tinap2

løber jeres børn selv hen til vennerne?

12 indlæg i dette emne

ja jeg ville da lige hører jer af, løber jeres børn selv frem og tilbage til venner også uden en aftale ?

her har vi Marcus fra nov 04, han er lige begyndt i 1 klasse. der er et par af hans venner, der kommer her hen uden en aftale, og fint nok med mig. men nu spørg han jo også om han ikke godt må, jeg kan nu bare godt lide først og ha en aftale med de andre forældre, så man ved det passer dem.

ved godt de bliver ældre og kan mere selv.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har Buster fra 02 og han har det sidste år også bare løbet rundt til vennerne ligesom de også bare kommer her. I starten kan jeg huske det var lidt mærkeligt at der bare ligepludselig stod en og jeg fik det altid dårligt hvis han ikke kunne lege!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her render ungerne også bare frem og tilbage. Emma er 5 og starter først i skole næste år. Men det generer ikke mig. Hun går over og spørger om de kan lege, er det ja, så bliver hun. Er det nej, så går hun hjem og spørger om hun må gå over til en anden.

Thomas på 9 gør det ikke mere, men han har så heller ikke haft venner i nærheden i snart 3 år, efter han flyttede skole :(

Mikkel, 11 år, gør det også når han er hjemme (bor hos far), og det er på samme måde som med Emma. Magnus på 3½, er endnu for lille ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hejsa

min søn er 6½ og han fik lov i sidste måned at cykle hen til en kammerat og spørge om han kunne lege. kammeraten har det sidste halve års tid kommet her uden aftale, jeg har bare ikke turdet sende Mads afsted :whistling men han kunne jo sagtens. vi aftalte bare at hvis kammeraten ikke kunne lege skulle han komme hjem igen. en halv time efter Mads var kørt ringede jeg dog til forældrene for at tjekke at alt var ok :) :whistling og det var det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke helt endnu. Min datter er lige blevet 6 år.

Men dem hun leger med bor heller ikke lige rund om hjørnet.

Dog går hun nogle gange med til en pige der bor på vejen, og det kan hun godt gøre uden aftale.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i et lukket område, hvor der i to af husene bor skolekammerater og de i alt 5 børn løber rundt mellem de tre huse, som det passer dem og vi har ofte pludselig haven fuld af unger. Vi sender dem bare ud, hvis det ikke lige passer os.

Men boede vi et almindeligt sted, ville mine børn ikke få lov bare at rende rundt som det passede dem og jeg ville helt sikkert enten ringe først eller gå med over til legekammeraterne for at høre om det var ok. Drengene er 6 og 7 år

For mig er det ikke så meget dét, at det ikke er aftalt på forhånd, men mere det, at de render rundt alene. Hvad nu hvis jeg tror at de er hos en kammerat, som så ikke er hjemme og de så er rendt et andet sted hen? Næ, jeg vil vide hvor de er og hvem de er sammen med! De siger også altid nu, hvis de er i een af de andre haver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har liam der lige er startet i 0 klasse... vi bor et sted hvor børne kan løbe rundt til hinanden.. det gør de ofte.. men boet vi et sted hvor de skulle over en vej fik de hellere ikke lov til det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke passer forældrene, så sender de da bare børnene hjem igen. Tror ikke du skal være bekymret for at din dreng "trænger sig på", men bare være glad for at han har lyst til at tage initiativet selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vores ikke han er 8 år, men det er fordi at hans lege kammerater bor i den anden ende af byen, så der er nogen store og meget trafikerede veje han skal over, og vi syntes ikke han er sikker nok endnu til at takle dem.

Så han venter lidt endnu med selv at tage afsted, men vi øver med ham, så han kan komme afsted selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vores for dovne til. Tænk hvis kammeraten ikke er hjemme og de så har cyklet / gået i næsten 5 minutter helt uden grund ;)

Så her bliver der ringet / sendt sms først :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara (Som er 9) løber selv over til hendes paralel klassekammerat der bor ca 1 km væk fra os. Der er gadebelysning hele vejen og fortov så jeg er tryg ved at sende hende afsted og som regel følges de.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ska man altid spørge før man går nogen stedet (den ældste på 16 give blot besked om hvor han er)

De får dog kun lov til at rende til 3 andre hjem; naboerne og over til min svigerinde, svoger og deres unger, der bor på vejen. Desuden har vi en institution, hvis indkørsel for cykler (og kun cykler, ingen biler, derfor meget lidt farlig trafik) ligger for enden af vejen. Dvs i weekenderne ka man også løbe der over - hvis man har spurgt og fået lov :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER