alle der er så heldige og kan være medlem af Danmark

Er det alles ret at få børn uanset prisen? Burde det så ikke være gratis at adoptere?

JA!

Ikke at jeg siger staten/det offentlige skal give en milliard gratis behandlinger til folk - men det burde være som før... at fol får et par chancer (dem der ikke har råd til at fortsætte i det private)

Er det et problem at hjælpe ufrilligt barnløse - kan det avle flere ufrivillig barnløse? Tænker rent genetisk.

Burde folk med andre arvelige sygdomme så få børn??

Grøn Stær/Forhøjet kolesterol/brystkræft/sukkersyge/Parkinson/tarmkræft?!

Er det reelt så stort et problem med for få fødte børn at det gør en forskel om fertilitetsbehandlingen er gratis eller ej?

Ja det er det. Som nævn ovenfor - kan det jo allerede ses på tallene...

Undskyld til trådstarter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo evt oprette et nyt emne. Det er da en interessant diskussion. Om ikke andet kan jeg se, at der i hvert fald er anledning til en større diskussion ;)

Hep hep! Lad os få den i et nyt emne, jeg synes også det er en interessant diskussion! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de seneste år stemt grønt.... MEN da det er dem der har startet alt op om betaling af fertilitetsbehandling - så kan mit hjerte ikke støtte dem...

Men ja - alternativet er i mine øjne også alt alt for skræmmende... og syntes DF har fået alt for meget magt ind over... så pt. vil jeg stemme blank!

For ligesom at vise dem at jeg gerne vil stemme - men ingen af dem er værd at stemme på!

Det er vi altså ikke alle enige om, min mærkesag er at genindføre betalingen så man ikke selv skal punge ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som nævnt er jeg folketingskandidat for De Konservative så det stemme jeg. Har altid stemt liste C og altid på mig selv undtagen een gang til Europaparlamentetsvalget hvor jeg ikke var kandidat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt liste C de fleste gange. Mest pga de økonomiske aspekter og fordi jeg som regel synes deres udspil er ansvarlige. Jeg må dog sige, at Jeg ikke har været helt tilfreds det sidste lange stykke tid. Jeg er I hvert fald usikker på hvad jeg stemmer denne gang :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER