Barbamama

HJÆLP!

16 indlæg i dette emne

Jeg bliver sindssyg!!! :boo

Har foden fuld af myggestik, den er hævet og pink og kløen er ubærlig... Kan nogenlunde lade være med at tude af kløepanik, nu hvor foden begravet i en pose frosne ærter, men det er SLEMT... Begynder altså snart at fantasere om at få amputeret foden. Eller sætte ild til den. :rolleyes

Jeg tænker at apoteket må have et eller andet, men det kan jeg jo ikke hente nu, og ved ikke om jeg når det imorgen inden jeg skal på arbejde... :unsure

Er der noget man kan gøre??? Gode husråd modtages gerne, inden jeg laver mig selv til en ny udgave af Snøvsen. :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid haft den ide om at plaster hjælper på alt, :blush så jeg plejer at sætte et stykke plaster på, så jeg undgår at klø i dem, da det er lidt besværligere med plaster på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plaster? Hmm, er skeptisk... Men måske... :unsure

Har fundet mig noget antihistamincreme, som jeg har smurt på, det hjælper lidt :) Eller også var det de frosne ærter... Men hvis (eller når <_< ) det blusser op igen, kan jeg da prøve med plaster. :)

Men kom gerne med flere råd, piger! :lovebk Måske er der andre, der kan drage nytte af dem også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er en myggestift jo uundværlig :) den plejer at tage kløen og svien her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Almindeligt sprit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt det er lidt sent, men myg kan ikke lide vanilje.

Et glas vaniljeessens i en blomsterforstøver med 1 liter vand og så har du biliig (og velduftende) myggespray til de næste par måneder :)

Ang. myggestikkene har vi 10 myggestifter rundt om i huset da der altid er mindst en der er blevet væk og jeg bliver HYS hvis jeg ikke har noget at smøre på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myggestifter hjælper ikke på mig. De er kun gode at klø med!

Man kan få noget på apoteket, så gør huden følelsesløs. Jeg kan ikke huske, hvad det hedder. Det er en lille plastikflaske med blå tut. Eller det var det ihvertfald sidste gang jeg købte det. Og det HJÆLPER!

Ellers ville jeg også sige, at du skulle lægge is på, men det har du jo allerede fundet ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger en aloe vera spray :loveshower

Vi var i sommerhus med 7 andre, og vi havde vores aloe vera spray med.. Der var mange myg, og vi var UTROLIG populære..

Men kommer det på - venter 30 min til 1 time også kan man slet ikke mærke kløen.

Der var også en der havde fået "elefantfødder", og det hjalp også på ham :)

Den hedder Aloe First, Natural Soothing Spray :) Den er vist købt igennem det der "Forever"..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, tror jeg skal ud og have den plastflaske med blå tut, der gør huden følelsesløs :D Og noget myggestift...

Aloe vera har jeg flere gange fået udslæt af, ved ikke om jeg måske ikke kan tåle det. <_< Lyder ellers til at det er effektivt :)

Og godt tip med vanilleessensen! Min mand fik klasket den myg, der havde mæsket sig i mig, igår, så der er tilsyneladende stadig risiko for at få flere stik! Og vanilleessens ville da være SÅ meget skønnere at sove i, end den kradse dunst af citrusmyggespray, som vi sov i i nat. <_<

Tak for tippene piger!!!! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige fundet flasken frem fra kufferten...

Det hedder Xylocain Hvordan man så præcist udtaler det, ved jeg ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige fundet flasken frem fra kufferten...

Det hedder Xylocain Hvordan man så præcist udtaler det, ved jeg ikke :D

sy- lo- ka- in ;) :P

GG.. Den fåes også som 2%gel og 5% salve. Jeg foretrækker salven, da gelen tørrer ind og begynder at klø. Gelen er også beregnet til slimhinder osv (er fx. fantastisk hvis man er så "heldig" at døje med svamp, "dernede" eller andre steder :rolleyes ). Men salven er rigtig god, blot brug et ok lag, og lad være med at massere det for meget ind, så synes jeg, personligt, at virkningen nedsættes.

Jeg er "allergisk" overfor myg, hæver VOLDSOMT hver gang, og har flere gange været så dejlig heldig at få blodforgiftning af l*rtet <_< <_< Det eneste der kan lindre en lille smule, er en røvfuld antihistaminer og en tube xylocain salve.. Men det tager kun lige toppen, har gerne store smerter i flere uger bagefter. Har heldigvis ikke været så plaget i år, som de andre år, tror måske der en noget i min nye medicin de ikke kan lide.. Men det er bare min hjemmebryggede teori ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv et myggeproblem.

Er allerigsk, og slår voldsomt ud.

Jeg fikd et råd og simpelthen, kradse hul på det, og presse væsken ud.

Det gjorde jeg på mine og derefter rensede jeg dem, det har hjulpet på mig..

Tager dog både allergipiller og hovedpine piller hver gang fordi det er slemt, men hjælper først når deres "myggegift" er kommet ud af mit bid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bruger vi bare en mentol læbepromade :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har selv et myggeproblem.

Er allerigsk, og slår voldsomt ud.

Jeg fikd et råd og simpelthen, kradse hul på det, og presse væsken ud.

Det gjorde jeg på mine og derefter rensede jeg dem, det har hjulpet på mig..

Tager dog både allergipiller og hovedpine piller hver gang fordi det er slemt, men hjælper først når deres "myggegift" er kommet ud af mit bid.

Gør det ikke ondt af h... til? :blink

Myggestikkene har ikke drillet siden igår morges :yay: Så det er ikke SÅ akut lige nu... Men tror nu alligevel at jeg skal have fat i det der xylocain! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Køb noget mepyhyramin creme på apoteket, virker fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør det ikke ondt af h... til? :blink

Myggestikkene har ikke drillet siden igår morges :yay: Så det er ikke SÅ akut lige nu... Men tror nu alligevel at jeg skal have fat i det der xylocain! :super

Nej syns jeg faktisk ikke, er da lidt ømt i starten.

Men hellere gøre det og det er hurtigt overstået end være hævet i evigheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER